Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Niezależne spręzyny w cylindrze ...


Recommended Posts

Witam,

swego czasu interesowałem się wiatrówkami i ich podkręcaniem i są tam 2 dość ciekawe systemy tuningu :

 

1 - polega na zamontowaniu dwóch niezależnych od siebie sprężyn, jedna w drugiej, znacznie zwiększa to moc i zasięg, ale nie aż tak bardzo siłę potrzebną do naciągnięcia broni

 

2 - sposób również polega na wymianie sprężyny :) zamiast jednej długiej wsadzamy 3 krótkie sprężyny i spinamy je ze sobą,

 

próbował już ktoś tego w asg :) ? jak tak to jak to się sprawdza w praktyce :) ??

 

pozdrawiam, old

 

 

 

 

 

linki :

 

http://allegro.pl/tuning-absolutny-380m-s-airmaster-300-3-6mm-i1344374731.html

http://allegro.pl/zestaw-slavia-630-nowosc-dwie-sprezyny-17j-i1344373946.html#gallery

http://allegro.pl/37-komplet-sprezyn-hatsan-3-5mm-druga-i1360241984.html#gallery

 

linków z tym drugim systemem nie moge znaleźć, jak znajdę to dodam :)

Edited by old
Link to post
Share on other sites

ciemnotę ?? tu bym się kłócił wszystko zależy od tego skąd się miało sprężyny i kto je dobierał :)

mianowicie jeśli mam źle dobrane sprężyny np. jedna jest twardsza od drugiej, tuning taki wtedy mija się z celem, już tłumacze ...

Dajmy na to że ładujemy wiatrówkę, obie sprężyny są naciągnięte i różnią się twardością, co się dzieje gdy zwolnimy spust ... ?

twardsza sprężyna szybciej się rozpręża, zanim ta słabsza się rozpręży tłok już wypchnie całe powietrze z komory, i w takiej sytuacji fakt :)

można mówić o tym że system taki nie ma sensu :)

 

no i myk cały polega na tym że sprężyna będąca w środku z racji że jest mniejsza po prostu musi być miększa, a ta na zewn twardsza, nie pamiętam już jak dokładnie się dobierało sprężyny, zresztą mi przy tym pomagał ktoś na forum i podniosło mi to prędkość wylotową o prawie 40m/s co znacznie przedłożyło się na zasięg :)

Edited by old
Link to post
Share on other sites

Drugiej opcji nikt w ASG chyba nie stosuje bo i po co? Nie ma takiej potrzeby. Sprężyny u nas są o wiele słabsze niż w wiatrówkach. Jest to odpowiednik łożyskowanej prowadnicy.

 

 

hmm ... no ale do wiatrówek również są dostępne w sprzedaży łożyskowane prowadnice sprężyn i również się je stosuje przy tego typu tuningu

 

 

Biper

 

 

dokładnie, są takie same, częstotliwości zwojów przy końcu sprężyn nie zwiększa się a mimo to to działa, tylko na jakiej zasadzie ? czy po prostu dwie złączone sprężyny o tej samej twardości co jedna długa dają większą energię ? czy też są one twardsze ??

 

 

ale wydaje mi się że największym plusem takiego zestawienia dwóch sprężyn byłoby zmniejszenie skoków fps ...

 

 

hmmm można by też użyć dwóch sprężyn różnej długości i twardości ...

 

http://allegro.pl/hatsan-55-105-quattro-zestaw-podwojna-sprezyna-i1341295724.html

Edited by old
Link to post
Share on other sites

jeśli umiesz to bardzo ładnie :)

system ten mógłby być

po prostu alternatywą dla innych metod,

 

Nie dawało mi to spokój więc zarwałem trochę nockę na forach i znalazłem info w którym jeden z użytkowników pisze że w niektórych modelach po takiej

przeróbce nie ma żadnej różnicy, a w innych faktycznie taki tuning ma sens

Link to post
Share on other sites
podniosło mi to prędkość wylotową o prawie 40m/s co znacznie przedłożyło się na zasięg

 

A o ile obniżyło sprawność mechaniczną całego układu? 20, 30, 40%? Nad tym się zastanów albo lepiej, POLICZ i wtedy się przekonasz jak to zajefajnie stunningowałeś sprzęcik. Bo raczej oczywiste, że ładując mocniejszą sprężynę lub dwie wzrośnie prędkość wylotowa.

Edited by dexterkrak
Link to post
Share on other sites

ale wiem o tym :) to jest logiczne że jeśli zwiększamy moc to sprzęt się szybciej zużywa, a co do wiatrówki wystarczy wypodkładkować zestaw spustu i większość problemów mamy z głowy, reszta będzie się obracać w okół wymiany uszczelki tłoka, ale to jest normalne co jakiś czas nawet w fabrycznych wiatrówkach :)

problem pojawia się w asg gdzie to wszystkie części są delikatniejsze ...

Link to post
Share on other sites

Ktoś już to przerabiał tego typu historie, o ile dobrze pamiętam był to Marcinek83.

 

 

to oszczędź mi myślenie i przypomnij morał :)

 

 

 

no to teraz mi wytłumacz w jaki sposób wiatrówka zmienia postać energii :) bo nie czaje :)

po podesłanie tego linku i przeczytaniu go wnioskuje ze sam sobie zaprzeczasz, wyraźnie tam pisze ze energia wyjściowa jest mniejsza, zresztą pamiętam to z Lo :) i gdzie tu masz jakieś przekształcenie energii ... no chyba że sprawnośc i sprawność mechaniczna to dwa rózne pojęcia tylko sie pomyliłeś

Edited by old
Link to post
Share on other sites

ee... pozwolę sobie zadać jedno zasadnicze pytanie: po co zwiększać prędkość kulki w ASG "nowymi" sposobami, skoro starymi i tak już osiągamy niebezpieczne ilości FPS?

Bo niektorzy nie rozumieja co to oznacza bezpieczenstwo oraz odpowiedzialnosc karna.

 

ciemnotę ?? tu bym się kłócił wszystko zależy od tego skąd się miało sprężyny i kto je dobierał :)

mianowicie jeśli mam źle dobrane sprężyny np. jedna jest twardsza od drugiej, tuning taki wtedy mija się z celem, już tłumacze ...

Dajmy na to że ładujemy wiatrówkę, obie sprężyny są naciągnięte i różnią się twardością, co się dzieje gdy zwolnimy spust ... ?

twardsza sprężyna szybciej się rozpręża, zanim ta słabsza się rozpręży tłok już wypchnie całe powietrze z komory, i w takiej sytuacji fakt :)

można mówić o tym że system taki nie ma sensu :)

 

no i myk cały polega na tym że sprężyna będąca w środku z racji że jest mniejsza po prostu musi być miększa, a ta na zewn twardsza, nie pamiętam już jak dokładnie się dobierało sprężyny, zresztą mi przy tym pomagał ktoś na forum i podniosło mi to prędkość wylotową o prawie 40m/s co znacznie przedłożyło się na zasięg :)

Zalezy jak sprezyny laczysz: czy szeregowo czy rownolegle. Sztywnosc sprezny mozna obiczyc.

Na laczenie szeregowe jest wzor, tak samo jak na rownolegle, oraz na sztywnosc.

Obliczysz, porownasz, stwiedzisz, zastosujesz ( lub tez nie )

Edited by johny13
Link to post
Share on other sites
Bo niektorzy nie rozumieja co to oznacza bezpieczenstwo oraz odpowiedzialnosc karna.
Nie. Ponieważ niektórzy lubią majsterkować, lubią udowadniać innym, że się da oraz lubią podnosić sprawność układu*. Oraz ponieważ niektórzy na szczęście jeszcze nie żyją w świecie gdzie komfort rozgrywki jest mylony z bezpieczeństwem rozgrywki. Oraz nie koniecznie po to aby wycisnąć jeszcze więcej fps ale żeby te same fpsy wycisnąć w nowatorki sposób- być może lepszy.

 

Johny, czytaj dokładniej. Cytowany fragment nijak ma się do tego co napisałeś pod nim, ponieważ dotyczy sprężyn koncentrycznych. Jedna w drugiej.

 

*Tak, tą sprawność której nie potrafi zrozumieć kolega Old. Słabo w tym LO uważałeś :D

W skrócie- nadać kulce energię maksymalnie zbliżoną do energii wsadzonej w napięcie sprężyny.

Link to post
Share on other sites

Dex - z calym szacunkiem, ale wujek :google: ani ciotka Wiki nie zna zadnej odpowiedzi nt sprezyny kocentrycznej ;)

Sprezyna wsadzona jedna w druga to nic innego jak sprezyny o laczeniu rownoleglym ;) . Taka sama zasade stosuje sie podczas lacenia ( sumowania ) pojemnosci kondesatorow ;). To wszystko.

 

Tutaj masz wszystko na ten temat : >> KLIK<<

 

Nie. Ponieważ niektórzy lubią majsterkować, lubią udowadniać innym, że się da oraz lubią podnosić sprawność układu*. Oraz ponieważ niektórzy na szczęście jeszcze nie żyją w świecie gdzie komfort rozgrywki jest mylony z bezpieczeństwem rozgrywki. Oraz nie koniecznie po to aby wycisnąć jeszcze więcej fps ale żeby te same fpsy wycisnąć w nowatorki sposób- być może lepszy.

A czy wziales pod uwage to, ze GB nie koniecznie zostal stworzony to tego aby wytrzymac takie obciazenie? Kombinatorstwo kombinatorstwem, innowacja innowacja, ale pewnych wartosci nie da sie przeskoczyc ;)

 

@ Zelber - bo snajperka nie jestes w stanie wystrzelic 20 kulek na sekunde. Co najwyzej 1 kulka na 20 sekund :teeth:

Edited by johny13
Link to post
Share on other sites

ee... pozwolę sobie zadać jedno zasadnicze pytanie: po co zwiększać prędkość kulki w ASG "nowymi" sposobami, skoro starymi i tak już osiągamy niebezpieczne ilości FPS?

 

 

 

na to pytanie dexter odpowiedział doskonale, nie mam zamiaru bawić się w przerabianie czegoś żeby osiągnąć z tego 1000 fps chce po prostu spróbować czy to działa,

 

dexter, nie nie chodzi mi o sprężyny jedna w drugiej, tylko łączone szeregowo, w sprawach technicznych nie będę się kłócił przez wzgląd na humanistyczne wykształcenie ;p

 

johny znasz te wzory ? lub masz może do nich dostęp jakiś ??

Edited by old
Link to post
Share on other sites

na to pytanie dexter odpowiedział doskonale, nie mam zamiaru bawić się w przerabianie czegoś żeby osiągnąć z tego 1000 fps chce po prostu spróbować czy to działa,

 

dexter, nie nie chodzi mi o sprężyny jedna w drugiej, tylko łączone szeregowo, w sprawach technicznych nie będę się kłócił przez wzgląd na humanistyczne wykształcenie ;p

 

johny znasz te wzory ? lub masz może do nich dostęp jakiś ??

 

Zostaly zamieszczone w moim porzednim poscie. Tam masz wszystko.

 

Ogolnie: laczenie szeregowe da ci mniejsza sztywnosc. Laczenie rownolegle da ci wieksza sztywnosc.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...