Rechot Posted July 9, 2010 Report Share Posted July 9, 2010 Witam. Mój problem jest tak. Kupiłem zębatki Guarder Infinite Torque-Up, wystrzeliłem ok 300-400 kulek i replika przestała reagować na wciskanie spustu. Po otwarciu GB okazało się że zębatka tłokowa jest zniszczona, urwana tulejka i jeden ząb, co za tym idzie to zniszczyło mi również tłoko. Teraz pytanie co mogło spowodować że zębatka się zniszczyła?? Wada techniczna zębatki?? Zły montaż?? Strzelałem na sprężynie m 130. Pisze ten temat po to żebym nie miał tak ze kupie nowe zębatki i znowu coś uszkodzi. Zdjęcia zębatki. http://img231.imageshack.us/i/p1220634.jpg/ http://img189.imageshack.us/i/p1220630.jpg/ http://img690.imageshack.us/i/p1220633.jpg/ Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted July 11, 2010 Report Share Posted July 11, 2010 Ośka nie tulejka to raz. Wada fabryczna ewidentnie. Nie widzę żadnej możliwości, żeby przy złym montażu, przewoltowaniu, za dużym obciążeniu pękła oś. Takie uszkodzenie przechodzi moje pojęcie. A co do zęba, to się pewnie urwał gdy pękła oś, bo zębatki się wtedy przesunęły. Quote Link to post Share on other sites
Rechot Posted July 15, 2010 Author Report Share Posted July 15, 2010 Też tak myślałem. Ale pewne duszki mowiły mi że może to wina łożysk, ale jak to możliwe ze na jedne zębatki chodzą oki a z drugimi dzieje sie coś takiego. Quote Link to post Share on other sites
dr_wisla Posted July 15, 2010 Report Share Posted July 15, 2010 No, np. tak że 5 łożysk masz sprawnych, jedno masz tylko jakieś dupiane, akurat pod tłokową ;) Ale raczej ciężko o uszkodzenie łożysk jeśli masz metalowe, więc najbardziej prawdopodobne że zębatka miała uszkodzenie fabryczne. Quote Link to post Share on other sites
kerth Posted July 22, 2010 Report Share Posted July 22, 2010 Nawet jakby łożysko było padnięte to ciężko o takie uszkodzenie. Prędzej oś by była obrobiona i łapała luzy (a propos - jak wygląda druga część osi?). Mnie podobnie połamało, jak pękła mi śrubka trzymająca głowicę tłoka (ewidentna wada materiałowa) i tłok zblokował zębatkę tłokową. Ale wtedy zębatka tłokowa i tłok pogubiły zęby, dodatkowo pękła oś (wcześniej się wygięła). Quote Link to post Share on other sites
Rechot Posted July 23, 2010 Author Report Share Posted July 23, 2010 Nawet jakby łożysko było padnięte to ciężko o takie uszkodzenie. Prędzej oś by była obrobiona i łapała luzy (a propos - jak wygląda druga część osi?). Druga częśc osi wygląda ok. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted July 23, 2010 Report Share Posted July 23, 2010 A masz panewki czy łożyska? Quote Link to post Share on other sites
Rechot Posted July 24, 2010 Author Report Share Posted July 24, 2010 A masz panewki czy łożyska? Łożyska. Poldecki jak może być panewka jak jest to część łożyska ?? Przynajmniej mi się tak wydaje. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted July 25, 2010 Report Share Posted July 25, 2010 Panewka = w tym wypadku łożysko "ślizgowe". Łożysko = łozysko kulowe. A samo łożysko jest spsute? A moze ma luzy? Quote Link to post Share on other sites
kerth Posted July 25, 2010 Report Share Posted July 25, 2010 poldeck: panewka, to tylko część łożyska, więc tak pisząc możesz wprowadzać w błąd. Co do uszkodzenia łożyska - przecież nawet może się ruszać a być uszkodzone. Z tego powodu pytałem ,jak wygląda oś - czy jest obrobiona. Jeżeli łożysko by się zatarło (na tyle, żeby blokować oś) to by były ślady. Quote Link to post Share on other sites
Rechot Posted July 30, 2010 Author Report Share Posted July 30, 2010 Poldecki mam łożyska kulkowe. Co się okazało to jedno z nich było pęknięte, ale nie to przy rozwalonej zębatce(tłokowa) tylko przy zębatce silnikowej. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted August 1, 2010 Report Share Posted August 1, 2010 W samochodzie masz łożyskowanie ślizgowe, które nazywasz panewami i tego się trzymam. Ślizg w asg = panewka jak dla mnie. Jakoś rozróżnić trzeba... Quote Link to post Share on other sites
dr_wisla Posted August 1, 2010 Report Share Posted August 1, 2010 Jest możliwe żeby przez padnięte łożysko na zębatce silnikowej poszła zębatka tłokowa? Quote Link to post Share on other sites
kerth Posted August 1, 2010 Report Share Posted August 1, 2010 poldeck: aby offtopic dalej żył swoim życiem :) Panewka to tylko część łożyska ślizgowego. Tutaj masz troszkę teorii: http://pcws.ia.polsl.pl/slizgowe/index.php?action=teoria7 Nas interesuje w sumie tylko pierwszy akapit. dr_wisla: jeżeli łożysko powodowało skokową pracę zębatek to wszystko możliwe. Quote Link to post Share on other sites
Rechot Posted August 1, 2010 Author Report Share Posted August 1, 2010 W tym co pisze poldecki coś jest. Kiedy gadałem ze 'starszym' pokoleniem to faktycznie nazwali łożyska ślizgowe panewkami :) P.S. Sory za offtopa ale może ma ktoś na sprzedaż komplet 7mm łożysk ślizgowych. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted August 2, 2010 Report Share Posted August 2, 2010 (edited) Panewka to część łożyskowania ślizgowego. Dokładnie tak. A druga część to czop łożyska ślizgowego. Czop stanowi nasza radosna oś zębatki a właściwie koła zębatego. Jako łożysko cały świat cywilizowany w pierwszym odruchu rozumie kulkowe. Dziękuję, wygrałem :-P . Edited August 2, 2010 by poldeck Quote Link to post Share on other sites
kerth Posted August 3, 2010 Report Share Posted August 3, 2010 No dobra:P mało ważne. Czepiam się :P Przegrałem :) Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted August 3, 2010 Report Share Posted August 3, 2010 ITU przy M130? Quote Link to post Share on other sites
Rechot Posted August 5, 2010 Author Report Share Posted August 5, 2010 ITU przy M130? Coś nie tak ?? :P Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted August 5, 2010 Report Share Posted August 5, 2010 Nie nic... ;) Tylko po co? Quote Link to post Share on other sites
Rechot Posted August 6, 2010 Author Report Share Posted August 6, 2010 Nie nic... ;) Tylko po co? Rozwiń swój tok myślenia :) może do wiem cie czegoś nowego. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted August 6, 2010 Report Share Posted August 6, 2010 ITU to do M170 się daje a nie do M130 czy M150 ;) Po co tak wielkie przełożenie ;) Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted August 6, 2010 Report Share Posted August 6, 2010 Bo chce, może, lubi i potrafi. A jak przyjdzie co do czego to może wrzucić jaki spring zechce. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted August 6, 2010 Report Share Posted August 6, 2010 Spoko po prostu dziwna konfiguracja i pytam czym się kierował autor ;) Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted August 8, 2010 Report Share Posted August 8, 2010 Do F2k wrzuciłem ITU przy M140 Silniku ITU Guardera i li-pol 11,1V co dało 15k/s ultra cichą pracę zębatek i wielki spokój że zębatki mogą mielić i mielić... A jak się znudzi M140, można zawsze wepchnąć M170 i więcej. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.