Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Adeek

Zębatka na osi silnika typ 0

Recommended Posts

Witam

 

Mam pytanko. Jak zdjąć zębatkę na osi silnika typ 0 ?

Typ D to najprawdopodobniej odkręca się śrubkę i wykręca, a typ 0 ?

 

Z góry wielkie dzięki za pomoc :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki ściągacz da się dorobić... trzeba mieć tylko dostęp do kilku narzędzi elektrycznych i powinieneś sobie poradzić. (ten z obrazka)

 

// kawałek stali, kątówka, spawarka, wiertarka, gwintownik... (wiem, ponieważ narobiłem już "w pierony" różnego rodzaju ściągaczy- wsio potrzebne do tego mam) oczywiście niekiedy przyda się tokarka - stoi u sąsiada ;)

 

Tak więc jak lubisz kombinować to pobaw się i na 100 wyjdzie Ci taniej.

Edited by Feiro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomek_GGRS

 

W specshopie, nie ma takiej usługi, trzeba do nich napisać. Mi wymieniali...

 

W asgshopie i capriasg tez napewno ci to zrobią

Edited by zajaszcze

Share this post


Link to post
Share on other sites

można też poprostu ludzie użyć imadła. do ściagania wkręcamy za zębatkę i podważamy mocno śrubokrętem za silnik, zeby zeszło. Do nasadzania ustawiamy w kolejności szczęka imadła>zębatka,silnik (lub odwrotnie :biggrin: ) <szczęka imadła i powoli i delikatnie ściskamy=zakładamy. Ja osobiście preferuje silniki z osia D, miałem w silniki tu guareda okrągłą oś i przy sklepanej m150 madoriona i 24:1 zębatkach zaczeło się robic takie cuda, że przy 5 próbnym strzale piszedł piętki, biały dym z zębatki (zębatka-oś silnika)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze trzy razy sciagalem to przy uzyciu kombinerek (jako podstawa - maja zlapac tylko za zebatek na silniki i nic wiecej) oraz srubokreta (waski i maly) plus mlotek.

Zero problemow. Trzeba troche postukac i schodzi. Jak ktos pomoze i przytrzyma to wogole luzik.

Wbija sie tez mlotkiem.

Po co wogole bawic sie w jakies super duper specjalistyczne narzedzia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To za zębatkę łapiesz imadłem z nacięciami by się nie wysunęła i napierniczasz wybijakiem w oś. Wylezie zębatka a oś w silniku się nie przemieści. Oczywiście to w sytuacji gdy zębatka zostaje uznana za element już poświecony dla dobra sprawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Nie byłem pewien czy napisałeś prawdę :happy: Ponieważ zauważyłem, że na Krakmanie GUARDER'y są 1 w rankingu tego typu zębatek najczęściej kupowanych :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam ze guarder robi bardzo slabe zebatki.

Pjtowa mam w silniku ktory ma 4 lata i zero sladow zuzycia.

Silnik revolution tez jest taki sobie. Ja z niego wzielem obudowe z magnesami, wsadzilem do srodka rotor z stocka, przelozylem tez szczotki z stocka (te guarderowe wycieraly sie i zapaskudzaly gearbox pylem weglowym). Zrobl sie ladny dosc mocny i dosc szybki silniczek. I nawet nie warczy ale cicho pracuje ;)

 

Co do wybijania zebatki to tak jak pisal Poldeck - istotne jest zeby lapac nie silnik, ale tylko zebatke. Wtedy mozna wybijac oske i nie uszkodzi sie nic w silniku (te wibracje przy wybijaniu spokojnie wytrzyma silnik).

Nie lapie sie imadlem samego silnika bo sie go uszkodzi.

Znaczy ... tez zdazalo mi sie dopasowywac silnik do gearboxa w fn2000 (kto widzial ten wie ze tam wogole nie ma regulacji).

Regulacja odstepu zebatki w silniku od obudowy silnika byla przeprowadzana mlotkiem.

Czyli - standardowo wbijamy oske z zebatka w silnik. Oska w rotor jest wciskana wiec jest to mozliwe.

Ewentualnie mozna jeszcze rozkrecic silnik i spodkladkowac dokladniej od stodka.

 

Jak dla mnie zabawa z silnikami jest w miare prosta - nie udalo mi sie tez zadnego zniszczyc

(a do fna wkladalem 3 rozne silniki i kazdy byl traktowany mlotkiem, a po wyjmowaniu traktowany mlotkiem z drugiej strony ;P ).

Spadku osiagow nie zaobserwowalem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chcę zakładać nowego tematu. Czy jest jakakolwiek możliwość, żeby silnik kręcił się w drugą stronę? Mam M14, i problem z silnikiem. Po podłączeniu silnika, nie chce kręcić nawet samych zębatek z antyreversalem. Ktoś może pomóc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest możliwość taka, jeśli podłączysz kable na odwrót czarny do czerwonego czerwony do czarnego.

 

EDIT: literówka.

Edited by zajaszcze

Share this post


Link to post
Share on other sites

ech... jak zwykle nic przydatnego nie znalazłem... no ale przynajmniej napiszę, jak sam to zdjąłem. Na kuchence gazowej rozgrzałem zębatkę i wał, a potem wyjąłem zębatkę wkładając tyle siły co wyjmując członka po stosunku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...