Plutonowy Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 Witam. Zakupiłem mosfet do swojej m16'stki G&P i mam drobny problem. Jak puścić kable żeby wszystko ładnie chodziło? V2 ma niestety bardzo mało miejsca na kable które idą w dosyć słabo przemyślanych miejscach, a że jest to szkielet "pancerny" tego miejsca jest jeszcze mniej. Największy oczywiście problem to 2 kable biegnące przy otworze w który wchodzi silnik. Niestety pierwsza próba puszczenia tam 2 kabli skończyła sie zmieleniem jednego z nich. Następnie próbowałem obejść jednym kablem środek GB umieszczając go pomiędzy GB a body niestety efektem tego było praktycznie uniemożliwienie korzystania z selektora i dziwnym trafem drastyczne zmniejszenie rofa. Postanowiłem w końcu zapytać jak radzicie sobie z mosfetem w emkach. Mile widzane jakieś zdjęcia ;-) . Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 A jakie przewody masz? 1,5mm^2? 2,5mm^2? Quote Link to post Share on other sites
cziman Posted December 15, 2009 Report Share Posted December 15, 2009 Swojego czasu myślałem nad takim jednym niekoszernym rozwiązaniem - co gdyby minus podłączyć do samego GB, podczas gdy kablem leci tylko plus? Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted December 15, 2009 Report Share Posted December 15, 2009 Gearbox to nie miedz... duze opory - pewnie styki by siadaly i bateria duuuzo mocniej obciazona. To nie dioda ktora mozna dopiac do masy bo bieze minimalny prad. Quote Link to post Share on other sites
cziman Posted December 15, 2009 Report Share Posted December 15, 2009 To ZnAl - wiadomo, ale aluminiowych kabli też się używa do przesyłu prądu, z tym że w odpowiedno wyższej średnicy. Nie znam konkretnych danych ale moje przypuszczenie jest że o ile przesył leciałby tylko po jednej połowie a byłby w dodatku przylutowany* straty byłyby minimalne. Czy ktoś te przypuszczenie weryfkował w rzeczywistości? * o ile to jest w ogóle możliwe bez migomatu Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 15, 2009 Report Share Posted December 15, 2009 Przylutujesz do szkieletu przewód, powiedz tylko po co marnować pieniądze na kolbę która rozgrzeje szkielet do odpowiednio dużej temperatury i przy okazji zmieni jego właściwości mechaniczne? Gra nie warta świeczki, łatwo o przebicia i nie zapominaj o prądach rzędu 10-15A. Quote Link to post Share on other sites
cziman Posted December 15, 2009 Report Share Posted December 15, 2009 Rzeczywiście nie warto tyle się bawić, ale jakiś sposób na kable trzeba w v2 upchać - wygląda na to że zostaje tylko akcja pilnik a potem akcja superklej. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 15, 2009 Report Share Posted December 15, 2009 Niby czemu? Ja jakoś daję radę upchnąć przewody 2,5mm^2 i 2 przewody sterujące do mosfeta. Quote Link to post Share on other sites
Plutonowy Posted December 15, 2009 Author Report Share Posted December 15, 2009 @KicpA Mam 1,5mm^2 w osłonce termokurczliwej zamiast standardowej izolacji, aby jeszcze zmniejszyć ich średnice. Jeżeli ładujesz 2,5mm^2 bez problemu to proszę podziel się jakimś zdjęciem czy schematem bo ja ledwo upycham moje kable. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 15, 2009 Report Share Posted December 15, 2009 (edited) http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p...-5-mm2-czerwony Kup takie i zapomnij o problemie. Chyba że masz jakiś dziwny szkielet GB. Edited December 15, 2009 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
Plutonowy Posted December 15, 2009 Author Report Share Posted December 15, 2009 Szkielet mam G&P także raczej nic dziwnego poza tym że ma mniej miejsca na kalbe. Mam w takim razie pytanie co robisz z dodatkowym kablem przy otworze na silnik? Jest to dosyć newralgiczne miejsce i jak sam się przekonałem łatwo o uszkodzenie kabla przez silnik. Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted December 15, 2009 Report Share Posted December 15, 2009 (edited) Strasznie zdzierska cena za te kable :-/. Jak się nie mylę to za swoje dokładnie te same, dawałem gdzieś 3 zety za 1m, a nie 5 ;-). Podejdź do jakiejkolwiek hurtowni elektronicznej/elektrotechnicznej, tam takie znajdziesz ;-). A co do układania to fakt, udało mi się je upchnąć w FAL`a, gdzie się GB o body zapiera, tak, że w V.2 spokojnie je wetkniesz. EDYTA: @UP: One są niedużo grubsze (pomimo większego przekroju) od standardowych kabli "jakichkolwiek" z repliki. Edited December 15, 2009 by Tuksiak Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 15, 2009 Report Share Posted December 15, 2009 (edited) Tuksiak kiedyś za nie płaciłem grosze ale jak wiadomo ceny się wahają ;/ Zaraz zobaczę ile teraz kosztują. Ja mam zapasy sprzed 5 miesięcy ;) Edit: No ceny poszły w górę. 10zł za metr czarnego i czerwonego ;) Ja jeszcze muszę popatrzeć na przewody 14AWG i 16AWG w silikonowych izolacjach. CA stosuje chyba 14AWG ;) Edited December 15, 2009 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
Plutonowy Posted December 15, 2009 Author Report Share Posted December 15, 2009 Ale FAL ma gb v3 także kable chyba nieco inaczej biegną. Najbardziej ciekawi mnie jak zrobić żeby kabli silnik nie poszarpał. może na jakiś klej przykleje do ścianki gb jeden nad drugim... Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 15, 2009 Report Share Posted December 15, 2009 Ładnie zagiąć i ułożyć nie jest to trudne ;) Quote Link to post Share on other sites
Plutonowy Posted December 15, 2009 Author Report Share Posted December 15, 2009 Nie jest to trudne ale już jeden kabel z izolacji sobie tak obskubałem, a potem nie mogłem wyjąć silnika bo kable mi go blokowały :-F . Także nie jest to trudne ale i łatwe też nie. Spróbuje z kablami w cieńszej izolacji taki manewr zrobić zobaczymy co z tego wyjdzie 8) Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 15, 2009 Report Share Posted December 15, 2009 Jak chcesz to powiększ dziurę w szkielecie tam gdzie wychodzi czarny przewód tak aby się zmieścił też czerwony i po problemie ;) Quote Link to post Share on other sites
seger Posted December 16, 2009 Report Share Posted December 16, 2009 (edited) CA stosuje chyba 14AWG ;) Ca stosuje 16 AWG to jest odpowiednik 1,5mm. Edited December 16, 2009 by seger Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 16, 2009 Report Share Posted December 16, 2009 No fakt 16AWG (ok 1,3mm^2) a nie 14AWG (ok 2mm^2) Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted December 16, 2009 Report Share Posted December 16, 2009 Plutonowy, Ty byś musiał zobaczyć ile jest miejsca na te kable jak się we FALu je upycha ;-). Zaraz byś stwierdził, że one Ci do V.2 włażą bez problemu ;-). A od kiedy oni je dają do CA? SA 58 na bank takich nie ma, chyba, że jakieś nowsze wersje. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 16, 2009 Report Share Posted December 16, 2009 W emkach CA były na pewno. Do V3 nie wiem jakie dają. Quote Link to post Share on other sites
natek_sk Posted December 23, 2009 Report Share Posted December 23, 2009 A tak zapytam przy okazji. Będę wymieniał kabelki na AWG 16 silikonowe + mosfet AB w moim SIGu 552. Jak wywalacie stare kable i wsadzacie nowe, to te nowe w izolacji silikonowej, czy same druciory pchacie w bebechy? ...i zupełnie z innej beczki, ale powiązane z tematem... Jaki ja cholercia mam GB? v2 czy v3? Jeszcze karabinka nie rozbierałem, ale z tego co wiem to jakaś odmiana v3 bez trzymacza silnika. Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted December 23, 2009 Report Share Posted December 23, 2009 V.3 tak więc obejdzie się zapewne bez rozbierania gb. Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted December 23, 2009 Report Share Posted December 23, 2009 Jak wywalacie stare kable i wsadzacie nowe, to te nowe w izolacji silikonowej, czy same druciory pchacie w bebechy? Nie bardzo rozumiem. Pytasz czy wsadza się kable w izolacji czy samą miedź?? :strach: Quote Link to post Share on other sites
natek_sk Posted December 23, 2009 Report Share Posted December 23, 2009 Tak, dokładnie o to mi chodzi, bo wygrzebałem gdzieś jak ktoś wyciągał miedź z kabla 2,5mm2 i w termokurczliwe koszulki wsadzał, żeby były kable węższe. Jeszcze nie rozbierałem mojego AEGa i nie wiem ile tam miejsca będzie pod te przewody, a stokowe w porównaniu z tymi 1,5mm2 wyglądają cieniutko jak siano. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.