Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Spadek mocy przy trybie full-auto


Recommended Posts

Witam, mam CM.040C po tuningu. Wymieniłem w nim okablowanie na niskooporowe, tamyi na deany, wsadziłem mosfet, kupiłem baterie LiPo 11.1V 20C 1600mAh [Firefox]. W GB zmianie uległy zębatki na zębatki z repliki [JG] (oznaczenia A&K/standardowe przełożenie), dysza na doszczelnioną, krótką dyszę [sHS], została wsadzona sprężyna M130 Guardera, tłok CA (niebieski) z pełną stalową szczęką, łożyska kulowe [sHS] i silnik Ultra Torque [ELEMENT]. Ze względu na bezpieczeństwo i fakt że używam mid-cap'ów które nie lubią tańszych kulek (np. P&J) używam tych lepszych (np. Blaster/Guarder) co eliminuje problem z kiepską amunicją. Na wszelki wypadek opiszę dokładniej problem jaki u mnie wystąpił, otóż gdy strzelam na semi wszystko jest pięknie, kulka leci daleko itd. ale gdy przechodzę na tryb auto następuje spadek mocy, odległość na jaką leci kulka zmniejsza się o 1/3 możliwości. Jedyne co przychodzi mi do głowy to za duży ROF, kulka nie zdąży jeszcze wylecieć z lufy a powietrze jest już zasysane przez co spadek FPS jest tak duży. Jeśli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić i powiedzieć co waszym zdaniem jest nie tak.

Temat założyłem z myślą zaczerpnięcia jakichś ciekawych rozwiązań, które pozwolą mi zniwelować ten problem, a zarazem nie będą ciągnęły za sobą dużych kosztów, bo już zdecydowanie za dużo zainwestowałem w mojego Chinola.

Osobiście zastanawiałem się czy opóźniacz na zębatkę tłokową coś by pomógł, a jeśli tak to jak bardzo?

Proszę Was o rady bo już nie wiem co jeszcze mógłbym zrobić, żeby było to w granicy rozsądku, bo nie uśmiecha mi się wydawać prawie 200 zł na mosfet z regulacja ROF'a.

Edited by SlayerASG
Link to post
Share on other sites

Ja probowalem przez rok roznych konfiguracji sprzetowych (replik, zebatek, batek itp) i nie udalo mi sie uniknac spadku podczas auto przy wiecej niz 30-35 rps.

Kombinowalem z roznymi patentami z airsoftmechanics ale nic nie pomoglo.

Co jest wazne:

1. lekka dysza i tlok. Lekka glowica tloka. Brak lozyskowania na glowicy tloka (ma byc lekkie) Jak chcesz lozyskowanie to tylko prowadnicy.

2. Prowadnica dyszy musi chodzic bardzo luzno. Sa patenty z wtopionymi kulkami, szlifowanie jej, robienie bokow - ala lyzwa. Najlepiej kupic dobra przystosowana do hispeeda.

3. Dysza wchodzaca w komore - nawet lekkie tarcie - moze powodowac opoznienia. Ale to juz kwestia dopasowania co do dziesiatej czesci mm dyszy z komora. Ogolnie - nie wiem jak to zrobic idealnie.

4. Smarowanie tloka - musi chodzic baaardzo luzno.

5. Smarowanie sprezyny glownej - zeby nie obcierala sie i chodzila szybko.

6. Polerowanie wnetrza tloka - to samo - zmniejszenie oporow przy powrocie.

7. Wstawienie mocniejszej sprezynki ktora powoduje powrot prowadnicy dyszy. Ciezko znalesc (jakies stare plasticzne pistole itp).

8. Nawiercenie (swisschesing) tloka - zeby byl lrzejszy.

Ogolnie wszystkie czesci wewnetrzene musza byc jak najlrzejsze.

 

 

ps. Rozwiazalem problem wstawiajac zebatki normal torque, 28 rps - i spadkow fpsow nie ma.

Link to post
Share on other sites

A jaką masz gumkę? Może jakaś gorsza i nie wyrabia na auto (za dużo ma do roboty na nim bez odpoczynku i gorzej podkręca)? Bo nie wydaje mi się aby tłok na semi chodził szybciej niż na auto, chyba że nie zdąży wrócić do początku i znowu go w pewnym momencie nakręca ale to by ci pewnie zęby już poszły.

Link to post
Share on other sites

Guarderowski czarny sylikon, aczkolwiek nie sądzę żeby to był problem z gumką HU, bo nawet gdyby nie wyrabiała z podkręcaniem kulek to te kulki i tak powinny lecieć dalej.

Powiedzcie mi Czy sprężyna M140 Guardera i opóźniacz na zębatce tłokowej coś by zmienił?

Link to post
Share on other sites

Opozniacz jeszcze pogarsza sprawe.

Bo OPOZNIA puszczenie prowadnicy dyszy, wiec wchodzi ona w komore jeszcze pozniej - a co za tym idzie - nieszczelnosc jest jeszcze wieksza ;p

Ja robilem w druga strone - odcinalem polowe prowadnicy - tak jak potrzebne jest do dual cyclone gearsow (poszukaj na airsoftmaniakach).

Gumke bardzo szeroka (zeby kulki latwo wpadaly) tez probowalem i nic nie zmienila.

 

Co do glowicy - przy duzym rofie moze byc problem ze wlasnie nie zasysa powietrza.

Ale probowalem tez z cylindrami typu 2 (dziury z 3 stron) i nie pomoglo. Wiec nie jest to kwestia podcisnienia w cylindrze. Tylko zwykle opoznienie dyszy - nie nadarza wejsc i uszczelnic sie na gumce a juz jest strzal.

(Pamietajcie ze przy semi - pierwszy obrot trwa dluzej - latwo to zauwazyc przy sprawdzaniu rpsow w programach do obrobki dzwieku- stad mimo ze na auto replika ma 30 rps, pierwszy strzal na semi dziala z jakimis 15-20 rpsami - stad - dysza nadarza wrocic. Zebatki jeszcze nie zalapaly momentu obrotowego i calosc dziala wolniej.)

Link to post
Share on other sites

Nie, nic nie mówię bo nie robiłem nigdy tuningu na tak wysokiego rofa ale przytaczając wcześniejszą część wypowiedzi Kocura:

Ja probowalem przez rok roznych konfiguracji sprzetowych (replik, zebatek, batek itp) i nie udalo mi sie uniknac spadku podczas auto przy wiecej niz 30-35 rps.

...to spadek mocy przy takim rofie i SP170 wydaje się być tu naturalny. Choć najlepiej gdyby ktoś doświadczony w praktyce ci na to odpowiedział :)

Link to post
Share on other sites

Cerber, to chyba jest jakiś błąd gościa od filmiku. Nie wierzę by jakikolwiek silnik wyciągnął na M170 taką szybkostrzelność. W dodatku jaki tłok to wytrzyma, jakie zębatki to wytrzymają i jaki on ma szkielet GB (w dodatku V2)...

Moim zdaniem ten koleś ma idealnie wszystko spasowane i żadnych choćby najmniejszych luzów.

Link to post
Share on other sites

DSG to skrót od zębatki tłokowej która robi dwa cykle przy jednym obrocie? Jeżeli mam rację to ten stwór musi być mega potężny.

Cóż tak czy siak, czy jest sens pakować M170 dla 400 fpsów?

Edited by Bojeq
Link to post
Share on other sites

Panowie bez przesady CM 040C to (moim zdaniem) jedna z najlepszych replik do wyciskania osiągów .

W tym zestawie co ma k.Slayer to rof sięga (moim zdaniem max 23 rps chyba ze zmierzyłeś to daj info) a to znów nie jest taka wartość aby był to aż taki spadek zasięgu.Sam posiadam ten model repliki i nie mam tego problemu w opcji : SP140 Guarder podwójnie łożyskowana ,BU Guarder ,zęby 16:1 SHS bez opóźniacza ,tłok 14 zębów SHS ,lipo 3S 2,2Ah 20C silnik stock na neodymach, kable modelarskie 1,5 mm^,łożyska ślizgi, na zębatce silnikowe kulki SHS, mosfet z AB oraz z płynną regulacja rofu

W tym zestawieniu wychodzi mi max 22 rps i nie zauważam spadku zasięgu w takim stopniu -magi to midy z MAGA.Jednak mosfet ustawiłem na 16 rps bo jak dla mnie jest to wartość wystarczająca obecnie przy 520fps na kulach 0,20 g

 

Problem może ( nie musi) być w pracy listwy dosyłacza, oringa na głowicy tłoka, użytych smarów,złożenia(pracy) GB.

Jednak co replika to inaczej się to przekłada ..Dla pewności sprawdzę jeszcze co chrono pokazuje przy max rofie i dam info.

Zrobiłem już parę replik w swojej krótkiej praktyce gdzie rof był pow 20 rps i raczej z takim problemem się nie spotkałem aby było aż tyle w plecy na zasięgu.

 

Bojeq komora HU jest dociskana do GB klockiem i tu raczej nie powinno byc takiego luzu aby wpadała w rezonans ( a jak jest to trzeba klocek podkleić od strony lufy zewnętrznej)

 

 

 

Co do mosfetów mam obecnie 2 szt na sprzedaż jeżeli ktoś jest zainteresowany to na PW proszę.

Link to post
Share on other sites

Mam pytanie, trochę z innej beczki.

 

Wymieniłem dzisiaj lufę w g36k od jg.

Ze stokowej bodajże 363mm, na nową promyka- 407mm. Cylinder został ten co był, a piszę o tym dlatego, bo nie dość, że zasięg/celność nie wzrosły, to śmiale mogę powiedzieć, że na stokowej lufie było lepiej. Czy to może być wina złego cylindra? A może jest coś o czym nie wiem jeżeli chodzi o wkładanie promyków (:P) to g36?

 

Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...