Meche Posted March 2, 2010 Report Share Posted March 2, 2010 Mam GB v2 JG 3 generacja, silnik ICS 2000, batka FF 9,6V 1500mAh. GB zacina się na semi i auto, czasem mogę z niego lądować dłuuuuugie serie i nic, a czasem po kilku strzałach tłok staje w tylnym położeniu i ani drgnie. Co prawda majstrowałem trochę w GB (rozkręciłem, zmieniłem sobie cylinder na poszerzony, głowice tłoka dostosowaną do cylindra i tu miałem problem ponieważ mam tłok o cienkich ściankach i były luzy między głowicą tłoka a tłokiem rozwiązałem to tak: zrobiłem coś w stylu podkładki gumowej w miejsce szczeliny), nie bawiłem się w podkładkowaniem, bo dopiero zaczynam zabawę z GB, podkładki są zamontowane standardowo(trochę latają). Przed moimi przeróbkami zdarzało się, że GB się zacinał. Co powinienem zrobić, żeby wyeliminować zacinki. Jeszcze pytanie z innej beczki. Czy da się w zwykłym GB v2 zrobić coś w stylu zwalniacza sprzęzyny. Na przykład: naciskam przycisk dopychania naboi, drucik naciska na antiriversal a on odchodzi od zapadek i tłok sam przechodzi do zwykłego położenia luzując sprzęzynę Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted March 3, 2010 Report Share Posted March 3, 2010 Prawdopodobnie źle spodkładkowany. Wymieniałeś coś jeszcze, np prowadnicę? Sprawdź czy tłok chodzi luźno w szkielecie gb. Podkładka między głowicą tłoka a tłokiem raczej nie jest winna, za duża byłaby przyczyną utraty pierwszego ząbka w tłoku co najwyżej... Quote Link to post Share on other sites
Meche Posted March 3, 2010 Author Report Share Posted March 3, 2010 Nie, nic innego nie wymieniałem. Podkładki są założone stockowo, czyli trochę latają w górę i w dół Quote Link to post Share on other sites
Meche Posted March 3, 2010 Author Report Share Posted March 3, 2010 Nie mogę już edytować wiec napiszę tak. Rozłożyłem GB, później walnę troche zdjęć i podeśle. Popatrzyłem i przypomniałem sobie. Wymieniałem prowadnicę sprężyny wcześniej byla: łożyskowana, typu vortex, a teraz mam metalową, jednoczęściową, łożyskowana. Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted March 3, 2010 Report Share Posted March 3, 2010 Sprawdź czy prowadnica (właściwie to jej łożyskowanie) luźno wchodzi do tłoka. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted March 3, 2010 Report Share Posted March 3, 2010 Coś na lini tłok, sprężyna i prowadnica. Możliwe, że się sprężyna blokuje. Zmień ja Guardera. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Meche Posted March 4, 2010 Author Report Share Posted March 4, 2010 No to tak: - rozkręciłem całego gb, wyczyściłem wszystko - przy okazji wymieniłem sobie instalacje elektryczna na niskooporową (przewody z miedzi beztlenowej 0,5mm) - założyłem inna sprężynę, która miałem w domu (od PJ 125m/s) - nasmarowałem części i poskładałem - podłączyłem silnik ICS Turbo 2000 - batka FF 9,6V 1500mAh (w pełni naładowana) Finał: Jakieś problemy z dociskiem silnika, bo słychać jak "szczotkuje"(wyje) ale nic innego się nie dzieje, trochę naciągnęło spręzyne i tyle. Narazie nie mam pieniędzy, zeby kupić części, wiec muszę kombinować z tym co mam w domu :/ Quote Link to post Share on other sites
xxNDxx Posted March 4, 2010 Report Share Posted March 4, 2010 -kable za cienkie 0,75 do 1mm -podkladkowanie jest zajebiscie wazne, musisz to zrobic bo jak lataja zebatki czasami nie zachczaja tloka tak jak powinny - czesto jest tak ze jak glowica tloka nie jest lozyskowana a prowadnica jest to sie lubi sprzezyna przyciac w tloku poprostu ja kontruje -czesto sprezyny chinskie nie sa zeszlifowane na koncach jak Guardner, i zachaczaja o prowadnice lub tlok, takze maja rozne srednice co ma tez wplyw -no i regulacja silnika tez wazna Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted March 4, 2010 Report Share Posted March 4, 2010 Regulacja silnika i shimming zębatka osi silnika-silnikowa. Powodzenia ;-). Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted March 4, 2010 Report Share Posted March 4, 2010 Przede wszystkim kable grubsze. Potem pomiar oporu na obwodzie i ewentualna wymiana wtyczek. Czyszczenie styków. Dalej poprawki podkładkowania, docisk silnika i nie ma prawa nie działać. No poza tym, zę te batki ff 1500 do tytanów mocy nie należą ;-) . Quote Link to post Share on other sites
Meche Posted March 5, 2010 Author Report Share Posted March 5, 2010 Dzisaj pójdę po kable 0,75, bo grubsze to chyba nie wejdą do tego GBox'a. Patrzyłem na swoja sprężyne, ma zeszlifowane końce. Podesłął bym zdjecia ale siedzę teraz w szkole :P Co myslicie o Tune Kit 300% Element za 150zł, chodzi o ten: http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich...tk-c012017.html Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted March 5, 2010 Report Share Posted March 5, 2010 Przewody wejdą i grubsze, tyle że bez małego szlifowanka może się nie obejść. Zestaw elementa w miarę mocny ale nader często trafiają się krzywe egzemplarze i trzeba mieć wprawę i doświadczenie żeby to odpowiednio spasować i spodkładkować. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted March 5, 2010 Report Share Posted March 5, 2010 1mm^2 kable mieszczą sie bez problemu.. Quote Link to post Share on other sites
Meche Posted March 5, 2010 Author Report Share Posted March 5, 2010 Pożyczyłem od znajomego inna prowadnice(plastikowa), gbox na tej prowadnicy, chodził kulawo ale chodził wiec to juz jakiś sukces. Wziąłem papier ścierny i trochę zeszlifowałem moją metalową prowadnice. Założyłem ją, trochę smaru no i działa kulawo ale działa ;). Co prawda gbox zaciął się ale to moja wina, bo próbowałem ustawić tłok w położeniu spoczynku(zeby nie był naciągnięty) no i podczas kombinowania zaciął się w tylnym położeniu, przy chwili wolnego, jeszcze trochę go zetrę. Wrzuciłem te fotki: Przewody 1mm już kupiłem więc jak tylko będę miał konektory do silnika to wymienię. Jeszcze a propo silnika: Jak powinna wyglądać prawidłowo przeprowadzona regulacja docisku silnika? Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted March 5, 2010 Report Share Posted March 5, 2010 Jeszcze a propo silnika: Jak powinna wyglądać prawidłowo przeprowadzona regulacja docisku silnika? Przy prawidłowym shimmingu zębaty silnikowej? Na maxa dokręcić śrubę regulującą wysokość silnika i spuścić 2/3 obroty. Twoja zębata silnikowa jest, albo tak nisko osadzona, albo ma taki luz góra-dół. Dokręć silnik po prostu i spuszczaj, aż będzie chodzić jak najlepiej. Jak dla mnie to po części akuku masz lipne (pochwal się czym je ładujesz) no i fabryczny shimming jest średni troszkę (choć nie najgorszy znowuż). Jednakże mogłeś pomylić podkładki pod zębatami i coś trze - wierz mi, że czasami jedna podkładka więcej 0,2mm potrafi zrobić to co Ty tam masz... Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted March 5, 2010 Report Share Posted March 5, 2010 Na fotkach widzę transparentny tłok Element/Pj/GFC trafiają się za grube. Wyjmij cylinder i zębatkę tłokową zostaw tłok w środku i skręć GB. Jak tłok nie chodzi luźno to masz winowajcę. Quote Link to post Share on other sites
Meche Posted March 5, 2010 Author Report Share Posted March 5, 2010 (edited) Gogin Podkładki na 100% są fabrycznie podłożone(jak pierwszy raz rozkładałem to wszystko sobie zapisałem). Ładuję ją BCH001 (tylko z rozładowywaniem jest problem) Dzięki za wytłumaczenie tej regulacji silnika, bo ja to robiłem tak: dokręcałem śrubę docisku, ąz czułem lekki opór strzał - jak szczotkował to dalej dociskałem, ąż do momentu, w którym nie słychać było szczotkowania. Wadą tego jest to ze zębatka osi silnika wygląda jak by ją coś pogryzło(na szczęście to silnik awaryjny boyi, docelowo mam zamiar uzywać ISC ale dopiero jak rozwiąże problemy z gbox'em) szumitek Zrobię to jutro wieczorkiem, bo rano replika musi wyglądać jak karabin a jak wycągne gbox, to nie przykręcę kolby i takich tam. Zostawić sam tłok czy tłok + głowica tłoka? Edited March 5, 2010 by Morten Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted March 5, 2010 Report Share Posted March 5, 2010 Wszystko jedno tłok ma sobie luzem w GB chodzić, choć w twoim przypadku może nie chodzić ;) Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted March 5, 2010 Report Share Posted March 5, 2010 Masz za nisko zębatkę tłokową. Wyraźnie widać, że trze o środkową, tutaj trzeba wypodkładkować, a nie prowadnice zmieniać. Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted March 5, 2010 Report Share Posted March 5, 2010 Dokładnie!! Na 3-cim zdjęciu widać ewidentne ślady na zębatce środkowej. Podnieś zębatkę tłokową o 0,2-0,3 mm i powinno śmigać. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted March 5, 2010 Report Share Posted March 5, 2010 Głupia rada, nie wiadomo na jakiej wysokości pracuje popychacz. To trzeba od podstaw shimmingować. Quote Link to post Share on other sites
Meche Posted March 6, 2010 Author Report Share Posted March 6, 2010 szumitek zrobiłem tka jak pisałeś. Wynik: ledwo co palcem tłok przesuwałem. Chyba odpuszczę sobie kupno podkładek, a będę zbieram na FTK Element, ten co podałem do niego link. Zresztą za oknem ostra zima, wieć nie mam co się spieszyć. Co powinienem wymienić(nie wliczając całego GB)? Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted March 6, 2010 Report Share Posted March 6, 2010 Kompozytowy tłok to bierzesz śrubokręt płaski bodajże 1mm czy tam 1,5mm i spiłowujesz nim nadmiar materiału z rowków prowadzących na tłoku - po obu stronach, aż tłok będzie chodził bardzo lekko na skręconym szkielecie. Też miałem coś podobnego kiedyś jak składałem gnata, tylko mi wychodziło po 150-200 fps, na SP110 Guardera ;) (tłok JBU POM + GBv2 Cyma). Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted March 6, 2010 Report Share Posted March 6, 2010 Wada tych tłoków jest to iż mają za duży obwód zewnętrzny, są za grube i w niektórych GB się klinują. Najczęściej pomaga spiłowanie powierzchni pomiędzy prowadnicami w środku, wzdłuż całej długości tłoka, najlepiej symetrycznie z obu stron. Jak kupujesz FTK to podkładki dostaniesz w zestawie, tak więc zakup dodatkowych będzie nie potrzebny. Pamiętaj że przy zębatkach elementa możesz mieć więcej roboty z podkładkowaniem. Quote Link to post Share on other sites
Meche Posted March 7, 2010 Author Report Share Posted March 7, 2010 Dzięki za info, jutro biorę się za ten tłok, jak skończę to napiszę jakie są efekty Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.