Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

!POMOCY! AEG CA33E Problem z niedziałającym gearbox-em


Recommended Posts

Witam. Jeszcze raz ja , tym razem opiszę problem trochę dokładniej :

 

-wsadziłem sprężynę 150 % pdi , podłączyłem baterię 8.6V 1300 mAh i silnik ruszył lekko sprężyną po czym dalej nie dał rady więc antireversal zatrzasnął zębatki . Zwolniłem antireversal , podłączyłem baterię 9.4 V 600 mAh - to samo.

-włożyłem z powrotem sprężynę stockową - ruszył bez zająknięcia

-silnika regulować nie próbowałem , ale jeżeli na stockowej sprężynie chodzi jak trzeba to nie widzę potrzeby regulowania go na 150 % pdi

-zębatki nie był pozycjonowane , ale na stockowej sprężynie również nie były , a z tą silnik poradził sobie bez problemu dlatego sądzę że to też nie to.

-z podkładkami pod zębatki jest wszystko w porządku , skąd pewność ? na stocku działa .

-antireversal był na pewno dobrze złożony - dowód - na sprężynie stockowej działało , a ja zawsze zakładam go tak samo , poza tym nie jestem ułomny żeby źle założyć tak prostą w budowie rzecz

-próbowałem strzelać i na sigle , i na auto - nie działał ani na tym , ani na tym

-wszysto w środku wygląda jak należy , nie widać żadnych uszkodzeń itp. poza tym znów powołam się na to , iż na stockowej sprężynie działą , więc uszkodzenia można odrazu wykluczyć.

 

Moze zapytam tak , czy po zmianie sprężyny na mocniejszą trzeba cokolwiek jeszcze zmieniać ? (chodzi mi o pozycjonowanie zębatek które przykładowo nie jest potrzebne na stocku, zmiana doboru podkłądek) . A jeżeli nie - co może być przyczyną? Pozdrawiam

 

ps. czemu nikt nie podejrzewa tego , że poprostu sprężyna która jest rzekomo 150 pdi ma większą wartość (pomyłka w fabryce, cokolwiek) . Według mnie tak własnie może być .

 

Tylko zapomniales dodac ze bateria byla zle naladowana :)

Bo u mnie 8,4 V pociaga bez problemow 190 PDI.

Link to post
Share on other sites

Dodajmy jeszcze, że oprócz woltażu liczy sie też pojemność i opór wewnętrzny, bo od tego zalezy max. prąd rozładowania.

 

Np. bateria 8,4 1800 na ogniwach KR-1800SCE naciąga sprężynę PDI 150% swobodniej niż 10,8V 1700 na KR-1700AU na CA 130%.

 

Pierwsze ogniwo ma 6,4 ohma a drugie 17 ohmów. Razy liczba ogniw, bo połaczone są szeregowo.

 

Więc fakt, że 9,6v 600 nie ciągnie w momencie kiedy nie ciągnie 8,4 np. 1500 to żadna rewelacja.

 

Dla ciekawych poniższy link:

 

http://www.schive.no/sheets%20nicd%20sanyo.htm

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Myślę że Jack robi uproszczenia/skróty myslowe pisząc o Ohmach, sam tak robię - tutaj jest opis Sanyo SCE 1800 z Batimexu:

 

KR-1800SCE Sanyo 1800mAh NiCd 1.2V SC

 

Wymiary: 22,9x43 mm. Waga 49 g. Rezystancja wewnętrzna 6,5 mOhm.

jak widać wyraźnie - jest 6,5 mOhm

 

tutaj link do moich ogniw - jak widać w tabeli 5 mOhmów:

http://www.wamtechnik.com.pl/obrazki/nicd_...nic/p200scp.pdf

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...