Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Medal of Honor w Afganistanie


Recommended Posts

  • Replies 306
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ogółem jak dla mnie lipa, myślę że przynajmniej Single poratuje tą przeciętną grę.

 

No dokładnie, w single ma być ponoć inny silnik gry z tego co słyszałem. Ale muszą też grafikę poprawić bo w porównaniu do MW2 i BC2 to jest słabo.

Link to post
Share on other sites
Guest Mati13k

Nooo, czyli na razie widzimy przereklamowaną grę. Tak wszyscy narzekali na MW2, a tutaj z deszczu pod rynnę. I IMO głupotą jest robić multi na innym silniku niż single w FPS. O ile w splinter cell: chaos theory to się sprawdzało ( ahh to były czasy ), to tutaj multi wygląda tandetnie i co z tego, że jest wolniejsze niż MW2 jak realizmu ma chyba jeszcze mniej....

Link to post
Share on other sites
Guest Mati13k

A myślisz, że poprawią chociażby reload broni? Gdyby mieli to zrobić to zrobiliby to od razu, ale mimo wszystko trzymam kciuki. Single interesuje mnie w małym stopniu, bo to nie on będzie respiratorem gry, gdy kampanię się przejdzie...

Link to post
Share on other sites

Multi robi DICE zatem spodziewać się można, że animacje przeładowań będą takie jak zazwyczaj są w grach ich produkcji (może w singlu będą porządniejsze, ale żeby też trochę dogryźć MW2 to powiem, że tam niektóre animacje przeładowania też są nie do końca teges), mi osobiście to absolutnie nie przeszkadza bo gry od DICE zawsze dawały mi maksimum frajdy i te chaotyczne internetowe rozpierduchy czy to w BF1942 czy w BF2 czy teraz BFBC2 wciągają mnie totalnie.

 

A jak ktoś wymaga maksimum realizmu od samej gry jak i pierdół takich jak animacje przeładowania itp to polecam Americas Army 3, Red Orchestra i moda do Half-Life 2 pt. Insurgency. I w tym momencie hejterzy produkcji EA/DICE i fanboje MW2 niech opuszczą ten temat i czekają na premierę gry. Gdy ta już nastąpi to się pójdzie do sklepu kupi i zobaczy co wyszło z tego dwusilnikowego miszmaszu.

Link to post
Share on other sites
Guest Mati13k

Ja również jestem fanem DICE, gram do dzisiaj w BF2. Po prostu tutaj jest jeszcze gorzej, a jak na nową grę nie wypada tak super jak się wydawało. Cóż, pożyjemy - zobaczymy.

Link to post
Share on other sites

Widać jasno i wyraźnie, że realistyczne FPSy się kończą. BC2 po dłuższym czasie mnie znudziło i rozczarowało, jak zresztą wszystkie gry DICE, podejrzewam, że tu będzie podobnie. MW2 poszło w kierunku totalnie bzdurnego Hollywoodu, może nowy setting w Black Ops nieco odświeży serię, bo jak by nie patrzeć COD ma najlepszą IMO mechanikę i dynamikę gry.

 

Ostatnio ze znajomymi z roboty pocinamy w wolnym czasie w CS 1.6 i aż żal ściska, bo giera jest pradziadkiem gatunku i jak dla mnie wciąż bije produkcje DICE na głowę.

Link to post
Share on other sites

gra wychodzi dopiero w październiku więc jeszcze mają dużo czasu na zmiany.

Koszmarnie naiwne myślenie. Zobacz ile czasu EA-Dice naprawia BF:BC2 i dalej naprawić nie może (część błędów z bety naprawiono dopiero w ostatnim patchu, a przecież od premiery minęło szmat czasu). Jeśli duet EA-Dice utrzyma swoją ogólną tendencję to ten nowy Medal będzie kroczył po śladach BC2, przynajmniej w kwestii naprawy bugów. Póki co jestem sceptyczny, a singiel musiałby być nie wiem jak wybitny, żeby grę kupić tylko dla singla.

Link to post
Share on other sites

Koszmarnie naiwne myślenie. Zobacz ile czasu EA-Dice naprawia BF:BC2 i dalej naprawić nie może (część błędów z bety naprawiono dopiero w ostatnim patchu, a przecież od premiery minęło szmat czasu). Jeśli duet EA-Dice utrzyma swoją ogólną tendencję to ten nowy Medal będzie kroczył po śladach BC2, przynajmniej w kwestii naprawy bugów. Póki co jestem sceptyczny, a singiel musiałby być nie wiem jak wybitny, żeby grę kupić tylko dla singla.

Tu już by trzeba wkroczyć w kwestie marketingu i produktu. Produkt ma się sprzedać a nie wiecznie żyć. Zasoby w firmie nie są rzeczą nieskończoną, a pracownicy powinni na siebie zarabiać (patche są za darmo). To że kupujesz jako klient wadliwy produkt, to już nie ich brocha. Patche są robione by nie zepsuć opinii o serii oraz by zatrzymać część graczy w grze. W końcu to w FPSach na multi, gracze tworzą kontent dla innych graczy - więc firma "pośrednio" zarabia dzięki darmowym patchom. Nic nie ma za darmo. Edited by WeRT
Link to post
Share on other sites

Tylko, że ostatnio tendencja jest taka, że nie daje się możliwości modowania tych gier, czy nawet satawiania własnego serwera, bo przeciez gracze mają content na którym wydawca nic nie zarabia. Ponoć do MW2 wyszła jakaś nowa paczka map - 4 za 59 zeta, z czego 2 to remaki z MW1.

Najlepsze jest to, że znajdują się idioci, którzy wywalą tę kasę, jakieś 3 lata temu by ich co najwyżej wyśmiali.

Beta to się tylko tak nazywa, bo to zwyczajne demo mające zaostrzyc apetyty. Już widzę jak ich obejdą uwagi graczy. Póki co wszyscy co grali jadą po tym MOHu, ale jakoś nie widać zmartwionych przedstawicieli DICE, którzy obiecują, że jednak finalny produkt będzie oferował cokolwiek innego. Dziś wystarczy odpowiendio wyhype'ować produkt i pryniesie wielki zysk.

Link to post
Share on other sites
Póki co wszyscy co grali jadą po tym MOHu, ale jakoś nie widać zmartwionych przedstawicieli DICE, którzy obiecują, że jednak finalny produkt będzie oferował cokolwiek innego. Dziś wystarczy odpowiendio wyhype'ować produkt i pryniesie wielki zysk.

Pomyśl ile osób dostało dostęp do bety dzięki magicznej opcji preorder? Przecież oni, choćby nie wiem jak rozczarowani, za grę już zapłacili i nabili słupki sprzedaży jeszcze przed premierą.

@Wert-elektroniczna rozrywka ma już prawie 30 lat, ale dopiero ostatnio wydawcy zaczęli na potęgę wypuszczać zaawansowane wersje beta jako pełnoprawne produkty (celuje w tym EA-najpierw Warhammer Online, potem BFBC2, a ostatnio All Points Bulletin), co gorsza rynek na to nie reaguje, klienci łykają wszystko jak młode pelikany. Jak słusznie zauważyłeś-produkt sprzedany, słupek nabity, a gracze niech sobie potem płaczą na forum.

Link to post
Share on other sites

Massivy to trochę inna bajka, tu chodzi o to, że beta ma cię już wkręcić w gierkę, więc jak się skończy to pobiegniesz po oryginał. Bety MMO to niemal skończone produkty, które sporo oferują. Tutaj dali 2 mapy, a pre-order można odwołać (przynajmniej w większości sklepów na zachodzie). Wiadomo, nie wszyscy to zrobią, ale część wciąż naiwnie będzie wierzyć, że finalna wersja będzie zawsze lepsza, część ludzi nie ma wymagań, a część dostanie darmowy klucz gdzieś w promocji i się da złapać. Tak czy siak, EA wyjdzie na swoje. Typowa korporacyjna zagrywka, spece od rynku zrobią analizę, zainwestuje się w promocję i zysk będzie, bo większość ludzi to owce i ulegają modzie.Płacze będą, ale lud i tak będzie grać, jeśli będzie moda. Prawdziwych gier już się raczej nie robi, ale o to właśnie chodzi, zbudować franachise i sprzedawać nową wersję co roku (patrz Need for Speed). Czasem trafi się perełka, zupełnie akcydentalnie, pytanie czy nowy MoH, ma szanse stać się taką perełką.

 

Osobiście wątpię, ale o wszystkim zdecyduje mechanika gry, bo grafika, animacje reloadu, realizm i tempo rozgrywki, bo bzdury, liczy się sama grywalność. Tę osiąga się albo poprzez innowacyjność (która działa), albo poprzez dopracowanie utartych schematów. Problem w tym, że postmodernizm wkroczył na rynek gier i nowatorskie rzeczy wiążą się ze zbyt dużym ryzykiem, więc kreatywność nie jest atutem przy pisaniu aplikacji rozrywkowych. Mnie nie obchodzi, że ta gra to zrzyna, mnie obchodzi, czy będzie się w nią dobrze grało. Problem w tym, że dla mnie DICE nie zrobił nigdy gierki, w którą grałoby się tak dobrze jak w COD 4, albo w CSa. To co widziałem po filmikach z bety, pokazuje, że zaczęli myśleć w dobrych kategoriach, a to oznacza prostotę. BC2 nie działa, bo dobry mecz wymaga, by gracze robili to czego się od nich oczekuje. Problem w tym, że mogą nie robić i nikt nie wywali ich z serwera, ani nie zostaną pojechani zaraz po respie (wystarczy obczaić ilość "snajperów"). Było sporo takich uwag przy becie i zostało to olane przez autorów. Tutaj jest podobnie sporo ludzi się wypowiada, ale nie ma zapowiedzi, że coś zostanie uwzględnione.

 

Z tego co na razie widziałem dobre jest:

1.brak pojazdów (jedyna gra gdzie się sprawdzają to Quake Wars, bo mają konkretne

role w konkretnych etapach rozgrywki).

2. mechanika podobna do MW (bo to działa).

3. niezbyt duże mapy (bo nic tak nie wkurza jak kilkuminutowy spacer z respa po to, by dostać kulkę od jednego skampionego palanta)

 

To co nie jest dobre:

Zbyt mocna kalka z CODa, przez co gra nie sprawia wrażenia, bycia czymś innym.

 

To jest typowa zagrywka dla produktów EA w ciągu ostatnich kilku lat - skopiować to co już komuś innemu się udało, żeby stworzyć konkurencję. Sukces niestety jest zależny od zrobienia czegoś, o czym konkurencja nie pomyślała.

Link to post
Share on other sites

@mmaruda

nie wiem w jaką bete grałeś ale pojazd jest , duże mapy są i bardziej mi to pachnie BFBC niz MW a dlaczego a dlatego ze :

 

- na jednej mapie mamy typowy RUSH/gotrączka - znana z BC2 nie MW2

- możemy zmieniać gear na poziomie rozgrywki tak jak w BC2 a nie na poziomie menu lub końca rundy - tak jak w MW

- nie ma typowych Perków tylko są upgrady konkretnej klasy/broni - wygląda to bardziej jak w BC2 niż MW

- no nie licząc tego ze mp jest na zubożonym enginie bc2 - co widać gołym okiem.

- nie mamy tu żadnych wyzwań tylko medale/baretki na które musimy "zapracować"

 

- na kalkę CODa przemawia jedynie debilny system wyskakujących punktów na 1/10 ekranu /rozwiązanie w BC2 jest lepsze bo tak nie denerwuje i zasłana - moje osobiste zdanie / oraz to ze mapy są raczej mało zróżnicowane - CityOfKabul to typowe miasteczko za to ta druga to typowe pole / w bc2 w trybie gorączki mapy są zróżnicowane pod tym względem - co daje więcej frajdy - moje osobiste zdanie/

 

OT:

 

BC2 działa i to jak najbardziej - ale ta gra nie jest dla ludzi co całe życie katowali quaka czy tez cod'a - to dla tych którzy namiętnie grali w ET czy tez Tribes.

Link to post
Share on other sites

Widzisz każdy lubi coś innego. Natomiast największa bzdura to całe to gadanie, jakie to BC2 jest taktyczne i elitarne, a COD, czy Quake to bieganie na pałę. Grałem we wszystko co wymieniłeś i BC2 do Enemy Territory pod względem współpracy dryżynowej się nie umywa. Powiedziałbym nawet, że nie umywa się do starego dobrego Q3 CTF np na mapce Dueling Keeps. Problem z seria BF2 jest taki, że nie jest głupoodporna - kilku kiepskich graczy w twojej drużynie potrafi skutecznie zepsuć zabawę - bo każdy chce do czołgu, bo każdy chce się przelecieć śmigłowcem, bo każdy chce być snajperem. Grałem na masie serwerów i po 2 dniach odpuściłem sobie grę dla objective'wów, bo to nie miało sensu - przy rozbrajaniu bomby nie można nawet było liczyć, żeby mi ktoś głupi dym rzucił, biegałem sobie po prostu i zbierałem fragi, aż mi się znudziło. Jak dla mnie DICE nie potrafi zrobić gry tak, żeby każdy mógł w miarę szybko ogarnąć co ma robić jako dana klasa, a czego nie i jeśli się nie dostosuje, to przynajmniej nie zepsuje innym zabawy (np dlatego, że zginie i przesiedzi rundę na spectowaniu. Nowy MoH wydaje mi się krokiem w dobrym kierunku, poprzez zmniejszenie komplikacji gry i ograniczenie wielkości map, ale zobaczymy. Co do zróżnicowania map, ważniejsze jest, żeby były dobrze zaprojektowane pod gameplay i nie za duże, żeby rozgrywka wymagała taktyki zespołowej, inaczej robi się chaos (czyli jak w BC2).

Link to post
Share on other sites

Kwestia serwera oraz admina - ja na bc2 gram na sprawdzonych serwerach na których słowo współpraca to podstawa i nie narzekam bo oby dwie strony ciężko pracują by wspólnie uprzykrzyć sobie życie. Ot co środkiem na twój ból jest zaleź odpowiedni serwer - i tak w bf /i nie tylko/ zawsze było.

Link to post
Share on other sites
Kwestia serwera oraz admina

 

No na PC tak , Na PS3 i X'sie nie ma serwerów do wybrania i adminów też nie ma więc mimo iż to jest ta sama gra to granie na konsoli a na pc różni się bardzo i na konsoli jest strasznie ciężko zagrać tak jak się chce bo tak jak napisał mmaruda:

kilku kiepskich graczy w twojej drużynie potrafi skutecznie zepsuć zabawę

Dodam jeszcze że kilku noobków w przeciwnej drużynie też potrafi zepsuć zabawę. Grałem cały czas ze znajomymi i multum razy przytrafiło mi się że jeden kretyn z M60 potrafił skutecznie rozwalić nasz sq i uniemożliwić np. obejście i zaatakowanie od tyłu. W BF 2 tego nie było , no może było kilka broni które były za mocne ale tego nie było tak czuć jak w BC2. I na PC jest ten komfort że takiego rambo się wywali z serwa i jest po kłopocie lecz na konsoli niestety ta gra już taka piękna nie jest.

Link to post
Share on other sites

Grałem cały czas ze znajomymi i multum razy przytrafiło mi się że jeden kretyn z M60 potrafił skutecznie rozwalić nasz sq i uniemożliwić np. obejście i zaatakowanie od tyłu.

Czyli jeżeli ktoś gra lepiej od ciebie to jest noobem? :wink:

Link to post
Share on other sites

To, że niektóre bronie są zbyt mocne jest niestety faktem ale zwykle jest tak, że można sobie z tym poradzić. W MW2 na przykład na biegaczy z G18 można zapodać sobie L86 LSW z fmj i mocą obalającą (i niewielu dobiegnie w miarę blisko :) ). Na ukrytych po krzakach kamperów, termowizję czy czujnik pulsu, oni na termowizję cold blooded, ale wtedy już nie użyją mocy obalającej i nie będą tak mocni w kampieniu. Nie wiem jak jest w BC2 ale jeśli nie da się robić takich myków w stylu papier, nożyce, kamień, to chyba dobrze, że w to nie gram. BTW, wywalanie z gry kogoś kto gra legalną bronią bez hacków jest wg mnie żałosne.

Ciekawe czy nowe MoH jakoś zbalansują. Na razie nie jestem w stanie się rozegrać w becie, bo wciąż mnie wywala jak zrobię więcej kili pod rząd i nie mogę obczaić czy coś jest "overpowered" czy też nie.

Link to post
Share on other sites

Aha, no i jeszcze co mi się nasunęło. Glosy o tym wywalaniu się po kilku killach czy też narzekania odnośnie za słabych granatów znalazły się na oficjalnym forum EA już dawno temu. Niestety, żadna poprawka nie została zrobiona, więc co to ma być za beta. Moim zdaniem teraz EA powinno wyciągać wnioski i "podregulowywać" produkt. Skoro tego nie robią, nie sadzę aby końcowy produkt był udany.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...