Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Engine Tune Up


Recommended Posts

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Zakładamy, że dużo = więcej, jeżeli o to się rozchodzi.

 

Jeżeli dasz więcej zwoi nie będzie szybciej(oczywiście względnie do małej ilości zwoi). Tak po prostu jest, jeżeli masz DWA bieguny magnetyczne. Przy silnikach elektrycznych zmienia się głównie ilość biegunów, ilość zwoi i grubość drutu. Trzeba uzyskać taki kompromis, żeby silnik nadawał się do określonego zadania.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Wczoraj doszedł drut, dziś się zabrałem za uzwajanie.

 

Wypieprzyłem poprzednio opisywane uzwojenie i nawinąłem 10zwoi drutem 1.0mm

 

Bardzo ciekawie wyszło :D zmierzone obroty : wahają się około 40 000RPM ( prawie mi z rąk odleciał:D )

 

Uciąg: GÓ**O! na 11.1V LiIon nie ma siły naciągnąć stockowego springa od starego MP5 JG ;O

 

Trochę problemów było z tak grubym drutem, bo gdy puszczałem prąd to magnes wyciągnął jeden drut na zewnątrz i go do połowy starł o magnes :D

 

Jutro spróbuję set 15-18zwoi drutem około 0.7, bo ten jest za gruby i więcej nie wciśnie się ;(

Link to post
Share on other sites

http://picasaweb.google.pl/kozak9/ProjektSilnik#

 

Pierwsze trzy zdjęcia - stock JG, nie trzeba przedstawiać

 

Czwarte zdjęcie - porównanie wirników

 

Piąte - Mój silnik

JG ma obroty rzędu 16k RPM. Uciągu nie trzeba przedstawiać.

Mój ma obroty między 26k, a 27k RPM z racji tego, że wirnik nie jest wyważony. Wibruje jak... hmmm... jak niewyważony silnik:D

Ciągnie bez problemu stock MP5 JG (360FPS), reakcja na spust jest taka jak na stockowym JG (IIIgen.), przy zasilaniu LiIon 11.1V. Rof jest słyszalnie wyższy niż na silniku JG. TO JUŻ JEST EFEKT :)

 

Doszedłem do wniosku, że będę testował same wirniki. Chiński silniczek ma magnesy ferrytowe, a JG ma neodymki, także używam korpusu JG.

 

Ciekawostka: Silnik CA standardowy ma 22k RPM przy zasilaniu 7.2V Sanyo :)

 

HA! Poldek, mówiłem żebyś mi nadziei nie odbierał :)

Edited by Agata
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Wczoraj zrobiłem tak:

Miałem rozwalony Magnum, pęknięty wal, więc podmieniłem go z wałem i wirnikiem od silnika EG700, nie wiem jak można ręcznie nawinąć Magnuma, chyba używając maszyn :P Place mi drętwiały i zasapałem się jak pedofil w Disneylandzie, jednak nawinąłem, troszeczkę grubiej wyszło ale nic nie wystawało ;) Przyszedł czas na testy, iskry dym i temperatura, dobrze że nie podłączyłem li-po tylko testowy aku. bo miał bym niezłą awarię.

Więc albo było gdzieś przejście ( zwarcie ) albo sam nie wiem, w każdym razie była ta sama odległość między wirnikiem a magnesami.

 

EDYT: Agata zainwestuj w aparat, byle jaki oby nie telefon.

Edited by Marcinek83
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...