Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

FAMAS TM - spory problem


Recommended Posts

Witam

 

Posiadam od roku Famasa F1 TM.

Oczywiście jak większość posiadaczy tej wersji z gb. v1 mam problemy z ogniem pojedynczym, jednak mój problem który pojawił się ostatnio jest poważniejszy i dotyczy trybu auto.

Po oddaniu jednego strzału lub serii (na auto) po puszczeniu spustu i naciśnięciu ponownym następny strzał już nie pada - silnik "strzela" - słychac go, ale strzału nie ma - nie kręcą sie wogóle zębatki.

Kiedy nacisnę taki dżingiel - jest taki szpej w Famasie - mała dźwigienka koło selektora ognia (z taka jakby zapadką) - to słychać jak kręcą się zębatki - jakby tłok wracał do przedniego położenia (opychany przez sprężynę) i można strzelać znowu. Jeżeli się nie puszcza spustu to można wypruć nawet cały mag - ale jedną serią.

Rozebrałem gb i wyjąłem tą zapadkę - teraz strzela normalnie. Mam tylko pytanie:

- czy bez tej zapadki można spokojnie używac repliki bez obawy że się nic nie stanie z gearboxem ? (ta zapadka to chyba jakaś blokada zębatek żeby się nie cofały),

- czy można inaczej naprawić tą usterkę - bez wyciągania tej zapadki ?

Dodam że bateria jest ok, styki i kable również.

 

Proszę o pomoc

Edited by OBEBE
Link to post
Share on other sites

No niestety - rozebrałem wszystko w drobny mak po raz n-ty.

Sprawdziłem wszystkie styki, silnik, szczotki, włożyłem na miejsce blokadę antypowrotną (zapadkę :-) i problem dalej ten sam:

pierwsze naciśnięcie spustu - strzela; następne naciśnięcie - nie strzela.

Zauważyłem że gdy puszczę spust to tłok zatrzymuje się w tylnym położeniu (sprężyna dociśnięta) - dalej - jak zwykle - silnik "pyka" - zębatki się nie kręcą, tłok nie chodzi.

 

Co to może być ?!

Link to post
Share on other sites

Kolego jesteś pewien, że dobrze umieściłeś Reversala, znaczy się tak żeby blokował? Może głupio piszę, ale jak wsadzisz go i nie ustawisz tak by blokował zębatkę to raz strzelisz a za drugim razem nie - bynajmniej ja tak kiedyś zrobiłem. Przy składaniu zębatkę pokręć w chyba przeciwną stronę zegara i zobacz czy blokuje.

Link to post
Share on other sites

Na innej baterii - na 100% dobrej - to samo.

Rezystancji na obwodzie nie mierzyłem - chyba nawet bym nie wiedział jak się za to zabrać. Poza tym nie mam odpowiedniego sprzętu.

Co do blokady przeciwpowrotnej to na 100% jest dobrze zamontowana - nawet zdarłem z netu japońska instrukcję obsługi - tekstu nie przeczytam (same krzaczki) - ale są dosyć dobre rysunki schematyczne - w tym pokazujące budowę gearboxa. Tak że antireversal - jest ok. Sprawdziłem też na wszelki wypadek manualnie - blokuje jak trzeba.

 

Niestety dalej nie mam pojęcia co z tym zrobić .

Link to post
Share on other sites

Styki mimo, że wyglądały ok - zostały przeczyszczone i przeszlifowane - świecą się jak funkliel nówka.

Problem niestety pozostał.

Tłok blokuje się po pierwszym strzale (albo serii) na tylnym położeniu ze ściśniętą sprężyną i tyle.

Już zgłupiałem całkiem.

Może to coś z zębatką tłokową albo samym tłokiem ?

Rozbiorę gb po oddaniu strzału. Zobaczę może jak wygląda ten cały mechanizm jak się zatrzymuje.

Nic więcej już mi do głowy nie przychodzi.

Link to post
Share on other sites

A silnik hula aż miło ! Właśnie sprawdziłem na innej replice. Mimo że słaby to ciągnie dobrze.

Pozostaje coś z mechaniką w gb.

Zębatki albo tłok (nic więcej mi do głowy nie przychodzi) - chociaż na pierwszy rzut oka wyglądają ok.

Walczę dalej !

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...