szturmowiec Posted April 28, 2010 Report Share Posted April 28, 2010 Hej, Potrzebuję waszej pomocy, gdyż posiadam GB CA. Wymienione części to tylko dysza i sprężyna M130 Deep Fire. I w tym problem, gdyż kiedy jeszcze miałem sprężynę M100, wszystko hulało ładnie, teraz zamontowałem M130 [DF] i nie chce naciągnąć sprężyny. Posiadam batkę 10,8v G&P 3300mah NÓWKĘ. Problem jest dziwny, bo przed chwilą znów wmontowałem M100 i strzelał aż miło. Akumulator jest do końca naładowany. Teraz znów włożyłem M130 i o dziwo naciągnął sprężynę 1 raz i drugi raz już nie do końca. Naciskam spust i jest reakcja, tak jak by chciał, a nie może. Co z tym fantem zrobić? GB jest nowy. Naprawdę nie wiem co na o poradzić. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted April 28, 2010 Report Share Posted April 28, 2010 Za slaby silnik. Kup jakis neodymowy. Jak chcesz wariant tani - elementa ultra torque sa swietne. Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted April 28, 2010 Report Share Posted April 28, 2010 Dokładnie jak Kocur pisze - silniki CA to szajs (jak zresztą 90% produktów CA). Zmień silnik na porządny i powinno hulać. Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted April 28, 2010 Report Share Posted April 28, 2010 Z zmierz opory na kablach , 10.8 i M100 to powinno wypluć Ci tłok przez lufę ;-) . Sam miałem 9.6 3000 KANa który daje dość słaby ROF ale M130 to spokojnie ciągnęło , oczywiście mówię w Mce CA . Quote Link to post Share on other sites
ruffin-89 Posted April 28, 2010 Report Share Posted April 28, 2010 Tak jak przemek pisze, sprawdź rezystancje na przewodach, silniku i ew. pożycz inny akumulator do testów. U mnie standardowy silnik CA hulał na M140 systemy bez problemów (Semi/Auto) a i dawał radę M150 przez pewien czas (przy baterii 9,6V SANYO) Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted April 28, 2010 Report Share Posted April 28, 2010 (edited) Z zmierz opory na kablach , 10.8 i M100 to powinno wypluć Ci tłok przez lufę ;-) . Bez przesady. Full stock CA M15, kable z MOSFETem + 12V RC Sanyo NiCD 2400, kilka serii po około 50 kulek puszczonych w krótkim odstępie czasu, replika nawet się nie zająknęła. Edited April 28, 2010 by MAJOR762 Quote Link to post Share on other sites
szturmowiec Posted April 30, 2010 Author Report Share Posted April 30, 2010 Jest ok, wymieniłem silnik na JG III gen i hula jak trzeba ;) Lecz jest kolejny niedostatek, a mianowicie: kolega ma M16 Boyi, wymienił w niej tylko: - sprężynę na M120 - lufę na prec systemy - gumkę systemy - batkę 9,6v kiedy zobaczyłem jak strzela, zamurowało mnie... zasięg był ZNAKOMITY. Ja mam M4 CA, wymieniłem: - listwę popychacza na CA, bo stara się złamała - sprężynę na M130 - silnik JG III gen - komorę HU CA - gumkę systemy - dyszę Deep fire uszczelnioną metalową - batka G&P 10,8v 3300mAh zasię poprawił się niż poprzednio, lecz w cale nie jest duży, co przy nowym GB CA i ww. częściach powinien być niezły, Oboje używaliśmy kulek 0,25g. Czym to jest spowodowane? Czyżby A&K dawało BU w stocku? Czym mógłbym polepszyć zasięg mojej emki? Wydaje mi sięże ostatnią deską ratunku może być zestaw BU guardera? Da to poprawę? Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted April 30, 2010 Report Share Posted April 30, 2010 Straty wynikające z nieszczelności, coś źle złożyłeś zapewne. Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted April 30, 2010 Report Share Posted April 30, 2010 1)Kolega ma precke, Ty nie :P [ Tzn. kulka jest bardziej ściśnięta w lufie, stawia opór większą powierzchnią, czyli jest mocniej pchnięta ;)] 2)To co kolega wyżej, szczelność! Bawiłeś się teflonem, oringami itp. ?? Jak dysza współgra z gumką i komorą ;) 3) Zapytaj kolegi jaki ma dystanser w HU?? Może masz za mały, albo za słabo kręciłeś?? Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
szturmowiec Posted April 30, 2010 Author Report Share Posted April 30, 2010 w komorze jest teflon-fix, podobnie jak w miejscu gdzie łączy się komora z GB, też jest warstwa teflonu. Wydaje mi się, że dobrze złożyłem GB. Precka? większość mówi że daje max +5fps. Co do dystansera, to możliwe że w nim tkwi problem, gdyż jest trochę "pęknięty" a dokładniej przerwany w jednym miejscu a do tego baaaardzo miękki w porównaniu do stockowego Boyi. Jak będę zamawiał niedługo coś, to kupię dystanser, może to właśnie w nim tkwi problemos. ;) Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted May 1, 2010 Report Share Posted May 1, 2010 Zrób z kawałka izolacji kabla . Quote Link to post Share on other sites
szturmowiec Posted May 1, 2010 Author Report Share Posted May 1, 2010 Też tak robiłem, nic z tego to najgorszy patent jaki można wymyślić :P Z kawałka izolki kabla nie da się, bo jest zbyt twardy, przerabiałem to już. Kulki się zacinają i blokują w lufie. Raczej trzeba będzie zakupić nowy. Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted May 1, 2010 Report Share Posted May 1, 2010 Przy gumie Systemy, komorze CA - dystanser z izolacji 1,5mm2 silikonowej kulki chodzą czysto bez zacinek. Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted May 1, 2010 Report Share Posted May 1, 2010 Dystanser moze byc twardy jak gumka jest miekka i odwrotnie. Sprawdz gdzie masz nieszczelnosc - test strzykawki na glowicy cylindra, potem na dyszy, potem na wlozonej komorze w otwarty gearbox i jeszcze sprawdz czy na gumce w hopie ci nie ucieka (mialem tak ostatnio z gumka systemy... strzykawka do samej gumki hopa, co z tego jak wylatywalo powietrze miedzy lufa a komora... nawet teflon nie pomogl. Za to wymiana gumki na guardera owszem). Quote Link to post Share on other sites
szturmowiec Posted May 1, 2010 Author Report Share Posted May 1, 2010 No jeszcze się pomęczę i kiedyś dam znać ;) Dzięki za rozpatrzenie sprawy. Quote Link to post Share on other sites
tomash21 Posted May 1, 2010 Report Share Posted May 1, 2010 Napisałeś: "w komorze jest teflon-fix, podobnie jak w miejscu gdzie łączy się komora z GB, też jest warstwa teflonu. " Nie wiem po co uszczelniać miejsce łączenia komory HU z GB przecież i tak całe powietrze ucieknie magazynkiem więc nie da Ci to nawet 1 fps'a. Jeśli dałeś za dużo taśmy teflonowej w tym miejscu, to komora HU może nie wchodzić do końca w GB. Przez to dysz nie będzie dochodzić do gumki HU, a tym samym cały układ straci szczelność. Pamiętaj spasowanie dyszy i gumki HU musi być co do milimetra, więc jeśli oddaliłeś komorę HU(i tym samym gumkę HU) od dyszy to najprawdopodobniej straciłeś szczelność. Dlatego radzę Ci wyjąć te taśmę teflonową. Quote Link to post Share on other sites
szturmowiec Posted May 1, 2010 Author Report Share Posted May 1, 2010 Nie nie jest oddalona... Taśma jest bardzo cienka, więc to nie w tym problem. Quote Link to post Share on other sites
tomash21 Posted May 1, 2010 Report Share Posted May 1, 2010 (edited) No to musisz sprawdzić szczelność dysz w komorze HU i głowicy tłoka w cylindrze. Włóż dysz do komory HU, zatkaj dysz palcem i dmuchnij w lufę. Jeśli powietrze będzie lecieć to albo jest za krótka dysz, w co wątpię, albo masz źle zamontowaną gumkę HU. Szczelność w cylindrze przypuszczam, że wiesz jak sprawdzić. Edited May 1, 2010 by tomash21 Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted May 2, 2010 Report Share Posted May 2, 2010 Po pierwsze primo: Wywal cały teflon od razu. W replikach CA jest to ostatnie co potrzeba, a dodaje dodatkowe, niepotrzebne czynniki. Po drugie primo: Nigdzie nie napisałeś, czy robiłeś test strzykawki. Po trzecie primo: Przy takiej sprężynie stockowa głowica cylindra może puszczać powietrze. Po czwarte primo: Dystanser można spoko przyciąć z kabla i kulki lecą bosko. Widać nie przyłożyłeś się wystarczająco, albo wziąłeś za gruby kabel. Po piąte primo - ultimo: Jaką masz gumkę hopka i po co wymieniałeś w CA komorę? Jaką masz teraz? Quote Link to post Share on other sites
szturmowiec Posted May 2, 2010 Author Report Share Posted May 2, 2010 Mam teraz komorę CA, emkę boyi, ale GB nowy CA. (plus te wymienione części w nim). Tzn tak, może to być też wina głowicy cylindra, bo jest ona wzięta z replik PJ (ta "rurka" w głowicy cylindra jest wyjmowana :F i nie siedzi dość ciasno w cylindrze), wydaje mi się że w tym jest problemik. Trzeba byłoby wymienić układ cylindra, mam parę groszy, więc mógłbym zakupić borkę. Jaką byście polecili? czy BU Guardera jest ok? A może CA? tak, żeby cenowo nie przekroczyło te 200~250 zyli. Quote Link to post Share on other sites
szturmowiec Posted May 2, 2010 Author Report Share Posted May 2, 2010 Dziś zmieniłem magazynek na stanag JG i zasięg wzrósł :) Jest bardzo dobry! Wcześniej używałem magów Boyi (thermoldy kanadyjskie). Czyli jest to wina nieszczelności pomiędzy magiem a komorą HU. A kolejna rzecz, bo kulki lecą rykoszetami, co prawda daleko, ale raz na lewo raz na prawo. Zdjąłem gumkę z lufy i "ooooo". gumka ma dwa nacięcia, pomiędzy poduszką, pewnie zimą musiała pęknąć i przydałoby się ją wymienić na jakąś madbulla. np. tą? http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3129 Ze Strzykawką nie testowałem nic. Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted May 2, 2010 Report Share Posted May 2, 2010 Ze Strzykawką nie testowałem nic. Bez tego testu w życiu bym nie złożył GB do "kupy" :-F Później masz takie przypadki, że M120 ma więcej fps niż M130 :???: Proponuje sprawdź to, i ew. doszczelnij głowice cylindra teflonem ;) No chyba, że będzie szczelny :strach: Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted May 2, 2010 Report Share Posted May 2, 2010 Czyli jest to wina nieszczelności pomiędzy magiem a komorą HU. Niestety nie. Szczelność między magiem, a komora nie ma wpływu na zasięg wcale. Po prostu tamte wcześniejsze magazynki miały odrobinkę inaczej wykonane kominki i w momencie zapinania maga komora hopa była odsuwana od GB, przez co dysza nie uszczelniała się na gumie. Trenowano to niejednokrotnie w wielu replikach, szczególnie widoczne w replikach, gdzie komory są stabilizowane na sprężynach. W przypadku replik z komorą przymocowaną w miarę na stałe do body, najczęściej w takim przypadku, występują problemy z podawaniem kulek. Nawet nie pisz o tym, że nie robiłeś sobie testu w trakcie składania i wymiany elementów, bo w takim razie - po co rozkładałeś? Zawsze trzeba sprawdzić czy jest ok ;-). Quote Link to post Share on other sites
tomash21 Posted May 2, 2010 Report Share Posted May 2, 2010 Zdjąłem gumkę z lufy i "ooooo". gumka ma dwa nacięcia, pomiędzy poduszką, pewnie zimą musiała pęknąć i przydałoby się ją wymienić na jakąś madbulla. Gumka raczej nie pękła, gumki się ścierają a nie pękają (ja przynajmniej nigdy nie słyszałem, żeby gumka pękła) Nacięcia najprawdopodobniej zrobiłeś sam przez nieumiejętne wyjęcie lufy wraz z gumką z komory HU. Quote Link to post Share on other sites
szturmowiec Posted May 2, 2010 Author Report Share Posted May 2, 2010 (edited) Gumka raczej nie pękła, gumki się ścierają a nie pękają (ja przynajmniej nigdy nie słyszałem, żeby gumka pękła) Nacięcia najprawdopodobniej zrobiłeś sam przez nieumiejętne wyjęcie lufy wraz z gumką z komory HU. Nie umiejętnie? Mam pewne doświadczenie w wyjmowaniu/wymienianiu gumek HU. Zawsze radziłem sobie z różnymi problemami, lecz niektóre są nieuniknione lub często poznać w czym sęk, muszę spróbować z wymianą gumki. Edited May 2, 2010 by szturmowiec Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.