matrix911 Posted March 26, 2010 Report Share Posted March 26, 2010 Posiadam dwa gearboxy v2 jeden firmy PJ a drugi AGM. Problem jest następujący jak widać na zdjęciu GB AGM http://zapodaj.net/e42a8a5083b3.jpg.html dysza jest maksymalnie cofnięta i zostaje w takiej pozycji po oddaniu pojedynczego strzału za każdym razem na zdjęciu obok model GB PJ http://zapodaj.net/89a9ae340497.jpg.html tu dysza jest wysunięta po oddaniu pojedynczego strzału za każdym razem i można ja spokojnie wcisnąć wraca do swojej wysuniętej pozycji. Jaki element w GB może odpowiadać za taki stan rzeczy. W przypadku GB firmy AGM jest on nie prawidłowy ale nie wiem jaki element GB może za to odpowiadać. Oba GB nie są nowe kupiłem je jakiś czas temu na allegro. Z oby GB można normalnie strzelać w przypadku GB AGM nie do końca gdysz położenie dyszy powoduje że często do komory hop up dostaje się więcej kulek niż powinno. Oba GB posiadają identyczne części poza małymi detalami, zamieniałem części między GB ale nie znalazłem przyczyny może ktoś się z tym już spotkał??? Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted March 27, 2010 Report Share Posted March 27, 2010 (edited) Witam. Żeby się nie rozpisywać "leniwy" kolego xD. http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=89484 Pozwolę sobie zacytować Gogin'a ;) Może się nie obrazi. Z opisu wynika, że wsio gra, wiesz co to jest bezwładność? Zapuszczasz prąd na "semi" do GB, zębata tłokowa idzie do przodu, tłok cofa, przerywacz przerywa (:F), tłok już śmiga do przodu, ale zębata się rozpędziła biedna i biegnie do przodu dalej z radością, cofając tłok z reguły o te kilka zębów do tyłu. Popychacz jest cofany na tyle by dysza była w całkowicie tylniej pozycji. P.S. Też mam ten problem w moim G&G ;), ale mi to nie przeszkadza xD. Zmieniałeś silniki. Jeżeli coś się mylę to proszę o poprawkę ;] Edited March 27, 2010 by bamper12 Quote Link to post Share on other sites
SturmFJ Posted March 27, 2010 Report Share Posted March 27, 2010 (edited) Miałem w replice stockowy GB v.2 AGM-u i też miałem problem z dyszą pozostającą w tylnym położeniu. Przyczyna była prosta - źle spasowane (fabrycznie) dysza i głowica cylindra (dysza była tak ciasno nałożona na głowicę, że popychacz często nie był w stanie wypchnąć jej do przodu). Pomogła dopiero wymiana na części innej firmy. PS. U mnie uniemożliwiało to strzelanie, jeśli u Ciebie da się z tego normalnie strzelać przy zachowaniu osiągów, to tak jak napisał Bamper - wszystko w porządku. Edited March 27, 2010 by SturmFJ Quote Link to post Share on other sites
matrix911 Posted March 27, 2010 Author Report Share Posted March 27, 2010 zamnialem silniki nic to nie zmieniło . Dałem wszystkie zebatk iz AGM do PJ i PJ strela z moimi normalnie odziwo wiec to nie zebatki raczej. Gdy rozkładam replikę to chwile przed całkowitym otwarciem widać jak dysza nagle wraca na swoje miejsce tak jak by ja cos przytrzymywało na popychaczu, sprawdze jeszcze ustawienie podkładek może to cos da Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted March 27, 2010 Report Share Posted March 27, 2010 (edited) Piszesz trochę za szybko i nie da się wszystkiego zrozumieć ;/ Moja propozycja to taka: Złóż GB P&J na jego częściach i spróbuj na silniku AGM Złóż GB AGM na jego częściach i spróbuj na silniku P&J Druga sprawa to jakie łożyska są w/w szkieletach i sprężyny? Moje przypuszczenie: Może po prostu AGM ma mocny silnik, słabszą sprężynę i zębatki na kulkach/ślizgach mają mniejszy opór dlatego jest większa bezwładność :P? Trzecia sprawa to czy to wszystko sprawdzasz na tej samej batce ?? U mnie na kulkach 7mm, XYT'ach, springu M90, batce 9,6 i well'owskim silniku występuje ta bezwładność. Na SP120 i 8,4 dysza była tak jak u ciebie w P&J :P:P. Pzdr. Pokombinuj a sam do tego dojdziesz ;) Miłej zabawy :D Edited March 27, 2010 by bamper12 Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted March 27, 2010 Report Share Posted March 27, 2010 Jeśli do komory dostaje się więcej kulek niż powinno, to sprawdź na innej, porządnej, gumce hopka. Jeśli dysza chodzi przód-tył jak należy, to jest w porządku. Jak składasz GB to ustawiasz dzyndzel na zębatce tłokowej na godzinie 13-14. joł. Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted March 27, 2010 Report Share Posted March 27, 2010 A jak ktoś ma cyferblat? Quote Link to post Share on other sites
matrix911 Posted March 27, 2010 Author Report Share Posted March 27, 2010 a kto potrafi mi powiedzieć jak powinny prawidłowo być rozłożone podkładki pod koła zębate bo chyba to jest problemem Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted March 27, 2010 Report Share Posted March 27, 2010 Byłem ostatnio w Malborku, straszne nachalne macie tam dresy... W każdym bądź razie albo popychacz jest ściśnięty, albo masz źłe wypodkładkowaną zębatkę tłokową. Quote Link to post Share on other sites
matrix911 Posted March 27, 2010 Author Report Share Posted March 27, 2010 tez tak sadze co do dresów i podkładek ktos wie jak dobrze spodkładkować czym sie sugerować?? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted March 27, 2010 Report Share Posted March 27, 2010 Nie ma uniwersalnych poradników, musisz się sam nauczyć. Quote Link to post Share on other sites
matrix911 Posted March 27, 2010 Author Report Share Posted March 27, 2010 zebatka tłokowa zapedza sie za daleko ciagle i tu musi byc powodem skaldam i rozkaldam to juz ktrorys raz i ciagle widze ta zebatke w tej samej pozycji. co moze byc przyczyna zagalopywania sie jej zebatki jak mozna to zmienic ktos ma pomtsl Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted March 27, 2010 Report Share Posted March 27, 2010 zebatka tłokowa zapedza sie za daleko ciagle i tu musi byc powodem skaldam i rozkaldam to juz ktrorys raz i ciagle widze ta zebatke w tej samej pozycji. co moze byc przyczyna zagalopywania sie jej zebatki jak mozna to zmienic ktos ma pomtsl Najprostszy to mocniejsza sprężynę Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted March 27, 2010 Report Share Posted March 27, 2010 Bezwładność silnika. To normalne. Co do podkładkowania, są już teksty na forum. Trzeba tylko poszukać. Ja z reguły daję cienką podkładkę pod środkową i resztę równam do środkowej z uwzględnieniem, że silnikowa musi być odpowiednio pod silnik ustawiona i tłokowa odpowiednio pod tłok. Pozdro joł. Quote Link to post Share on other sites
matrix911 Posted March 27, 2010 Author Report Share Posted March 27, 2010 a jak zniwelowac bezwładność silnika ??? danie mocniejszej sprężyny to niby jest rozwiązanie, ale jak GB który strzelał dobrze nagle dostał takiej bezwładności za duży luz na zębatkach za dobre smarowanie ze tak gladko chodzi musi byc jakis detal który na to wplywa Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted March 27, 2010 Report Share Posted March 27, 2010 (edited) a jak zniwelowac bezwładność silnika ??? Mosfetem. Ale nie w tym problem. danie mocniejszej sprężyny to niby jest rozwiązanie Co za bzdura... GB który strzelał dobrze nagle dostał takiej bezwładności za duży luz na zębatkach za dobre smarowanie ze tak gladko chodzi musi byc jakis detal który na to wplywa Strzela nie GB, a replika. Pisałem Ci już, że prawdopodobnie się gumka zruchała. GB raczej nie zmienił nagle i bez powodu swojej pracy. Chyba że go źle poskładałeś, a jedyne, co mogłeś w tym wypadku źle zrobić, to ustawić zębatkę tłokową. Edited March 27, 2010 by Viamortis Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.