michalll Posted October 27, 2009 Report Share Posted October 27, 2009 To zanieś do dobrego serwisanta przede wszystkim. Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted October 27, 2009 Author Report Share Posted October 27, 2009 (edited) niestety w okolicach Giżycka nie znam takowego..;/ więc pozostają mi miejscowi znajomi i Wasza pomoc Do Michalll'a A czy Ty mógłbyś zrobić listę zmian jakie Ty byś przeprowadził w P&J ?? Edited October 27, 2009 by lenczek Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted October 27, 2009 Report Share Posted October 27, 2009 Żadnych. Bier ICS-a :D Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted October 27, 2009 Author Report Share Posted October 27, 2009 (edited) Żadnych. Bier ICS-a icon_biggrin.gif joke, yes ?? :D Okej no wiec konkludując i żeby nie przeciągać dalej rozmowy, mając do dyspozycji 700-800zl co byście zmienili w stockowej P&J M4 RIS, która wygląda tak: http://www.taiwangun.com/karabiny_szturmow...s_p_j-1375.html Zaznaczam, że liczą się dla mnie tylko osiągi o wygląd się nie martwię. Z góry dziękuję za pomoc. Edited October 27, 2009 by lenczek Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted October 27, 2009 Report Share Posted October 27, 2009 Mortisa nie słuchaj, jest sfrustrowany bo mu się G&P posypało ;) Na pewno do wymiany idzie gumka, a reszta zależy od konkretnego egzemplarza. Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted October 27, 2009 Author Report Share Posted October 27, 2009 gumka już zamówiona, guardera (czarna do spreżyn 130 -ja mam 125 rzekomo ) egzemplarz ? M4 RIS, identyczna, stockowa jak w linku powyżej :D Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted October 27, 2009 Report Share Posted October 27, 2009 To jest model. Konkretne egzemplarze różnią się między sobą, może być np. źle komora ułożona, luzy na body czy silnik krzywo. Większość takich wad można tanim kosztem usunąć. Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted October 27, 2009 Author Report Share Posted October 27, 2009 kurcze... czyli bez konkretnego majstra się nie obejdzie...;/ zna ktoś kogoś dobrego w te klocki w Olsztynie np ? Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted October 27, 2009 Report Share Posted October 27, 2009 Powiedzmy raczej że może być bardzo pomocny jak masz takie parcie na osiągi. Tam w okolicy to AnR chyba przesiaduje. Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted October 28, 2009 Author Report Share Posted October 28, 2009 z tego co się dowiedziałem i wyczytałem to moja P&J-tka ma stockowo BU.... (tak wywnioskował pewien "magik" to zestawie zmian jakie Krakmani przeprowadzili) * sprężyna (125 m/s) * chromowany cylinder o zwiększonej średnicy * wzmocniona metalowa głowica cylindra (o zwiększonej średnicy przeznaczona do zestawu cichego) * wzmocniona stożkowa kierunkowa głowica tłoka z łożyskowaniem (przeznaczona do zestawu cichego, łożyskowanie powoduje łatwiejszą pracę sprężyny) * silnik o zwiększonym momencie obrotowym * wszystkie zębatki są stalowe osadzone na stalowych łożyskach ślizgowych 6mm * prowadnica sprężyny jest w standardzie wzmocniona(metalowa) wraz z łożyskowaniem, które powoduje łatwiejszą pracę sprężyny) * zastosowano niskooporowe okablowanie gearboxa Tak więc moje pytanie, czy po wymianie gumki, lufy i być może komory osiągnę stabilne fpsy i zasięg ?? Quote Link to post Share on other sites
Dogtag Posted October 28, 2009 Report Share Posted October 28, 2009 Figa, nie są nieszczelne. Masz jakieś dowody lub chociaż argumenty na poparcie tej teorii? @lenczek Nie koniecznie, bo niestabilność może wynikać z nieszczelności dysza-komora lub głowica tłoka-cylinder. Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted October 28, 2009 Author Report Share Posted October 28, 2009 zakładam, że oprócz wymiany lufy i gumki doszczelnie wszystko. Wydaje mi się, że to powinno mi dość tanim kosztem polepszyć osiągi mojej repliki. Tak tu sobie rozmawiamy o polepszeniu osiągów itp itp, dodam może, że nie chciałbym zwiększać FPSów w nieskończoność, zależy mi na zasięgu i powtarzalności. Nie chcę nikomu zrobić krzywdy XXXX wielkością fpsów. Dlatego też zacznę ulepszanie od doszczelnienia układu i wymianie lufy oraz gumki, nad komora HU się ciągle zastanawiam ;/ Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted October 28, 2009 Report Share Posted October 28, 2009 Masz jakieś dowody lub chociaż argumenty na poparcie tej teorii? Własne i nie tylko doświadczenie. Tak tu sobie rozmawiamy o polepszeniu osiągów itp itp, dodam może, że nie chciałbym zwiększać FPSów w nieskończoność, zależy mi na zasięgu i powtarzalności. Nie chcę nikomu zrobić krzywdy XXXX wielkością fpsów. Dlatego też zacznę ulepszanie od doszczelnienia układu i wymianie lufy oraz gumki, nad komora HU się ciągle zastanawiam ;/ Komorę trza wymienić, jak się nie da osiągnąć dobrej szczelności na tej którą masz. Sprawdzałem kilka razy komory różnych producentów w tej samej replice i często podstawowe znaczenie ma dystansowanie komory różnymi podkładkami. Poza tym standardem jest, że chińskie części mają nieco inne wymiary niż markowe - efekt jest taki, że chcesz wsadzić super uszczelnioną dyszę CA albo G&P i mimo lepszej szczelności na głowicy tłoka daje mniej fps. Natomiast jeżeli o powtarzalność chodzi, markowa, dokładnie wykonana głowica tłoka może się lepiej sprawdzić. Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted November 1, 2009 Author Report Share Posted November 1, 2009 Komorę trza wymienić, jak się nie da osiągnąć dobrej szczelności na tej którą masz. a jak najlepiej sprawdzić szczelność komory ?? zatkać dwie dziurki i dmuchać w lufę ?? :D:D Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted November 1, 2009 Report Share Posted November 1, 2009 Też można, drugim fajnym sposobem jest wsadzenie kulki przed dyszę i zapodanie kawałka papierka (1cmx1cm) na wlot kul do komory, tak by stworzyć warunki jakie zachodzą podczas wystrzału (kula w lufie - opór dla powietrza). Jeśli papierek podskoczy to suprajs - styk kołnierza gumki/dyszy jest nieszczelny. Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted November 1, 2009 Author Report Share Posted November 1, 2009 druga sprawą, która mnie trochę martwi w P&J to jest dźwięk, słychać bardzo wyraźnie uderzenia głowicy tłoka w głowicę cylindra, tak jakby metal uderzał o metal, a rzekomo mam wstawiona cichą głowicę tłoka ... * wzmocniona metalowa głowica cylindra (o zwiększonej średnicy przeznaczona do zestawu cichego) * wzmocniona stożkowa kierunkowa głowica tłoka z łożyskowaniem (przeznaczona do zestawu cichego, łożyskowanie powoduje łatwiejszą pracę sprężyny) to może oznaczać coś złego ?? Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted November 1, 2009 Report Share Posted November 1, 2009 Plastikowa głowica cylindra wycisza znacząco uderzenie tłoka, w stosunku do głowicy metalowej. Masz poszerzonej średnicy w stock'u już zespół cylindra. Jak chcesz wyciszyć bardziej to dokupujesz głowicę tłoka BU (gumowe czoło ma) i na pewno coś wyciszy. Można jeszcze bardziej wyciszyć odgłos wystrzału - poczytaj tematu o BU, gdzieś tam wisi mój post o tym. Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted November 1, 2009 Author Report Share Posted November 1, 2009 (edited) dziękuje :D i tak nosze się z zamiarem wymiany cylindra na cały zestaw BU guardera .... a potem być może silnik ICS turbo 3000 (jego kultura pracy jest zabójcza dla mego ucha :D ) ale na razie zajmę się uszczelnieniem precki i komory HU. edit. Taka głowica będzie dobra ? tzn może inaczej, czy będzie dawała zadowalający efekt ?? czy lepiej dopłacić i brać systemę ? http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich...arder-1590.html edit 2. tak patrze, że już chyba lepiej będzie te 100zl dołożyć i wziąć cały zestaw BU guardera: http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich...arder-1612.html jak myślicie ? Edited November 1, 2009 by lenczek Quote Link to post Share on other sites
Dogtag Posted November 1, 2009 Report Share Posted November 1, 2009 Lepiej całego borka łyknąć. A do tego podkładki i sprężyna markowa. Tak wiem powtarzam się. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted November 1, 2009 Report Share Posted November 1, 2009 Kultura pracy silnika? Pewnie słyszałeś jak działa cała replika ICS'a i stąd myślisz, że jak zamontujesz silnika ICS 3000 Turbo do swojej repliki to będzie chodzić tak samo? Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted November 1, 2009 Author Report Share Posted November 1, 2009 (edited) Tak wiem powtarzam się. nic nie szkodzi, każda rada mile widziana :D Kultura pracy silnika? Pewnie słyszałeś jak działa cała replika ICS'a i stąd myślisz, że jak zamontujesz silnika ICS 3000 Turbo do swojej repliki to będzie chodzić tak samo? nie tylko ICSa, ogólnie podoba mi się taki cichy, dźwięk, taki świst, a nie jak mam teraz "łup łup łup" ....;/ Okej już mam plan określony co chcę zrobić ze swoim P&J :D plan jest taki: 1)gumka guardera - 24zl 2)precka systemy - 130zl 3)doszczelnienie komory HU to wszystko będzie zrobione w najbliższym czasie Dalsze plany 4)wymiana całego zespołu cylindra na guardera BU - 196zl http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich...arder-1612.html 5)wymiana silnika na (zależy mi na ROFie) - 116zl http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich...arder-1603.html 6)wymiana sprężyny na 110 guardera bądź pozostanie przy 120 (kwestia sporna) - 55zl 7) shimming jeżeli okaże się, że stockowe zębatki nie wyrabiają.... ~20zl tak więc wg mojego małego kosztorysu wyjdzie 550zł prawie za taki tuning... Nie wiem tylko, czy sprawa z zębatkami zakończy się na shimmingu, czy na wymianie...;/ ;/ Jak myślicie ?? uzyskam dzięki takim modyfikacjom przyzwoitego rofa ?? i wydaje mi się, że i na zasięgu nie stracę w porównaniu do stockowego P&J...chyba, że źle myślę... Edited November 1, 2009 by lenczek Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted November 1, 2009 Author Report Share Posted November 1, 2009 sorry za post pod postem, ale już nie mogę edytować. Dodam może, że odnośnie ROFu nie oczekuje kosiarki 30bb's/s, ale coś ponad przeciętną, w granicach 20bb's/s jak uzyskam to będę zadowolony. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted November 1, 2009 Report Share Posted November 1, 2009 Silnika nie musisz zmieniać, szkoda kasy - zresztą m120 to dla niego max, do tego zębatka osi silnika na tych silnikach Guarder'ach jest ze słomy ryżowej, jak ktoś wspomniał. Zębaty też dadzą radę, łożyska są stalowe, dobry shimming i będą chulać jak ta lala. Jak masz aku z zestawu, to na SP120/m130 będziesz miał te 20k/s. No i finalnie może uda Ci się to złożyć tak, żeby nie wybuchło przy pierwszej próbie uruchomienia mechanizmu. Polecam doliczyć jakiś serwis, bo się nad tym popłaczesz pewnie przy nieudolnych próbach złożenia do kupy ;-). Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted November 2, 2009 Author Report Share Posted November 2, 2009 Silnika nie musisz zmieniać, szkoda kasy - zresztą m120 to dla niego max wchodzi w grę wymiana sprężyny na 110, ale skoro zębatki do (_X_) to sobie podaruje ten silniczek :D (już wiem czemu taki tani :D ) no to w takim razie wymienię tylko BU guardera i zrobię podkładkowanie. Zobacze, czy wszystko razem z doszczelnieniem komory i wymianą gumki da jakąś wymierną poprawę :D Quote Link to post Share on other sites
lenczek Posted November 2, 2009 Author Report Share Posted November 2, 2009 Gogin to podpowiedz, co byś zrobił na moim miejscu, żeby uzyskać lepszą kulturę pracy całego GB, osiągów nie chcę lepszych (430 fps w stocku mi starczy w zupełności (jestem początkującym), oczekuję większego ROFu, lepszej celności i jak już decyduje się na wymianę części to tak żeby nie nadwyrężać GB, chcę żeby mi jeszcze trochę posłużył :D Tak wiec Gogin jakieś sugestie ? Na koniec dodam może, że mam na modernizację coś w graniach 600zl. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.