poldeck Posted October 19, 2008 Report Share Posted October 19, 2008 To są proste STU. Helikalne mają skośne zęby. Bierz proste bo są mocniejsze. Helikalne mają drobniejsze ząbki. Quote Link to post Share on other sites
pidzejfat Posted October 19, 2008 Report Share Posted October 19, 2008 A poza tym są trudności w dokupieniu pojedynczych zębatek helikalnych, więc w razie awarii te STU są lepsze... Quote Link to post Share on other sites
Antol Posted October 20, 2008 Report Share Posted October 20, 2008 Witam, chciałbym się dowiedzieć, jakie zębatki pasują do P90. V.2, V.3 czy jakieś specjalne do P90 - takich nigdzie nie widziałem. Mile widziane linki. Co sądzicie o Tune Up-Kit M120 do P90? Do tego jakieś wzmocnione zębatki (jakie?), preclufa (już mam). Bateria oczywiście 9,6V. Co sądzicie o powyższym zestawieniu tyle że z M100 Guarder'a? Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o tuning, więc proszę o łagodny wyrok :-F . Z poważaniem Wiewioor P.S.: Czy takie zębatki będą pasować? http://www.asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=413 Czy wytrzymają TUK M120? Podstawowym dla mnie pytaniem jest, jaką sprężynę masz zamiar zamontować i ile chcesz mieć fps, polecam przeczytać stronę poprzednią. Quote Link to post Share on other sites
Kudłaty Posted October 30, 2008 Report Share Posted October 30, 2008 Kiedy strzelam w trybie single po naciśnięciu spustu nie zawsze pada strzał, tak jakby gearbox nie łapał, albo strzela na full auto, natomiast w trybie auto strzela jak trzeba. I tu pytanie: Czy też tak macie w swoich P90, czy tylko ja mam jakiś dziwny egzemplarz? Może wie ktoś jak to można poprawić? Moje P90 jest nowe, jedyne co z nim zrobiłem to powycinałem nieco w kolbie żeby zmieścić Sanyo 9,6V. Quote Link to post Share on other sites
Bociano Posted October 30, 2008 Report Share Posted October 30, 2008 Co prawda nie od tego temat, ale odpowiem co mnie się wydaje. Nie wiem, czy wiesz, ale gb w p90 trzyma się stabilnie tylko dzięki temu plastikowi w kolbie, więc jeżeli źle go wyciąłeś, to całkiem możliwe, że teraz gb ma trochę luzu i może być minimalnie cofnięty. W aegach często jest tak, że gdy na semi nie dociskamy spustu do końca to mamy auto, a skoro gb może mieć u ciebie luz, to może właśnie dlatego czasem nie reaguje w ogóle, a gdy już zareaguje to na full auto(dźwignia spustu może po prostu nie dociskać do końca mechanizmu). Czy sprawdzałeś działanie przed wycięciem tego plastiku w kolbie? Jeśli nie to ściągnij stopkę kolby i palcem dociśnij gb(w kierunku lufy). Trzymaj dociśnięty i zobacz, czy wtedy gdy naciskasz spust na semi replika reaguje tak jak powinna. Nie jestem autorytetem w tej dziedzinie, no ale taka jest moja diagnoza. modowi jak się chce to niech przeniesie te dwa posty do tematu o p90(nie o tuningu) Quote Link to post Share on other sites
Kudłaty Posted October 30, 2008 Report Share Posted October 30, 2008 Ten temat wydał mi się odpowiedni, wypowiadali się ludzie którzy majstrują przy swoich replikach więc, może wiedzieli by w czym rzecz. Przepraszam za pomyłkę. A spust reagował tak przed wycinaniem plastiku, poza tym wyciąłem tak, że gearbox nadal jest dobrze dociśnięty. Quote Link to post Share on other sites
Pies Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 Oto plan wzmocnienia gearboxa na podzespołach Systemy i Prometheusa: -łożyska ślizgowe wzmocnione Systema -głowica tłoka wzmocniona POM Promyka -prowadnica sprężyny Promyka -głowica cylindra wzmocniona Promyka -cylinder wzmocnony stalowy Systema -dysza wzmocniona i uszczelniona Systema -wzmocniony popychacz dyszy Guarder -sprężyna główna Guarder Po podliczeniu wychodzi 489zł bez zębatek. Zastanawia mnie pewna kwestia: - zestaw FTK systemy kosztuje tyle samo lecz z zębatkami - zestaw FTK guardera kosztuje o 40 zł mniej (449) z zębatkami co się w takim razie bardziej opłaca: FTK systemy, FTK guardera czy części wymienione przeze mnie + zębatki Systemy? Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Wiewioor Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 (edited) Jak się nazywa ten metalowy klocek wewnątrz tłoka, do którego się przykręca głowicę tłoka i gdzie to można dostać? Gwint mi się zjechał... EDIT: Dobra, już wiem. Nakrętka głowicy tłoka. Głowicę i tak muszę kupić nową, więc nieważne... Teraz pytanie: Jaką głowicę tłoka polecacie? Edited November 2, 2008 by Wiewioor Quote Link to post Share on other sites
Wiewioor Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 Sorry że 2 pod sobą, ale nie mogę edytować, ani usunąć poprzedniego. Gdzie mogę kupić stockowy tłok z głowicą i sprężyną TM do P90 taki jak TEN?? Quote Link to post Share on other sites
Pies Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 (edited) Chyba tylko w specshopie. Pytałeś specshop o dostawę? Jakby pasował ci termin to po nowym roku będę sprzedawał ale to sporo czasu jeszcze :? (kasę muszę zebrać na up) Edited November 2, 2008 by Pies Quote Link to post Share on other sites
exos911 Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 Witam wszystkich. Mam zamiar zrobić tuning p90 pod około 350 - 370 fps., ale nie mam za dużo do wydania. Narazie chce sobie odpuścić prec lufę i wymienić tylko części z gearboxu. Biorę pod uwagę trzy warianty: 1) Tuning w Capri Asg na podzespołach Classic Army: http://www.asg.com.pl/product_info.php?products_id=380 2) Zestawu Hurricana tylku tu nie jestem przekonany co do jakości części: http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=4302 3) Dobranie części samodzielnie na podstawie tego co pisaliście wcześniej. Co o tym myślicie ? Quote Link to post Share on other sites
Lambert Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 (edited) Upgrade Hurricane'a z M120 to ponad 420 fps... ;-) Pozdrawiam, Lambert Edited November 2, 2008 by Lambert Quote Link to post Share on other sites
exos911 Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 Tak wiem, dlatego tu wchodziła by w gre zmiana sprężyny na słabszą. Quote Link to post Share on other sites
exos911 Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 Tak wiem, dlatego tu wchodziła by w gre zmiana sprężyny na słabszą. Quote Link to post Share on other sites
Pies Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 (edited) O zestawie hurricana pisał Jack na 1 stronie. Ja bym chyba wybrał 3 opcję ale to taka moja prywatna opinia. Edited November 2, 2008 by Pies Quote Link to post Share on other sites
exos911 Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 A masz rację przoczyłem :roll: . Quote Link to post Share on other sites
Lambert Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 Hurricane robi różne. Ja mam w swoim P90 zestaw ze sprężyną M100 - puki co bardzo dobrze pracuje. Prędkość wylotowa - 350 fps. Do tego lipo 11,1V. Pozdrawiam, Lambert Quote Link to post Share on other sites
exos911 Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 Rozumiem, że masz zestaw Hurricana ? I czy wstawiłeś wszystkie części z zestawu czy któreś zamieniłeś na inne ? Quote Link to post Share on other sites
Pies Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 A ja jestem bardzo ciekaw odpowiedzi kogoś obeznanego na pytani zawarte w poście nr 132. Quote Link to post Share on other sites
Lambert Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 Tak, założyłem cały zestaw Hurricane'a ale... chyba zmieniłem sprężyne. :roll: Pozdrawiam, Lambert Quote Link to post Share on other sites
exos911 Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 Aha dzięki bardzo za pomoc. jeszcze pytanko czy masz stockową głowicę tłoka czy wstawiałeś jakąś mocniejszą ? Quote Link to post Share on other sites
Lambert Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 LayLax POM ale nie koniecznie... ;-) Pozdrawiam, Lambert Quote Link to post Share on other sites
Wolo_ Posted November 4, 2008 Report Share Posted November 4, 2008 Oto plan wzmocnienia gearboxa na podzespołach Systemy i Prometheusa: -łożyska ślizgowe wzmocnione Systema -głowica tłoka wzmocniona POM Promyka -prowadnica sprężyny Promyka -głowica cylindra wzmocniona Promyka -cylinder wzmocnony stalowy Systema -dysza wzmocniona i uszczelniona Systema -wzmocniony popychacz dyszy Guarder -sprężyna główna Guarder Po podliczeniu wychodzi 489zł bez zębatek. Zastanawia mnie pewna kwestia: - zestaw FTK systemy kosztuje tyle samo lecz z zębatkami - zestaw FTK guardera kosztuje o 40 zł mniej (449) z zębatkami co się w takim razie bardziej opłaca: FTK systemy, FTK guardera czy części wymienione przeze mnie + zębatki Systemy? Pozdrawiam Ja bym wziął "FTK Psa" czyli części z listy, które wymieniłeś. Osobiście wziąłbym dyszę Promyka, popychacz zostawił stockowy. Aha, jak chcesz cylinder systemy, to weź polerowany, prążkowany z wierzchu, a nie z teflonem w środku, bo ten się stosunkowo szybko wyciera. Nie napisałeś, jaką sprężynę chcesz założyć, jak SP110 lub niżej, to ja bym zostawił stockowe zęby. A jeśli nie chce Ci się grzebać, zamawiać itp. (przesyłki też kosztują) to weź FTK Systemy, będzie Pan zadowolony... Quote Link to post Share on other sites
Wolo_ Posted December 4, 2008 Report Share Posted December 4, 2008 (edited) Zabrałem się w końcu za naprawę P90, bo obie klękły (jedna- pękła sprężyna Systemy, druga- coś zaczęło rzęzić) W P90 z FTK Systemy prócz rzeczonej sprężyny oraz uszkodzonego z tego powodu tłoka nie widać na systemowskich częściach absolutnie żadnych śladów zużycia. Jedynie starta latającą dyszą anoda z głowicy cylindra. Zębatka silnika (Systema Turbo) się nieco wyostrzyła i, co gorsza, sama zębatka poluzowała się na trzpieniu silnika. Trzeba było dokręcić i gra. Pozostałe zębatki niczym wyjęte z pudełka. Jedyny ślad zużycia to przerysowany przez zębatkę środkową szkielet. Nadmienię, że wypodkładkowałem zgodnie z dołączonym od FTK manualem. Dołożyłem 0.1mm pod środkową i powinno być ok. W drugim P90 czekała niespodzianka. Jest to wersja CQB z SP100. Jak wspomniałem wyżej objawami było metaliczne rzężenie, więc czym prędzej przestałem strzelać. Po rozkręceniu wszędzie kawałeczki metalu, opiłki i taki widok: Nadmienię, że zębatki i tłok są stokowe... jak dla mnie to nieporozumienie, zębatki Marui, stockowy tłok mają się świetnie, żadnego zużycia po kilkunastu tysiącach przebiegu, a zębatka silnika kosztującego w Polsce niemal 300zł zajechana. Dobrze, że chociaż jest wymienna. Jak wspomniałem wcześniej IMO nie warto kupować teflonowanego cylindra Systemy (zapewne innych marek też nie). Kiedy poprzednio rozbierałem P90, widać było już ubytki teflonu szczególnie w okolicach głowicy cylindra, okazuje się, że sukcesywnie się powiększają i za jakiś czas mogą zapewne mieć negatywny wpływ na szczelność systemu, bądź chociażby na szybkostrzelność. A na koniec ciekawostka: P90 full stock, lipo 11,1V, silnik Systema Turbo ROF 32k/s (tłok wytrzymał może 3 strzelanki) Pozdrawiam Edited December 4, 2008 by Wolo_ Quote Link to post Share on other sites
pidzejfat Posted December 13, 2008 Report Share Posted December 13, 2008 Co prawda mam P90 z JG, ale nie będę robił nowego topicu. Mam pytanie odnośnie miejsca na baterię. Czy ktoś mógłby pokazać jak tam mieści Li-po 11,1V ? Mam tego z Mystery co Wolo i za chiny ludowe nie zmieści się go tam. Musiałbym usuwać półkę górną dla gearbox'a... Naprawdę nie wiem jak to zrobić. Będę bardzo wdzięczny za zdjęcia, które ułatwiłyby mi przeróbkę. Pozdrawiam pidżej Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.