Kardan Posted March 1, 2011 Report Share Posted March 1, 2011 Witam ! Ostatnio często pisze tu dziwne tematy, i ten nie jest wyjątkiem. Problemem okazał sie szkielet GB Elementa z Taiwana. Po prostu pękł. Niby nic dziwnego gdyby nie to, że pękł po niecałych 2k strzałach i na sprężynie M115!! Pęknięcie pokazała sie przy początku szkieletu (tam gdzie głowica cylindra). Poprzedni stockowy szkielet tez tam pękł, ale uznalem zę moze to być wina zimna i nagłych zmian temperatury i sie tego nie czepiałem, ale ten gb już mnie wkurzył ... nie wytrzymał miesiąca na słabej sprężynie... Nie wiem czego to jest wina ani dlaczego tak sie stało i co trzeba wymienic żeby to sie nie powtórzyło. Prosze o pomoc.... [Poprawnie tytułuj wątki.] Quote Link to post Share on other sites
SamsOn Posted March 1, 2011 Report Share Posted March 1, 2011 Najlepiej wymienić szkielet. :icon_confused: Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted March 1, 2011 Report Share Posted March 1, 2011 Jaka głowica? Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted March 1, 2011 Report Share Posted March 1, 2011 I jaka replika? Quote Link to post Share on other sites
FlyingCat Posted March 1, 2011 Report Share Posted March 1, 2011 kardan - to się zdarza! Silniejszy mróz + długie serie na auto = pęknięty GB (nawet renomowanej firmy). Sam w tym roku załatwiłem wzmocniony GB w swoje M16 A4. Warunki: M120, -15 Celcjusza, 6 godzin intensywnego treningu i na koniec "dla odprężenie" ostra wymian ognia na auto podczas kręcenia filmiku promocyjnego. Quote Link to post Share on other sites
Kardan Posted March 1, 2011 Author Report Share Posted March 1, 2011 A więc tak. Wymiana szkieletu to podstawia, nie trzeba o tym pisać .. Po 2- głowica to kierunkowa głowica (najprawdopodobniej o poszerzonej średnicy bo nijak nie chce wejść co innego cylindra, a inna głowica "goni jak żyd po pustym sklepie". Replika to M16A3 PJ full metal. Z tym gb nie strzelałem sie w temperaturze mniejszej jak -5'C, a co do długich seri to też bym wykluczył (ograniczenie do 120 kulek na partie) Dalej pozostaje pytanie co było powodem zniszczenia wzmocnionego szkieletu gb? Może popychacz dyszy ? Sam już nie wiem ... Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted March 1, 2011 Report Share Posted March 1, 2011 Jaka glowica ? Aluminiowa ? Jaki tlok ? Liczy sie waga - im ciezsze tym latwiej rozwali. Jaki pakiet zasila ? Lipo 11.1 czy jakis nimh ? 120 kulek przy -5 st wystarczy. 120 kulek to zdecydowanie Dluga seria. Zreszta to przeciez v2 - a szkielety elementa i tak dobrej renomy nie maja. Quote Link to post Share on other sites
Kardan Posted March 1, 2011 Author Report Share Posted March 1, 2011 głowica tłoka plastikowa (wygląda na wyciszoną), tłok plastikowy, glowica cylindra mosiężna. Wagi nie znam niestety. Zasilanie to 9.6V nimh. A co do kulek, to nie seria 120 kulek tylko przydział na 1 partie (mam 120 kulek na średni godzine strzelania). Zawsze wydawało mi sie że Element nie produkuje jakiegoś chłamu, wiem ze to nie firma z górnej półki, ale chyba tez nie najgorsza. Zresztą wzmocniony szkielet powinien tak czy siak wytrzymać dłużej .... Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted March 1, 2011 Report Share Posted March 1, 2011 głowica tłoka plastikowa (wygląda na wyciszoną), tłok plastikowy, glowica cylindra mosiężna. Wagi nie znam niestety. Zasilanie to 9.6V nimh. A co do kulek, to nie seria 120 kulek tylko przydział na 1 partie (mam 120 kulek na średni godzine strzelania). Zawsze wydawało mi sie że Element nie produkuje jakiegoś chłamu, wiem ze to nie firma z górnej półki, ale chyba tez nie najgorsza. Zresztą wzmocniony szkielet powinien tak czy siak wytrzymać dłużej .... 1)Następnym razem można poszukać, jest taki temat o częściach element'a, jedne produkty są b. dobre, a nie które do bani... 2)Musisz to dobrze poskładać ^^ POWODZENIA ;) Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
CoVLord Posted March 1, 2011 Report Share Posted March 1, 2011 najlepiej kup szkielet SHS'a i kłopot z pękaniem zniknie:D(jak znajdziesz) Przy takich parametrach to graniczy z cudem żeby to pękło! Moim zdaniem zła partia(dużo mikropęknięć) Quote Link to post Share on other sites
Tomek_GGRS Posted March 1, 2011 Report Share Posted March 1, 2011 Szkielety Elementa nie są zbyt dobre. Czasem bardzo ciasno wchodzą w body i jest problem z włożeniem pinów, tych się to M4, dzisiaj robiłem eMkę właśnie ze szkieletem od tej firmy. Na pękanie to nie ma reguły, nawet Ci może pęknąć wzmocniony :) Quote Link to post Share on other sites
Kardan Posted March 1, 2011 Author Report Share Posted March 1, 2011 Eh... no to lipa :/ 100 poszła w piach... trudno zdarza sie :P Trzeba bedzie kupić nowy... Dzięki za pomoc! :) Quote Link to post Share on other sites
Widmo34 Posted March 1, 2011 Report Share Posted March 1, 2011 Kiedyś ktos pisał na forum o niezniszczalnych aluminiowych pro-winach... Quote Link to post Share on other sites
CoVLord Posted March 1, 2011 Report Share Posted March 1, 2011 Pro-win swoją drogą ale z nimi są jaja niesamowite. Jeśli chcesz kupić coś raz wydać mniej niż 300 zł i wiedzieć że możesz walić na auto na m170 to tylko shs(gb całkowicie ALUMINIOWY) mega mocny!!! Pro win jeśli masz duże doświadczenie w gearboxach wszelkiego rodzaju i kupę czasu na zabawę i okolo 700zł za pro wina Quote Link to post Share on other sites
pidzejfat Posted March 1, 2011 Report Share Posted March 1, 2011 Tsaa z aluminium... To przetapiajmy folie aluminiowa i róbmy gearboxy! Jeśli już to stop aluminium najczęściej T6061 lub T7075. To nie jest czyste Aluminium... http://www.ebairsoft.com/hightech-7075-aluminium-reinforced-gearbox-version-p-3488.html Co prawda odlew ale wysokiej jakości: http://www.ebairsoft.com/lonex-taiwan-enhanced-bearing-ver2-gearbox-p-2940.html Quote Link to post Share on other sites
Vault13 Posted March 2, 2011 Report Share Posted March 2, 2011 Nooo kolejny nieszczęsny użytkownik emek P&J... Miałem ten sam problem - powodem pękania szkieletów jest mała sprężyna na której opiera się komora hu i w rezultacie gearbox. Czyli przód gearboxa nie ma oparcia i pęka. Rozwiazaniem jest zastąpienie tej sprężynki pasującym kawałkiem gumy czy jakiegos sztywnego i mocnego materiału, mającego 2/3 długości spreżyny (ważne jest zachowanie proporcji bo inaczej rozszczelni sie komora i replika bedzie pluła kilkoma kulkami naraz). Przód gearboxa będzie mocno opierał sie na komorze, a ta na kawałku niesprezynujacego materiału. Problem pękanie zniknie. Nie opyla się też kupować nowych szkieletów - prosta operacja i szkielet mozna używać nadal. Zwykłe wzmocnienia z kawałków blachy na bocznych ściankach gearboxa, zamocowanych w gwinach na śruby mocujące połówki gb i do tego przyklejamy blache do scianek klejem dla dodatkowego wzmocnienia. Są to domowe sposoby, i takich narazie trzeba używać dopóki nie wpadnie ktoś na pomysł robienia szkieletów ze stali. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Kardan Posted March 2, 2011 Author Report Share Posted March 2, 2011 Tego GB już nie naprwie w żaden sposób :P Co do sprężynki to u mnie to nie jest ta malutka montowana na komorze HU, tylko taka spora nakładana na lufe. A co do tego kawałka gumy to nie bardzo wiem o co Ci chodzi :/... Quote Link to post Share on other sites
Vault13 Posted March 2, 2011 Report Share Posted March 2, 2011 (edited) Chodziło mi właśnie o tą sprężynę (w stosunku do np. sprezyny glownej w gb to jest sprezynka ale dobra :P) zakładaną na lufe, na której opiera sie komora hop up. Musisz ją zamienić na również nakładany na lufe ale kawałek czegoś w miarę sztywnego i mocnego, który musi mieć długość 2/3 długosci tej sprezyny którą wymieniasz. Na tym oprze sie komora hop up a w rezultacie gearbox. Edited March 2, 2011 by Vault13 Quote Link to post Share on other sites
FlyingCat Posted March 3, 2011 Report Share Posted March 3, 2011 Poważnie zastanawiam się nad ściągnięciem STS-a (Shock Transfer System) do GB v.2. Informację o tym patencie podał jeden z serwisantów działających na forum ASGW. Jeśli wierzyć temu co piszą o tym na zagranicznych forach, problem pękających V2 odszedłby na zawsze w niepamięć. Czy ktoś miał już z tym do czynienia? ____________- Prośba do Administratorów i Moderatorów. Chcę poddać pod ogólną dyskusję problem STS-ów w oddzielnym temacie. W związku z czym proszę o usuwanie tego nowego tematu i nietraktowania go jako crosing lub co gorsza spam. Quote Link to post Share on other sites
Kardan Posted March 3, 2011 Author Report Share Posted March 3, 2011 Aha w to taka zamiana :P A czy ktoś już testował wymiane tej sprężyny na kawałek gumy?? Quote Link to post Share on other sites
Vault13 Posted March 3, 2011 Report Share Posted March 3, 2011 (edited) Ja wsadziłem ten kawałek gumy do mojej emki - od 2 strzelanek na ujemnej temperaturze zero uszkodzeń. Edited March 3, 2011 by Vault13 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.