Szelma1981 Posted February 6, 2012 Report Share Posted February 6, 2012 Witam i zapraszam do dyskusji osoby mające doświadczenie w zakresie zębatek helikalnych. Chciałbym zapytać czy ktoś montował u siebie zębatki Prometheusa ? Firma z najwyższej półki więc i zębatki powinny takie być. Chodzi mi dokładnie o takie: http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=2286 ewentualnie takie: http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=2159 Będzie to się kręcić pod wpływem lipola 11,1V 1800 mAh 30/60C, utrudniać obrót będzie sprężyna Guarder M130 :) Wiem że polecane są zębatki CA STU - jednak z komentarzy Czesiuli wiem że chodzą jak wiertarka udarowa. Zależy mi na kulturze pracy. Rozważam te Systemy, ale boje się obecności włókna węglowego http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=4020 Na plus są wypodkładkowane wstępnie i jest zębatka silnikowa. Ostatnie z helikalnych to zębatki Ultimate http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=3954 Jak dla mnie minusem jest ich niska cena która jest za niska jak na deklarowaną wytrzymałość do M170. Macie jakieś pomysły własne lub doświadczenia ? Z góry dziękuję za merytoryczne wypowiedzi :) Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 6, 2012 Report Share Posted February 6, 2012 Nie ma czegoś takiego jak wstępne wypodkładkowanie... Jak bierzesz DTU promyka to kup sobie jakiś mocny silnik do tego. Ja DTU promyka używam od wielu lat. I nie mam zamiaru zmieniać. Quote Link to post Share on other sites
maciu Posted February 6, 2012 Report Share Posted February 6, 2012 (edited) Kolego to że jest napisane że zębatki są wypodkładkowane to nie znaczy że wsadzasz i będą działąć bez problemu. Dodatkowo są wypodkładkowane na gb systemy i na innych moga wymagać korekty a nawed nowego podkładkowania. Od siebie polecam promyka. Edited February 6, 2012 by maciu Quote Link to post Share on other sites
Szelma1981 Posted February 6, 2012 Author Report Share Posted February 6, 2012 Dzięki za odpowiedzi ! Jeżeli chodzi o "wstępne podkładkowanie" to rzecz jasna że można sobie je w buty wsadzić. Bardziej mnie cieszył fakt zestawu kilku dodatkowych podkładek do wykorzystania przy dopieszczaniu ustawienia zębatek. Całość ma banglać w replice M4 Vltor G&P (szkielet stock G&P na łożyskach kulkowych 8mm) Kicpa W tej chwili mam w gearboxie następujące elementy: Kompletny zestaw Bore Up Guarder Tłok POM ICS (pomarańczowy) Zębatki standartowe ICS Silnik to G&P M120 ROF 18bb/s ograniczony elektronicznie układem MERF 3.2 Powiedz mi proszę czy silnik faktycznie nie da rady ? Zębatki DTU z reguły zmniejszają szybkostrzelność na rzecz odciążenia silnika. Póki co mój silnik daje rady na M130 i bardzo go sobie chwalę... Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 6, 2012 Report Share Posted February 6, 2012 Po co chcesz zmieniać zębatki z tych ICSów? Jak chcesz mieć rofa dobrego na SP130 to bym dał porządny silnik do tego. Quote Link to post Share on other sites
Szelma1981 Posted February 7, 2012 Author Report Share Posted February 7, 2012 Zmiana planów Przykra sprawa mi się przydarzyła :( Jestem zmuszony odłożyć zakup zębatek na rzecz nowego szkieletu. Wybór padł na KWA 2GX Quote Link to post Share on other sites
seger Posted February 7, 2012 Report Share Posted February 7, 2012 Może szkielet nie pasować. Quote Link to post Share on other sites
Szelma1981 Posted February 7, 2012 Author Report Share Posted February 7, 2012 Może szkielet nie pasować. Będę miał możliwość wstępnego przymierzenia szkieletu do body. W przypadku klasycznego body M4 ze standardowym upper receiverem trzeba owy upper podpiłować bo nie wchodzi na szkielet w miejscu wzmocnienia, natomiast upper Vltora który jest szerszy w tym miejscu wchodzi bez problemu. Jutro zdam wstępną relację. Może pokuszę sie nawet o jakiś tutorial :) Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 8, 2012 Report Share Posted February 8, 2012 (edited) Tutotial jest prosty. Kątówka w rękę i odchudzamy uppera tak żeby szkielet przeszedł. Przerabiałem to w przypadku body KA. Edited February 8, 2012 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
Perski102 Posted February 8, 2012 Report Share Posted February 8, 2012 (edited) Mam małe pytanko : czy taki pęknięty gearbox można "przywrócic do życia" za pomocą tego ? http://allegro.pl/wzmocnienie-gearboxa-szyny-wzmacniajace-i2101201406.html Edited February 8, 2012 by Perski102 Quote Link to post Share on other sites
kosteQ86 Posted February 8, 2012 Report Share Posted February 8, 2012 (edited) Nadpęknięty można, ale jak już Ci przód odpadł to pewnie będzie ciężko. Bo to wzmocnienie też się rozciągnie kiedyś i GB pod nim pęknie, a jak już wcześniej było oderwane to nastąpi to szybciej, wg mnie nie warto się bawić przy niedużych cenach nowych szkieletów. Przynajmniej ja bym się nie bawił:P @ Cervantez, szkielet G&P Ci tak rozerwało na m120, duży przebieg? Damn it, a ja właśnie zrobiłem GB z szkieletem G&P na 7mm pod M150. Chociaż niby ten 7mm mocniejszy ale i tak jestem zdziwiony że przy takiej sprężynce takie cuda. pod KWA będzie masa piłowania, i później będziesz musiał coś podkleić na gb żeby Ci na boki się upper nie kiwał. Edited February 8, 2012 by kosteQ86 Quote Link to post Share on other sites
Szelma1981 Posted February 9, 2012 Author Report Share Posted February 9, 2012 Gearbox już siedzi w replice :) Kątówka w rękę i odchudzamy uppera Użyłem Dremela i tarczek tnących 0,5 mm. Z obu stron trzeba odciąć po długości nadmiar materiału. Łącznie po 2 mm na stronę. Po cieciu i wygładzeniu powierzchni pozostaje ścianka na upperze około 1,5 mm na stronę, tak że biorąc pod uwagę fakt ze nie ma tam praktycznie przeciażeń, modyfikacja nic nie osłabia. Pozostało mi dzisiaj pomalować wewnętrzną stronę na czarno dla poprawy estetyki. szkielet G&P Ci tak rozerwało na m120, duży przebieg? Szkielet rozerwało na M130 Guardera. Pękł po oddaniu w sumie ok 100 strzałów. Wcześniej replika miała 40 000 przemiału na M100 - Tak że miał szkielet prawo nie wytrzymać. Do szkieletu założyłem nowe koła zebate Classic Army STU. Ogólnie muszę przyznać że składanie tego Gearboxa należało do przyjemności. Dzisiaj testy na Chrono. Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted February 9, 2012 Report Share Posted February 9, 2012 Ciekawi mnie, czy piłowaliście body od wewnątrz, czy odchudzaliście szkielet ? Wstawiałem ostatnio ten szkielet do emki BOYia, uppera piłować nie musiałem. Jedynie porządnie górne body odchudziłem... Jednak GB nadal wchodzi dość ciasno. Quote Link to post Share on other sites
kosteQ86 Posted February 9, 2012 Report Share Posted February 9, 2012 (edited) Trochę głupie pytanie zadałeś:) Nie po to są te wzmocnienia w KWA żeby je piłować a tym samym osłabiać:) Piłuje się body, w niektórych replikach więcej w innych mniej, G&P jest fabrycznie ciasno spasowane z szkieletem więc jak widać wyżej trzeba było spiłować prawie 5mm w sumie, to daje pojęcie jak gruby jest szkielet w miejscu wzmocnienia. Edit: Upper receiver = górne body Edited February 9, 2012 by kosteQ86 Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 9, 2012 Report Share Posted February 9, 2012 Po co kupować szkielet wzmocniony w taki sposób a później to wzmocnienie usuwać? xD Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted February 9, 2012 Report Share Posted February 9, 2012 (edited) Upper receiver = górne body Dobrze wiedzieć, sądziłem (błędnie) że to coś wyyżej w body, koło rączki przeładowania, bo tam tez miałem nieco problemów żeby ten GB wcisnąć. Na emkach się nie znam, sporadycznie je robię i to głównie po znajomości, przy miłej atmosferze czteropaku. Bo nie lubię V.2 ;p Co do szkieletu- właśnie się bałem, że ktoś go piłował, ale już wiem o co kaman- w każdym bądź razie, nie jest to dobry pomysł... Edited February 9, 2012 by Jacek GROT Quote Link to post Share on other sites
Szelma1981 Posted February 9, 2012 Author Report Share Posted February 9, 2012 Dla rozwiania wątpliwości postanowiłem wrzucić zdjęcia ukazujące co i jak trzeba podszlifować (przyciąć) w celu poprawnego zainstalowania w replice Gearboxa KWA 2GX Dodatkowy plus z zabiegu to to ze wreszcie z łączenia upper z lower receiverem nie prześwituje srebrny szkielet gearboxa :) Wszystkich wahających się czy robić przesiadke na 2GX zachęcam - nic trudnego ! Powodzenia :) Quote Link to post Share on other sites
Cruzer69 Posted February 9, 2012 Report Share Posted February 9, 2012 Tak z czystej ciekawości... Ile wydałeś na replikę, ozdóbki na niej, szyny? Quote Link to post Share on other sites
Szelma1981 Posted February 9, 2012 Author Report Share Posted February 9, 2012 Gentelmeni publicznie o pieniądzach nie rozmawiają Masz PW :smile: Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.