Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Witam,

W październiku zeszłego roku zakupiłem (co prawda na allegro ale..) HK416 firmy JG tzw. III generacjii, z podrasowanym gearboxem i mocniejsza sprezyna. Na ostatniej strzelance do pewnego momentu wszystko szło dobrze aż nagle karabinek zaczął wydawać naprzemian odgłosy wiertarki i strzału, a po chwili schrzanił sie na dobre i zamiast strzału słychać tylko wiertarkę.

Po otwarciu karabinka, okazało się, że tłok jest zablokowany w pozycjii do strzału, wygląda to tak:

http://img26.imageshack.us/img26/2289/dsc01225j.jpg

Na forum, w kilku tematach o podobnych problemach, pisze że taki odgłos oznacza połamane zębatki, jednak nie ma tam nic o tym nieszczęsnym tłoku.

Karabinek jest wciąż na gwarancjii, a stracę ją jeśli na własną rękę zacznę gmerać w gearboxie, dlatego proszę o pomoc, czy reklamować, czy jednak spróbowac samodzielnie odblokowaćten tłok (i jeśli tak, to jak bo szczerze mówiąc na konstrukcjii gearboxa znam się równie dobrze, jak wieloryb na alpiniźmie :P ).

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

1. JG to raczej nie jest firma produkująca repliki I klasy...

2. Tłok wcale nie jest zablokowany.

3. Odgłosy "wiertarki" (jak to określiłeś) to dźwięk silnika, który pracuje nie zazębiając się o zębatki w środku GB. Więc... Albo dokręć silnik (w chwycie pistoletowym) albo wymień zębatkę na silniku (jeśli będzie bardzo zjechana).

 

EDIT:

Poprawie się bo zaraz arcy-dokładni mnie przeklną... Tłok jest zablokowany ale nie jest to spowodowane żadnym uszkodzeniem, zablokował się w tym położeniu ponieważ zadziałał anti-reversal. :wink:

Edited by Kneipenterroristen
Link to post
Share on other sites

Obstawiam że poszły ząbki na silniku albo jest niedokręcony do zębatek (śruba u dołu chwytu ta centralna) pokombinuj dokręć silniki możesz go nawet wyjąć z chwytu i zobaczyć czy ząbki są całe czy zjechane. Jak nie pomoże to ślij na gwarancje.

 

PS. uszkodzenie zębów tłoka bądź zębatek środkowej i tłokowej raczej odpada tłok wrócił by na swoje miejsce.

Link to post
Share on other sites

PS. uszkodzenie zębów tłoka bądź zębatek środkowej i tłokowej raczej odpada tłok wrócił by na swoje miejsce.

 

 

Raczej nie koniecznie, czasem lubią się zblokować na urwanym zębie.

 

U mnie urwało ostatni ząb tłoka razem z całym jego tyłem i (jeżeli dobrze pamiętam) tłok został zablokowany właśnie w podobnej pozycji.

 

Na zębatkach się nie znam, nie słyszałem, aby (przynajmniej w "normalnych" aeg) były różne. Ogólnie systema oferuje dobrą jakość produktów, ale niech się wypowie ktoś, kto widział działanie tego konkretnego.

Link to post
Share on other sites

Obstawiam na to iż uległy uszkodzeniu zęby tłoka ,lepiej sam nie grzeb przy gearboxie, Ślij na gwarancje ,w końcu ich obowiązkiem jest to naprawić.:D Miałem ten sam problem ,lecz ja repliki nie kupowałem na allegro ale w sklepie internetowym Gunfire .W dniu otrzymania przez nich paczki ,naprawili mi replikę i odesłali do mnie:P

Link to post
Share on other sites

Obstawiam na to iż uległy uszkodzeniu zęby tłoka ,lepiej sam nie grzeb przy gearboxie, Ślij na gwarancje ,w końcu ich obowiązkiem jest to naprawić.:D Miałem ten sam problem ,lecz ja repliki nie kupowałem na allegro ale w sklepie internetowym Gunfire .W dniu otrzymania przez nich paczki ,naprawili mi replikę i odesłali do mnie:P

 

:wink: Cytuje Hayn "Dzieki za wszystkie sugestie icon_wink.gif

Okazalo sie, ze mimo porzadnego zjechania zebatki na silniku (inne sa w porzadku), wystarczylo dokrecic silnik." Tak na pewno to zęby na tłoku tylko że autor postu napisał już że zębatka silnika.

 

 

Do wymiany zębatki nie potrzeba jest żadna prasa wystarczy odkręcić śrubkę amuplową z boku i normalnie schodzi z osi silnika.

Edited by HUGO_HUGO
Link to post
Share on other sites

Do wymiany zębatki nie potrzeba jest żadna prasa wystarczy odkręcić śrubkę amuplową z boku i normalnie schodzi z osi silnika.

Tak jest w konstrukcjach min. pochodnych CA, tylko, że z tego co oglądałem JG, to tam są zębatki na wcisk (uwaga piszę o starszych konstrukcjach, żeby nie było niedomówień) ;-). Co prawda prasa i tak nie jest potrzebna, ale pomęczyć się trzeba trochę bardziej ;-).

Link to post
Share on other sites

Ja mam takie pytanie a zarazem nie chce zakładać nowego tematu bo mam trochę podobny przypadek tylko z M4 BOYI. Zamontowałem do M4 boyi sprężynę M120 Guarder, prowadnice sprężyny łożyskowaną JBU, głowice tłoka łożyskowaną G&G oraz wzmocniony tłok CA. I sprawa jest taka że po wystrzeleniu 1 Hi capa i trochę poszła prowadnica JBU oraz tłok a głowica została wyrwana z niego ale na szczęście nie uległa uszkodzeniu. Wymieniłem teraz na prowadnice łożyskowaną P&J oraz tłok ELEMENTa z 6 metalowymi zębami i po wystrzeleniu podobnej liczby kulek stało się takie coś jak w wyżej opisanym HK 416 tłok sie zablokował i zaczęło coś zgrzytać gdy rozebrałem Gb okazało się że zębatka środkowa straciła 2 zęby a tłok stracił 1 ząb ze środka. Czego to może być przyczyna?? czy jest to wina za mocnej sprężyny, mówiono mi też że sprężyna oryginalna była o 5 oczek krótsza a ta jest za długa ale innej długości w sklepach nie da się kupić. ??

Edited by konrad324
Link to post
Share on other sites

Właśnie w tym rzecz że nic takiego z tym nie robiłem rozebrałem GB wymieniłem co trzeba złożyłem działało postrzelałem trochę (około 1 maga) odłożyłem do szafki wiozłem za parę dni strzeliłem kilkanaście raz i

padło.

 

Z zębatkami nie jestem na 100% pewien ale chodziły luźno a zarazem nie goniły na boki więc powinny być dobrze.

 

Postaram się dzisiaj albo jutro dać jakieś fotki.

Link to post
Share on other sites

I sprawa jest taka że po wystrzeleniu 1 Hi capa i trochę poszła prowadnica JBU oraz tłok a głowica została wyrwana z niego ale na szczęście nie uległa uszkodzeniu.

1. co znaczy "trochę poszła"

2. Jak to głowica została wyrwana z tłoka? Urwało przód tłoka czy co?

3. Jakie dokładnie części tam wsadziłeś? Coś takiego może się dziać, jeżeli odstępy między zębami w tłoku i zębatce tłokowej są różne (niestety są niestandardowe w niektórych replikach)

4. Smarowałeś gearboxa w ogóle?

5. Inna długość sprężyny jest spowodowana tym, że stockowa miała pewnie jednostajny skok (czy jak to tam się nazywa). Sprężyny o niejednorodnym skoku są zawsze dłuższe.

 

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

1.

1 Hi capa i trochę poszła prowadnica
miałem na myśli że

wystrzeliłem 1 Hi capa i trochę i zapomniałem dać przecinka po trochę.

 

2. Na śrubie co trzyma głowice zerwało gwint.

 

3.Części jakie tam wsadziłem to łożyska kulkowe CA, podkładki ELEMENT'a,

Tłok CA później ELEMENT'a , sprężyna GUARDER SP 120, Prowadnica JBU łożyskowana teraz założyłem P&J łożyskowaną , głowica cylindra SYSTEMA,

głowica tłoka G&G metalowa łożyskowana z uszczelką SYSTEMY reszta stockowe.

 

4.Smarowałem. Na 2 złożenia poszły 2 tubki smaru TM (czerwona i niebieska)

 

5.Tak, stockowa była o jednolitym skoku.

Edited by konrad324
Link to post
Share on other sites

Tylko strzelam, ale słyszałem o przypadku, że przy niektórych sprężynach + łożyskowanej prowadnicy, w GB było po prostu za mało miejsca i tłok blokował się w tylnym położeniu. Jeśli w Twoim przypadku minimalnie brakowało miejsca to mogło się zdarzyć tak, że zębatki dalej chciały kręcić, ale było za ciasno i po prostu zrywa zęby. Spróbuj złożyć wszystko bez łożyskowanej prowadnicy.

Edited by jackobi
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...