Marcinek83 Posted January 12, 2010 Report Share Posted January 12, 2010 Jak chcesz uzyskać wysokie obroty, to musisz dać mniej zwoi. Jeżeli chcesz mieć wysoki moment, to dużo zwoi. Czytasz czasami co piszesz? Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 12, 2010 Report Share Posted January 12, 2010 Zawsze mi sie wydawało, ze gruby drut pozwoli na większy prąd i będzie mocniejszy silnik. A, ze drut gruby to i mniej zwojów wlezie. A przy większej ilości zwojów i co za tym idzie cieńszym drucie będzie szybciej ale słabiej. Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted January 12, 2010 Author Report Share Posted January 12, 2010 Zakładamy, że dużo = więcej, jeżeli o to się rozchodzi. Jeżeli dasz więcej zwoi nie będzie szybciej(oczywiście względnie do małej ilości zwoi). Tak po prostu jest, jeżeli masz DWA bieguny magnetyczne. Przy silnikach elektrycznych zmienia się głównie ilość biegunów, ilość zwoi i grubość drutu. Trzeba uzyskać taki kompromis, żeby silnik nadawał się do określonego zadania. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted January 12, 2010 Report Share Posted January 12, 2010 A może by tak na spółę tą szpulę, bo takich zapaleńców myślę, że jest dużo ;) Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted January 28, 2010 Author Report Share Posted January 28, 2010 Znalazł się sponsor drutu, jeżeli chce to niech się ujawni ;) Projekt ruszy jeszcze raz zaraz gdy dostanę liścik z miedzią :) Quote Link to post Share on other sites
Kaczma Posted January 28, 2010 Report Share Posted January 28, 2010 No to ja tu jestem dobrym wujkiem :) Dzisiaj niestety nie zdążyłem na pocztę, jutro wyślę złom ^^ Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted January 31, 2010 Report Share Posted January 31, 2010 Agata tylko nie pociągnij za dużo tego druta :F Quote Link to post Share on other sites
Kaczma Posted January 31, 2010 Report Share Posted January 31, 2010 Nooo wyszło koło 36 metrów :-F Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted January 31, 2010 Author Report Share Posted January 31, 2010 <siorb> Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted February 2, 2010 Author Report Share Posted February 2, 2010 Wczoraj doszedł drut, dziś się zabrałem za uzwajanie. Wypieprzyłem poprzednio opisywane uzwojenie i nawinąłem 10zwoi drutem 1.0mm Bardzo ciekawie wyszło :D zmierzone obroty : wahają się około 40 000RPM ( prawie mi z rąk odleciał:D ) Uciąg: GÓ**O! na 11.1V LiIon nie ma siły naciągnąć stockowego springa od starego MP5 JG ;O Trochę problemów było z tak grubym drutem, bo gdy puszczałem prąd to magnes wyciągnął jeden drut na zewnątrz i go do połowy starł o magnes :D Jutro spróbuję set 15-18zwoi drutem około 0.7, bo ten jest za gruby i więcej nie wciśnie się ;( Quote Link to post Share on other sites
Kaczma Posted February 2, 2010 Report Share Posted February 2, 2010 (edited) Takie trochę offtopowe pytanie-czy mierzysz ilość obrotow na minutę? Edit:miało być "czyM' ale coś mi klawiatura szwankuje ;x I nie trzeba od razu tak agresywnie... Edited February 2, 2010 by Kaczma Quote Link to post Share on other sites
rumak Posted February 2, 2010 Report Share Posted February 2, 2010 (edited) Bardzo ciekawie wyszło :D zmierzone obroty : wahają się około 40 000RPM ( prawie mi z rąk odleciał:D ) Czytanie nie boli. Edited February 2, 2010 by rumak Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted February 2, 2010 Author Report Share Posted February 2, 2010 Mam taki magiczny przyrząd mechaniczny od znajomego ;) Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 2, 2010 Report Share Posted February 2, 2010 Najlepszy sposób to oscyloskop ;P Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted February 2, 2010 Author Report Share Posted February 2, 2010 Najbliższy mi oscyloskop znajdę na Uniwersytecie Wrocławskim. NIE DZIĘKUJĘ! :D Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 3, 2010 Report Share Posted February 3, 2010 No dobra, to chociaż może stroboskop i port LPT w kompie? ;) Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted February 3, 2010 Report Share Posted February 3, 2010 A na cholere jak ma odpowiedni przyrząd? Wyobraź sobie chociażby miernik elektroniczny obrotów biegu jałowego w aucie. Nakładasz krople białej farbki na zębatkę i mierzysz takim jak sie patrzy. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 3, 2010 Report Share Posted February 3, 2010 Zboczenie zawodowe po prostu ;) Sam sobie robiłem takie cudo. Ale koniec OT ;) Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted February 3, 2010 Author Report Share Posted February 3, 2010 (edited) http://picasaweb.google.pl/kozak9/ProjektSilnik# Pierwsze trzy zdjęcia - stock JG, nie trzeba przedstawiać Czwarte zdjęcie - porównanie wirników Piąte - Mój silnik JG ma obroty rzędu 16k RPM. Uciągu nie trzeba przedstawiać. Mój ma obroty między 26k, a 27k RPM z racji tego, że wirnik nie jest wyważony. Wibruje jak... hmmm... jak niewyważony silnik:D Ciągnie bez problemu stock MP5 JG (360FPS), reakcja na spust jest taka jak na stockowym JG (IIIgen.), przy zasilaniu LiIon 11.1V. Rof jest słyszalnie wyższy niż na silniku JG. TO JUŻ JEST EFEKT :) Doszedłem do wniosku, że będę testował same wirniki. Chiński silniczek ma magnesy ferrytowe, a JG ma neodymki, także używam korpusu JG. Ciekawostka: Silnik CA standardowy ma 22k RPM przy zasilaniu 7.2V Sanyo :) HA! Poldek, mówiłem żebyś mi nadziei nie odbierał :) Edited February 3, 2010 by Agata Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted May 10, 2010 Report Share Posted May 10, 2010 (edited) Wczoraj zrobiłem tak: Miałem rozwalony Magnum, pęknięty wal, więc podmieniłem go z wałem i wirnikiem od silnika EG700, nie wiem jak można ręcznie nawinąć Magnuma, chyba używając maszyn :P Place mi drętwiały i zasapałem się jak pedofil w Disneylandzie, jednak nawinąłem, troszeczkę grubiej wyszło ale nic nie wystawało ;) Przyszedł czas na testy, iskry dym i temperatura, dobrze że nie podłączyłem li-po tylko testowy aku. bo miał bym niezłą awarię. Więc albo było gdzieś przejście ( zwarcie ) albo sam nie wiem, w każdym razie była ta sama odległość między wirnikiem a magnesami. EDYT: Agata zainwestuj w aparat, byle jaki oby nie telefon. Edited May 10, 2010 by Marcinek83 Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted May 12, 2010 Report Share Posted May 12, 2010 Ja jestem od odbierania nadziei ;-) . To sie fachowo nazywa realizmem :-P . Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted May 13, 2010 Author Report Share Posted May 13, 2010 Jakim drutem to nawijałeś? Tym co był na magnumie nawinięty? Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted May 13, 2010 Report Share Posted May 13, 2010 Tak. Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted May 13, 2010 Author Report Share Posted May 13, 2010 No to powodzenia:) Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted May 13, 2010 Report Share Posted May 13, 2010 (edited) Mimo to uważam ze wirnik TM jest nieodpowiedni dla Magnuma. Edited May 13, 2010 by Marcinek83 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.