Mondi Posted June 25, 2012 Report Share Posted June 25, 2012 Witam. Z góry przepraszam moderatrów z powodu powielania posta, jednak stwierdziłem, że mój problem bardziej pasuje do tego działu. Pytanie kieruję głównie do posiadaczy repliki G36 ARESa, a mianowicie - jakiej długości lufa precyzyjna będzie odpowiednia dla tej repliki? Najbardziej interesują mnie precki Systemy, jednak jedyne pobliskie warianty to 469mm lub 509mm. Czy miejsca jest wystarczająco, żeby włożyć tam lufę 509 czy jednak będzie wystawać? Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted June 25, 2012 Report Share Posted June 25, 2012 (edited) Nawet jak wsadzisz 469,to będzie sporo wystawać.Stockowa lufa ma 350mm.Zalecam ci szukać coś podobnych wymiarów +-1cm.W przeciwnym razie będziesz musiał wymienić cylinder na inny typ,oraz lufę zakryć tłumikiem dźwięku,lub jakąś przedłużką lufy.Jeżeli systema jest niedostępna,to rozejrzyj się za guarderem.Są na tym samym poziomie. Edited June 25, 2012 by nicknitro Quote Link to post Share on other sites
Mondi Posted June 25, 2012 Author Report Share Posted June 25, 2012 To akurat nie jest możliwe, ponieważ od Hop-Up'a do początku tłumika płomienia jest ok. 480mm (przed tłumikiem widać koniec lufy). O ile się nie mylę lufę o długości 350mm ma wersja G36K (średnia), ja posiadam G36 (długą). Quote Link to post Share on other sites
Akkenoth Posted June 25, 2012 Report Share Posted June 25, 2012 Nicknitro, jakie 350? Mówimy o długiej giecie. Stockowo chyba wszystkie mają lufę 495 mm. Informacja o preckach do długich giet już jest na forum, trzeba było poszukać po tematach związanych z gietami innych producentów. 509 mm, nadwyżka (14 mm) chowa się w tłumiku ognia. Musisz tylko sprawdzić, czy przez niego przejdzie, bo np u mnie (CA) było potrzebne lekkie rozwiercenie tłumika. Krótsza lufa mogłaby powodować obijanie się kulki o wnętrze lufy zewnętrznej i tłumika oraz destabilizację lotu kulki - nadmiar powietrza sprężonego w GB powodowałby duże zawirowania w końcówce lufy zewnętrznej (efekt podobny jak przy krótkiej lufie do cylindra typu 0). Oczywiście to jest tylko moje zdanie, może ktoś wie lepiej, sam się nie przejmowałem tylko zamontowałem trochę dłuższą. Quote Link to post Share on other sites
Mondi Posted June 25, 2012 Author Report Share Posted June 25, 2012 @Akkenoth, jakiej długości lufę zamontowałeś do swojej giety i jaka (jakiej firmy ofc) to była replika? Quote Link to post Share on other sites
Mondi Posted June 25, 2012 Author Report Share Posted June 25, 2012 Zdecydowałem już, że kupie lufę o długości 509mm, teraz jednak pozostaje dylemat jakiej firmy. Na Promyka czy KM'a mnie nie stać, natomiast interesują mnie lufy następujących firm: MadBull, G&G, Guarder, Systema, JBU, z tym że precki Systemy i Guardera o tej długości są jak narazie niedostępne. Proszę o pomoc w wyborze najlepszej lufy z podanych i uzasadnienie swojej wypowiedzi :) Quote Link to post Share on other sites
Akkenoth Posted June 26, 2012 Report Share Posted June 26, 2012 Czytaj uważnie, bo napisałem, że do giety CA i że lufę 509 mm. Poczekaj, aż będą, reszta nie warta ceny. W porównaniu do chińskich byłyby oczywiście sporo lepsze, ale już zestawiając je z Aresem nie będzie takiej różnicy. Skusiłem się na preckę JBU i w porównaniu ze stockową lufą CA różnica jest... mniejsza, niż się spodziewałem. Quote Link to post Share on other sites
Alanos Posted December 3, 2012 Report Share Posted December 3, 2012 Witam wszystkich! Posiadam replikę g36c od aresa, ostatnio popsuł się w niej prawdopodobnie tłok. Pomyślałem, że i tak miałem ją tuningować, a póki mam trochę pieniędzy, mogę pozwolić sobie na tuning. Przeczytałem chyba wszystkie tematy na forum o tej giecie, jednak nie mogłem znaleźć wystarczających informacji. Przede wszystkich chodzi o to że, chciałbym przerobić go na karabin wyborowy, lub chociaż celny karabin szturmowy o dalekim zasięgu. Nie zależy mi na dużym rofie, ponieważ przy dużej prędkości wylotowej wolałbym używać ognia pojedynczego. I tu pojawia się kilka pytań: - czy wie ktoś ile wytrzyma szkielet w aresie? podobno jest porządny, ale wolałbym wiedzieć czy się nie rozpadnie, bo jest raczej niestandardowy (i czy ewentualnie pasuje jakiś inny, blow-back zamierzam odłączyć) - Miałem duży problem ze znalezieniem części, musiałbym prawdopodobnie zamawiać z kilku sklepów, ale pomyślałem że mógłbym kupić kompletny zestaw tuningowy. I Tu trafiłem na bardzo ciekawe zestawy gaurdera: 1) http://gunfire.pl/product-pol-1152196656-Zestaw-Infinite-Torque-Up-do-G36C.html jest dedykowany do g36c, więc powinien pasować, jednak zamierzam wymienić lufę na dłuższa i nie wiem jak jest z cylindrem :/ 2) http://gunfire.pl/product-pol-1152194830-Zestaw-Infinite-Torque-Up-do-AK-47-47S.html ten powinien mieć typ 0, chociaż może się myle, sprostuje ktoś ? - Bardziej opłaca się kupić ten zestaw, czy osobno części? Bo wtedy niestety mogę sporo zapłacić za kilka przesyłek, a tam mam darmową. Chciałym dodać że mam 10% zniżki w gunfire, także fajnie jakby części były z tego sklepu, jednak nie jest to konieczne - Czy będę musiał coś dokupywać/zmieniać? bardzo zależy mi na bezawaryjnej konstrukcji. Oprócz tego planuję kupić dłuższą lufę i ukryć ja w tłumiku, jednak poczekam na większe fundusze i postaram się kupić promyka, jak akurat będzie dostępny, czy opłaca się wtedy kupić metalową komore hop-up za ok 100zł? Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi, jeśli coś pominąłem, to proszę też napisać :) Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted December 3, 2012 Report Share Posted December 3, 2012 To tak od początku.Chcesz mieć bezawaryjny gearbox i sp150 w nim? To tak.Sam szkielet spokojnie sp150 powinien wytrzymać. Zestawu guardera bym nie kupił.Zębatki mają za duże przełożenie,za mocna sprężyna,no i tłok połówkowy. Ja do G36c więcej jak sp130 bym nie dał.Dodaj do tego tłok ze stalową listwą,zębatki 16:1,uszczelnioną dyszę,pomową głowicę tłoka i masz całkiem fajną,słabo wyżyłowaną replikę.No i jak dobrze złożysz to będziesz miał ponad 450fps. Kup lufę stockowej długości,najlepiej promyka jak znów dostępny będzie. Quote Link to post Share on other sites
Alanos Posted December 3, 2012 Report Share Posted December 3, 2012 Tuning na m130 moim zdaniem nie ma sensu, jak stockowo mam m120. Wtedy lepiej zainwestować w lufę/ komorę/ gumkę. Quote Link to post Share on other sites
Kohan warrior Posted December 3, 2012 Report Share Posted December 3, 2012 (edited) Witaj! W Twoim przypadku polecam zrobić tak: Zespół Gearboxa: -M140 Guarder -Zestaw wyciszonych głowic od Modify/Systemy/Ultimate (kolejność od najlepiej tłumiącego) [Głowica tłoka oraz cylindra] -Zębatki 18:1 lub 16:1 -Tłok SHS (15 zębów, oczywiście ostatni ząb wycinamy) -Cylinder wykazuję się dość dobrą szczelnością więc nie ma sensu -Dysza, oczywiście uszczelniona Ultimate/Element/Guarder -Łożyskowana prowadnica sprężyny, jak się orientuje chyba aresy je już mają, lecz do końca nie jestem pewien -Silnik High-torque SHS/ELEMENT/GFC TORNADO/SYSTEMA -Łożyska ślizgowe Elektryka: -Kable 1,5mmx2mm [modelarskie] lub 16AWG -Mosfet, tu zależy od Ciebie, dla mnie to bubel, ale Twoja replika, Twoja decyzja. -Wtyki Xt-60 lub T-connector. Zasilanie: -Lipo 11,1V 2000mAh[+] 20-40C [+/-] Zespół Lufy: -Gumka: zielona G&P, Energy Systema, Czarna Guarder -Lufa: niskobudżetowa: Systema/Guarder/ Opcjonalnie Madbull.. Wysokobudżetowa: Prometheus, EDGI, PDI, KM-HEAD -Oczywiście wszelkie doszczelnienia Jeżeli masz wszelakie pytania wal na PW. Pozdrawiam! Edited December 3, 2012 by Kohan warrior Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted December 3, 2012 Report Share Posted December 3, 2012 Tuning na m130 moim zdaniem nie ma sensu, jak stockowo mam m120. Wtedy lepiej zainwestować w lufę/ komorę/ gumkę. Tak m120 i 360 fpsów haha.Komorę wymieniać?Po co.Aresowa jest bardzo dobra. Quote Link to post Share on other sites
Alanos Posted December 3, 2012 Report Share Posted December 3, 2012 (edited) Tak m120 i 360 fpsów haha.Komorę wymieniać?Po co.Aresowa jest bardzo dobra. W instrukcji mam napisane, ze jest 400 fps, tak samo na stronie, i na moje oko tak strzela. Dla sprostowania, co muszę wymienić aby wstawić m150? Dziękuje bardzo Kohan Warrior za dokładny opis, myślę że się przyda jakby zdecydował się jednak na m140, aczkolwiek zależy mi żeby osiągnąć m150, i wydawało mi się że ten zestaw, spokojnie da rade, skoro jest już w nim m150. PS. Jeśli chodzi o komorę, to po prostu moim zdaniem jest luźna trochę no i jest plastikowa, a przy dłuższej lufie przydałaby się żeby było to bardziej stabilne. Edited December 3, 2012 by Alanos Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted December 5, 2012 Report Share Posted December 5, 2012 Repliki Aersa, szczególnie g36 są bardzo szczelne i podatne na tuning. Z moich doświadczeń nawet na badziewnych częściach przy sprężynie sp130 uzyskasz stabilnie 470fps. W tych replikach warto zmienić zestaw głowic (cylindra i tłoka) i sam tłok. Reszty nie ma co ruszać. Gumki nie ruszaj (o ile masz fabryczną niebiesko-przezroczystą). Zamiast pakowania kasy we wszystkie nic nie wnoszące zmiany części gb (aresowe są naprawdę dobre) kup precjkę promyka, gwarantuje Ci że będziesz zadowolony! Quote Link to post Share on other sites
Alanos Posted December 6, 2012 Report Share Posted December 6, 2012 Repliki Aersa, szczególnie g36 są bardzo szczelne i podatne na tuning. Z moich doświadczeń nawet na badziewnych częściach przy sprężynie sp130 uzyskasz stabilnie 470fps. W tych replikach warto zmienić zestaw głowic (cylindra i tłoka) i sam tłok. Reszty nie ma co ruszać. Gumki nie ruszaj (o ile masz fabryczną niebiesko-przezroczystą). Zamiast pakowania kasy we wszystkie nic nie wnoszące zmiany części gb (aresowe są naprawdę dobre) kup precjkę promyka, gwarantuje Ci że będziesz zadowolony! Dziękuję bardzo! Już miałem zamawiać komplet części, a tu taka niespodzianka :) Planuję wstawić sp140 guardera, na pewno nie muszę wymieniać nic oprócz głowic i tłoka ? Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted December 8, 2012 Report Share Posted December 8, 2012 Zdecydowanie nie, jedynie nad uszczelnioną dyszą dobrej firmy możesz się zastanowić (o ile nie masz takowej w stocku). Z doświadczenia powiem, że na tłok też bym się nie rzucał, bo stockowy bez zająknięcia lata na sp130 (kilka tys. bb). Poza tym ile fps chcesz na tym seci osiągnąć? Quote Link to post Share on other sites
Alanos Posted December 9, 2012 Report Share Posted December 9, 2012 Tłok do wymiany i tak, wszystkie zęby poszły. Chciałbym osiągnąć 450-500 fps. Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted December 9, 2012 Report Share Posted December 9, 2012 To poważnie zastanowiłbym się nad sprężyną SP130, replika którą składałem około rok temu (właśnie g36k aresa) ma obecnie 470fps na takiej sprężynie. Quote Link to post Share on other sites
Alanos Posted December 9, 2012 Report Share Posted December 9, 2012 Wydaje mi się że jeśli mam do wyboru m130 i m140 i obydwie powinni hulać, wezmę m140 :) Mam tylko pytanie, jaka lufa będzię lepsza, g&g czy guardera? Azteko pisze że ta od g&g może konkurować z promykiem i km'em, jendak na ile to prawda? I chciałym też kupić tłumik dźwięku, czy jest szansa że taki podejdzie http://azteko.pl/tlumik-dzwieku-35x250-standard-p-679.html ? Chodzi mi o to, czy nie będzie on kolidował z chwytem przednim g36c, ponieważ otwór z którego wystaje lufa jest dosyć mały. Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted December 9, 2012 Report Share Posted December 9, 2012 Z tłumikiem Ci nie pomogę, ale jeśli chodzi o lufę to albo zbieraj na promyka albo bierz Guardera, G&G wypadają blado. Quote Link to post Share on other sites
Alanos Posted December 9, 2012 Report Share Posted December 9, 2012 Dziękuje za pomoc odnosnie luf, a jak wypada przy lufie guardera systema? I wie ktoś może jak to jest z tym tłumikiem? Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted December 9, 2012 Report Share Posted December 9, 2012 Z mojego doświadczenia (4 guardery 3 systemy) guarder wypada lepiej. Quote Link to post Share on other sites
Alanos Posted December 9, 2012 Report Share Posted December 9, 2012 Więc będzie guarder :) Jeszcze muszę wymyślić przedłużkę jakąś do lufy, bo nie wiem jak to bywa z tymi tłumikami, miło by było jakby ktoś się wypowiedział. Quote Link to post Share on other sites
diarmuid Posted December 22, 2012 Report Share Posted December 22, 2012 (edited) Witam Jako że jest to mój pierwszy post na tym forum pozwólcie że wpierw się przywitam - mam na imię Adam, mam 33 lata i właśnie kupiłem moją pierwszą replike ASG - wybór padł na używany model G36K Ares - paczka jest w drodze przy czym mam mały problem: Jeśli zerkniecie tutaj znajdziecie to co dokładnie zakupiłem: http://allegro.pl/hk...2884620096.html Moim planem jest podkręcenie tej jednostki na ok 450~500 fps + poprawienie celnosci - czyli mniej więcej to co planuje Alanos (od razu uprzedzę że na chwilę obecną nie planuję uczestniczyć z nią w zawodach, a nawet gdybym planował to sprężynę można w niej wymienić bez rozbierania szkieletu gearboxa...) Z tego co wyczytałem potrzebuje co najmniej wymienić: do podniesienia FPS: 1 sprężynę na M140 guarder 2 zestaw głowic (cylindra i tłoka) 3 sam tłok 4 Wydaje mi się że przydałaby się mocniejszy pakiet LiPo tylko jaki najmocniejszy można tu włożyć (fizycznie)? Zastanawiam się nad ...jedynie nad uszczelnioną dyszą dobrej firmy możesz się zastanowić... - o którą dysze chodzi i które firmy są "dobre" Do zwiększenia celności: 1 Lufa precyzyjna - którą konkretnie do tego modelu możecie polecić (ewentualnie zestaw dłuższej lufy + tłumnik) 2 być może wymiana gumki Hop-Up - tylko na jaką? Jak już wspomniałem jestem laikiem ale mam przyzwoite zdolności mechaniczne, modelarskie i ogólnie myślę że jak to sam wymienię to przynajmniej dokładnie poznam na jakiej zasadzie coś działa - jako że na firmach ASG nie znam się w ogóle (ok poświęciłem 24h na czytanie postów przed dokonaniem zakupu) czy możecie mi doradzić konkretne podzespoły (linki do sklepów lub idealnie tych aukcji http://dualtec.na.allegro.pl/ - idealnie jeśli możecie oddzielić "ugrade'y mocy" od ulepszeń celności To co mnie dodatkowo martwi to to że według sprzedającego realne FPS jest w okolicach 300 co może świadczyć że coś więcej jest spier... choć potwierdzałem 3x że jest ok - wedlug tego co czytałem powinno w stoku mieć stabilne 350fps więc muszę poszukac przyczyny utraty prędkości i nie bardzo wiem od czego zacząć... (wiem pewnie jest w "szukaj") Ostatnie pytanie - może najbardziej trywialne ale kto pyta nie błądzi: Jest masa artkułów o tuningu JG ale stosunkowo nie wiele o Aresie - czy większość podzespołów między nimi jest wymienna czy do Aresa nie wszytsko od JG będzie paswało Z góry dziękuję za poświęcony czas. Edited December 22, 2012 by diarmuid Quote Link to post Share on other sites
Kohan warrior Posted December 22, 2012 Report Share Posted December 22, 2012 Hej! -M140 Guarder -Wyciszone głowice (Tłok oraz cylinder) firmy: Systema/Modify/Ultimate -Tłok Shs (wszytkie stalowe zęby), ucinamy oczywiście ostatni ząb - Pakiet lipo 11,1V 1500-5000mAh 15-30C - Możesz zmienić silnik, ale w aresach są dość mocne (LECZ WOLNE) - Oczywiście zmiana kabli na niskooporowe Co do lufy i gumki: Lufa: EDGI/PDI/PROMETHEUS>GUARDER,SYSTEMA>MADBULL>DEEP FRAJERY ITP... Gumka: GUARDER CZARNY, SYSTEMA ENERGY, ZIELONA G&G, KA FIOLETOWA Pzdr Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.