Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Full Metal Teeth vs Pojedyńczy Ząb


Recommended Posts

Witam.

Na ostatniej strzelance zablokowała mi się kulka w preclufie czego efektem jest wyłamany ostatni ząb w tłoku Guardera.

Muszę teraz zakupić nowy no i stoję przed dylematem - czy kupić jeszcze raz guardera, bo do tej pory mnie nie zawiódł i pomimo tak długiego przebiegu prawie zero śladów zuzycia, czy kupić polecany na forum JBU który ma wszystkie metalowe zęby ?

 

Zebatki mam CA. Pytanie co się stanie przy zacince ? Poprostu się zatrzymają czy coś puści ? Bo jak tak to wolę wymienić tłok za 70zł niż zębatki za 200.

Link to post
Share on other sites

Jest już dużo o tłokach na forum. Ale ja powiem to co zawsze - nie kupuj tłoka z wszystkimi metal zębami. Jak sam napisałeś - lepiej kupić nowy tłok za 70 niż zębatki za 200 albo więcej. A przy tłoku ze wszystkimi metalowymi zębami istnieje ryzyko że przy zacince zębatki puszczą zamiast tłoka.

Link to post
Share on other sites

Jest już dużo o tłokach na forum. Ale ja powiem to co zawsze - nie kupuj tłoka z wszystkimi metal zębami. Jak sam napisałeś - lepiej kupić nowy tłok za 70 niż zębatki za 200 albo więcej. A przy tłoku ze wszystkimi metalowymi zębami istnieje ryzyko że przy zacince zębatki puszczą zamiast tłoka.

 

No właśnie. Puszczą? Czy koniecznie musi coś "puscić"? może wypowie się ktoś kto miał zacinkę prze pełnych metalowych zębach. Coś się stało czy poprostu się zatrzymał tłok ?

Link to post
Share on other sites

Zależy jakiej baterii używasz i czy strzelasz bardziej na semi, czy auto. Jeśli zatnie się kulka podczas podczas pojedynczego strzału są dużo mniejsze szanse na uszkodzenie niż w środku serii z Li-po 11.1V 30C. Osobiście poleciłbym Guardera, skoro do tej pory chodził dobrze i awaria spowodowana była tak naprawdę pechem, nie widzę potrzeby zmieniania czegokolwiek.

Link to post
Share on other sites

Zależy jakiej baterii używasz i czy strzelasz bardziej na semi, czy auto. Jeśli zatnie się kulka podczas podczas pojedynczego strzału są dużo mniejsze szanse na uszkodzenie niż w środku serii z Li-po 11.1V 30C. Osobiście poleciłbym Guardera, skoro do tej pory chodził dobrze i awaria spowodowana była tak naprawdę pechem, nie widzę potrzeby zmieniania czegokolwiek.

 

Zgadzam się. Jeżeli na guarderze wszystko chodziło dobrze i spełniał Twoje oczekiwania to moim zdaniem powinieneś przy nim zostać, tylko jak następnym razem zdarzy się zacinka to przestań strzelać i przepchaj kulkę z lufy na spokojnie ;)

Link to post
Share on other sites

bezpieczniej jest wziąć tłok z plastikowymi zębami. Nawet jeśli tłok z pełną metalową szczęką pierdyknie wcześniej niż zębatki to zawsze istnieje możliwość iż jakaś część owej uszkodzonej metalowej szczęki wlezie między zębatki a wtedy jesteś stratny podwójnie.

Link to post
Share on other sites

Zgadzam się. Jeżeli na guarderze wszystko chodziło dobrze i spełniał Twoje oczekiwania to moim zdaniem powinieneś przy nim zostać, tylko jak następnym razem zdarzy się zacinka to przestań strzelać i przepchaj kulkę z lufy na spokojnie ;)

 

Tiaaa, madry po szkodzie ;] Guradera miałem bo jak go kupowałem daaawno temu to nie było jeszcze JBU tego z POM który jest tańszy od guardera. Dlatego się własnie pytam czy mozna wziaść z tłok ze wszystkimi metalowymi zębami. Jeśli podczas zacinki tak czy siak ma się coś urwać to po co producenci wypuszczali by tłoki narażające uzytkownika na wymianę duzo droższych zębatek ? chyba że jest to zabieg celowy, majacy przynieść większy zysk ,a uzytkonik ma się cieszyć jak "mysz do sera" że ma "super mocny, niezniszczalny" tłok z metalowymi zębami...

Link to post
Share on other sites
chyba że jest to zabieg celowy, majacy przynieść większy zysk ,a uzytkonik ma się cieszyć jak "mysz do sera" że ma "super mocny, niezniszczalny" tłok z metalowymi zębami...

Nie zdziwiłbym się ;)

 

Ale na poważnie... Myślę, że jest to tłok wyprodukowany z myślą o profesjonalistach, którzy będą wiedzieli jak użytkować replikę, nie doprowadzając do zacinek. Zarobek na "nupach" jest skutkiem ubocznym :)

Edited by sqo
Link to post
Share on other sites

Nie zdziwiłbym się ;)

 

Ale na poważnie... Myślę, że jest to tłok wyprodukowany z myślą o profesjonalistach, którzy będą wiedzieli jak użytkować replikę, nie doprowadzając do zacinek. Zarobek na "nupach" jest skutkiem ubocznym :)

 

To żeś mi pojechał...:D dzieki ! No widzisz, nie raz się tak zdaża ,że magazynek nie podaje kulki,albo coś, no to na polu walki najlepsza metoda odblokowanie jest pukniecie w magazynek przełaczenie na auto :P no i starczyło, nigdy mi się kulka nie zacieła, nawet nie pomyślałem żeby zajrzeć w hopsiupa....

Link to post
Share on other sites

Pytanie co się stanie przy zacince ? Poprostu się zatrzymają czy coś puści ? Bo jak tak to wolę wymienić tłok za 70zł niż zębatki za 200.

 

 

Miałem w swojej mp5 tłok JBU z wszystkimi metalowymi zębami i jak pieprznęło to wyrwało ta metalowa listwę z plastiku i tyle. Zębatki nienaruszone :)

Link to post
Share on other sites

Zalerzy od zebatek.

Mam 3 repliki - w kazdej jest full metal szczeka.

Zebatki SHS 13:1 - bardzo szybkie - po kilkunastu zacinkach urwalo mi zab ... ale ten od naciagania tloka w zebatce tlokowej (wiec mam shortstroking). Tlok oczywiscie bez sladow, zebatki nadal sluza (tylko ze sa jeszcze szybsze i daja 15 fps mniej z uwagi na mniejsze sprezanie).

Przy stockowych zebatkach moze byc roznice - tu sie liczy jaka masz szczelnosc. Jezeli strzykawke na lufie - wtedy tlok nie zdazy cofnac sie po strzale - i zebatka tlokowa poszorkuje po zebach (zlapie np za 2 albo trzeci - a potem dwa zeby zebatki poszoruja o ostatni tloka).

Tlok z pelnymi metalowymi zebami jest sugerowany do replik mocnych z duzym rofem (450 fps - od 25-30 fps wzwyz). Wtedy stockowy szybko sie konczy.

Wiadomo tez - przy metalowcyh zebach (ja tak robie nawet przy pomowym tloku) odcinasz drugi zab w tloku. Musi byc miejsce zeby zebatka zlapala - po odbiciu sie tloka przy duzym rofie.

Pamietaj tez ze jak kupowac metalowe zebiska - to korpus najlepiej plastikowy. Aluminiowe sa bardzo ciezkie - obnizaja rofa i mocniej obciazaja szkielet i zebatki.

Wieksza masa tloka - wieszy moment sily potrzebny zeby szybko ruszyc go do tylu.

 

Dobre zebatki nie uszkodza sie nawet przy zacince. Zreszta - slychac jak jest zacinka bo masz takie tarcie ostatnich zebow (co opisalem wczesniej). Glosny zgrzyt- nie da sie tego z niczym pomylic.

Link to post
Share on other sites

Zalerzy od zebatek.

Mam 3 repliki - w kazdej jest full metal szczeka.

Zebatki SHS 13:1 - bardzo szybkie - po kilkunastu zacinkach urwalo mi zab ... ale ten od naciagania tloka w zebatce tlokowej (wiec mam shortstroking). Tlok oczywiscie bez sladow, zebatki nadal sluza (tylko ze sa jeszcze szybsze i daja 15 fps mniej z uwagi na mniejsze sprezanie).

Przy stockowych zebatkach moze byc roznice - tu sie liczy jaka masz szczelnosc. Jezeli strzykawke na lufie - wtedy tlok nie zdazy cofnac sie po strzale - i zebatka tlokowa poszorkuje po zebach (zlapie np za 2 albo trzeci - a potem dwa zeby zebatki poszoruja o ostatni tloka).

Tlok z pelnymi metalowymi zebami jest sugerowany do replik mocnych z duzym rofem (450 fps - od 25-30 fps wzwyz). Wtedy stockowy szybko sie konczy.

Wiadomo tez - przy metalowcyh zebach (ja tak robie nawet przy pomowym tloku) odcinasz drugi zab w tloku. Musi byc miejsce zeby zebatka zlapala - po odbiciu sie tloka przy duzym rofie.

Pamietaj tez ze jak kupowac metalowe zebiska - to korpus najlepiej plastikowy. Aluminiowe sa bardzo ciezkie - obnizaja rofa i mocniej obciazaja szkielet i zebatki.

Wieksza masa tloka - wieszy moment sily potrzebny zeby szybko ruszyc go do tylu.

 

Dobre zebatki nie uszkodza sie nawet przy zacince. Zreszta - slychac jak jest zacinka bo masz takie tarcie ostatnich zebow (co opisalem wczesniej). Glosny zgrzyt- nie da sie tego z niczym pomylic.

 

W sumie to już wszystko jasne. Full metal teeth ma sens przy bardzo mocnych upgrade'ach. Zatem ja z moją SP130 zostaje dalej przy tworzywie.

Teraz troszku z innej strony. Wypatrzyłem tłok Ultimate - Klik - Ultimate Siakaś nowość, nie mogę nic znaleźć na jego temat. Ma ktoś może jakieś informacje na jego temat ? Może z jakiś zachodnich źródeł ?

Link to post
Share on other sites

@Kocur666, drugi ząb licząc z której strony? Głowicy tłoka czy prowadnicy sprężyny?

Prowdnicy sprezyny. Czyli patrząc na tłok z 1 metalowym zebem, to drugi za pierwszym z tworzywa. Jak byś usunął drugi za metalowym to spręzyna nie była by naciągana do końca ;]

Link to post
Share on other sites

Generalnie tłok to mechaniczny "zawór bezpieczeństwa" w geraboxie. Wszystkie metalowe zęby na tłoku maja zastosowanie tak jak mówili przedmówcy albo przy bardzo wysokim rofie gdzie zęby z tworzywa nie mają racji bytu, albo przy bardzo silnych sprężynach. Btw. sprężyna m150 to jeszcze jest do obsłużenia przez tłoki z zębami z tworzywa - prawdziwa zabawa zaczyna się od m170 wzwyż tam już może wszystko puścić - zależnie od widzimisie przypadku... Więc jak nie idziesz w rof ponad 25 bb/s to nie ma sensu pakować się w tłoki z metalowymi zębami.

Sam na m160 używam tłoka systemy starego typu i podejrzewam że będzie chodził długo jak będzie się używać repliki z opamiętaniem a nie siać na lewo i prawo...

Edited by kermit
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...