Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Pęknięty gearbox w M4 G&G (350fps)


Recommended Posts

@szczery

Wszystko co napisałeś co szczera ;-) prawda. Jednak skąd u Ciebie ten wrodzony pesymizm?

 

 

Wracając do tematu, gearbox BFT jest niedostępny na tą chwilę w Polsce. Przynajmniej nie udało mi się znaleźć do w jakimkolwiek znanym sklepie. Czyli pozostaje mi jakiś tani szkielet na tą chwilę i poczekać na dostawę.

 

Mam za to inny ciekawy pomysł jak uchronić się przed pęknięciem gearboxa. Ktoś na forum już pisał o czymś podobnym w jednym z tematów właśnie o gearboxie BFT. W tej chwili gearbox "opiera" się na body za pomocą hop upa i okazuję się to niewystarczające. Dlatego chciałbym wykonać element pomocniczy, który pozwoliłby wypełnić przestrzeń między gearboxem a body, jednocześnie otulając hop upa, oczywiście tak żeby był dostęp do regulacji gumki. Zasada prosta: gearbox nie ma gdzie się przemieścić (blokuje go tenże element) a tym samym nie jest rozciągany w newralgicznym punkcie. A skoro nie jest rozciągany to nie powinien pękać. Mam nadzieję, że w miarę jasno to opisałem.

 

Chciałbym do tego celu użyć dwukomponentowej żywicy epoksydowej. W odlewaniu elementów 3D z żywic mam duże doświadczenie - piszę to już na wyrost gdyż zaraz pewnie ktoś się pokusi poddać w wątpliwość sens pomysłu.

Link to post
Share on other sites

@poldeck

Żywice sa faktycznie mniej sztywne niż metal. Ale to chyba zaleta dla takiego zastosowania. Będąc materiałem bardziej sprężystym lepiej zaapsorbuje uderzenia (wg teorii na tzw chłopski rozum). Na razie jestem po wstępnych przymiarkach. Jak coś wykombinuje to napisze.

 

@Gogin

Mógłbyś coś bliżej napisać: gdzie to widziałeś itd?

Faktycznie najlepiej jakby to ktoś zrobił "fabrycznie" byłoby po kłopocie. Jednak gdyby gearboxy nie pękały to ludzie by nie kupowali nowych ;-)

Link to post
Share on other sites

A nie mówicie przypadkiem o tym, o czym Ratoll napisał stronę wcześniej?

http://v2fix.com/

 

Właśnie to miałem na myśli. Tylko tak spojrzeć na koszta tego cuda + ściągnięcie tego do Polski to lipa... z miodem :-P. Stąd też myślałem o czymś podobnym (albo nawet tym samym, tylko wymiary zdobyć), co by zrobili nasi polscy producenci, w stylu Silesii czy G&H, koszta z pewnością byłyby mniejsze.

Link to post
Share on other sites

Nie jestem jakimś mistrzem od grzebania w AEGach, więc poprawcie mnie jeśli się mylę, ale to jest tylko obejma + 2 sprężynki (podejrzewam, że te 2 dinksy złote z pierwszego zdjęcia sprężynują). Jest to chyba do zrobienia - pozostaje kwestia praw patentowych :/

BTW liczą za to sobie sporo.

Edited by krogul
Link to post
Share on other sites

$45 + $10 za wysyłkę, czyli w chwili obecnej około 150pln.

Faktycznie, jest to dużo jak na kawałek aluminium, 2 śrubki, 2 sprężynki i 2 bolce, jednak wiemy, że w dziedzinie airsoftowej koszt produkcji i cena końcowa nie mają zbytniego związku ze sobą.

Czy warto tyle zapłacić i mieć problem ze szkieletami z głowy raz na zawsze, czy też lepiej eksperymentować z kolejnymi super-ultra-wzmocnionymi gearboxami z nadzieją, że wytrzymają - to już indywidualna decyzja.

 

I tak, skopiowanie tego nie powinno stanowić żadnego problemu. Patenty sądzę, że też nie.

Link to post
Share on other sites

(...)

Czy warto tyle zapłacić i mieć problem ze szkieletami z głowy raz na zawsze, czy też lepiej eksperymentować z kolejnymi super-ultra-wzmocnionymi gearboxami z nadzieją, że wytrzymają - to już indywidualna decyzja.

 

(...)

 

To jest kluczowe pytanie a także jedynie słuszna odpowiedź na nie.

 

W związku z brakiem gb BFT kupiłem szkielet Boya. Jest kilka drobnych różnic, które utrudniają właściwy montaż. Nie wiem czy przy polecanym przez Was szkielecie JG nie ma takich problemów, jednak przy Boyi są. No i po całej zabawie z montażem jest problem z trybem single fire. Przerywacz ognia nie wyrywa kostki łącznika i mam auto na singlu. Ma ktoś pomysł jak temu zaradzić?

Link to post
Share on other sites

Okazało się po wnikliwej analizie, że położenie zębatki tłokowej jest nieco inne niż w standarcie G&G. Przez to przerywacz ognia podnosił się na mało żeby wyrwać kostkę stykową. Wystarczyło na kostce styków w gniazdo gdzie włazi przerywacz ognia nakleić pasek plastiku o wymiarach około 3x1x1mm. I działa.

 

Za gb Boya dałem 69zł, za 120zł miałbym CA (co prawda pod łożyska 6mm) i pewnie zero problemów. Pytanie czy warto się bawić w Adama Słodowego dla oszczędności 51zł? Chyba nie.

Link to post
Share on other sites
Pytanie czy warto się bawić w Adama Słodowego dla oszczędności 51zł? Chyba nie.

Wszystko zależy, na ile cenisz pieniądze i własne możliwości. Ja wolę poświęcić dwie godziny i zaoszczędzić 50 zeta, niż jakbym miał wydać więcej i te dwie godziny nie mieć nic do roboty :P

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Części G&G pasują idealnie do szkieletu JG, prócz jednej antireversala który G&G robi za gruby trzeba było go nieco odchudzić bo obcierał o zębatkę silnikową pyzatym GB działa na M130 madbula i batce 10.8 V full auto only szkielet nie pęka.

 

Pozdrawiam Kamil

Edited by Mulis
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

witam

mam ten sam problem strzelił mi GB na sprężynie PDI-130% PRO (zaledwie 2 strzelani a przez ponad rok jechałem na stokowej) i teraz moje pytanie jaki szkielet będzie najlepiej pasować do eMki G&G? wiem ze każdy trzeba będzie dopasając w jakimś stopniu ale który będzie wymagał najmniej przeróbek. Jak na razie widzę ze JG byłby dobry wyborem jeśli chodzi o spasowanie części

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...