grzybeks Posted December 14, 2010 Report Share Posted December 14, 2010 Witam! Po świętach będę posiadaczem gazówki. Będzie to mój pierwszy gaziak asg i nie wiem za bardzo jak go konserwować, żeby służył mi jak najdłużej. Możecie napisać jakieś podstawowe czynności, które robicie przy swoich gazówkach, aby były długo sprawne?? Chodzi mi głównie o magazynki, bo wiem, że częste są przypadki z przepuszczaniem gazu. Quote Link to post Share on other sites
1beduin Posted December 14, 2010 Report Share Posted December 14, 2010 Chodzi mi głównie o magazynki, bo wiem, że częste są przypadki z przepuszczaniem gazu. Trzymaj magazynki zawsze nabite gazem, czy używasz zabawki, czy nie. Ot i cała tajemnica :wink: Mam Colta WE od 3 lat i żadnych problemów ze szczelnością, wszystkie trzy magazynki nie ciekną. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 14, 2010 Report Share Posted December 14, 2010 Bzdura, pełne czy puste- i tak zależy wyłącznie od farta (bo zakładam, że rzucał nimi nie będziesz). Obecność gazu w środku nie ma wpływu na ewentualne przepuszczanie. Gaziaka ogólnie czyścić, dbać, nie ciorać w piachu, na wstępie warto je wyczyścić z nadmiaru smaru który zazwyczaj pakuje do środka producent/sklep. Pomaga też okresowe przytulanie, mówienie i okrywanie kołderką na noc. Czasami przesmarować uszczelki przy okazji czyszczenia najlepiej. Tylko jakimś smarem a nie shitem w sprayu :D Quote Link to post Share on other sites
Zeus_ Posted December 14, 2010 Report Share Posted December 14, 2010 Tylko jakimś smarem Smarem silikonowym. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 14, 2010 Report Share Posted December 14, 2010 Bo..? Smar sylikonowy jaki? Bo jest miliard rodzajów. Przy czym osobiście akurat do gazika sylikonowych nie polecam. Quote Link to post Share on other sites
1beduin Posted December 14, 2010 Report Share Posted December 14, 2010 Bzdura, pełne czy puste- i tak zależy wyłącznie od farta (bo zakładam, że rzucał nimi nie będziesz). Obecność gazu w środku nie ma wpływu na ewentualne przepuszczanie. Gdybyś mógł tę myśl rozwinąć byłbym wdzięczny (myślę, że nie tylko ja) i nie traktuj tego Dexterkrak jako jakiejś zaczepki, poprostu w kilku serwisach (ASG) tłumaczono mi, że gaz wypełniając magazynek nie pozwala uszczelkom się odkształcać. Co więcej radzono mi też od czasu do czasu "zapodać" kilka dawek silikonu w spreju, co ma powodować uszczelnienie ewentualnych mikronieszczelności. Z moich doświadczeń z magazynkami G&P do WOC-a wynika jasno, że jeżeli jest w nich GG to magazynki nie ciekną, po opróżnieniu do zera magazynka, zaczynają się kłopoty (rozbieranie, smarowanie silikonem uszczelek, zaworów itd) Trzy magazynki które zaniedbałem ciekną, dwa pozostałe, które miały w sobie GG nie ciekną. To by potwierdzało teorie, że gaz napierając na uszczelki nie pozwala im się odkształcać Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 14, 2010 Report Share Posted December 14, 2010 Sklepy, czy serwisy ASG polecają różne dziwne rzeczy nie mające pokrycia w rzeczywistości. Na przykład HFC134a do gaziaków TM (nie wiadomo dlaczego) czy smarowanie sylikonowym mid-capów. Po prostu, mam 3 gazówki, przewinęło mi się przez ręce jakieś 6-7 własnych i kilkadziesiąt przez serwis. I obecność gazu w magazynku nie ma wpływu na szczelność/nieszczelność. Ma na to wpływ konserwacja, czyszczenie- owszem. Nie wiem jak w karabinkach GBB. Pewnie to samo ale nie wiem, nie moja brocha i się słabo znam. A największy wpływ na to ma w zasadzie producent. Cieknie zazwyczaj chińszczyzna i WE, potem mniej ciekną KSC KWA a WE na przykład mi nie ciekło wcale. TMka gdzieś pomiędzy KSC a WA. Magazynki nie lubią (nie znoszą) rzucania nimi na ten przykład. Quote Link to post Share on other sites
1beduin Posted December 14, 2010 Report Share Posted December 14, 2010 Nie powiem, żeby mnie ta odpowiedź usatysfakcjonowała :wink: ale skoro tak mówisz..... z drugiej strony jeżeli twoje WE nie ciekną i moje 3 WE do Colta, nie ciekną, to w takim razie możemy zadać kłam jakoby Cieknie zazwyczaj chińszczyzna i WE ale to może być tylko przypadek :wink: Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 14, 2010 Report Share Posted December 14, 2010 Literówka. Powinno być tak: "Cieknie zazwyczaj chińszczyzna i WE, potem mniej ciekną KSC KWA a WA na przykład mi nie ciekło wcale. TMka gdzieś pomiędzy KSC a WA. Magazynki nie lubią (nie znoszą) rzucania nimi na ten przykład. " Quote Link to post Share on other sites
grzybeks Posted December 14, 2010 Author Report Share Posted December 14, 2010 a jak oceniacie magazynki Trecela? Bo będę miał właśnie colta od nich. Słyszałem ze ostro przepuszczają, więc co mogę zrobić na samym początku, aby temu zapobiec? I jeszcze, jakie magazynki będą pasowały do colta 1911 trecel? Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 14, 2010 Report Share Posted December 14, 2010 uszczelnić. Najlepiej acz czasami pomagają odpowiednie rytuały. Z racji, że ostatnio u nas ciężko o szamana polecam jednak uszczelnienie. Quote Link to post Share on other sites
Silent Assasin Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 Co do smaru- to ja daję kropelkę oleju wazelinowego na szyjkę co2 ot i całe smarowanie Quote Link to post Share on other sites
grzybeks Posted December 23, 2010 Author Report Share Posted December 23, 2010 uszczelnić. Najlepiej acz czasami pomagają odpowiednie rytuały. Z racji, że ostatnio u nas ciężko o szamana polecam jednak uszczelnienie. Chodzi ci, żebym wykręcił zawory i uszczelnił teflonem? czy potem psiknąć sprejem silikonowym? (silikon mam firmy STTI TAIWAN) Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 23, 2010 Report Share Posted December 23, 2010 zalezy gdzie cieknie. Zawory chcesz okręcać teflonem? To nie jest dobry pomysł. Nie psikaj nigdzie sylikonem w sprayu, to kupa jest straszna. Rozmontuj, wyczyść, wymyj uszczelki, nasmaruj, zmontuj z powrotem. Zawsze pomaga. Quote Link to post Share on other sites
Westie Posted December 25, 2010 Report Share Posted December 25, 2010 Dziwne, magazynki Tercela mi coś nie ciekną, a jeśli już zaczynają, to dlatego, że poluzowała się śruba trzymająca stopkę. Wystarczy lekko dokręcić i jest OK, mam cztery magi Tercela, lekko przepuszczał tylko jeden. Quote Link to post Share on other sites
pidzejfat Posted December 25, 2010 Report Share Posted December 25, 2010 Dziwne, magazynki Tercela mi coś nie ciekną, a jeśli już zaczynają, to dlatego, że poluzowała się śruba trzymająca stopkę. Wystarczy lekko dokręcić i jest OK, mam cztery magi Tercela, lekko przepuszczał tylko jeden. Ja też ściągałem te magi i na 4, żaden nie przeciekał, nawet przy CO2 nabitym na 350psi! :icon_razz2: Quote Link to post Share on other sites
Laokoon Posted January 22, 2011 Report Share Posted January 22, 2011 To się podczepię: jakich dokładnie (najchętniej oznaczenie lub rodzaj) smarów używacie a) do gaziaków "full metal" b) do gaziaków z plastikowym szkieletem i zamkiem I czy całe repliki smarujecie jednym smarem, czy też prowadnice zamka, kurek itp jednym, a zawory itp drugim? Na intuicje szukałbym do zamka i innych części mechaniki jakichś smarów dających cieniutki, śliski film na powierzchni (może jakieś teflonowe czy coś, chyba nie zbierałyby syfu tak, jak wszelkie silikonowe), a do zaworów coś bardziej lepkiego, ale pojęcia nie mam co. Nie ukrywam, że proszę głównie o opinie osób, które gaziaki głaszczą, pieszczą i okrywają kołderką. Pozdrawiam, Laokoon Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted January 22, 2011 Report Share Posted January 22, 2011 Zawory, wszelkie uszczelki gdzie wymagany jest szybki ruch z zachowaniem szczelności- całkowicie płynny olej do mechanizmów precyzyjnych. Czyli po prostu oliwa maszynowa (rodzajów jest sporo, brać raczej rzadki). Wszelkie części ruchome nie potrzebujące szczelności ale poruszające się szybko np szyny zamka- trochę gęstszy odpowiednik ale nadal płynny. Wszelkie sprężyny, czy to kurkowa, czy spustu czy powrotna- gęstawy smar typu zwykły ŁT2. Uszczelki magazynka czyli nie poruszające się w ogóle ale wymagające całkowitej szczelności (denko maga)- gęsty smar sylikonowy o konsystencji mniej więcej miodu. To zestawik smarów dla zboczeńców takich jak ja. Tak na prawdę wystarczą dwa rodzaje: stały do sprężyn i płynny olej do uszczelek ruchomych i prowadnic zamka. Najważniejsze- Nasmarować elementy i wytrzeć nadmiar. Za dużo smaru jest groźniejsze dla poprawnego działania repliki niż niedobór. Quote Link to post Share on other sites
Laokoon Posted January 23, 2011 Report Share Posted January 23, 2011 O, dziękuję bardzo. Nigdzie na WMASG nie znalazłem takiej rozpiski dla "zboczeńców" ; D Pozdrawiam, Laokoon Quote Link to post Share on other sites
Tymbark Posted January 27, 2011 Report Share Posted January 27, 2011 A na podsumowanie walne off-topic : Jak z kobietą :) Używać , ale z sercem :) Quote Link to post Share on other sites
mich001 Posted February 3, 2011 Report Share Posted February 3, 2011 Sorki że dopisuje jakby po zakończeniu tematu ale jednej rzeczy nie rozumiem, CO2 trzymacie cały czas w magu? Z tego co się orientuje to w replikach na GG jest to zalecane ale na CO2 raczej nie powinno się trzymać ,,odbezpieczonego'' gazu. Wyjaśnijcie to proszę. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.