enzig Posted May 20, 2008 Report Share Posted May 20, 2008 Pojawił się w moim ICS M16 problem natury: -naciskam spust silnik naciąga sprężyne i w połowie drogi następuje zatrzymanie, zacinka -zwalniam sprężyne, naciskam spust to samo, -zwalniam sprężyne, wszystko działa prawidłowo. Jak już się odblokuje to wszystko OK, ale jak tylko "rozluźnie" sprężyne 100% się zatnie lub tłok w połowie drogi się zatnie. O co chodzi? Zaglądałem do środka ale wszystko wygląda OK. Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted May 20, 2008 Report Share Posted May 20, 2008 Jaką masz sprężynę? Jaki silnik? Jaki akumulator? Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted May 20, 2008 Report Share Posted May 20, 2008 I z którego roku tego ICSa? Quote Link to post Share on other sites
javelin Posted May 20, 2008 Report Share Posted May 20, 2008 A jeżeli to nie wina połączenia sprężyna/silnik.akumulator, to moze uszkodzona prowadnica sprężyny? Sprężyna się źle układa i czasem powoduje zacięcia? Quote Link to post Share on other sites
enzig Posted May 21, 2008 Author Report Share Posted May 21, 2008 Replika ma ok 3 lata jak narazie to ma w bebechech" sprężyne M100 Huricane, wzmocniona łożyskowana prowadnica Hurricane, silnik stockowy, bateria 9,6V Sanyo. Chyba mu się pogarsza za każdym razem jak próbuje go używać, zacinki są coraz częstrze i doszedł piskliwy zgrzyt. Cholera juz nie wiem co z nim się dzieje. Quote Link to post Share on other sites
madonion_eu Posted May 21, 2008 Report Share Posted May 21, 2008 Trochę mało informacji, ale na poczatek poleciłbym podpiąc do niego inną baterię - przy starych, wyeksploatowanych bateriach zdarza się, że mają one już dużo mniejsze napięcie niż nominalne i mogą po prostu nie naciągnąc sprężyny. Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted May 21, 2008 Report Share Posted May 21, 2008 Wszystkie części są całe? (głównie chodzi o tłok i zębatki) Quote Link to post Share on other sites
enzig Posted May 21, 2008 Author Report Share Posted May 21, 2008 Cześci są OK. Jak na wszystkim są ślady uzytkowania i nieco pościerane, ale nie ma wyłamanych zębów na zebatkach ani uszkodzeń tłoka, dlatego tymbardziej mnie to dziwi. Spróbuje też sposobu od Madoniona z inna baterią, oby to był tylko problem baterii Quote Link to post Share on other sites
snipermaku Posted May 21, 2008 Report Share Posted May 21, 2008 U mnie było podobnie (właściwie to samo). Okazało się , że batka ;) FireFox ciągnie pięknie , nadto polecałbym sprawdzić silnik... Ponoć Turbo 2000 to straszna kicha (ja już zamówiłem Turbo 3000 :P ). Quote Link to post Share on other sites
enzig Posted May 21, 2008 Author Report Share Posted May 21, 2008 No i dupa panowie. Sprawdziłem baterie, jest OK. W celach badawczych wymieniłem na próbe tłok na stockowy CA i sprężyne na starą sprężyne 110%. Zadnej różnicy. Zębatka szarpie za tłok, naciągnie nieco później jest tylko zgrzyt i pisk jakby zębatki się wzajemnie scierały lub tarły o metal. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted May 21, 2008 Report Share Posted May 21, 2008 Kiedyś o tym było. Poblemem w starych ICSach był antyrewersal, który w jakiś sposób haczył o coś o co nie powinien w żadnym wypadku haczyć. I to raczej o zębatkę ;-) . Obejrzyj dziada, czy nie ma gdzieś otarć i jeśli ma to spiłuj troche tam gdzie są by nie haczył o co haczy :-) . Oczywiście nie piłuj krawędzi która odpowiada za blokowanie biegu wstecznego. Quote Link to post Share on other sites
Pikace Posted June 1, 2008 Report Share Posted June 1, 2008 Regulacja silnika. Sprawdz jak wygladaja zebatki na silniku. Quote Link to post Share on other sites
enzig Posted June 1, 2008 Author Report Share Posted June 1, 2008 Tak. Cała awaria jest prawdopodobnie związana z zębatką silnikową. Właśnie skończyłem przy nim grzebać. Zębatki są OK, nieco pościerane ale w dobrym stanie, antyreversal też jest OK, silnik sprawny. Wszystko działa dobrze ale tylko oddzielnie. Jak dociskam silnik, momentalnie wszystko się blokuje, zębatki przestają się obracać nawet przy odciągniętym antyreversalu wszystko zablokowane, jak tylko wyjmę silnik lub poluzuje wszystko pracuje jak trzeba, ale poluzowany silnik jedynie mieli zębatke a cały układ stoi. O co kurna chodzi? Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted June 2, 2008 Report Share Posted June 2, 2008 Zużyta zębatka na silniku albo zużyta zębatka numer jeden. Ewentualnie kosmicznie złe podkładkowanie pierwszej zębatki. Quote Link to post Share on other sites
enzig Posted June 9, 2008 Author Report Share Posted June 9, 2008 Dziś kolejne popołudnie spędziłem nad grzebaniem i się udało. Miałeś racje Polduś, podkładkowanie było OK, zębatka silnikowa OK, pierwsza zębatka była spierdzielona, wymieniłem ją na zębatkę CA i wszystko działa idealnie, żadnych zgrzytów, żadnych zacinek bardzo fajna praca silnika i całego układu, ale zastanawiam się czy pierwsza zębatka CA i dwie pozdostałe ICS będą pracować na dłuższą metę. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted June 9, 2008 Report Share Posted June 9, 2008 Będą bez większych problemów. Gdyby miało sie coś dziać to działoby się od razu zanim własnie zębatki się dotrą. Gdyby jakiekolwiek opory miały być to na początku byłyby największe. Poza tym mieszałem dla zabawy już zestawy Systemy, G&P, CA, nawet XYT i działały bez problemów ;-) . Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.