Marek Kiljan Posted July 20, 2009 Report Share Posted July 20, 2009 Witam, mam takie pytanie, czy owe łożyska: http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2468 , będą dobrze współpracować ze stockowym szkieletem GB V2 od CA?, i czy wytrzymają m130 guardera?, szukam aktualnie dobrych łożysk 6mm żeby były wytrzymałe i miały dość małe opory toczenia Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted July 20, 2009 Report Share Posted July 20, 2009 SP130? Szczególnie, przez wzgląd na to, iż to 6mm, dałbym zwykłe 6mm stalowe ślizgi. Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted July 20, 2009 Report Share Posted July 20, 2009 Przychylam sie do opinii Gogina zwłaszcza, iż springi Guardera są dosyć mocne... :-F Osobiście również śmigam na 6mm ślizgach przy m130 i jest bardzo przyjemnie. Mam pewność, że się nie rozsypią. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Marek Kiljan Posted July 22, 2009 Author Report Share Posted July 22, 2009 A które ślizgi mają przy tym szkielecie najwyższą kulturę pracy? Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted July 22, 2009 Report Share Posted July 22, 2009 (edited) Łożyska nie mają kultury pracy... One zapewniają zębatkom kulturę pracę, która w dużej mierze zależy jeszcze od jakości zębatek, podkładkowania i użytego smaru. Ale stalowe łożyska na pewno nie będą zapewniać dobrej kulturki na tej konfiguracji, jednak masz pewność, że się nie sypną, przy kompozytowych miałbym pewne obawy. Najpewniej, albo te KMH, albo te Tuksiak chyba ich używa przy tuningu jakimś, nie wiem, sprawdź, popytaj. Tak czy inaczej pozostaje jedna kwestia, SP130 i standardowe przełożenie zębatek XYT tak jak sama ich jakość nie zapewniają nigdy kultury pracy na dobrym poziomie. Ja jestem dalej za zwykłymi 6mm stalowymi ślizgami. Edited July 22, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
Marek Kiljan Posted July 22, 2009 Author Report Share Posted July 22, 2009 A z takich zwykłych jakie polecasz? Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted July 22, 2009 Report Share Posted July 22, 2009 Takie montowałem nie raz je i są git, mają jeszcze rowki smarujące, są tanie i na pewno ze stali - sprawdzałem. Np. już takie łożyska CA nie są, choć podają, że są, tak jak różne cylindry czy lufy KM Head'a :wink:. Quote Link to post Share on other sites
Marek Kiljan Posted July 24, 2009 Author Report Share Posted July 24, 2009 Tak też właśnie się zastanawiałem nad nimi, w takim razie wybór zapadł, dzięki za pomoc Gogin:) Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted July 26, 2009 Report Share Posted July 26, 2009 SP130? Szczególnie, przez wzgląd na to, iż to 6mm, dałbym zwykłe 6mm stalowe ślizgi. Z mojego doświadczenia to na kulkowych M130 to było za wiele przy 6mm. Łożyska sypały się co 2-3k kulek. Jeśli chcesz dobre łożyska ślizgowe, kup guardera z dodatkowym kanałem smarnym, dzięki kanałowi mają mniejszą powierzchnie tarcia i dobrze trzymają smar. Quote Link to post Share on other sites
zdzisiu Posted July 27, 2009 Report Share Posted July 27, 2009 A jeżeli chcesz strasznie kombinować, to wstaw ślizgowe na zębatkę tłokową i środkową, a na silnikową kulki. Mam tak w G36 przy M140 i śmiga pięknie. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted July 27, 2009 Report Share Posted July 27, 2009 (edited) zdzisiu - robiłeś jakieś porównanie do właśnie takiej konfiguracji łożysk o którym mówisz do 6 ślizgów i 6 kulek? Bo taki patent stosuje Ares/Star, tylko ciekawi mnie czy japońscy inżynierowie mieli rację? Nie warto pakować kulek na pozostałe dwa koła zębate? Pytam bom ciekaw ;-). Edited July 27, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
zdzisiu Posted July 27, 2009 Report Share Posted July 27, 2009 No to było tak. ;-) Do G36 wsadziłem kiedyś łożyska kulkowe (właśnie 6mm) i m120. Z czasem przyszło M140, a łożyska zostały. To na zębatce tłokowej się rozsypało, a drugie było temu bliskie, więc zastąpiłem je ślizgowymi. Pozostałe były OK, więc w zasadzie ślizgi potrzebne są tylko na zębatce tłokowej, ale dla czystego sumienia na środkowej też nie zawadzą. A co do porównania, to jest to coś pośredniego - ma mniejsze opory niż same ślizgi, a większe niż same kulki. Całość siedzi właśnie w giecie Stara, ale starej wersji, gdzie łożyska były plastikowe. ;-) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.