Promant Posted March 24, 2008 Report Share Posted March 24, 2008 Trochę ciężko będzie... ;) Quote Link to post Share on other sites
rdk Posted March 24, 2008 Report Share Posted March 24, 2008 (edited) Poldeck, nie lepiej włożyć servo? Z reguły serva są płaskie, a serva z modeli klasy mikro są malutkie. Może i ruch zamka będzie dość powolny, ale cały mechanizm będzie zajmował mniej miejsca.. edit: Jeśli chcesz uzyskać jak najmniejsza wielkość mechanizmu to może użyj silniczków z alarmów wibracyjnych lub takich malutkich samochodów rc - microsizers. Jedynym problemem z tak małymi silniczkami będzie to, ze mogą być za słabe aby przesunąć zamek.. Edited March 24, 2008 by rdk Quote Link to post Share on other sites
Promant Posted March 24, 2008 Report Share Posted March 24, 2008 Na bank będą zbyt słabe. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted March 25, 2008 Report Share Posted March 25, 2008 Takiż klocek wejdzie. Weź pod uwagę możliwość wykonania zagłegienia (dziury) w plastikowej nakładce na GB, oraz fakt, że klocek ten nie jest kanciaty tylko wybitnie zaokrąglony akurat w taki sposób, że podpasuje po drobnych modach pod pokrywę AK. Quote Link to post Share on other sites
Promant Posted March 25, 2008 Report Share Posted March 25, 2008 Może się mylę, ale przymierzając silniczki nawet bez wkładki plastikowej pod pokrywą - miejsca jest za mało żeby zmieścić i jeszcze suwadło chodziło płynnie. A jak ktoś ma AKS na stick to już w ogóle odpada. I zaokrąglenie nie pomaga. Ale próbować nie zaszkodzi ;). Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted March 25, 2008 Report Share Posted March 25, 2008 (edited) Jak mi sie za żadne skarby nie zechce zmieścić to zmontuje na bazie podobnej patent szarpiący emką w czasie strzelania i wpakuje do stałej kolby ;-) . Najtrudniej zsynchronizować równo ze strzałami. Edited March 25, 2008 by poldeck Quote Link to post Share on other sites
szymaniak Posted March 25, 2008 Report Share Posted March 25, 2008 Sprostowanie co do strat w BB pneumatycznym. Strat nie ma żadnych. Co więcej, powinny być nawet zyski energii. Zobaczcie, że powietrze wpadające do górnego cylindra wraca do głównego. Co za tym idzie mamy więcej powietrza. Więcej powietrza, większa siła wypchnięcia kulki. Taki swego rodzaju Bore up. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted March 26, 2008 Report Share Posted March 26, 2008 Wraca jak już ciśnienie w lufie spadnie na tyle, ze sprężyna będzie temu czemuś oddawac mocniej niż ciśnienie pchać. Czyli w praktyce po fazie rozpędzania kulki. Co oznacza, że mylisz sie. Quote Link to post Share on other sites
szymaniak Posted March 26, 2008 Report Share Posted March 26, 2008 Ach faktycznie. Czas się przejść do okulisty :D Quote Link to post Share on other sites
enx Posted March 3, 2009 Report Share Posted March 3, 2009 (edited) A co powiecie na połączenie tłoka z suwadłem sznurówką, czy jakąś żyłką? :) http://www.youtube.com/watch?v=jMLz9Kt4eBU http://www.youtube.com/watch?v=8ooofPpq59w...re=channel_page M120/M130, Silnik od AKM (czyli jakiś tam troque-up), 9,6v i powinno być super. Ilu fps mogę się spodziewać przy takim zestawieniu z blowbackiem? Edited March 3, 2009 by enx Quote Link to post Share on other sites
theant Posted May 2, 2009 Report Share Posted May 2, 2009 (edited) <<posty pochodzą z tematu "Electric Blowback w G36C JG" założonego przez theant>> w. Tak jak pisałem w wątku o MOSFET'ie chciałem przerobić swoją stockową G36C na nieco lepszą z BlowBack'iem. Po dokładnych oględzinach doszedłem do wniosku, że inaczej niż bez cięcia gearbox'a się tego zrobić nie da. Wycięcie należy zrobić nad tłokiem i sprężyną o szerokości ok. 1cm od końca do miejsca gdzie kończy się tłok w pozycji spoczynkowej. [iMAGE] Następnie należy z blachy stalowej wyciąć i powyginać kształt osłony komory nabojowej wraz z cięgnem które będzie zahaczać o tył tłoka. Koniec cięgna powinien być w odległości ok. 1cm od tyłu tłoka, ponieważ dźwignia przeładowania po maksymalnym skróceniu (ok. 1 cm) i tak nie pozwoli jej wciągnąć dalej niż na 4,5cm. Potem w miejscu gdzie było górne mocowanie gearbox'a należy z blachy stalowej zrobić podkład, aby cięgno nie unosiło się i nie ześlizgiwało z tłoka. [iMAGE] Muszę jeszcze tylko pomalować blachę na czarno aby dopełnić całości. A tak to działa po złożeniu: asg56.avi Obrazków nie ma, bo na tym forum nie można wstawiać ich ze stron dynamicznych(?!). Ciekawych odsyłam pod adres Electric BlowBack w G36 JG. Edited May 25, 2012 by wiciok Quote Link to post Share on other sites
Ari Posted May 2, 2009 Report Share Posted May 2, 2009 Mierzyłeś może osiągi ? Czy spadła moc po takim zabiegu? Quote Link to post Share on other sites
theant Posted May 2, 2009 Report Share Posted May 2, 2009 (edited) Konstrukcja nie powoduje spadku FPS. Dźwignia przeładowania wraca swoją prędkością, jedynie ROF jest niższy (zamiast stockowego 780 jest 670), ponieważ silnik ma do naciągnięcia dodatkową sprężynę. Myślę że bateria 9,6V załatwi sprawę. Edited May 2, 2009 by theant Quote Link to post Share on other sites
MJ6 Posted May 2, 2009 Report Share Posted May 2, 2009 Niezły patent, lecz ma swoją wadę ta wygięta blaszka którą naciąga tłok lubi się zahaczyć o sprężynę przy naciąganiu jak i przy zwalnianiu do pozycji powrotnej. Strasznie jest obciążany gearbox, pewnie już to zauważyłeś lub zauważysz 8) Quote Link to post Share on other sites
theant Posted May 2, 2009 Report Share Posted May 2, 2009 Ta wygięta blaszka ma taką długość i tak wyprofilowane zakończenie, że nie zahacza o sprężynę. Mało tego - potrzebny był podkład nad nią, aby nie szła za bardzo do góry bo się z tłoka ześlizgiwała. Wszystko jest wymierzone "co do milimetra" ;) Quote Link to post Share on other sites
MJ6 Posted May 2, 2009 Report Share Posted May 2, 2009 Z czasem zobaczysz, też tak myślałem lecz się myliłem, bo sprężyna zmienia swoje położenie i tolerancja którą dałeś idzie w łeb. Ja rozwiązałem to w ten sposób że na tłoku jest bolec który porusza cały mechanizm. Reszta rozwiązana podobnie jak u ciebie. Zrobię parę zdjęć to sobie porównasz :roll: Dodano: 03 maj 2009 12:32 To są obiecane zdjęcia Quote Link to post Share on other sites
zdzisiu Posted May 2, 2009 Report Share Posted May 2, 2009 Ja u siebie rozwiązałem to za pomocą sznurka. W gearboxie po lewej stronie wyciąłem 5cm nacięcie, w tylnej części tłoka zrobiłem otwór przez który przeszedł sznurek, na końcu supełek :-F, chociaż i tak zbędny, bo sznurek jest dociskany przez sprężynę, drugi koniec zamocowany do rączki przeładowania. Wada jest taka, że sznurek może się przetrzeć wewnątrz tłoka, jednak jak dotąd nie miało to miejsca. Zaletą jest, że w razie jakiegoś zacięcia po prostu pęknie nie niszcząc repliki. Patent z bolcem wystającym z tłoka wydaje mi się bardzo dobry, jednak nie wiem, czy po pewnym czasie ten bolec nie wyłamie się, chyba, że masz aluminiowy tłok, wtedy małe szanse. Quote Link to post Share on other sites
remko Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 Gdzieś na youtube było coś podobnego jak zdzisiu robił tylko wycięcie ograniczało się do jednego otworu zrobionego wiertarką a do tłoka przyklejony był kawałek gumy który łączył się z rączką i muszę wam powiedzieć że to bardzo ładnie działało. Spróbuję to znaleźć Quote Link to post Share on other sites
zdzisiu Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 Remko, właśnie na tym się wzorowałem, jednak gumka szybko się zerwała, po wstawieniu w jej miejsce nylonowego sznurka, też szybko przetarł się na tym otworze mimo, że go wygładziłem. Dlatego zrobiłem tak wielgaśną dziurę w GB. ;-) Quote Link to post Share on other sites
theant Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 Z czasem zobaczysz, też tak myślałem lecz się myliłem, bo sprężyna zmienia swoje położenie i tolerancja którą dałeś idzie w łeb. Ja rozwiązałem to w ten sposób że na tłoku jest bolec który porusza cały mechanizm. Reszta rozwiązana podobnie jak u ciebie. Zrobię parę zdjęć to sobie porównasz :roll: Jak już pisałem wszystko zostało uwzględnione - blaszka jest wyprofilowana od strony sprężyny i nic nie obciera. Jeśli chodzi o twoje rozwiązanie to też nad tym myślałem, ale między wewnętrzną stroną tłoka a sprężyną, jest u mnie za mało miejsca aby zastosować ten patent - on byłby o niebo lepszy. Quote Link to post Share on other sites
Germ Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 BB z bolcem wystającym z tłoka można by wykorzystać w AK-74 systemu VFC przy zamontowanym pełnym suwadle. Tylko wcześniej rof musiał by być na niebotycznie wysokim poziomie, ponieważ suwadło swoje waży a i sprężyna daje swój opór. Quote Link to post Share on other sites
theant Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 Tylko wcześniej rof musiał by być na niebotycznie wysokim poziomie, ponieważ suwadło swoje waży a i sprężyna daje swój opór. Ja u siebie skróciłem nieco sprężynę dźwigni przeładowania - chodzi nieco lżej, ale i tak ROF spadł mi o 110. Potrzebowałbym lżejszej sprężyny, ale nie wiem skąd ją wziąć, albo baterii 9,6V. Quote Link to post Share on other sites
MJ6 Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 (edited) Jeśli chodzi o twoje rozwiązanie to też nad tym myślałem, ale między wewnętrzną stroną tłoka a sprężyną, jest u mnie za mało miejsca aby zastosować ten patent - on byłby o niebo lepszy. Całość wygląda mniej więcej tak Taka została użyta śrubka (stal nierdzewna) i nakrętka (mosiądz na zdjęciu jest z stali nierdzewnej). Nakrętka musiała być zeszlifowana do mniej niż połowa swojej grubości. Generalnie to rozwiązanie stanowi bazę blow-back do różnej broni wyposażonej w gearbox V3. A tak na marginesie to ja chciałem opisać jako pierwszy to rozwiązanie, lecz wolałem najpierw poddać cały system pod kilku miesięczne testy aby wyeliminować wszystkie ewentualne wady. :wink: Edited May 3, 2009 by MJ6 Quote Link to post Share on other sites
theant Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 Pierwsze moje rozwiązanie miało wadę - nie było podkładu i blaszka się odginała, co powodowało że ześlizgiwała się z tłoka i go rysowała. Po dodaniu blaszki nad cięgnem problem zniknął. Co do twojego rozwiązania - teraz już to widzę, ale bałbym się o tłok - nie pęknie? No i czy nakrętka nie odkręca się? Tam są spore wibracje i bez podkładki sprężynującej może się odkręcać, szczególnie że wnętrze gearbox'a jest nasmarowane i pewnie nakrętka ze śrubką już też jest. Quote Link to post Share on other sites
MJ6 Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 Co do twojego rozwiązania - teraz już to widzę, ale bałbym się o tłok - nie pęknie? No i czy nakrętka nie odkręca się? Tam są spore wibracje i bez podkładki sprężynującej może się odkręcać, szczególnie że wnętrze gearbox'a jest nasmarowane i pewnie nakrętka ze śrubką już też jest. Nakrętka jest zabezpieczona przed odkręcaniem takim specjalnym lakierem (nie wiem jak to się nazywa). No leci 2 miesiąc testów i nic się nie dzieje niepożądanego (wyciągany gearbox i sprawdzane). Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.