Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Upgrade P&J M4 RIS


Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Żadnych. Bier ICS-a icon_biggrin.gif

joke, yes ?? :D

 

Okej no wiec konkludując i żeby nie przeciągać dalej rozmowy, mając do dyspozycji 700-800zl co byście zmienili w stockowej P&J M4 RIS, która wygląda tak:

http://www.taiwangun.com/karabiny_szturmow...s_p_j-1375.html

 

Zaznaczam, że liczą się dla mnie tylko osiągi o wygląd się nie martwię.

Z góry dziękuję za pomoc.

Edited by lenczek
Link to post
Share on other sites

z tego co się dowiedziałem i wyczytałem to moja P&J-tka ma stockowo BU.... (tak wywnioskował pewien "magik" to zestawie zmian jakie Krakmani przeprowadzili)

 

* sprężyna (125 m/s)

* chromowany cylinder o zwiększonej średnicy

* wzmocniona metalowa głowica cylindra (o zwiększonej średnicy przeznaczona do zestawu cichego)

* wzmocniona stożkowa kierunkowa głowica tłoka z łożyskowaniem (przeznaczona do zestawu cichego, łożyskowanie powoduje łatwiejszą pracę sprężyny)

* silnik o zwiększonym momencie obrotowym

* wszystkie zębatki są stalowe osadzone na stalowych łożyskach ślizgowych 6mm

* prowadnica sprężyny jest w standardzie wzmocniona(metalowa) wraz z łożyskowaniem, które powoduje łatwiejszą pracę sprężyny)

* zastosowano niskooporowe okablowanie gearboxa

 

Tak więc moje pytanie, czy po wymianie gumki, lufy i być może komory osiągnę stabilne fpsy i zasięg ??

Link to post
Share on other sites

zakładam, że oprócz wymiany lufy i gumki doszczelnie wszystko. Wydaje mi się, że to powinno mi dość tanim kosztem polepszyć osiągi mojej repliki.

 

Tak tu sobie rozmawiamy o polepszeniu osiągów itp itp, dodam może, że nie chciałbym zwiększać FPSów w nieskończoność, zależy mi na zasięgu i powtarzalności. Nie chcę nikomu zrobić krzywdy XXXX wielkością fpsów.

 

Dlatego też zacznę ulepszanie od doszczelnienia układu i wymianie lufy oraz gumki, nad komora HU się ciągle zastanawiam ;/

Link to post
Share on other sites

Masz jakieś dowody lub chociaż argumenty na poparcie tej teorii?

Własne i nie tylko doświadczenie.

 

Tak tu sobie rozmawiamy o polepszeniu osiągów itp itp, dodam może, że nie chciałbym zwiększać FPSów w nieskończoność, zależy mi na zasięgu i powtarzalności. Nie chcę nikomu zrobić krzywdy XXXX wielkością fpsów.

 

Dlatego też zacznę ulepszanie od doszczelnienia układu i wymianie lufy oraz gumki, nad komora HU się ciągle zastanawiam ;/

 

Komorę trza wymienić, jak się nie da osiągnąć dobrej szczelności na tej którą masz. Sprawdzałem kilka razy komory różnych producentów w tej samej replice i często podstawowe znaczenie ma dystansowanie komory różnymi podkładkami. Poza tym standardem jest, że chińskie części mają nieco inne wymiary niż markowe - efekt jest taki, że chcesz wsadzić super uszczelnioną dyszę CA albo G&P i mimo lepszej szczelności na głowicy tłoka daje mniej fps. Natomiast jeżeli o powtarzalność chodzi, markowa, dokładnie wykonana głowica tłoka może się lepiej sprawdzić.

Link to post
Share on other sites

Też można, drugim fajnym sposobem jest wsadzenie kulki przed dyszę i zapodanie kawałka papierka (1cmx1cm) na wlot kul do komory, tak by stworzyć warunki jakie zachodzą podczas wystrzału (kula w lufie - opór dla powietrza). Jeśli papierek podskoczy to suprajs - styk kołnierza gumki/dyszy jest nieszczelny.

Link to post
Share on other sites

druga sprawą, która mnie trochę martwi w P&J to jest dźwięk, słychać bardzo wyraźnie uderzenia głowicy tłoka w głowicę cylindra, tak jakby metal uderzał o metal, a rzekomo mam wstawiona cichą głowicę tłoka ...

 

* wzmocniona metalowa głowica cylindra (o zwiększonej średnicy przeznaczona do zestawu cichego)

* wzmocniona stożkowa kierunkowa głowica tłoka z łożyskowaniem (przeznaczona do zestawu cichego, łożyskowanie powoduje łatwiejszą pracę sprężyny)

 

to może oznaczać coś złego ??

Link to post
Share on other sites

Plastikowa głowica cylindra wycisza znacząco uderzenie tłoka, w stosunku do głowicy metalowej. Masz poszerzonej średnicy w stock'u już zespół cylindra. Jak chcesz wyciszyć bardziej to dokupujesz głowicę tłoka BU (gumowe czoło ma) i na pewno coś wyciszy. Można jeszcze bardziej wyciszyć odgłos wystrzału - poczytaj tematu o BU, gdzieś tam wisi mój post o tym.

Link to post
Share on other sites

dziękuje :D i tak nosze się z zamiarem wymiany cylindra na cały zestaw BU guardera .... a potem być może silnik ICS turbo 3000 (jego kultura pracy jest zabójcza dla mego ucha :D )

 

ale na razie zajmę się uszczelnieniem precki i komory HU.

 

edit.

Taka głowica będzie dobra ? tzn może inaczej, czy będzie dawała zadowalający efekt ?? czy lepiej dopłacić i brać systemę ?

http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich...arder-1590.html

 

edit 2.

tak patrze, że już chyba lepiej będzie te 100zl dołożyć i wziąć cały zestaw BU guardera:

http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich...arder-1612.html

 

jak myślicie ?

Edited by lenczek
Link to post
Share on other sites
Tak wiem powtarzam się.

nic nie szkodzi, każda rada mile widziana :D

 

Kultura pracy silnika? Pewnie słyszałeś jak działa cała replika ICS'a i stąd myślisz, że jak zamontujesz silnika ICS 3000 Turbo do swojej repliki to będzie chodzić tak samo?

 

nie tylko ICSa, ogólnie podoba mi się taki cichy, dźwięk, taki świst, a nie jak mam teraz "łup łup łup" ....;/

 

 

Okej już mam plan określony co chcę zrobić ze swoim P&J :D

plan jest taki:

1)gumka guardera - 24zl

2)precka systemy - 130zl

3)doszczelnienie komory HU

to wszystko będzie zrobione w najbliższym czasie

Dalsze plany

4)wymiana całego zespołu cylindra na guardera BU - 196zl

http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich...arder-1612.html

 

5)wymiana silnika na (zależy mi na ROFie) - 116zl

http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich...arder-1603.html

 

6)wymiana sprężyny na 110 guardera bądź pozostanie przy 120 (kwestia sporna) - 55zl

7) shimming jeżeli okaże się, że stockowe zębatki nie wyrabiają.... ~20zl

 

tak więc wg mojego małego kosztorysu wyjdzie 550zł prawie za taki tuning...

 

Nie wiem tylko, czy sprawa z zębatkami zakończy się na shimmingu, czy na wymianie...;/ ;/

 

Jak myślicie ?? uzyskam dzięki takim modyfikacjom przyzwoitego rofa ?? i wydaje mi się, że i na zasięgu nie stracę w porównaniu do stockowego P&J...chyba, że źle myślę...

Edited by lenczek
Link to post
Share on other sites

Silnika nie musisz zmieniać, szkoda kasy - zresztą m120 to dla niego max, do tego zębatka osi silnika na tych silnikach Guarder'ach jest ze słomy ryżowej, jak ktoś wspomniał. Zębaty też dadzą radę, łożyska są stalowe, dobry shimming i będą chulać jak ta lala. Jak masz aku z zestawu, to na SP120/m130 będziesz miał te 20k/s.

 

No i finalnie może uda Ci się to złożyć tak, żeby nie wybuchło przy pierwszej próbie uruchomienia mechanizmu. Polecam doliczyć jakiś serwis, bo się nad tym popłaczesz pewnie przy nieudolnych próbach złożenia do kupy ;-).

Link to post
Share on other sites
Silnika nie musisz zmieniać, szkoda kasy - zresztą m120 to dla niego max

 

wchodzi w grę wymiana sprężyny na 110, ale skoro zębatki do (_X_) to sobie podaruje ten silniczek :D (już wiem czemu taki tani :D )

 

no to w takim razie wymienię tylko BU guardera i zrobię podkładkowanie. Zobacze, czy wszystko razem z doszczelnieniem komory i wymianą gumki da jakąś wymierną poprawę :D

Link to post
Share on other sites

Gogin to podpowiedz, co byś zrobił na moim miejscu, żeby uzyskać lepszą kulturę pracy całego GB, osiągów nie chcę lepszych (430 fps w stocku mi starczy w zupełności (jestem początkującym), oczekuję większego ROFu, lepszej celności i jak już decyduje się na wymianę części to tak żeby nie nadwyrężać GB, chcę żeby mi jeszcze trochę posłużył :D

 

Tak wiec Gogin jakieś sugestie ?

Na koniec dodam może, że mam na modernizację coś w graniach 600zl.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...