XARDAS_PL Posted August 28, 2011 Report Share Posted August 28, 2011 (edited) Witam Mam problem z M15A4 CA. Od pewnego czasu męczę się z naprawą usterki GB, po złożeniu wszystkiego do kupy i naciśnięciu spustu tłok odskakuje mniej więcej do połowy gearbox'a. Po ponownym naciśnięciu spustu przesuwa się tylko o kilka milimetrów i wraca do wcześniejszego położenia. Sam silnik chodzi bezproblemowo. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam Edited August 28, 2011 by XARDAS_PL Quote Link to post Share on other sites
zaki123 Posted August 28, 2011 Report Share Posted August 28, 2011 Za słaba bateria? Quote Link to post Share on other sites
Wolfran Posted August 28, 2011 Report Share Posted August 28, 2011 Złe podkładkowanie lub ułożenia silnika Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted August 28, 2011 Report Share Posted August 28, 2011 Za ciasno złożony układ? Grzebałeś coś z podkładkami ? Co to za silnik? Może za słaby? Jaka sprężyna? Jaka batka ? Troszkę trzeba opisać, jakie części, jak składane itp. Z fusów sobie tego nie wywróżymy ^^ Tak więc czekam na odp, pod konkretne pytania.... Pzdr ;] Quote Link to post Share on other sites
XARDAS_PL Posted August 29, 2011 Author Report Share Posted August 29, 2011 Bebechy: -wzmocniony szkielet CA -metalowa, łożyskowana prowadnica -tłok Systema -głowica cylindra Systema -reszta stockowa Bateria Intellect 9,6V 3600mAh Jeśli chodzi o sprężynę to tu będzie problem, replikę kupiłem używana jakieś 2 lata temu i nie pamiętam co za sprężyna tam jest. Podkładkowanie nie jestem pewny czy dobrze zrobiłem, sprawdzę to jeszcze. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted August 29, 2011 Report Share Posted August 29, 2011 Bateria genialnego producenta Intellecta może być tutaj problemem. Quote Link to post Share on other sites
MyN3 Posted August 29, 2011 Report Share Posted August 29, 2011 Witam. Mam problem i nie mam pojęcia co jest grane.. Zacznę od tego co wchodzi w skład GB -Szkielet AL 7075 Super Shooter -Bore-UP Guardera -Tłok ze stalowymi zębami XHT -Łożyska 9mm Elementa -Prowadnica sprężyny łożyskowana P&J -Zębatki A&K najprawdopodobniej z M249 -silnik XHT TURBO do M170 -okablowanie 1,5mm A sprawa wygląda tak.. Na sprężynie : M130 Guardera (nowa) - ani razu nie oddał strzału czasem uda mu się naciągnąć tłok na ostatni lub przed ostatni ząb zębatki silnikowej.. Dodatkowo i silnik i okablowanie ise nagrzewa strasznie.. M140 SRC (mało używana) - przez kilka serii działało fajnie ale potem znowu się coś rypło i kable zaczęły się grzać razem z silnikiem.. Po odłożeniu na jakiś czas (aż ochłonął) znowu udało się wydusić jakieś 2-3 strzały i kaput.. M120 JG (stan bardzo dobry) - tu było podobnie jak z M140.. Co ciekawe zębatki są bardzo dobrze spodkładkowane (męczyłem się kilka dni) i jak są same w GB przesuwają się płynnie bez zacięć itd.. Silnik jak nie jest w GB działa bez problemowo również w drugiej replice w której na M100 osiąga bardzo duży ROF.. W innym szkielecie GB ten zestaw działał bez problemu powoli kończą mi się pomysły.. Dlatego piszę bo może ktoś na coś jeszcze wpadnie.. A po co mieć najlepszy na rynku szkielet jak zestaw dający sporo FPS nie działa :( Quote Link to post Share on other sites
Bojeq Posted August 29, 2011 Report Share Posted August 29, 2011 (edited) Masz podwójne łożyskowanie (głowica tłoka i prowadnica sprężyny) może tutaj leży problem? @Edit: teraz doczytałem, że w innym GB wszystko działało dobrze, jednak może jest minimalna różnica w miejscu w którym siedzi prowadnica sprężyny i przez to sprężyna nie ma miejsca. Tak czy siak ja bym spróbował zdjąć jedno łożysko z głowicy lub prowadnicy. Edited August 29, 2011 by Bojeq Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted August 29, 2011 Report Share Posted August 29, 2011 Wywal na początek podkładkownie z tłoka. Quote Link to post Share on other sites
MyN3 Posted August 29, 2011 Report Share Posted August 29, 2011 No właśnie się zastanawiałem czy to nie będzie wina tego... Spróbuję założyć inną prowadnice sprężyny zobaczymy jak to będzie. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted August 29, 2011 Report Share Posted August 29, 2011 Nie, po prostu wyjmij łożysko z tłoka i zobacz. Quote Link to post Share on other sites
XARDAS_PL Posted August 29, 2011 Author Report Share Posted August 29, 2011 Bateria po naładowaniu ma 11,2 V i trzyma takie napięcie. Poprawiłem trochę podkładkowanie, zębatki chodzą płynnie, ale po złożeniu pojawia się dokładnie ten sam problem. Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted August 29, 2011 Report Share Posted August 29, 2011 A możesz spróbować na innej batce ?? Pożycz od jakiegoś znajomego. Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
CerberBP Posted August 30, 2011 Report Share Posted August 30, 2011 (edited) Uuu widzę problemy z CNC'kiem :P...a sprawdzałeś bez springa czy ci sam tłok luźno chodzi? Może ma za mało miejsca. I przyłączam się do AnR'a lepiej jest wyciągnąć łozyskowanie głowicy tłoka a nie prowadnicy, dzieki temu masz + 3-4 do rof'a. EDIT: a czy M130 guardera nie była robiona przez nich jako dłuższa niż normalne o tej mocy? Jeśli się nie mylę to przez jej długość też może mieś większe problemy z naciągiem Edited August 30, 2011 by CerberBP Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted August 30, 2011 Report Share Posted August 30, 2011 Witaj!! Wg opisu wychodzi, że zacina się zanim łożyskowanie będzie mogło mieć na to wpływ tzn w połowie cyklu. Ja bym sprawdził, czy tłok luźno w prowadzeniu chodzi. A potem sprawdził jak się chowa sprężyna w tłoku z prowadnicą. Quote Link to post Share on other sites
MyN3 Posted August 30, 2011 Report Share Posted August 30, 2011 Mam tłok XHT który jest trochę węższy od standardowych do tego spiłowałem trochę ścianki GB w miejscu w którym się porusza ponieważ były lekko chropowate po CNC i sam tłok chodzi bez oporów SP Guardera jest większa od M140 SRC o ok 1cm (3 zwoje) Co prawda wydaje mi się że to nie powinno mieć wpływu (mało miejsca) bo raz za czas udaje się strzelić na M140 chodziło nawet płynnie przez jakiś czas ale potem się rypło.. Właśnie rozkręcam GB ściągnę łożyskowanie z tłoka zobaczymy co bd. Quote Link to post Share on other sites
CerberBP Posted August 30, 2011 Report Share Posted August 30, 2011 A powiedz mi jeszcze coś z kablami kombinowałeś? Może gdzieś masz przycięte bo ścianki tego szkieletu miejscami są na ostro wydziergane Quote Link to post Share on other sites
MyN3 Posted August 30, 2011 Report Share Posted August 30, 2011 Kable nie są poprzecinane.. W kilku miejscach musiałem ściągnąć izolację i zastąpić ją koszulką termokurczliwą i nie ma miejsca uszkodzonego.. Wiem że to ma wpływ i okablowanie zmieniałem 2 razy tak dla pewności.. dodatkowo zanim włożę silnik do repliki sprawdzam czy działa i działa.. Po włożeniu czuć że zęby się obracają puki nie trafią na tłok potem albo następuje strzał (lub kilka) a następnie tylko słychać jak silnik się rusza a okablowanie się nagrzewa.. ****** Ok zrobiłem tak jak polecał AnR i w końcu udało się strzelić na Guarderze ^^ i to nawet serią.. I zauważyłem że silnik był za bardzo dociśnięty muszę znaleźć jakąś inną podkładkę niestety minus V2.. (brak sanek silnika) Dodatkową ciekawostką jest to że GB jest chyba dłuższy od standardowych bo na płytce selektora Elementa nie blokowało mi spustu czyli był za krótki i jednocześnie nie miałem semi ponieważ przerywacz nie wchodził w styki.. Sprawdziłem na płytkach JG i Boyi i na obu tak samo.. A brakuje słownie milimetra jak nie mniej bo jak przesunę lekko GB (zanim włożę piny) to blokuje się spust bardzo dobrze :D Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted August 31, 2011 Report Share Posted August 31, 2011 Wymieniales springa ? Silnik jaki ? Tlok stockowy czy wymieniany ? Czasem sprezyny blokuja sie w tloku - szeroka sprezyna do waskiego tloka... Zloz gearbox BEZ zebatek i sprezyny. Sam tlok - masz v2 wiec dasz rade nim ruszac - sprawdz czy tlok chodzi bez tarcia. Potem mozesz sprawdzic z wlozona sprezyna - i waskim srubokretem wciskac tlok do srodka - czy ciezko chodzi, czy sie nie blokuje. Nie jest czasem tak ze tlok blokuje sie na drugich szynach ? (tych za okienkami z boku gearboxa) mialem rak raz w fn2000 - wymiana tloka pomogla. Tylko z jednym SHS nei smigalo - bo byl wezszy i blokowal sie w prowadnicach. Quote Link to post Share on other sites
MyN3 Posted August 31, 2011 Report Share Posted August 31, 2011 @Kocur SP M130 Guarder Tłok XHT ze stalowymi zębami (przeźroczysty o niebieskawej barwie) silnik XHT TURBO do spręzyn M170 Tłok XHT jest węższy od standardowych więc spokojnie porusza się po szynach dodatkowo je przejechałem papierem ściernym aby wygładzić powierzchnię ponieważ po CNC była chropowata powierzchnia.. Po złożeniu GB z samym tłokiem mogę potrząsać nim a tłok się bez problemu porusza.. Sprężynę z prowadnicą wcisnąłem do tłoka i zmieściła się cała i spokojnie mogła by jeszcze troszkę wejść wiec również tu nie ma problemu.. Zębatki same w GB się poruszają bez problemu więc również tu nie ma problemu.. Quote Link to post Share on other sites
MyN3 Posted August 31, 2011 Report Share Posted August 31, 2011 @Kocur SP M130 Guarder Tłok XHT ze stalowymi zębami (przeźroczysty o niebieskawej barwie) silnik XHT TURBO do spręzyn M170 Tłok XHT jest węższy od standardowych więc spokojnie porusza się po szynach dodatkowo je przejechałem papierem ściernym aby wygładzić powierzchnię ponieważ po CNC była chropowata powierzchnia.. Po złożeniu GB z samym tłokiem mogę potrząsać nim a tłok się bez problemu porusza.. Sprężynę z prowadnicą wcisnąłem do tłoka i zmieściła się cała i spokojnie mogła by jeszcze troszkę wejść wiec również tu nie ma problemu.. Zębatki same w GB się poruszają bez problemu więc również tu nie ma problemu.. Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted August 31, 2011 Report Share Posted August 31, 2011 Brak sanek na silnik to nie minus. Grubszy kabel tam wepchniesz, a do sanek bez przeróbek w chwycie się nie da. Padło też słowo o podkładkowaniu zębatki silnikowej. Wypowiem się tylko na jedna rzecz... Owszem zostawia się troszkę luzu, ale ogólny wzór mówi żeby zostawić 0,1 mm. Można, ale po co? Można zrobić trochę ciaśniej, zęby będą się lepiej stykały i będzie ciszej chodzić. Moja idea jest taka dla eMek: Jak się robi zębatkę silnikową to pod konkretny silnik i chwyt, bo nie w każdym chwycie silnik układa się tak samo. Wiem, że zaraz "gildia serwisantów" mnie obrzuci bo tak, źle i koniec my wiemy lepiej. Tak więc ja powiem wam, że nasze repliki są po to by eksperymentować z nimi i wyciągać wnioski z tych badań ;) Czasem nie wyjdzie, czasem wyjdzie. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted September 1, 2011 Report Share Posted September 1, 2011 Wiem, że zaraz "gildia serwisantów" mnie obrzuci bo tak, źle i koniec my wiemy lepiej. Tak więc ja powiem wam, że nasze repliki są po to by eksperymentować z nimi i wyciągać wnioski z tych badań Oficjalnie się oburzam! Nie, masz rację, też tak robię. Trochę wiary w siebie, nie wszystko co piszesz to totalne bzdety. Quote Link to post Share on other sites
XARDAS_PL Posted September 14, 2011 Author Report Share Posted September 14, 2011 Przetestowałem emkę na innej baterii i działa. Dzięki za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.