Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Tuning HI Speed.


Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

w kierunkowej nie chodzi o łożyskowanie ale o to że przy ruchu do tyłu się ona nie uszczelnia a wręcz prawie swobodnie przepuszcza powietrze natomiast uszczelnia się dopiero przy ruchu do przodu. To czy ma łożysko czy nie, nie zmienia faktu czy jest kierunkowa.

 

 

Wytrzymałość GB podajemy w gramach, tak jak masę? Chyba ne :D. Im większą masę będzie miał tłok tym wolniej będzie zasuwał :) ale oczywiste jest że lżejszy tłok działa po prostu lepiej. Tu niema dyskusji. Tak samo jak w kwestii cichego zestawu.

Link to post
Share on other sites

Hm łożyska 8mm wg mnie nie są dobrym wyborem, bo wg tego co mnie uczyli i co podają producenci łożysk im większe łożysko tym większe siły na nie działające wytrzyma ale ma mniejszą prędkość maksymalną ale okaże się jak zdasz raport. ;)

Link to post
Share on other sites

Wiec jestem juz po zlozeniu auga.

Narazie nie robie testow wytrzymalosciowych i chce zeby sie troche dotarlo.

Lozyska 8 mm specjalnie zamowilem - chodzi mi tez o kulture pracy i pare rps moge poswiecic. wazne zeby dalo sie je normalnie spodkladkowac (a da sie) i wyjac i uzyc jeszcze raz (tez sie da).

Gearbox przystosowany jest do blow backu ... ale oczywiscie nie chce mi sie z tym kombinowac bo po co mi w augu :)

Z drugiej strony moze kiedys... ale nie przy takim rofie.

Ladnie wykonany, gniazda na lozyska naprawde dokladnie zrobione - nie to co w rozbieranej wczoraj p90 GFC gdzie lozyska 7 mm lataly na boki i mialy okrutne luzy.

 

Problem wyciszenia i zmniejszenia uderzenia glowicy tloka rozwiazalem naklejajac specjalnym klejem 2 skladnikowym - poduszke z borka (zostala mi z uszkodzonej glowicy) na prosta glowice tloka plastikowa. Do tego zatopiona srubka do stabilnego trzymania i mam bardzo lekka wyciszona glowice. Nawet teraz lepiej ustawia sie tlok i widze ze lepiej pracuje.

 

T-connectory + mosfet moze duzo nie daly ale zawsze. W augu auto jest o tyle lepsze ze zwiera sie blaszka duze konektory - i nie ma problemu ze sie styki strasznie pala.

 

Lozyska kulkowe 8 mm - wracajac - bardzo ladnie sie kreca.

Troche zabawy mialem z spodkladkowaniem silnikowej zebatki - bo powinna byc bardzo nisko - ale wtedy trze o srodkowa. Wiec zostal taki troche glosniejszy kompromis.

Na sucho lozyska robie 2-3 obroty wiec jest ok.

 

Tlok aluminiowy ma w stocku wywierone mase otworow.

Wiec nie ma co z nim sie bawic.

Do tego jednak zeszlifowalem drugi zab - testowalem ze przy niesprzyjajacej okolicznosci zebatka tlokowa moze zlapac drugi zab zamiast pierwszego - sprawca - przyczepiona poduszka z borka.

Jednak zeszlifowany narazie chodzi ladnie.

 

Rof - przy 7 strzalowych seriach wyszedl mi moze nie jakis gigantyczny ale stabilne 23 rps. Prawde mowiac troche sknocilem lutowanie - silnika i okablowania auga - mam za slaba lutownice zeby zlutowac 3 grube kable. Plus troche za duzo zostawilem kabli od mosfeta - ale nie chcialem przedobrzyc w druga strone.

 

Lozyska do gearboxa wchodza bardzo gleboko i praktycznie ponizej poziomu scianki bocznej. Powoduje to ze trzeba troche podlozyc pod zebatki - ale za to ma sie wiecej pola manerwu jak spodkladkowac.

Z drugiej strony podlozenie 5-6 podkladek - w sumie jakies 3-4 mm to troche przesada.

 

 

Zdam relacje jak spisze sie na strzelance.

Link to post
Share on other sites

Kurcze to mnie się udało łatwo złożyć replikę stabilnie działającą na wysokim rofie a tu się innym takie rzeczy dzieją że zębatki się mielą, silniki padają, itp. ? :strach:

U mnie siedzi w szkielecie V3 TM, na łożyskach ciernych systemy 6mm (wcześniej były 6mm kulkowe elementa - ale padały jak muchy) na zębatkach elementa hi-speed, na silniku 5KU hi-speed (neodymowy), prowadnica łożyskowana systemy, zestaw cichy systemy + cylinder teflon systemy, dysza custom sklejana z 2 dysz metalowa DF, starusieńka sprężyna systemy m100 i tłok - chiński odpowiednik DF z metalowymi zębami (tu są stalowe). To wszystko mi daje stabilne 24-25 bb/s (na batce GP 10,8V 1300mAh)i służy mi prawie bezawaryjnie parę sezonów. Zima, lato zabieram replikę na strzelankę. Nie rzadko idą mi serie po 20bb i jedyne co na razie mi się przytrafiło to zmielona zębatka osi silnika i nieco zużyta zębatka silnikowa (po tych parunastu, parudziesięciu tysiącach nieco zęby jej się przyszczerbiły...) - zestaw jest niestety dosyć energożerny bo batka goldeneagle (stock od jg) 8,4V 1100mAh nie ma siły naciągnąć sprężyny... Oczywiście wszystkiego dopełnia mosfet.

Link to post
Share on other sites

Po pierwszej strzelance jestem ogromnie zadowolony.

Po pierwsze - na m100 promyka mam stabilne 96-98 m/s czyli 315 fps.

Bez lozyskowania ani glowicy tloka ani prowadnicy sprezyny - do tego z odcietym jednym zebem i przyklejona poduszka na glowicy tloka.

Wiec taka predkosc wylotowa jest calkiem konkretna - ale dysza szczelna i w tloku strzykawka.

Pewnie z lozyskowaniami i bez obcietych zebow byloby z 40 fps wiecej.

 

Zasieg mnie zaskoczyl ... przyzywczjaony jestem do strzelania z 500-450 fps, a 315 okazuje sie dawac naprawde porzadny zasieg.

W lesie praktycznie nie zdazylo mi sie zeby ktos by poza - jakeis 45-50 m celnego. Pozatym trudno nie trafic jak leci w ciagu pol sekundy 12 kulek.

 

Kulki tanie PJ z tajwana, brak lufy precyzyjnej - ale jest dobrze.

Czulosc na spust - swietna.

Zero zacinek zero problemow. Przemielone jakies 1 k bb.

 

Dzisiaj rozkrecam dla sprawdzenia glowicy tloka czy klej nie peka, i dociecia przewodow zasilajacych bo teraz sa 15 cm za dlugie.

 

Niestety w augu wrzucic batke 10 v jest raczej nieosiagalne ... chyba ze od razu lipola ale narazie nie mam na to funduszy.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Parenascie tysiecy kulek potem ... i pare zacinek/rozwalek kilka informacji.

Po pierwsze - obcielem 8 zebow w zebatce tlokowej, oraz zosstalo pol tloka :)

Tak przypadkowo za duzo sciachalem zebatki - zeby plynniej chodzilo i trzeba bylo obciac pol tloka.

Zostal taki sam silnik, stary spring (nie pamietam czy to m100 czy m90) - wyciszona glowica przyklejona na dwuskladnikowy trzyma na amen i nie widac zeby gdziekolwiek klej sie kruszyl czy odpadal.

Po paru strzelankach replika sama sie uszczelnila z 315 na 350.

A po obcieciu zebatek i tloka - zostalo ... uwaga ... 300 fps.

Dorwalem chrono z opcja pomiaru szybkostrzelnosci.

Tu pojawia sie problem - silnik hi speed na tej m100 guardera daje szybkostrzelnosc 19 k/s przy 7.4 batce. Za to przy 11.1 - 23 k/s

Snajpa z silnikiem Pj hi torque z taiwana, z springiem m120 i borkiem - 430 fps ... daje 18 k/s przy lipolu 11.1

Do tego nie ma efektu rozkrecania sie jak hi speedowy guarder.

(dla zainteresowanych moge wrzucic potem mp3ke z nagraniem ... silnik pol sekundy nabiera obrotow i efekt dzwiekowy jest cos jak rozkrecanie sie luf miniguna).

Wychodzi ze dla tych 4 kulek na sekunde szkoda kupowac silnik hi speedowy jak na rynku sa juz lipole.

Kiedys do replik bez miejsca na batke moze i byly sensowne - ale widze ze aktualnie lepszy jest mocny silnik niekoniecznie tak szybki ale za to napinajacy springa szybciej.

ps. w cylindrze - po to zeby tlok byl odpowiednio daleko (bo zostalo go pol) siedzi zwinieta w spirale twarda guma szerokosci 3 cm. Pieknie wycisza - co dziwne nie pogorsza sprezania (mimo ze przeciez jest tam miejsca i nie zajmuje calosci tej powierzchni).

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

@Kocur666

Szczególnie Ciebie (jako że udzielasz się w temacie hi speed) chcę zapytać o daną konfigurację.

Mam zamiar złożyć sobie CM.037na hi ROF .

W następującej konfiguracji:

http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich...ement-1890.html

http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich...ement-1875.html

Silnik Pj hi torque

A,dalej części zapasowe:

Czy lepiej kupić kolejny zestaw:

http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich...ement-1875.html

Czy może zębatki JG:

http://www.specshop.pl/product_info.php?ma...roducts_id=4926

(tylko czy to jej dziwne łożyskowanie przy silnikowej nie nieumożliwiony montażu w w/w GB?

, tłok MB z 7 metal zębami, i

łożyska: http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich...a_c_m-1873.html

Link to post
Share on other sites

Łożysko w tej JG jest w środku więc problemu nie sprawi, ja bym jednak nie ryzykował kulek, lepiej zwykle zębatki bez takich wynalazków. Szkieletu wymieniać nie musisz, aktualnie szkielety w chinolach z nowych serii są całkiem pancerne. Zębatki Hi Speed chińskie też raczej nie są dobrym rozwiązaniem.

 

PS: Jak chcesz tanie zębatki o stockowym przełożeniu to się odezwij do mnie, mam 2 komplety w świetnym stanie z którymi nie mam zbytnio co zrobić ;)

Edited by MAJOR762
Link to post
Share on other sites

@Major jak pewnie zauważyłeś wybrałem ten GB gdyż ma 9mm łożyska kulkowe które powinny być (jak nawet Gogin gdzieś pisał)o niebo wytrzymalsze od zwykłych 6 czy 7mm/ ślizgów na bardzo nie chce bo kulaski mają mniejsze opory przez co dadzą mi zawsze coś czego chcę czyli ROF.

 

Właśnie testował ktoś te zębatki elementa Super High Speed ???Wytrzymują chociaż pakę kulek na m90 :-F

Link to post
Share on other sites

Wlasnie pierwszy raz widze te zebatki hi speedowe elementa ...

Sam takie wlasnie bede sprowadzac z chin ale innej firmy (jakos nie mam zaufania do elementa ... ale kto wie).

 

Podstawowe pytanie to jaka sprezyne zamontujesz.

Przy m120 te zebatki moga byc problematyczne ... ciezko wyczuc co one wytrzymaja.

Jezeli m90 to powinno byc ok.

Gearbox na kulkach 9 mm - pewnie bedzie ok ale tu nadal jest kwestia badziewnego elementa. Nie mialem w lapkach wiec ciezko ocenic.

 

Silnik hi torque jest bez sensu. To jest silnik mocowy do dzwigania nawet m160-m180... Tutaj koledzy polecali silnik hi speedowy elementa. Bylby lepszym wyjsciem (jezeli ma to byc do m100 max).

 

Tlok z 7 metalowymi pewnie bedzie smigac ... ja mam wszedzie full metal zebiska. Roznica jest taka ze jak cos pada to zebatki a nie tlok ;)

Wiec albo albo... Bo jak bedzie zacinka na plasticznym tloku - zjedzie zazwyczaj tlok. Jak masz metalowe zeby - to wtedy na bank padaja zebatki.

 

Powiem szczerze ze zainteresowaly mnie te zebatki i chyba sam je wciagne zeby sprawdzic ;)

Edited by Kocur666
Link to post
Share on other sites

Zębatki z tłokiem elementa mogą być warte uwagi, choć by ze względu an cenę ,co do silnika piszę o cm lub tym pj ,bodajże takim samym jakim Ty masz ,bo gearbox (ten który jest już w replice)chcę zostawić w całości nic z niego nie wyciągając.

Sprężyna max 350fps więc m90 bez ciachania tłoka oraz z łożyskowaną prowadnicą i głowicą tłoka to może być za dużo.

Link to post
Share on other sites

U mnie nie ma ani lozyskowania prowadnicy ani tloka ... Jest stabilne 300 ale gumowy dystanser przed tlokiem spreza springa m90. Ogolnie nie ma 6 zebow zostalo tylko 10 z 16.

Co do zestawu elementa ... po poczytaniu zagramanicznych forow narazie daje na luz. Za pare tygodnie bede mial SHS 13:1 one nawet 450 fps potrafia wytrzymac ...

A cena 20 dolcow jest ... fajna.

Link to post
Share on other sites

bede mial SHS 13:1 one nawet 450 fps potrafia wytrzymac ...

A cena 20 dolcow jest ... fajna.

 

U Krakmanów 90 zł , możesz mi podrzucić gdzie to przeczytałeś ? Dosłownie jutro miałem iść kupić te zęby do M249 .

 

Dodam że w replice siedzi stokowy silnik i M120 guardera , zasilanie , firrefox 10.8 1500 mAh i 12V strike system .

 

Tylko cały czas mam wątpliwości czy nie za mocna sprężyna .

Edited by przemek10
Link to post
Share on other sites

http://shop.ehobbyasia.com/upgrade-part/pa...l&mode=list - miłego oglądania i lektury ;-).

 

EDYTA: Jak dasz słabszego springa, to raz - zwiększysz trwałość całego bałaganu, a dwa - szybkostrzelność też się zwiększy.

IMHO - albo ROF przesadzony, albo moc ;-) (żeby działało dłużej, bo ciężko to razem pogodzić).

Edited by Tuksiak
Link to post
Share on other sites

IMHO - albo ROF przesadzony, albo moc ;-) (żeby działało dłużej, bo ciężko to razem pogodzić).

 

Cel to mieć przewagę zasięgu jak i ROFu nad standardową chińską szturmówką 400+

bo inaczej po dźwigać 6 kg żelastwa

 

 

 

Ja też , jutro go najprawdopodobniej kupię , tylko jeszcze zobaczymy co Kocur wyczytał i co powie mi serwisant u Krakmanów .

Edited by przemek10
Link to post
Share on other sites

Z tego co czytalem te ultra hi speedy Elementa sa tak samo zawodne jak hi torque - znaczy lubia sie szybko sypac ...

Ale musze przyznac ze mi hi speedy guardera tez polecialy po jednej strzelance bo lozyska padly (elementa ...dlatego po zastanowieniu wole nie inwestowac w elementa 90 niby tylko zlociszy ale lepiej dorzucic troche albo poczekac na cos solidnego z chin.)

Ogolnie Element nie ma dobrej renomy. Jedyne co ludzie zachwalaja to silnik hi speedowy ale nie mialem doczynienia z nim jeszcze.

Link to post
Share on other sites

Ok, dziękuje za info , zastanowię się jeszcze nad tymi zębatkami, jeśli mnie zawiodą na m85 lub max m90 gaurdera wkładam XYT cm i kropka/od czego jest aku.12v :-F http://azteko.pl/zebatki-stalowe-cymaxyt-stalowe-p-203.html

Kocur666 mam do Ciebie jeszcze prośbę abyś wyszpiegował co w trawie piszczy na temat tego szkieletu elementa 9mm\ v.3.

Jeśli to następny szit najprawdopodobniej użyję:

http://azteko.pl/gearbox-cyma-p-200.html

Jedynie troszkę małe te otworki 6mm.

Zostaje z nich jeszcze :

http://azteko.pl/gearbox-v3-jg-p-171.html

http://azteko.pl/gearbox-boyi-wzmocniony-p-274.html

Który z nich najlepszy?

Cylinder z głowicą na początku od cm 31 ,może jeszcze z tego tłok jeśli nie będzie zryty oraz głowica tłoka.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...