Roni92 Posted November 21, 2010 Report Share Posted November 21, 2010 (edited) O co chodzi z tymi zwężanymi zębami tłoka, i po co w ogóle to wymyślili, żeby więcej rodzajów tłoków sprzedawać? I jak wygląda kompatybilność- czy tłok ze zwężanymi zębami będzie działać z normalnymi zębatkami i na odwrót? I tak mnie zastanawia właśnie czy aby na pewno te- LINK zębatki są do zwykłych tłoków, bo zębatka tłokowa ma oba zestawy zębów jakby połączone. Edited November 21, 2010 by Roni92 Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted November 21, 2010 Report Share Posted November 21, 2010 ad.1 tu chodzi o budowę i przełożenie - fizyki nie przeskoczysz (przypatrz się zdjęciom) ad.2 po co wymyślili? bo ktoś używa sprężyn powyżej m150 w aegach i nie katuje przy tym zębatek, silnika, tłoka i pakietu... ad.3 tłok ze zwężanymi zębami podejdzie do zwykłych zębatek ale będzie miał ograniczoną trwałość ale na odwrót nie będzie miało prawa chodzić ad.4 ten zestaw jak wynika ze zdjęcia jest pod tłok ze zwężanymi zębami Quote Link to post Share on other sites
Roni92 Posted November 21, 2010 Author Report Share Posted November 21, 2010 (edited) Pardon, ale co mają zwężane zęby do katowania zębatek, tłoka itd.? Aha, chyba już czaje- zwężane zęby na tłoku są do zębatek o przełożeniu 32:1, gdzie zębatka tłokowa ma zęby dwóch rzędów na tym samym poziomie(łączą się)- am i right? Edited November 21, 2010 by Roni92 Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 21, 2010 Report Share Posted November 21, 2010 Sam się zastanawiałem :D. Po co obciążenie X przenosić na o wiele mniejszą powierzchnię... Quote Link to post Share on other sites
Zelber Posted November 21, 2010 Report Share Posted November 21, 2010 Mniejsza powierzchnia styku tłoka z zębatką tłokową pozwala na zwiększenie powierzchni styki zębatki tłokowej ze środkową. Czyli w praktyce: tłok ma zwężone zęby w celu zwiększenia wytrzymałości zębatek. Quote Link to post Share on other sites
Roni92 Posted November 21, 2010 Author Report Share Posted November 21, 2010 Nie zupełnie, poprostu jakby przy zębatkach 32:1 miałby pełne zęby to doprowadzi normalnie tłok do końca, ale zęby, którymi zębatka tłokowa styka się ze środkową będą go pchać dalej, co w efekcie połamie zęby albo w tłoku albo w którejś zębatce. Przeciążenia nie mają tu akurat nic do rzeczy, poprostu inaczej nie dało się tego zrobić. I logicznie myśląć, te zęby na tłoku na pewno mniej wytrzymają niż pełne, i między innymi dlatego nie kupie zębatek MTU. Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted November 21, 2010 Report Share Posted November 21, 2010 nie wiem czy zauwazyles ale normalne zebatki rowniez nie "wykorzystuja" w pelni powierzchni zebow na tloku. Mierzyles te powierzchnie przy roznych zestawach? Przy tloku HT sporo wieksze znaczenie ma "jakosc" podkladlowania. Czesto jest tak ze poczatkujacy w ogole nie zwracaja uwagi na to jak zebatka tlokowa jest ustawiona wzgledem tloka a to jest wazne. zebatki o duzym przelozeniu sa blogoslawienstwem np dla osob ktore chca zrobic snajpe z repliki w ktorej nie ma miejsca na porzadny aku. Fakt rof nie bedzie zabujczy ale z powodzeniem mozna postrzelac dosc dlugo nawet na aku z malych ogniw. Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted November 21, 2010 Report Share Posted November 21, 2010 (edited) ....Pardon, ale co mają zwężane zęby do katowania zębatek, tłoka itd.?.... Dużo - pamiętaj że jak silnik rusza zębatki o mniejszym przełożeniu to zębatki szybciej się obracają i wtedy pierwszy ząb na tłoku (ten najgrubszy) bardziej dostaje od uderzenia niż przy przełożeniu większym. Zwężane zęby są na zębatkach o największym przełożeniu. Poza tym nie każdy silnik lubi ponad 11 volt z lipolki - są przypadki gdzie po prostu silniki się przegrzewają od napięć, obciążeń i szybko się psują. Katowanie zębatek? - masz przykład zębatki tłokowej która szybko i wolno naciąga tłok i uderza w niego - co szybciej pójdzie wolno działające zębatki czy szybko? Szarpnięcia od zębatki tłokowej są przekazywane na zębatkę środkową - więc każda zębatka odczuwa efekty szybkiej pracy. Edited November 21, 2010 by kermit Quote Link to post Share on other sites
Roni92 Posted November 21, 2010 Author Report Share Posted November 21, 2010 (edited) Wiem o czym mówisz, zgadzam się, poprostu wtedy nie wiedziałem, że te tłoki ze zwężanymi zębami są do tych najwiekszych przełożeń- chodziło mi o sam fakt węższych zębów. Edited November 21, 2010 by Roni92 Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 Ja zawsze myślałem że tłok o zwężonych zębach jest do zębatek z maksymalnym przełożeniem ale cóż, człowiek się czasem myli. Po drugim poście przestałem czytać bo mi szkła na nosie zaparowały. Zębatka orbitalna ma na tej samej wysokości zęby więc powrót tłoka o normalnej szerokości zębów jest niemożliwy. Jeśli ktoś z was się zastanawia nad tym czy szerokie zęby są mocniejsze od zwężanych to może mieć słuszność, jednak przy dobrze wykonanym tłoku są to małe różnice. Kiedyś w tłoku JBU ( w dobie kryzysu ) sam zwężałem zęby bo w sklepach nie było za wiele. zęby spiłowałem do odpowiedniej wysokości co tało dodatkowe wzmocnienie, jednak to odosobniony przypadek. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted December 2, 2010 Report Share Posted December 2, 2010 Też piłowałem ale w tłokach z metalowymi zebami. Tak jak Marcinek pisze, cały myk w tym, zę tłoki o wąskich zębach są do zębatek 32:1. To jest kosmicznie wolne i kosmicznie lekkie przełożenie. Można lecieć i na m210 na jakichś ludzkich częściach. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.