white_pl Posted February 14, 2013 Report Share Posted February 14, 2013 No przylutowałem w środku kabel - dziura w obudowie, i wyprowadziłem kabel na zew. z T-connem. Quote Link to post Share on other sites
you-dash Posted February 14, 2013 Report Share Posted February 14, 2013 Aha, myślałem, że coś przerabiałeś w elektronice żeby się nie spaliło czy coś ;) Jak mi padną baterie (a te trzymają cholernie dłuugo) to pewnie też go tak sobie przerobię ;) Quote Link to post Share on other sites
luglo Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 verb007 widzę, że masz tego xcortech'a a tak w ogóle to chodziło o co innego :P Mendi z Twoim chrono zdecydowanie jest coś do d... No przylutowałem w środku kabel - dziura w obudowie, i wyprowadziłem kabel na zew. z T-connem. A zostawiłeś możliwość podłączenia baterii? Tak jakby Cię naszło aby w terenie go użyć, itd. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted February 15, 2013 Author Report Share Posted February 15, 2013 a macie chłopaki naklejki z numerami seryjnymi? dolutowanie wtyczki zewnętrznej to pikuś, w środku są w kabelki i na nich wtyczką do płytki, Quote Link to post Share on other sites
Pietia888 Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 Nie macie..... A jak to w ogóle rozebrać, bo strach sie za.to zabrać, normalnie podwarzac , czy jak???? Quote Link to post Share on other sites
luglo Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 (edited) U mnie są na wszystkich. I nie trzeba nic rozkręcać. Znajdują się na spodzie obok miejsca na baterie. Edited February 15, 2013 by luglo Quote Link to post Share on other sites
Pietia888 Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 (edited) Wiem gdzie mają być, lecz z ciekawości chce rozebrać chrono, a gdzie ty je kupowales??? Edit; czyli w oryginalnym chrono ,Nie ma różnicy czy przykladamy lufę osiowo czy pod kontem, to i tak nam zmierzy ???? Edited February 15, 2013 by Pietia888 Quote Link to post Share on other sites
luglo Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 Wyciągasz gumowe stopki i tam są 4 śrubki a piąta jest w pojemniku na baterie. Potem podważasz i jesteś w środku. Swoje kupowałem na GF. Quote Link to post Share on other sites
Pietia888 Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 A może niech ktoś kto ma oryginal , niech rozbierze i jakieś foto porownawcze wrUci, i może con jest nie tak z położeniem tych foto komurek wzglęm tunelu (czy jak tam te diody zwą). Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted February 15, 2013 Author Report Share Posted February 15, 2013 fotokomórki są w 2 grupach po 5 sztuk, naprzeciwko jest płytka z 2 małymi diodami UV. Teoretycznie powinno mierzyć po ciemku i faktycznie mierzy - np. kulki rzucone z ręki. Za to kulki z replik - ni cholery - niezaleznie od oświetlenia, odległości lufy czy kąta nachylenia. Zróbcie fotke bebechów oryginału, a ja machnę fotę kopii. Quote Link to post Share on other sites
Pietia888 Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 Mendi, masz na tej płytce co so ciosy 2 kondensatorki niebieskie, bo ją mam jeden, a tam jest miejsce na drugi i nawet jest jego oznaczenie tylko go brak.... Quote Link to post Share on other sites
Pietia888 Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 (edited) Pozwolę sobie wrzucic tutaj parę fotek mojego chrono z ebairsoft kupione jaks miesiąc temu (fotki wnętrzności to są) : na tym foto widzimy że brak tego niebieskieko ,,pierdylnika,, a widac że jest miejsce na niego, i nawet jest jakieś oznaczenie.... - czyżby tutaj był pies zagrzebany??? dodam że u mnie po osiowym ustawieniu lufy na sztywno, za każdym razem mierzy, w innym wypadku nie(emka oczywiście).... hi-cape za każdym razem mierzy... a tutaj fajne pomiary RPS :icon_biggrin: PS, brak pierdylnika ujżałem przypadkiem robiąc pomiary rps(wrzucałem masę kulek do wlotu , i wtedy coś mnie zaciekawiło...). Czekam na sugestie... i foty oryginału. Edited February 15, 2013 by Pietia888 Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 Pisze z pracy, ale widać ewidentnie że to podróbka.... Współczuję :) Quote Link to post Share on other sites
Pietia888 Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 Dobra, podroba, ale czy nie powinni być tego niebieskiego pizdziolka???? Rozwój trochę wypowiedź. No i foty oryginału dajcie... Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 (edited) Skoro nie ma tego elementu to znaczy że był nie potrzebny i wlutowanie go raczej nic nie zmieni, nadal będzie to nie działająca podróbka :icon_smile: Edited February 15, 2013 by verb007 Quote Link to post Share on other sites
Pietia888 Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 (edited) Szit, to już druga podrobka, imax b6 - lecz działa Chrono, działa lecz trzeba osiowo replikę ustawić, nie wiem czy jest sens pisać do ebairsoft.... A jakby tak spróbować dolutowac to , tzn nie samemu, lecz do serwisu jakiegos...???? Edited February 15, 2013 by Pietia888 Quote Link to post Share on other sites
Szelest Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 "To" nazywa się rezystor. Żeby go wlutować, musisz mieć jego wartość. Spróbój odczytać kod paskowy z niebieskiego i na tej podstawie dobrać odpowiedni. Powinien być, bo ogranicza prąd do diody IR (tak jak R12 przy D12). Quote Link to post Share on other sites
Pietia888 Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 (edited) Odkryłem 1 rzecz, chyba działa tylko pierwsza bramka, i tylko na niej jest wykonywany pomiar, bo wkladalem jakiś przedmiot tylko za bramkę i pomiar był wykonywany..... Mam problem, czy efektem wyczerpujących baterii jest to że chrona nie mogę odpalic, tzn wduszam power i mrugnie tylko podswietlenie , lub czasem sie włączy...... Jeśli uda mi sie włączyć, to zakryje diode od drugiej bramki i sproboje przechronowac hi-cape, jeśli bedzie podobnie jak wcześniej - czyli 280-310fps tzn że chyba mamy winowajce..... Edited February 15, 2013 by Pietia888 Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted February 16, 2013 Author Report Share Posted February 16, 2013 Mam identyczny shit: Znów kabelek czerwony się zmiażdżył śrubką, trzeba będzie wymienić i przykleić. 1 Rezystor (według kalkulatora elektronicznego użyty jest tu rezystor z oporem znamionowym 21Ω przy tolerancji 2%) wystarcza w tym przypadku - zmniejsza prąd (z ok. 3v do 1,2v) dla obydwu diód, czyli najprostsze połączenie szeregowe; jest to co prawda tak trochę od siekiery zrobione i zmostkowane po sztubacku: ale one mają tylko świecić i oświetlać fotokomórki. Na dodatkowy rezystopr miejsce jest - bo płytka może być dosyć uniwersalna, trawiona pod różne zastosowania, ale tu jest zbędny. Pomiar kulek z ręki lub dmuchniętych z rurki jest ok, czyli sama część optyczna (obydwie bramki) wydaje się być sprawna. W wypadku pomiaru tylko na 1 bramce, na wyświetlaczu pojawi się napis TOUT. To, że chrono mierzy kulki pod 1 kątem jedynie, może być winą zbyt słabego oświetlenia IR, lub zbyt małej czułości fotokomórki. Moim zdaniem wszystkiemu winne a zbyt słabe oświetlenie bramek lub skopana jest elektronika sama (bo nie mierzy szybko poruszających się obiektów). Nie wiem co z tym zrobić, to znaczy wiem co - modyfikować, ale póki co liczę na możliwość wymiany lub zwrotu kasy, hongkongi milczą póki co, może w poniedziałek coś odpiszą. Obecnie jest tak jak na 1 schemacie: Jako, że odsyłka nie wchodzi raczej w rachubę, postaram się dorwać mocniejsze diody, dobiorę opornik, zrobię płytkę prostą, wlutuję (szeregowo-równolegle) wepnę w miejsce oryginalnej i zobaczę czy to coś da. Nie ma to jak podróbka przy okazji zapytałem chłopaków z Virteca jak to u nich rozwiązane było. Opisali: "Po jednej stronie LED IR, po drugiej fototranzystory IR. Dokładniej to: L-932 P3BT fototranzystor IR 940nm , L-934 F3BT led IR 940nm W Chrono3 są 4 ledy na fotokomórkę połączone w szereg na jednym pcb z ATMega8, Odbiorniki (x5 na fotokomórkę) są na drugiej płytce. W starszych Chrono gdzie fotokmórki są na osobnych płytkach - LEDy są połączone równolegle, obok każdej jest rezystor, a fotoranzystory są na połączone w szereg. Pozdrawiam, Michał" A w kopii xcortecha jest 1 mała mizerna dioda na 5 odbiorników fotokomórki. Ma ktoś fotki oryginału x3200? Quote Link to post Share on other sites
Pietia888 Posted February 16, 2013 Report Share Posted February 16, 2013 Ludzie, fotki, fotki prosimy..... Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted February 16, 2013 Report Share Posted February 16, 2013 można spróbować z diodą o szerokim kącie świecenia. Zobacz jak wygląda sytuacja(wykres spatial distribution) w diodzie 30st: http://www.tme.eu/pl/Document/51467c482a9b32b37fc96070c60e59ba/l-53f3c.pdf a w diodzie 120st http://www.tme.eu/pl/Document/a226cf28b75b2ae796f968d79c92e36f/HIRPB8-1Gx.pdf jeśli małe żółte rączki dały diodę o wąskim strumieniu światła to dojdzie do sytuacji takiej, że w obszarze pomiarowym będą spore obszary w których przechodzący obiekt nie aktywuje bramki. Quote Link to post Share on other sites
Szelest Posted February 16, 2013 Report Share Posted February 16, 2013 Na Twoim miejscu Mendi, spróbowałbym wlutować taki sam opornik na to miejsce R13, połączył ścieżkę która jest przecięta i tak spróbował. Z tego co widzę na dołączonym zdjęciu, jeśli tak zrobisz to będziesz miał wtedy połączenie równoległe i nie będziesz miał takiego spadku napięcia jak w przypadku szeregowym. Diody będą świecić po prostu mocniej i może w tym rzecz. Z drugiej strony to połączenie to chyba łopatą chińczyki zrobili :) Quote Link to post Share on other sites
grzesio93 Posted February 16, 2013 Report Share Posted February 16, 2013 (edited) Czyli nie kupować tych z ebairsoft? Kiedyś jak kupowałem więcej tych chrono to numer seryjny(chyba to o to chodzi) był na pudełku, na białej naklejce, zaczynał sie od literki A albo B. Jak bede miał money to chyba sobie kupie następny stamtąd skąd je brałem :icon_smile: Edited February 16, 2013 by grzesio93 Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted February 16, 2013 Author Report Share Posted February 16, 2013 Faktycznie, może na początek wlutuję ten opornik i zamknę ścieżkę - zobaczę czy różnica będzie w jasności. Jeśli nie będzie - to wlutuję na płytkę 2 ciut większe diody 5mm . Te diodki 120st co podaliście, to ciut za mocne, 1W lub 3W - potrzebują dziady radiatora bo tyle ciepła oddają. Montuje takie w latarkach z zoomem by zrobić oświetlacze IR pod nokto. Quote Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted February 17, 2013 Report Share Posted February 17, 2013 (edited) Rowniez posiadam Xcortecha x3200. Kupilem 2 lata temu na ehobbyasia. Moje chrono wyglada dokladnie jak chrono przedstawione na fotkach przez uzytkownika verb007. Na spodzie chrono widznieje czarno srebrna naklejka z numerem seryjnym. Od momentu zakupu zero problemow miezy wszystko dokladnie. Edited February 17, 2013 by chomik_pl Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.