kermit Posted February 25, 2010 Report Share Posted February 25, 2010 (edited) http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich...ement-1890.html Posiadam tego gearboxa ale leży u mnie w pudełku czekając na okazję. Z oględzin wygląda na typowy znal tyle że fajnie wyszlifowany - założyłem tylko do niego łożyska. W moim modelu trzeba się było z nimi namęczyć by weszły a czasami nawet lekko podszlifować dziury bo nie chciały wchodzić. łożyska wchodzą głęboko w ściankę tak, że w ogóle wewnątrz gearboxa nie wystają. Edited February 25, 2010 by kermit Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted February 26, 2010 Author Report Share Posted February 26, 2010 A wlasciwie to po co chcesz zmieniac ten gearbox ??? Bo zmieniac na cyme to ... po co ? Jak juz wstawiac to lozyska kulki 8-9 mm. Wiec jak sie chcesz uprzec to kupuj elementa. Ja jakis czas temu zainwestowalem w v3 VFC 8 mm http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=5773 Plus lozyska kulki King armsa (na lozyskach sie nie oszczedza ... elementa 6 mm padaja po paru strzalach na m90). Wiec albo stalowe lub plastiki 6 mm i stock gearbox, albo cos lepszego. Ogolnie do tuningu hi speedowego najlepiej wymienic doslownie wszystko... Gearbox na 8-9 mm i lozyska na kulki. Prowadnica na wzmocniona (ale niekoniecznie) lozyskowana (albo i nie jak kto woli) Glowica wyciszona (to jest mus ... zeby obnizyc sile uderzen) Dysza uszczelniona ... sie przydaje. Cylinder najlepiej typu 1 lub 2 - koniecznie z dziura. Wiec lufa max 400. Zebatki normalne chinole albo hi speedy ale prosciej jest zwykle zebatki zalozyc i mocniejsza batke (w czasach lipoli ... kiedys bylo gorzej). Silnik albo stock albo jakis sensowny hi speed. Albo jak ktos chce i dosc duzy rof i kolo 450 fps - silne torque i batka 11.1 lub wiecej ... Tlok najlepszy polimerowy ale z wszystkimi zebami stalowymi (STALOWYMI a nie jakimis odlewanymi co padaja przy m120 jak tloki JBU... Azteko mialo swietne i tanie tloki PJta czy tam JG mam i smiga mi na m125). Borek niekonieczny ... Precka ... tez po co precka jak liczysz na rofa ? Wtedy wlasciwie wiekszy rozrzut jest zaleta - pokrywasz wiekszy obszar na raz. Dosc smieszny jeset efekt jak strzalsz w kolesia za malym drzewkiem i wszystkie 30 kulek trafia dokladnie w drzewko ;) Co do lozysk kulkowych - czasem trzeba podszlifowac zebatki bo nie chca wejsc do srodka lozyska... a musza chodzic plynnie (plus jak wchodza ciezko i trzeba uzywac mlotka - mozna uszkodzic i lozyska, i zepsuc podkladkowanie). Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted February 28, 2010 Report Share Posted February 28, 2010 http://www.youtube.com/user/osrac105#p/u/0/rfNHpTAd1e8 silnik systema energy, lipo, mosfet, m140/150 Nowy silnik systemy , macie o nim więcej informacji , zapowiada się bardzo obiecująco do SAWa z M130 jak znalazł . Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 28, 2010 Report Share Posted February 28, 2010 Wg mnie i tak lepszy magnum chyba ;) Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 No tak ale czy da taki ROF :twisted: , chyba w końcu mamy silnik na raz szybki i mocny . Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted March 1, 2010 Report Share Posted March 1, 2010 Tlok najlepszy polimerowy ale z wszystkimi zebami stalowymi (STALOWYMI a nie jakimis odlewanymi co padaja przy m120 jak tloki JBU... Azteko mialo swietne i tanie tloki PJta czy tam JG mam i smiga mi na m125). JBU miałoby niemieć stalowych zębów? Dobry żart. Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted March 3, 2010 Report Share Posted March 3, 2010 Dobra, ja się dołączam, żeby nowego topicu nie robić. A więc potrzebuję silnik za max 200zł, bo niestety ten od JG dlawi się na semi. Nie wiem tylko jaki. Najlepiej, żeby ciągnąl singla i dał mi rof 1000rpm. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted March 3, 2010 Report Share Posted March 3, 2010 Ale na M170 czy M110? Bo to różnica jest ;) No i jakie masz zębatki? Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted March 3, 2010 Report Share Posted March 3, 2010 M120 i zęby cymiacza. Do tego kabelki 2.5mm^2. Tak wiem jestem chory. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted March 3, 2010 Report Share Posted March 3, 2010 Ja bym dawał magnuma :D Ale to moje zboczenie ;) G&P M120 powinien dać spokojnie więcej jak 1000RPM. Niech wypowie się jakiś fan High Rof setup-ów ;) Quote Link to post Share on other sites
seger Posted March 4, 2010 Report Share Posted March 4, 2010 a guarderowski ? lub elemenciak hi speed ? Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted March 4, 2010 Report Share Posted March 4, 2010 Widziałem skopconą Sys Turbo przy M120 Guardera więc dla mnie max dla HS to M110. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 4, 2010 Author Report Share Posted March 4, 2010 Przy m120 hi speed silnik to juz troche nie bardzo ... Lepiej wtedy wrzucic jakis konkretny silnik torque a do niego lipola 11.1 Danc - do twojego Auga sie miesci 11.1 2200 lipolek. Mam taki sam aku i w kosiarce na 300 fps i na 450 fps hi torque parasnajpie. Roznica w rofie jest jakies 3-4 k/s Dokladnie tego nie mierzylem - ale silnik najzwyklejszy wzmocniony PJ z taiwana daje przesadzony rof przy 450 fps. Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted March 4, 2010 Report Share Posted March 4, 2010 Może tak chcę osiągnąć coś takiego: I może byc delikatnie szybciej, ale nie chcę pakować nowego aku, bo na razie bez kasy jestem. 11.1 nic nie da. Po prostu silnik JG na semi dlawi się. Nawet do stocka boja bym go nie pakował badziew... Radzę innym też go wymienić. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 5, 2010 Author Report Share Posted March 5, 2010 11.1 na m120 i silniku hi torque daje troche wiekszego rofa. Jak bede mial chwile to ci zgram sounda. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 12, 2010 Author Report Share Posted March 12, 2010 Witam wlasnie doszly do mnie zebatki SHS Super hi speed (przełożenie 13:1 gdy normal to jest 18:1 a hi speed 16:1) Pisze na nich ze wytrzymuja springi od m120-m180 co dla mnie jest lekkim zaskoczeniem... Sugerowane zasilanie to 12 V i wiecej. Wykonanie z stali obrabianej na maszynach CNC. Wiec zadne tam tanie odlewy. Troche glosniejsze na m125 niz zwykle torquy ale to pewnie jeszcze nie jest idealne spodkladkowanie. Latwo sie podkladkuja bo dosc duze pole manewru. Grube zeby (niektore maja je dosc niskie wiec slabsze). Rof w porownaniu z normalnymi zebatkami wzrosl z (chronowane) 19 k/s do 23.46 k/s Spring m125 elementa - plus borek plus lozyskowanie tylko na prowadnicy (tlok z stalowymi zebami PJ a korpusem z tworzywa.) Zchronowane fpsy - 436-446 wiec rozrzut nieduzy. Ciekwe jak szybko zbije sie spring za 3 dolce :) Lozyska narazie stare stalowe ... wymagaja wymiany bo sie juz gibaja zebatki w nich na boki :/ Zastanawia mnie czy kulki 8 mm nie bylby odpowiedniejsze i czy nie podmienic gearboxa z kosiarki... Bo kosiarka na hi speed silniku, lipoli 11.1 tez, zebatkach normal torque tylko ze przy 300 fps ma taki sam rps. Praktycznie identyczny. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 22, 2010 Author Report Share Posted March 22, 2010 Przelozylem gearbox z kosiarki. Wiec zamiast 6 mm slizgowych stalowych stocka JG, sa teraz lozyska 8 mm King armsa kulki. Gearbox VFC z wycieciem na blowback ... wiec moznaby sie pokusic o zainstalowanie ukladu do bursta (optical). Gearbox w polaczeniu z zebatkami SHS - daje ogromne pole do manewru. Oczywiscie wymaga to naprawde grubych podkladek. Ale bardzo ladnie sie podkladkuje i odstep silnika od zebatki silnikowej, i zazebianie sie zebatek srodkowej i tlokowej. Przyrost rofa w stosunku do lozysk slizgowych 6 mm - to 0.7 rps. Teraz planuje montaż mosfeta i moze silnika elementa hi speed. Guarder sobie nie poradzi z m125... Zebatki SHS po przebiegu około 2 k kulek na m125 i rofie 24 rps - zero sladu zuzycia. Quote Link to post Share on other sites
DZIKI GHOST Posted March 26, 2010 Report Share Posted March 26, 2010 Witam, a ja mam małe pytanko. Mianowicie udało mi się uzyskać w moim P90 Echo1, ROF na wysokości ok 28 kul. Zmieniłem prawie wszystko, poza zębami. Silnik G&P HS 120, łożyska kulki 7mm, wzmocniona prowadnica z łożyskowaniem, głowica z łożyskowanie, uszczelniona dysza i Lipol 11.1. Wszystko ładnie i kulturalnie pracowało ale do czasu. Niestety bardzo krótkiego, najpierw padł chiński tłok, później praktycznie po takiej samej ilości kulek, czyli nawet nie jeden magazynek (300BB) padł DF z pierwszym metalowymzębem. I tutaj chciałem zadać pytanie, czy powodem takiego szybkiego padania tłoków nie jest czasami obustronne łożyskowanie. Gdzieś doczytałem, że przy podwójnym łożyskowaniu i próbie szybkiego kręcenia często tłoki dostają. Zastanawiam się, czy ktoś miał podobne problemy i czy usunięcie łożyskowania z jednej strony coś pomoże. I drugie pytanie: jeśli miałbym usuwać łożyskowanie, to raczej wolałbym od strony głowicy, więc jaką głowicę tłoka proponujecie ? Dodam, że na razie nie myślę o cichym zestawie lub borku. Może w przyszłości, na razie chciałbym uruchomić ten zestaw co mam. Pozdrawiam Dziki Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 26, 2010 Author Report Share Posted March 26, 2010 Do tuningow szybkosciowych ponad 20 k/s najlepiej uzywac tlokow z stalowymi zebami WSZYSTKIMI. Wszystkie nawet wzmocnione zmiela zebatki szybko. Lozyska (ktore dzialaja jak podkladki) jedynie zwiekszaja moc sprezyny. Nie maja wplywu na to czy tlok pada czy nie. Przy tuningach hi speed tlok musi miec usuniety drugi zab. Tak zeby bylo miejsce zlapac pierwszy zab tloka nawet jezeli tlok sei lekko odbil. Albo nie wrocil do konca. Tlok z plastikowymi zebami absolutnie nie nadaje sie na dluzsza mete. Zeby zebatek po prostu zetra go na plasko. Oprocz wyboru stalowych zebow pozostaje kwestia korpusu. Aluminiowe teoretycznie sa bardziej wytrzymale ale tez ciezsze - ciezsze - mniejszy rof z uwagi na wieksza bezwladnosc. A tylko niewiele modeli jest z pelnymi stalowymi zebami (nie mylic z odelwanymi niby full metal ale o bardzo kiepskiej wytrzymalosci) ktore maja dobry korpus. Moze tez byc odwrotnie - korpus jest ok ale zeby kruche (patrz niektore partie madbulli). Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted March 26, 2010 Report Share Posted March 26, 2010 To co wyżej - prawda oczywiście. Takim tłoczkiem jest np. JBU z POM'owy korpusem - stalowe zębiszcza, korpus nie wiem na ile wytrzymały, bo tłok jest dość nowy na rynku, pół roku nawet nie ma, ale z nie mała już tych tłoczków się namontowałem, przyklejasz zębiszcza do korpusu i jest w porządku. Quote Link to post Share on other sites
bomba095 Posted April 9, 2010 Report Share Posted April 9, 2010 Może troszkę nie pod temat ale jaki to będzie rof, tak na oko ? Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted April 10, 2010 Author Report Share Posted April 10, 2010 30-50 tak na oko. Nic nie modyfikowali a stock ma 12 k/s przy slabej batce 7.4 V. Ostatnio zmienilem silnik z 27 na 32 k/s - na sluch roznicy nie da sie zauwazyc. Od 25 wszystko brzmi prawie tak samo. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.