Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Łożyskowana prowadnica G&P


Recommended Posts

Hejka!

Pracowałem akurat nad jedną repliką z pewną ilością części G&P i przypadkowo zauważyłem, że prowadnica nie jest skręcona do końca. Od razu pomyślałem, ze w końcu ujrzę ten śmiesznie obudowany wianek w łożyskowaniu G&P. I co się okazało?

TO:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...63f94bea96.html

Dziękuję. Postoję obok. Łożyskowanie prowadnicy G&P dorównuje kombinatoryką stosowaną replikom pokroju Boyi sprzed roku. Bo nowe modele maj już nawet łożyskowanie z kulkami...

 

Podzielcie się jeśli znaleźliście coś podobnego pokroju w replikach.

Link to post
Share on other sites

Przez pierwszy miesiąc to się nawet kręci. Potem jedno ziarnko piasku albo opiłek niszczy misterną gładź powierzchni i się dobre kończy.

 

AnR. Zgoda, ma prawo działać ale gdyby to było z jakiegoś ślizgolitu a nie ze stali. Ze stali zaraz się zaciera i jest po frytkach.

Link to post
Share on other sites

@OLO

Sądze, że dla regulacji napięcia wstępnego. Wisz. Prowadnica 30 zł, pare fps do przodu. Prowadnica w CA byłaby fajna jakby miała chociaż malutką podkładkę.

 

@Poldeck

Odpowiednio polerując i smarując nie. Takie same patenty stosujęsię w wiatrówkach i zyją. A nawet strzelają.

Link to post
Share on other sites

Poldek - lozyska sa po to aby zmniejszyc naprezenia wewnetrzen tj aby sprezyna nie ulegala skrecaniu. nie wiem dlaczego lamentujesz - nasraruj pozadnie i dziala

 

Hubcio- jezeli znajdziesz mi w podreczniku do mechaniki ( od zawodowki poporzez technikum konczac na polubudzie ) takie cos jak glowica tloka, to postawie ci piwo..

 

anr- powiedzial to co wiedzial , a powiedzial dobrze ;)

Link to post
Share on other sites

Zebow wcale miec nie musi.. to nie jest wymog aby nurnik mial naciete zeby....

 

Jak mi nie wierzysz to mozesz sie przejsc do :

- Technikum Mechaniczne nr 3 w Zespole Szkół nr 18 ul.Mlodych Technikow

- Politechnika Wroclawska , Dziekanat Wydziału Mechanicznego , ul. Łukasiewicza 5 , budynek B-4, 1.8

 

Jak chcesz to mozemy sie przejsc razem, bo za 4-8 tyg zjezdzam do Polski..

Dziekuje :)

Edited by johny13
Link to post
Share on other sites

Nurnik nie musi, ale raczej musie tłok w elektryku i to jest jakby zasadnicza różnica w budowie.

 

Wracając do tematu - wystaczy, że te powierzchnie ślizgowe będą odpowiednio utwardzone, żeby nawet ziarenko piasku nie spowodowało zarysowań i wszystko będzie działać jak należy.

Prowadnica sprężyny nie musi wykonywać miliona obrotów i 360 stopni, wystarczy że będzie umożliwiony ruch o jakieś 10-15 stopni, więc jakość powierzchni ma mniejsze znaczenie.

Nie mówiąc już o samym fakcie posiadania łożyskowanej prowadnicy - taki fetysz, tak samo jak łożyskowana głowica tłoka.

Bez jednego i drugiego replika też będzie dobrze strzelać.

Link to post
Share on other sites

wally uwierz mi , ale slawetna "glowica tloka" zostala blednie przetlumaczona :) niestety, ale utarlo sie i pozostalo.... Nie ma takiego czegos w polskim jezyku , zwlaszcza technicznym ;)

 

Tak samo jak confident w angielskim zosal blednie przetlumaczony na polski , co wcale nie oznacza ze ktos jest kapus i ma gumowe ucho ;)

Edited by johny13
Link to post
Share on other sites

@wally

Będzie strzelać, może strzelać dobrze. Ale lepiej dla układu, bardziej wydajnie i mniej obciążająco jest posiadać łożyskowanie. Wtedy sprężyna wolniej się ubija, lepiej oddaje energie. Ale w TM jest ona na stałe przytwierdzona do tłoka, a te strzelają po kilka lat... Więc każdy niech osądzi sam. ;)

Link to post
Share on other sites

Gdyby tak było to sprężyny śrubowe np. w zawieszeniach samochodowych też były by zamocowane tak, aby mogły się obracać, jak wiadomo tak nie jest.

Jakby nie patrzeć to zawieszenie generuje nieco większe obciążenia niż jakaś sprężynka w GB.

Link to post
Share on other sites

Cóż, z techniki i mechaniki jestem dupa, ale wiem, że jak założe chociażby cieniutką podkładkę na prowadnice, wypolerowaną i przesmarowaną to zyskuje na tym 2 fps, układ chodzi ciszej i takie tam.

Link to post
Share on other sites

Wally to w/g Twojego wcześniejszego twierdzenia o utwardzonych powierzchniach, na jakiego grzyba montują filtry powietrza w pojazdach? Skoro przecież drobiny kurzu i piasku nie będą w stanie zarysować gładzi? ;-)

Co do sprężyn w zawieszeniach i sprężyn w AEGach. W zawiasach sprężyny jak są słabej jakości, źle skonstruowane, te się ubijają (vide pierwsze Suzuki Bandit GSF 600 i fatalne przednie zawieszenie), dodatkowo dochodzi inna rzecz, spróbuj technologicznie i bez przyrostu masy nieresorowanej założyć tam jakiekolwiek łożyskowanie ;-). Chodź na dobrą sprawę prowadzenie sprężyny w motocyklowych zawieszeniach i pseudo-łożyskowanie też tam występuje. Z samochodami trochę inna bajka, chodź McPerson też ma w sumie prowadzenie po amortyzatorze, nie? ;-).

 

EDYTA: To tylko tak offtopicznie, z powodu motoryzacyjnych odchyłów.

Edited by Tuksiak
Link to post
Share on other sites

Pisałem o zawieszeniu w samochodzie a nie w motorze.

Prowadnice w wiatrówkach (które dysponują dużo mocniejszymi sprężynami niż te nasze "druciki", są wykonane z tworzyw sztucznych i jakoś wytrzymują.

Strzelcy wiatrówkowi zalecają łożyskowane prowadnice stosować do wiatrówek o mocy ponad 17 J.

Łożyska są teflonowe a nie "kulkowe, utwardzane, super dokładne, kosmiczne i namaszczone przez DELTE, SF, GROM" i inne :)

Link to post
Share on other sites

Zgadzam się. te łożyska gównie robią po prostu za tuleję dystansową utwardzającą sprężynę dodatkowo. Równie dobrze wystarczą jak napisałeś teflony,lub inne dobre ślizgi. Na takim czymś sprężyna się spokojnie ułoży bez jakiś kosmicznych oporów.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...