Kruku Posted August 11, 2009 Report Share Posted August 11, 2009 Witam, czy do karabiny podanego w temacie będzie pasować taki zestaw? http://www.asg.com.pl/product_info.php?products_id=1950 Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 11, 2009 Report Share Posted August 11, 2009 Nie będzie bo Boyi mają dłuższą dyszę od markowych odpowiedników, o jakieś 0,15-0,2mm a to na długości dyszy jest sporo. Może akurat to się trafiło chińczykom, które ja składałem - zmierz suwmiarką długość dyszy u siebie i zapytaj się sklepu jaką długość ma dysza w zestawie. Ogólnie to myślę, że nie co tego brać, bo w stocku masz stalowe kulki, stalowe zębatki XYT - nie padną od byle M130. Złożyłbym jakiegoś custom'a, włącznie z wymianą okablowania, a i taniej by wyszło... Quote Link to post Share on other sites
Leo_111 Posted August 11, 2009 Report Share Posted August 11, 2009 (edited) Natomiast ja w identycznym egzemplarzu miałem okazję wymieniać dyszę na systemowską i były identyczne . A zębatki XYt może nie padną ale przeciążenia w gb będą kosmiczne . Edited August 11, 2009 by Leo_111 Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 11, 2009 Report Share Posted August 11, 2009 Co chinol to inny, choć jak sprawdzałeś tą identyczność? "Na oko", jak większość rzeczy na tym forum? Mi się też tak wydawało, ale różnicy rzędu 0,2mm różnicy ciężko zobaczyć. Jednak spadek 100 fps na chrono widać dobitnie, eh? Co do tych kosmicznych przeciążeń, to co z tego? Mając stalowe łożyska, mam to w pupie, dobry shimming, smarowanko i chodzą nawet dość z dobrą kulturką. Jak ktoś chce płacić dodatkowe 2-3 stówy niepotrzebnie to jego sprawa. Quote Link to post Share on other sites
Marek Kiljan Posted August 12, 2009 Report Share Posted August 12, 2009 A nie zakładając nowego tematu, jak dobre smarowanie to jakiego smaru używasz? Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 12, 2009 Report Share Posted August 12, 2009 S-1, który Poldeck mi polecił, chyba 12 zł dałem za kilogramową puchę w Castoramie ;-). Quote Link to post Share on other sites
Leo_111 Posted August 12, 2009 Report Share Posted August 12, 2009 Co chinol to inny, choć jak sprawdzałeś tą identyczność? "Na oko", jak większość rzeczy na tym forum? Mi się też tak wydawało, ale różnicy rzędu 0,2mm różnicy ciężko zobaczyć. Jednak spadek 100 fps na chrono widać dobitnie, eh? Co do tych kosmicznych przeciążeń, to co z tego? Mając stalowe łożyska, mam to w pupie, dobry shimming, smarowanko i chodzą nawet dość z dobrą kulturką. Jak ktoś chce płacić dodatkowe 2-3 stówy niepotrzebnie to jego sprawa. W replice wymieniałem też parę innych klamotów i nie stwierdziłem spadku fps , wręcz przeciwnie całkiem spory przyrost a co za tym idzie dysza faktycznie musiała mieć identyczne rozmiary . A jeśli mówimy o sprężynie m130 i stockowych zębatkach Xyt to żaden cudowny smar i idealny shimming nie pomoże . Z autopsji wiem ,że gearboxa dosłownie wykręca w bok przy strzale . Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 12, 2009 Report Share Posted August 12, 2009 A niech wykręca, mój i wielu innych jakoś żyje i ma się dobrze. Jak znajdę powód by używać innych zębatek niźli XYT do <M140 to dam znać... Quote Link to post Share on other sites
Marek Kiljan Posted August 12, 2009 Report Share Posted August 12, 2009 Zębatki XYT są w wielu chińczykach a ostatnimi czasy stockowo jeżdżą na m130 i jakoś ich nie wykręca, poza tym to Leo, Twoje są zrobione z gumy że się wykręcają?:P Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 12, 2009 Report Share Posted August 12, 2009 Akurat Leo ma tutaj rację, łatwo to zauważyć, wsadzająć coraz to "mocniejszą" sprężynę na zębatki ze standardowym przełożeniem jaki mają chociażby omawiane XYT. Jak było wspominane nie raz, dobrze jest to porównać do roweru i na jakich przerzutkach łatwiej jedzie się pod górkę. Tak czy inaczej swoje zdanie wyraziłem i takie ono pozostanie. Nie widzi mi się wydawanie 200-300 zł, na co prawda dobre zęby z odpowiednim przełożeniem, tylko po to by odciążyć mechanizm i uzyskać lepszą kulturę pracy. Ponad 50 tysięcy cykli z czego 40 tys. na m120 i m130, a zębatki są jak nowe, nawet zębatka osi silnika (śmiga toto na stalowych ślizgach), a to w sumie miękkie sprężynki. Quote Link to post Share on other sites
Leo_111 Posted August 12, 2009 Report Share Posted August 12, 2009 Osobiście przebolałem parę groszy na zęby od elementa . Różnica diametralna , koszt niski . Swoją drogą mówię o zębach które wrzucano do stockowych boyii 2 lata temu , kiedy jeszcze chińczyki miały "normalne" sprężyny . Z biegiem czasu jakość chińskich produktów nieznacznie wzrosła (przykładem jest choćby jg ) Pewno zęby z innym przełożeniem dają teraz do replik ze stockowymi m120 . Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 12, 2009 Report Share Posted August 12, 2009 Pewno zęby z innym przełożeniem dają teraz do replik ze stockowymi m120 . Ile wynosi dokładnie zwykłe przełożenie zębatek? Dokładnie nie pamiętam, a często rozbieram chińczyki i mogę to sprawdzić. Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted August 15, 2009 Report Share Posted August 15, 2009 (edited) Osobiście przebolałem parę groszy na zęby od elementa . Różnica diametralna , koszt niski . Swoją drogą mówię o zębach które wrzucano do stockowych boyii 2 lata temu , kiedy jeszcze chińczyki miały "normalne" sprężyny . Z biegiem czasu jakość chińskich produktów nieznacznie wzrosła (przykładem jest choćby jg ) Pewno zęby z innym przełożeniem dają teraz do replik ze stockowymi m120 . Weź mi idź tu z tym syfem kupiłem te zęby i były tak krzywo zrobione, że nawet bez shimmingu na m110 silnik się cholernie grzał i wszędzie było widać porysowane śłady i te zęby nie chodziły gładko. 130 zł na marne. EDIT: Już nawet zęby cymy tak nie rzężą. Edited August 15, 2009 by decigner12 Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 15, 2009 Report Share Posted August 15, 2009 Weź mi idź tu z tym syfem kupiłem te zęby i były tak krzywo zrobione, że nawet bez shimmingu na m110 silnik się cholernie grzał i wszędzie było widać porysowane śłady i te zęby nie chodziły gładko. 130 zł na marne. EDIT: Już nawet zęby cymy tak nie rzężą. Tja... Tak czy inaczej XYT miotą, tanie jak barszcz, a wytrzymują wszystko. Widzisz za te 130 zł miałbyś przynajmniej 2 komplety nowych XYT. Quote Link to post Share on other sites
Marek Kiljan Posted August 16, 2009 Report Share Posted August 16, 2009 Albo chociażby tłok z metalowymi zębami z DF:P Quote Link to post Share on other sites
zwierzu93 Posted August 18, 2009 Report Share Posted August 18, 2009 Zębatki XYT - m130 jakieś 30-40k przebiegu - zero śladów zużycuia Zębatki A&K - m140 koło 80k kulek przebiegu w m249 - zero śladów Zębatki JG - m130 10k, m140 30k, m210 6k - małe ślady zużycia na silnikowej Zębatki 300 % torque element - nie zdążyły naciągnąć m150 i pękła środkowa ... Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted August 18, 2009 Report Share Posted August 18, 2009 Element to syf jedyną rzecz którą robią dobrze to silniki, łożyska i podkładki. Nigdy więcej tego shitu. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 18, 2009 Report Share Posted August 18, 2009 Element to syf jedyną rzecz którą robią dobrze to silniki, łożyska i podkładki. Nigdy więcej tego shitu. Na podkładkach widziałem zadziory, na ich dystanserach (P&J na taiwainie) również. A silniki i łożyska pewnie jak się trafią. Piece of shit, nie kupujcie tego syfu. Quote Link to post Share on other sites
Marek Kiljan Posted August 20, 2009 Report Share Posted August 20, 2009 A mam pytanie, jak wypada jeśli chodzi o szybkostrzelność silnik elementa high torque przy silniku JG 3 gen? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.