Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Witam wszystkich , proszę o pomoc/rade w sprawie tej repliki . Mam p90 TM tr i zastanawiam się czy cokolwiek warto w niej zmieniać mam ja już od ponad roku i tak od kilku miesięcy postanowiłem aktywnie zacząć jej używać i zastanawiam się czy przy tych wszystkich mocnych replikach po tuningu z którymi miałem styczność na strzelankach moja p90 wychodzi słabo i nie chodzi tu o celność czy szybkostrzelność ale najbardziej o zasięg. Z tego co wyczytałem i z użytkowania wiem ze marka TM mówi sama za siebie wiec pytam jaki tuning zastosować aby zanadto nie ingerować w to co panowie z TM zrobili najlepiej ?? Cena nie gra roli ponieważ wyznaje zasadę ze lepiej kupić raz a dobrze jak mnie nie będzie stać teraz to sobie kupie później a na razie przeboleje. Nie chodzi tez o to by wywalić 1000 zł w tuning repliki bo jak powiedziałem nie chce zbytnio jej zepsuć tylko poprawić zasięg :) Z góry dziękuje za pomoc :)

Edited by bronussi
Link to post
Share on other sites

Kiedyś na forum pisał mój prywatny idol, mistrz serwisu i generalnie mega facet od P90. Miał w swojej kolekcji ich ze milion. Zacytuje go, a raczej sparafrazuję:

 

"Kupujesz P90 TM, wsadzasz M100 i masz jakieś 420 fps. Do tego baterie 12v dla przyzwoitego rofu".

 

Piracie! Wróć!

Edited by AnR
Link to post
Share on other sites

No i jestem ;)

 

1. Podstawa to precka.

 

Wersja ekonomiczna to Systema,

Wersja pro to Km Head (ew Promyk - ja osobiście wolę KmH).

 

2. Gumeczka.

Tutaj dowolność. Zależy na czym Ci dokładnie zależy.

Jak zarówno na wzroście zasięgu jak i celności to polecam białego Guardera i zbyt ciężkie kulki (w takich warunkach spisuje się najlepiej) - tylko strasznie łatwo zerwać przy zakładaniu jeżeli nie ma się doświadczenia.

Jeżeli bardziej na zasięgu to Systema/zielona G&G i waga kulek dopasowana do fpsów.

 

3. Prowadnica spreżyny.

 

Tutaj nie ma sensu pakować się w drogie części do GB v.6 Kupujemy zwykłą łożyskowaną prowadnicę do GB v.2.

 

Wersja ekonomiczna SHS.

Wersja pro to Systema.

 

4. Sprężyna.

 

P90 to PDW więc nie możemy z tego robić snajperki;)

 

Tutaj również pełna dowolność. Mój prywatny stock był testowany na SP120 i chodził.

 

Jednak na dłuższą metę wpakowałbym coś pokroju SP100 Guarder / M110 G&G. Zapewni to koło 390fps i nie zwiększy aż tak bardzo odgłosu wystrzału (z 20m niesłyszalny (sprawdzane).

 

5. Głowica tłoka.

 

Jak wiadomo TM ma specjalny system montowania głowic w tłokach i "spinaniu" ich ze sprężynami. Także konieczna jest również wymiana jej. Jest to taka moc, że praktycznie każda głowica wytrzyma, jednak nie każda zapewni porządną szczelność.

 

Wersja eko głowica niebieska G&P.

Wersja pro głowica Promyka/Systemy.

 

 

 

 

Reszta spokojnie wytrzyma.

 

Jednak jeżeli ma być to robione raz a porządnie to zalecam wymianę okablowania na modelarskie + deansy + mosfet do tego.

Również tłok można wymienić (na żółty CA) i glowicę cylindra (tutaj bardzo polecam Ultimate).

 

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Nowe białe gumeczki Guardera wcale się nie rwą. Wyczytane w temacie o gumkach, jak również sprawdzone osobiście - mimo kilkukrotnego zakładania i zdejmowania gumka jest w idealnym stanie.

Edited by wiciok
Link to post
Share on other sites

@AnR:

 

Dzięki ;)

 

 

 

@Wiciok:

 

Owszem, z reguły się nie rwą, jednak gdy ktoś nie posiada doświadczenia to spokojnie zerwie lub rozciągnie, a potem będzie truł na forum, że są paskudne, bo po prostu nie są idiotoodporne;)

Edited by lukira
Link to post
Share on other sites

No i własnie o to mi chodziło jestem niezmiernie wdzięczny za pomoc mam dokładna listę zakupów jakby nie patrzeć :P Ale faktem jest ze chociaż lubię składać i rozkręcać rożne rzeczy to spec ze mnie żaden wiec możliwe ze będę potrzebować pomocy przy składaniu tych części. Teraz tylko trzeba jakoś uzbierać kasę na te listę :P jeżeli to nie problem to faktycznie zgłoszę się do ciebie lukira o pomoc w składaniu ale nie ma pospiechu bo zanim kupie sobie te części to jeszcze sporo czasu minie zwłaszcza ze mam teraz remont mieszkania w swoich rekach :P wiec myślę ze jak uda mi się skompletować te listę w ciągu 2 miesięcy to będzie dobrze ale jak już mówiłem trzeba być cierpliwym przy tuningowaniu replik a nie być raptusem zwłaszcza ze nie chce tego spierd... :P jeszcze raz dziękuje wszystkim zwłaszcza użytkownikowi Lukira za pomoc i mam nadzieje na więcej ciekawych rad na temat p90 :)

Link to post
Share on other sites

Owszem, z reguły się nie rwą, jednak gdy ktoś nie posiada doświadczenia to spokojnie zerwie lub rozciągnie, a potem będzie truł na forum, że są paskudne, bo po prostu nie są idiotoodporne;)

 

Czyli skoro nie zepsułem, to chyba wychodzi na to, że nie jestem idiotą... :biggrin:

:hahaha:

 

A tak na serio, to wystarczy mieć trochę wyczucia i ostrożności i nie mieć dwóch lewych rąk.

Edited by wiciok
Link to post
Share on other sites
Również tłok można wymienić (na żółty CA)

 

Tylko nie CA. Jak już to SHS za 2X zł ten z 3-ma stalowymi zębami. Bądź ten z 15-ma/14-ma za troszkę więcej, ale wszystkie zęby ze stali. Nie ma sensu zmieniać głowicy cylindra. Wytrzyma i będzie lepiej i mniej wydatku. Skoro repliki z ChRLD posiadają plastik przy nawet 450 fps. Zresztą to tylko połowa co wyroby z ChRLD wytrzymają ^^

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

@bronussi:

 

Żaden problem. Dasz znać jak uzbierasz i złożymy;)

 

 

 

 

@decigner12:

 

Proponuję czytać ze zrozumieniem. Te 2 części, których się przyczepiłeś to są części, które ostatecznie można wymienić dla zwiększenia bezawaryjności. Gdzie jest napisane, że trzeba je wymieniać?

Widać, że z produktami TM nie miałeś wiele do czynienia, bo wolisz "tanie i dobre chińczyki"...

 

 

 

Tłok CA chodził u mnie na SP130 na automacie i SP140 na semi. Owszem, ze wszystkich tłoków SHS jakie montowałem żaden jeszcze nie padł, jednak CA jest na rynku od wieków i trzeba mieć wybitne szczęście, żeby go zepsuć.

Link to post
Share on other sites

@bronussi:

 

Żaden problem. Dasz znać jak uzbierasz i złożymy;)

 

 

 

 

@decigner12:

 

Proponuję czytać ze zrozumieniem. Te 2 części, których się przyczepiłeś to są części, które ostatecznie można wymienić dla zwiększenia bezawaryjności. Gdzie jest napisane, że trzeba je wymieniać?

Widać, że z produktami TM nie miałeś wiele do czynienia, bo wolisz "tanie i dobre chińczyki"...

 

 

 

Tłok CA chodził u mnie na SP130 na automacie i SP140 na semi. Owszem, ze wszystkich tłoków SHS jakie montowałem żaden jeszcze nie padł, jednak CA jest na rynku od wieków i trzeba mieć wybitne szczęście, żeby go zepsuć.

 

 

 

P.S

Wybaczcie, że tak późno, ale urlop to świętość :D

Edited by lukira
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...