Yautja Posted August 19, 2008 Report Share Posted August 19, 2008 Witam ! Mam problem. Nie znalazłem odpowiedzi na forum. Kupiłem baterię li-po o wydajności prądowej 33A a chwilowej 44A. W swojej giwerze nie mam bezpiecznika i boję się, że spalę jakąś "Drogą" część. Czy możecie powiedzieć mi jakiej "mocy" powinien być bezpiecznik? Gdzie go zamontować? Poprostu co zrobić aby uniknąć "spalenia się karabinu" z powodu mocnej batki ? Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted August 19, 2008 Report Share Posted August 19, 2008 To, że akumulator może wygenerować taki prąd to nie znaczy, że tyle będzie płynąć przez obwód w replice. Jak bardzo chcesz wstawiać bezpiecznik to zamontuj go na przewodzie + między akumulatorem a gearboxem. 25A wystarczy w zupełności. Quote Link to post Share on other sites
Yautja Posted August 20, 2008 Author Report Share Posted August 20, 2008 Dzięki wielkie za wyjaśnienie. Czy brak bezpiecznika przy np dłuższej serii może spowodować spalenie jakiejś części ? Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
hary934 Posted August 20, 2008 Report Share Posted August 20, 2008 Ja jak próbowałem wyregulować silnik bez bezpiecznika to spaliłem sobie styki :D Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted August 20, 2008 Report Share Posted August 20, 2008 Czy brak bezpiecznika przy np dłuższej serii może spowodować spalenie jakiejś części ? Nie Ja jak próbowałem wyregulować silnik bez bezpiecznika to spaliłem sobie styki To raczej była wina użytkownika ;) Quote Link to post Share on other sites
hary934 Posted August 21, 2008 Report Share Posted August 21, 2008 To raczej była wina użytkownika ;) Kolega przy wymianie kabli nie montował bezpiecznika, bo uważał, że jest zbęndy... widocznie to był błąd :-F Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted August 22, 2008 Report Share Posted August 22, 2008 Jak już wcześniej pisałem, wszystko zależy od użytkownika. Ja usunąłem bezpieczniki w obydwu moich AEGach i nie widzę żadnych negatywnych skutków. Quote Link to post Share on other sites
echelon_ Posted August 22, 2008 Report Share Posted August 22, 2008 IMHO 25A to jest ciut spory prąd więc najpierw zamontuj 15A (takie często się spotyka) a jak będzie palić to 20A, 25A itd... Quote Link to post Share on other sites
Yautja Posted August 23, 2008 Author Report Share Posted August 23, 2008 Pytania: 1) Jak zamontować taki bezpiecznik ? Na stałe go przylutować ? 2) Do 0la: czy ten pakiet lipo 11,1V (co podałem na początku wątku) przy krótkich seriach i semi nie spali mi karabinu na springu sp110 guardera? Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted August 23, 2008 Report Share Posted August 23, 2008 Ad.1. Kup 2 nasuwki (coś takiego) i bezpiecznik samochodowy. Ad.2. Nic Ci się nie spali. Uszkodzenie mogło by powstać chyba tylko przy zacięciu zębatek i dłuższym przytrzymaniu spustu. Quote Link to post Share on other sites
cziman Posted September 3, 2008 Report Share Posted September 3, 2008 W przypadku wyjęcia bezpiecznika może spalić się bateria. Widziałem przypadki kiedy AEG z naruszonym okablowaniem i wyjętym bezpiecznikiem zaczął palić baterię. Trzeźwo myślący użytkownik szybko ową baterię wyjął ale na jej żywotność z pewnością to pozytywnie nie wpłynęło. Jeżeli chcesz robić to porządnie to kup bezpiecznik i nasuwki według rady 0L0. Generalnie w dobrze złożonym AEGu żadne zwarcie wystąpić nie powinno, a żaden normalny człowiek nie będzie radośnie trzymał spustu przez pół minuty jeżeli widzi że zaciął się tłok. Quote Link to post Share on other sites
Kajor Posted September 6, 2008 Report Share Posted September 6, 2008 Dodam, że bezpiecznik w moich replikach mam zamocowany na czerwonym kablu (tym idącym do styków). Czy będzie jakaś różnica przy zamianie jego umiejscowienia na czarny - nie wiem. Ja używam bezpieczników samochodowych 10A i 15A i działają świetnie już od ok. 10000 kulek (stockowy 25A wyjąłem). Jednak boję się grzać bez bezpiecznika, bo nowy silnik swoje kosztuje. Taka zdrowa profilaktyka nie zwiększająca bardzo oporów, a przy twojej baterii LiPo 11,1V szybkostrzelność na M110 i tak będzie duża. Pozdrawiam, Kajor. Quote Link to post Share on other sites
echelon_ Posted September 6, 2008 Report Share Posted September 6, 2008 Nie powinno być różnicy czy bezpiecznik będzie na czerwonym czy czarnym kablu. A sam bezpiecznik najlepiej montować jak najbliżej batki. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.