Powała Posted January 30, 2010 Author Report Share Posted January 30, 2010 (edited) Dwudniowy zlot Air Soft dzień pierwszy – Operacja Market Garden dzień drugi – Ofensywa w Ardenach Organizatorzy: 1.GROM – Łódź ul. Limanowskiego 150 2.„AK MILITARIA” sklep z militariami - Łódź ul. Limanowskiego 150 Termin zlotu: - 20-21.marca 2010 r. Miejsce zlotu: - Łowicz-Czajki (mapka dojazdu będzie dostępna na stronie http://www.akmilitaria.pl/product_info.php...dd6d920bc5ec88). Scenariusze zlotu oparte są autentycznych wydarzeniach ofensywy Aliantów w okresie jesienno-zimowym przełomu lat 1944/1945: zakończonej klęską aliantów operacji Market Garden (rys historyczny na stronie http://www.akmilitaria.pl/product_info.php...b3c452dece2def) zakończonej zwycięstwem aliantów bitwy znanej pod angielską nazwą Battle of the Bulge (rys historyczny na stronie http://www.akmilitaria.pl/product_info.php...b3c452dece2def) Organizacja imprezy: Całością gry dowodzi Sztab w skład którego wchodzą: przedstawiciel organizatora Powała – dowódca GROM-Łódź, Dwight Eisenhower: (złożono propozycję objęcia roli i oczekujemy odpowiedzi od dowódcy grupy T.G.A Szpon), Walther Model: (złożono propozycję objęcia roli i oczekujemy odpowiedzi od dowódcy grupy The Wild Geese), sędzia-obserwator Pinky – z-ca dowódcy grupy GROM-Łódź, szef grupy logistyki: Aris – z-ca dowódca grupy GROM-Łódź. Powołani dowódcy oddziałów podlegają bezpośrednio naczelnym dowódcom stron konfliktu i są zobowiązani poprzez podległe oddziały wykonywać rozkazy. Powołuje się zespół logistyczno-arbitrażowy: - członkowie grupy ATOM - Modliborzyce, - członkowie grupy GROM - Łódź Dzień pierwszy: Terminarz : 1.8:00-9:00 – rejestracja uczestników. 2.9:00-9:30 – wydanie przez Sztab rozkazów Części I dla dowódców oddziałów. 3.10:00-13:00 – realizacja Części I rozkazów. 4.13:00-14:00 – przerwa techniczna (baterie, gaz, kulki, piciu, siusiu, papu etc.), wydanie przez Sztab rozkazów Części II dla dowódców oddziałów. 5.14:00-16:30 – realizacja Części II rozkazów. 6.16:30 – kuchnia polowa. 7.18:00 – koncert młodzieżowego zespołu Hip-Hop 8.22:00 – „siusiu, paciorek i spać”, lub „nocne Polaków rozmowy”. Zwycięzcą całego scenariusza jest strona, która o godzinie 16-tej (bądź wcześniej – jeśli organizator z przyczyn niezależnych lub technicznych zdecyduje się na skrócenie czasu rozgrywki) będzie kontrolowała punkt D na mapie (mapy będą rozdane wraz z rozkazami). Dodatkowo o godzinie 16:00 organizator wstrzyma rozgrywkę i dostarczy dowódcom dodatkowy rozkaz „bonusowy”. Rozegranie bonusu potrwa ok. 30 minut i ostatecznie zakończy Operację Market Garden. Rozgrywkę pomiędzy II Kolumną Pancerną , 43 Dywizją Pancerną oraz 1 Dywizją Powietrzno Desantową, nadzoruje osobiście sędzia-obserwator. Grupa wojsk alianckich: 1. 1 Dywizja Powietrzno Desantowa 2. 101 Dywizja Powietrzno Desantowa 3. 82 Dywizja Powietrzno Desantowa 4. 1 Samodzielna Brygada Spadochronowa 5. 43 Dywizja Piechoty Grupa wojsk niemieckich: 1. II Kolumna Pancerna SS 2. II Kolumna Spadochronowa Główne punkty gry: Celem wojsk niemieckich jest niedopuszczenie do zdobycia przez wojska Alianckie miasta Arnhem i zadanie Aliantom jak największych strat. Celem wojsk alianckich jest wyparcie Niemiec z Arnhem. Celem dodatkowym obydwu stron jest wykonanie BONUSU. Treść rozkazów związanych z Bonusem zostanie dostarczona na pole bitwy o godzinie 16:00 Planowane operacje: 1.Operacja na moście na Kanale Wilhelminy w Son. 2.Operacja na moście na rzece Waal w Nijmegen. 3.Bitwa o Eindhoven. 4.Bitwa o Neerpelt. 5.Bitwa o Elst. 6.Bitwa o Arnhem. 7.”Operacja Berlin”. Respawny: Respawn oznaczony na mapie literami X, Y, Z trwa 10 pełnych minut zegarowych. Jeśli w respawnie znajdzie się cała drużyna – ożywa natychmiast. Respawn oznaczony na mapie literą W ożywają trwa 5 pełnych minut zegarowych w pierwszej części rozgrywki (do przerwy). Po przerwie trwa 15 pełnych minut zegarowych. Dzień drugi: Terminarz: 1.8:00-9:00 – rejestracja uczestników. 2.9:00-9:30 – wydanie rozkazów dla dowódców oddziałów. 3.10:00-15:00 – realizacja zaplanowanych operacji według wydanych rozkazów. 4.15:00 – kuchnia polowa. 5.16:00 – uroczyste zakończenie Zlotu Główne punkty gry: Celem ataku niemieckiego jest zdobycie w wyznaczonym czasie ( 09.30 – 15.30) składów paliwa co umożliwi im kontynuowanie natarcia i zwycięstwo. W przypadku nie zdobycia składów paliwa natarcie niemieckie staje z braku paliwa i jest to przegrana wojsk niemieckich. Grupa wojsk aliantów: 1. 99 Dywizja piechoty 2. 101 desantowa 3. 106 Dywizja Piechoty 4. 2 Dywizja piechoty 5. Żandarmeria polowa MP Grupa wojsk niemieckich: 1. 6 Armia Pancerna 2. 5 Armia Pancerna 3. 7 Armia 4. 15 Armia 5. Grupa Otto Sokorzennego Planowane operacje: 1. Operacja „Stösser” 2. Operacja „Greif” 3. Rajd Kampfgruppe Peiper 4. Masakra w Malmedy 5. Natarcie na St. Vith 6. Obrona i odsiecz Bastogne Respawny: 1. Nie ma respawnów indywidualnych, w zamian, każdy oddział wyznacza ze swojego grona medyków, nie więcej niż 1 na 20 uczestników. Medykiem nie może być dowódca, lub zastępca dowódcy oddziału, Każdy medyk wyposażony jest w 5 oznakowanych opatrunków (dostarczy sponsor). W przypadku trafienia uczestnik oznakowuje się czerwoną chustą, pozostaje na miejscu trafienia i wzywa pomoc okrzykiem „medyk”, który podaje opatrunek, trafiony pozostaje na miejscu trafienia przez 10 minut, a następnie oddaje opatrunek medykowi włączając się do gry (opatrunków nie należy rozpakowywać i zakładać, do odzyskania życia wystarcza jego posiadanie, opatrunki rozpakowane zostaną wyłączone z użycia przez arbitra, co zmniejszy szanse ożywiania dla całego oddziału). Medyk bierze normalny udział w akcji, w przypadku trafienia jest on wyłączony z gry na 10 minut, podczas których pozostaje na miejscu trafienia i w czasie których nie ma prawa udzielania pomocy kolegom. Medyk może skorzystać z natychmiastowego „ożywienia” poprzez oddanie opatrunku arbitrowi, opatrunek jest na stałe wykluczany z użycia (nie podlega zwrotowi co zmniejszy szanse ożywiania dla całego oddziału). Wolno korzystać z pomocy medyków z innych oddziałów. Nie wolno używać nieoznakowanych opatrunków. Ranni (zarówno uczestnicy, jak i medycy) podczas 10-cio minutowego okresu wykluczenia, mogą być przenoszeni i transportowani w dowolny sposób przez pozostałych uczestników oddziału, nie mogą poruszać się samodzielnie. 2. Stosowane są respawny zbiorowe w przypadku wyeliminowania z gry dowódcy i jego zastępcy, wówczas arbiter nakazuje udanie się całego oddziału do sztabu skąd po 10 minutach oddział w całości wraca do gry. Regulamin obowiązujący dla obydwu scenariuszy: Zagadnienia techniczne 1. Dozwolone jest używanie środków technicznych (miny, dymy, petardy, granaty). 2. Dowódcy oddziałów komunikują się ze sztabem telefonem komórkowym. Dowódcom oddziałów zezwala się na wewnętrzne używanie własnych środków łączności 3. Wszystkie operacje nadzorują przydzieleni do każdego oddziału arbitrzy (czerwony hełm) pełniący rolę rozjemcy i nadzorującego przestrzegania zasad gry. Od decyzji arbitra przysługuje apelacja do sędziego-obserwatora. Arbitrzy uprawnieni są do: - wykluczenie z gry pojedynczego uczestnika, - wykluczenie z gry całego oddziału, - przerwania operacji. Obowiązuje bezwzględny zakaz atakowania arbitrów i strzelania do nich. 4. W czasie gry żołnierzy stron nie obowiązuje dyscyplina mundurowa (mundury i repliki broni z epoki mile widziane), strony będą oznakowane (sposób oznakowania zostanie ustalony w terminie późniejszym). 5. Medycy oznakowani są zielonymi opaskami z czerwonym krzyżem. 6. Obsadzenie dowódców poszczególnych oddziałów dokonają Dwight Eisenhower i Walther Model na tydzień przed terminem gry, w porozumieniu z potencjalnymi kandydatami. 7. Lista zgłoszeń zostanie zamknięta dnia 19-tego marca o godzinie 24:00. Ze względu na rozbudowany scenariusz oraz liczbę oddziałów zaangażowanych w grę wojenną, pożądaną liczbę uczestników określa się na minimum 100 osób, oczywiście większa liczba uczestników mile widziana. 8. Ograniczenia wiekowe: osoby powyżej ukończonych 18 lat bez ograniczeń, osoby w wieku ukończonych 16 lat mają obowiązek złożyć przy rejestracji zgodę opiekunów prawnych według wzoru opublikowanego i dostępnego na stronie http://akmilitaria.phorum.pl/viewtopic.php?t=13 Podczas imprezy będzie można zaopatrzyć się w kulki, grengas, kapsuły CO2, akumulatory, wodę mineralną, batony proteinowe, doładować akumulator, a w przypadku uszkodzenia repliki, wypożyczyć repliki zastępcze, pod zastaw własnej repliki. Przyjazd możliwy już od godziny 17-tej w dniu 19 marca. Wyznaczony będzie teren biwakowania. Zapraszamy do udziału i życzymy wszystkim udanej zabawy. Edited February 11, 2010 by Foka Link to post Share on other sites
crsh Posted January 31, 2010 Report Share Posted January 31, 2010 Szkoda ze nie ma choc minimalnej stylizacji. Link to post Share on other sites
Grzela93 Posted January 31, 2010 Report Share Posted January 31, 2010 Czy nie ma ryzyka, że takowy arbiter nie będzie zdradzał pozycji oddziału? Byc może poprzez ten czerwony hełm lub niewystarczające zaangażowanie i ostrożnośc w poruszaniu się z oddziałem itp. Czy w razie wykrycia z winy arbitra jest możliwośc wlepienia mu czerwonej kartki? :uśmiech: Link to post Share on other sites
Powała Posted February 4, 2010 Author Report Share Posted February 4, 2010 Szkoda ze nie ma choc minimalnej stylizacji. Organizatorzy są na etapie starań o zapewnienie pewnych elementów stylizacji do rozdania przy rejestracji, które po zakończeniu Zlotu pozostałyby w posiadaniu uczestników jako pamiątka. Czy nie ma ryzyka, że takowy arbiter nie będzie zdradzał pozycji oddziału? Byc może poprzez ten czerwony hełm lub niewystarczające zaangażowanie i ostrożnośc w poruszaniu się z oddziałem itp. Czy w razie wykrycia z winy arbitra jest możliwośc wlepienia mu czerwonej kartki? :uśmiech: Nie sądzę aby takie ryzyko istniało, instytucja arbitrów jest moim pomysłem i zdała w pełni egzamin podczas ubiegłorocznej edycji, w której występowali oni w białych helmach. Czerwone hełmy mniej rzucają się w oczy niż białe, a tym bardziej żółte, a w takie wyposażeni będą w Palczewie 27.03 :wink: Lista zgłoszeń przeniesiona do odrębnego tematu: http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=86473&hl= ZAPRASZAMY Link to post Share on other sites
rambo585 Posted February 8, 2010 Report Share Posted February 8, 2010 panowie i panie wydaje mi sie ze mimo wielu niewiadomych mozna zaufac organizatorom . Maja na zorganizowanie zlotu jeszcze 2 m-ce i wiem za dadza sobie rade co do scenariuszu jesli sie go zrealizuje nawet w 90 procentach moze byc gorąco POZDRAWIAM szerokie grono ASG :killer: Link to post Share on other sites
Gracjan010 Posted February 8, 2010 Report Share Posted February 8, 2010 Popieram przedmówcę.Też mam pełne zaufanie do organizatora.Miałem już przyjemność być na strzelaniu zorganizowanym przez niego. :uśmiech: Link to post Share on other sites
Antek6 Posted February 8, 2010 Report Share Posted February 8, 2010 A ja mam pytanie, a mianowicie mam wadę wzroku, przeoczyłem lub nie ma podanej kwoty ściepy jaką trzeba uiścić, aby móc wziąć udział? Link to post Share on other sites
VITO Posted February 8, 2010 Report Share Posted February 8, 2010 S.A.S.22 REGIMENT stawi się.Wstępnie 5 osób. Link to post Share on other sites
Przemox101 Posted February 8, 2010 Report Share Posted February 8, 2010 To samo pytanie co Antek6 albo nie doczytałem albo nie jest podana jakie są koszty tej imprezy ? Link to post Share on other sites
Codename666 Posted February 8, 2010 Report Share Posted February 8, 2010 Z tego co mi wiadomo to impreza jest całkowicie DARMOWA(Z tego co wiem impreza ma sponsora, dlatego jest tyle atrakcji). Moje dane może nie są w 100% pewne, ale pozostaje przy swojej opinii (jeśli jest błędna, proszę o wyprowadzenie mnie z błędu). Link to post Share on other sites
Gracjan010 Posted February 8, 2010 Report Share Posted February 8, 2010 Właśnie impreza jest darmowa z tego co również mi wiadomo. Grupy deklarujące się,że przyjadą niech wpiszą się na listę bo tak to nic nie ruszy. ;-) http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=86473 Link to post Share on other sites
Przemox101 Posted February 8, 2010 Report Share Posted February 8, 2010 My wstępnie też się deklarujemy w ilości 4 osób ale wszystkiego dowiem się jeszcze w najbliższych dniach może i będzie nas więcej ;) Link to post Share on other sites
Hawranek Posted February 9, 2010 Report Share Posted February 9, 2010 Blackwater Częstochowa zjawi się w liczbie ok. 10-12 osób. A. Link to post Share on other sites
Powała Posted February 9, 2010 Author Report Share Posted February 9, 2010 A ja mam pytanie, a mianowicie mam wadę wzroku, przeoczyłem lub nie ma podanej kwoty ściepy jaką trzeba uiścić, aby móc wziąć udział? Udział nieodpłatny, dla tego nie doczytaleś się ściepy, nie tak źle z Twoim wzrokiem :wink: Link to post Share on other sites
orzech_92_xd Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 Rozumiem że na zlocie magazynki low cap?? a co z magazynkami np. drum do g36? Link to post Share on other sites
Powała Posted February 11, 2010 Author Report Share Posted February 11, 2010 (edited) W związku z zasadami PASG i narzuconym mi przez moderatora forum łódzkiego Rosia (B.A.T) nakazem zmiany regulaminu [nikt Ci nic nie narzuca. Rejestrując się na WMASG sam zgodziłeś się na przestrzeganie PASG, jeśli PASG Ci nie odpowiada nikt Cię siłą nie trzyma.], wykreśleniu podlega jego część dotycząca dopuszczenia do Zlotu osób w wieku poniżej 16 lat [...] Rozumiem że na zlocie magazynki low cap?? a co z magazynkami np. drum do g36? Nie przewidujemy żadnych ograniczeń dotyczących magazynków i amunicji. Edited February 11, 2010 by Foka Link to post Share on other sites
Powała Posted February 11, 2010 Author Report Share Posted February 11, 2010 (edited) Dzięki za zwrócenie uwagi, przepraszam. :poddanie: W celu uniknięcia zaśmiecania tematu zagadnieniami niemerytorycznymi, wszelkie pytania dotyczące obowiązującego regulaminu i zasad zapisów na listę proszę kierować bezpośrednio do mnie na GG 12310149. Edited February 11, 2010 by pogonczyk Link to post Share on other sites
Powała Posted February 28, 2010 Author Report Share Posted February 28, 2010 Mam zaszczyt poinformować wszystkich uczestników już zapisanych na listę i uczestników, którzy jeszcze się zapiszą, że dowództwo stron konfliktu przyjęli: dowództwo wojsk alianckich (Dwight Eisenhower): Lordi (dowódca grupy T.G.A. Szpon), dowództwo wojsk niemieckich (Walther Model): Jegobra (z-ca dowódcy GROM-Łódź). Link to post Share on other sites
ziolo123 Posted February 28, 2010 Report Share Posted February 28, 2010 Witam. Ja mam pytanie w związku z oświadczeniem od rodzica. Nie rozumiem o co chodzi z tym potwierdzeniem notarialnym. Link to post Share on other sites
deveron Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 (edited) W celu uniknięcia zaśmiecania tematu zagadnieniami niemerytorycznymi, wszelkie pytania dotyczące obowiązującego regulaminu i zasad zapisów na listę proszę kierować bezpośrednio do mnie na GG 12310149. Edited March 1, 2010 by deveron Link to post Share on other sites
ziolo123 Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 no tak się składa, ze ja gg nie mam bo mi się zepsuło Link to post Share on other sites
Unreal Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 Przy podpisaniu rodziców zgody powinien być notariusz aby wykluczyć ewentualne podrobienie przez nieletniego podpisu. Tym samym ułatwia to obronę organizatorowi :) Link to post Share on other sites
Janek Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 Czy istnieje jakaś mapka z dojazdem ? Gdzie impreza się dokładnie ma odbyć ? Link to post Share on other sites
Przemox101 Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 (edited) Miała być na stronie tego sklepu ale niestety jeszcze chyba nie ma :/ http://www.akmilitaria.pl/product_info.php...1a1a2b62fbf2de3 tutaj dokładnie powinna być zamieszczona mapka czekamy na aktualizacje ;) Edited March 1, 2010 by Przemox101 Link to post Share on other sites
Janek Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 No ludzie to na co czekacie ? Za 19 dni mam jechać ponad 500 kilosów a nie wiem dokładnie gdzie ;) ? Link to post Share on other sites
Recommended Posts