Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Zębatka na osi silnika typ 0


Recommended Posts

Taki ściągacz da się dorobić... trzeba mieć tylko dostęp do kilku narzędzi elektrycznych i powinieneś sobie poradzić. (ten z obrazka)

 

// kawałek stali, kątówka, spawarka, wiertarka, gwintownik... (wiem, ponieważ narobiłem już "w pierony" różnego rodzaju ściągaczy- wsio potrzebne do tego mam) oczywiście niekiedy przyda się tokarka - stoi u sąsiada ;)

 

Tak więc jak lubisz kombinować to pobaw się i na 100 wyjdzie Ci taniej.

Edited by Feiro
Link to post
Share on other sites

można też poprostu ludzie użyć imadła. do ściagania wkręcamy za zębatkę i podważamy mocno śrubokrętem za silnik, zeby zeszło. Do nasadzania ustawiamy w kolejności szczęka imadła>zębatka,silnik (lub odwrotnie :biggrin: ) <szczęka imadła i powoli i delikatnie ściskamy=zakładamy. Ja osobiście preferuje silniki z osia D, miałem w silniki tu guareda okrągłą oś i przy sklepanej m150 madoriona i 24:1 zębatkach zaczeło się robic takie cuda, że przy 5 próbnym strzale piszedł piętki, biały dym z zębatki (zębatka-oś silnika)

Link to post
Share on other sites

Ze trzy razy sciagalem to przy uzyciu kombinerek (jako podstawa - maja zlapac tylko za zebatek na silniki i nic wiecej) oraz srubokreta (waski i maly) plus mlotek.

Zero problemow. Trzeba troche postukac i schodzi. Jak ktos pomoze i przytrzyma to wogole luzik.

Wbija sie tez mlotkiem.

Po co wogole bawic sie w jakies super duper specjalistyczne narzedzia.

Link to post
Share on other sites

To za zębatkę łapiesz imadłem z nacięciami by się nie wysunęła i napierniczasz wybijakiem w oś. Wylezie zębatka a oś w silniku się nie przemieści. Oczywiście to w sytuacji gdy zębatka zostaje uznana za element już poświecony dla dobra sprawy.

Link to post
Share on other sites

Potwierdzam ze guarder robi bardzo slabe zebatki.

Pjtowa mam w silniku ktory ma 4 lata i zero sladow zuzycia.

Silnik revolution tez jest taki sobie. Ja z niego wzielem obudowe z magnesami, wsadzilem do srodka rotor z stocka, przelozylem tez szczotki z stocka (te guarderowe wycieraly sie i zapaskudzaly gearbox pylem weglowym). Zrobl sie ladny dosc mocny i dosc szybki silniczek. I nawet nie warczy ale cicho pracuje ;)

 

Co do wybijania zebatki to tak jak pisal Poldeck - istotne jest zeby lapac nie silnik, ale tylko zebatke. Wtedy mozna wybijac oske i nie uszkodzi sie nic w silniku (te wibracje przy wybijaniu spokojnie wytrzyma silnik).

Nie lapie sie imadlem samego silnika bo sie go uszkodzi.

Znaczy ... tez zdazalo mi sie dopasowywac silnik do gearboxa w fn2000 (kto widzial ten wie ze tam wogole nie ma regulacji).

Regulacja odstepu zebatki w silniku od obudowy silnika byla przeprowadzana mlotkiem.

Czyli - standardowo wbijamy oske z zebatka w silnik. Oska w rotor jest wciskana wiec jest to mozliwe.

Ewentualnie mozna jeszcze rozkrecic silnik i spodkladkowac dokladniej od stodka.

 

Jak dla mnie zabawa z silnikami jest w miare prosta - nie udalo mi sie tez zadnego zniszczyc

(a do fna wkladalem 3 rozne silniki i kazdy byl traktowany mlotkiem, a po wyjmowaniu traktowany mlotkiem z drugiej strony ;P ).

Spadku osiagow nie zaobserwowalem.

Link to post
Share on other sites

Nie chcę zakładać nowego tematu. Czy jest jakakolwiek możliwość, żeby silnik kręcił się w drugą stronę? Mam M14, i problem z silnikiem. Po podłączeniu silnika, nie chce kręcić nawet samych zębatek z antyreversalem. Ktoś może pomóc?

Link to post
Share on other sites
  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...