hindus Posted October 2, 2017 Report Share Posted October 2, 2017 (edited) Ok, to tak na szybko... Silnik repliki wymaga pewnego napięcia oraz natężenia prądu, żeby kręcić się zgodnie ze swoją specyfiką. W trakcie pracy jego zapotrzebowanie na energię dość mocno faluje, ale średnio utrzymuje się na poziomie kilku amperów. Gorzej w trakcie rozruchu, kiedy prąd leci w dziesiątki czy nawet setki amperów. Jeśli bateria jest w stanie tyle zapewnić, to ok. Ale najczęściej nie jest. W takiej sytuacji jej napięcie spada, więc maleje też zapotrzebowanie silnika na prąd a jego obroty zwalniają. W momencie, gdy silnik zacznie się już kręcić, jego prąd maleje, napięcie baterii wraca do normy, więc silnik przyspiesza - taki efekt mamy na słabych NiMH'ach właśnie - zwłaszcza, jak są dość rozładowane. Replika ma tendencję do rozpędzania się przez nawet kilka strzałów. Tak więc z powyższej informacji możesz wywnioskować, że im większy prąd zapewni bateria, tym lepiej. Nie ma w zasadzie górnej granicy - jeśli silnik zechce wziąć "tylko" 50A to weźmie 50A nawet jeśli podłączyłeś się do akumulatora samochodowego z prądem rozruchowym 700A. Niestety, przyczepienie takiego akumulatora do repliki byłoby problematyczne, niewygodne i drogie. Tak więc idziemy na kompromis i bierzemy pakiet z mniejszym prądem, ale wciąż na tyle duży, żeby dostarczył maksymalną ilość. W granicach budżetu... Bo możemy znaleźć pakiet podobnych gabarytów który dostarczy 30A i taki który dostarczy ich 60. A skąd obliczyć prąd jaki zapewni nam pakiet? Wzór jest prosty - pojemność * C = wydajność prądow baterii. Dlatego im większa pojemność (w Ah) i im większe C, tym większą wydajność osiągnie pakiet. Dlatego: 1200mAh 40C da taki sam prąd co 2400mAh 20C = 48A Chemii się nie oszuka, dlatego najczęściej "C" w dużych (gabarytowo) pakietach maleje, a pojemność rośnie. Niektórzy producenci podają też 2 wartości C - np. 40/20C. Oznacza to, że w krótkim czasie (impulsie) pakiet da 40C (co jest przydatne do rozruchu) ale przy pracy ciągłej nie możemy liczyć na więcej niż 20C. Dlatego nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to jaki pakiet kupić. To zależy od tego ile chcesz wydać i jaki się zmieści. 350fps to nie armata, nie potrzeba nie wiadomo ile, ale jeśli jest miejsce, to czemu nie brać większej pojemności. Będziesz miał pewność, że przy długich strzelankach nie zabraknie Ci prądu. Co do mosfeta - nie jest wymagany, ale zalecany. Ja u siebie w AK spaliłem już jedną parę styków. Po prostu przy każdym naciśnięciu spustu między nimi pojawia się łuk elektryczny o dużym natężeniu (płynie tamtędy prąd taki jak przez silnik). Styki brudzą się = prąd spada. Czyli spada też wydajność naszej baterii. Jak styki będą bardzo brudne, albo wypalone, prąd przestanie płynąć w ogóle i replika nie będzie strzelać. Mosfet zapobiega wypalaniu przez puszczenie stykami tylko niewielkiego prądu, przez co styki zostają w dobrej kondycji na dłużej. Rośnie też wydajność, bo odpada "luźne" połączenie przewodów na stykach i prąd ma krótszą trasę do przebycia = mniejsze straty na przewodach. Które też warto zmienić, na niskooporowe. Edited October 2, 2017 by hindus Quote Link to post Share on other sites
woocashd Posted October 5, 2017 Report Share Posted October 5, 2017 Dzięki za pomoc Hindus! Kupilem LiPo 7.4V REDOX 2200 mah 20C i jest naprawdę dobry ROF. Porównałem to z tym Nimh 9,6V 1600 mah który miałem i wychodzi na to samo. Chyba jednak dobra decyzja, bo na 11.1V to byłby kosmos :D Jeśli chodzi o tego Mosfeta, to może przy okazji jakichś niedługich napraw/konserwacji to ogarnę. Jeśli nie wiąże z tą repliką jakichś większych planów to lepiej zrobić go tylko po to żeby był (jakis tańszy) czy zainwestować pare $? Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted October 5, 2017 Report Share Posted October 5, 2017 Jeśli masz miejsce w replice, możesz go zrobić samodzielnie. W Twoim wypadku powinien wystarczyć (dość "słaba" replika - patrząc pod kątem prądu, ROF itd.). Schematów tu na forum jest całkiem sporo. Jak nie czujesz się na siłach, no to albo jakiś "chałupniczy" z Allegro albo coś od renomowanych producentów, czyli GATE, GunFet, JeffTron. Różnice są w zasadzie takie, że a) część ma aktywny hamulec (AB) - ważne przy bardzo wysokim ROF, lepsza kontrola serii b) część jest programowalna - np. serie 3-strzałowe, regulacja ROF w dół itd. c) część współpracuje z bardzo mocnymi replikami (500+ fps) i wysokim napięciem (12V) d) część jest kompaktowa, np. taki PicoSSR ma 4x6x21 mm, co jest wybawieniem, jeśli nie masz miejsca w replice Oczywiście wiele z nich spełnia kilka ww. warunków ale wiąże się to najczęściej z wyższą ceną. Sam wybierasz czego potrzebujesz. Quote Link to post Share on other sites
Robak Posted October 29, 2017 Report Share Posted October 29, 2017 (edited) Mam pytanko odnośnie akumulatorów do tej repliki KWA M4 SR-10, jaki akumulator wejdzie 7.4V? Problem jest tutaj rozmiar... Z góry dziękuję za pomoc:) Edit: Może coś takiego: https://gunfire.pl/product-pol-1152198576-Akumulator-Redox-LiPo-1750-mAh-7-4V-20C.html Edited October 29, 2017 by Robak Quote Link to post Share on other sites
matt55 Posted January 28, 2018 Report Share Posted January 28, 2018 Siema Potrzebuję waszej pomocy. Karabinek G36 Tokyo Marui, siedzi w nim jeszcze stara bateria 8.4V 600mAh Ni-Cd. Na jakie Li-Po mogę zamienić ten antyk tak żeby nic nie uszkodzić w karabinku ?? Rodzaj wtyczek to mała Tamiya. Pozdrawiam i proszę o odp. Quote Link to post Share on other sites
dziadekmarek1 Posted January 28, 2018 Report Share Posted January 28, 2018 7,4V a wielkość jaka wejdzie. Quote Link to post Share on other sites
Bober00 Posted April 7, 2018 Report Share Posted April 7, 2018 siema, potrzebuje info jaka bateria LIPO mi wejdzie do JG0538 (g36c)? Quote Link to post Share on other sites
Guest abdonay Posted April 23, 2018 Report Share Posted April 23, 2018 Ma ktoś może vfc vr16 fighter cqb mk2? Jakiej wielkości aku do niej wejdą? Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted April 25, 2018 Report Share Posted April 25, 2018 Chłopaki, niemal przy każdym pakiecie lipo na dowolnym sklepie czy aukcji są podane wymiary, na prawdę tak ciężko zmierzyć stockową batkę lub wnękę na nią i dobrać sobie lipo zbliżone wymiarem? Hindus wyżej elegancko pojaśnił o co chodzi w parametrach pakietu, więc w czym problem? Dodać tylko mogę, że zawsze lepiej poszukać pakietów "modelarskich" firm turnigy, zippy, esky czy podobnych, które są lepsze, zwykle bardziej wydajne i przede wszystkim tańsze niż pakiety firmy krzak (power be, firefox itp) dostępne na sklepach asg. Pewnym kompromisem cena/jakość są pakiety redoxa. Quote Link to post Share on other sites
qbaes Posted May 8, 2018 Report Share Posted May 8, 2018 Czy akumulator LiPo 7,4 1200/1300 mah będzie dobry do cymy 028C? Zamówiłem i chciałbym zastąpić stockową batkę jakąś LiPo ;) Quote Link to post Share on other sites
MarekMac Posted May 8, 2018 Report Share Posted May 8, 2018 Jak się zmieści w miejsce na batke to będzie dobry. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.