Korkoran Posted May 30, 2013 Report Share Posted May 30, 2013 Witam, Po wymianie tłoka (stary poszedł w kawałki) zaczęły się problemy z zacinaniem się tłoka w tylnym położeniu. Dzieje się to zwykle po kilkunastu strzałach na semi lub po jednej serii na auto. Nie wiem czym to może być spowodowane. Tłok wraca do pozycji wyjściowej dopiero podczas otwierania gb. Wcześniej nie ma opcji go ruszyć. Byłbym wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu mojego problemu :). Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted May 30, 2013 Report Share Posted May 30, 2013 Witaj. Wydaje mi się że sporo ludzi chiałoby Ci pomóc. Ale twój wkład jest na tyle skromny, że nawet nikt nie wie jak... Postaraj się ! Wystarczy napisać jaką masz replike, jakie masz tam części, na co wymieniałeś itp. To każdemu chętnemu pomorze.... Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
Korkoran Posted May 30, 2013 Author Report Share Posted May 30, 2013 O, racja - przepraszam. Trochę się rozpędziłem i pominąłem najważniejsze. Replika to G3 od CA. W środku siedzi bore-up Guardera, tłok SHS z połową metalowych zębów, spring 130 guardera, stockowe zębatki, silnik GFC i stockowa prowadnica sprężyny. Używam LiPo 7.4v. Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted May 30, 2013 Report Share Posted May 30, 2013 Jeżeli masz podwójne łożyskowanie,to wywal jedno.Sp130 Guardera jest dłuższa niż przeciętne springi,i to w większości powoduje zacinki. Quote Link to post Share on other sites
Korkoran Posted May 30, 2013 Author Report Share Posted May 30, 2013 Słyszałem o tym i wywaliłem łożyskowanie, ale problem niestety nie ustąpił. Dodam, że na starym tłoku (też SHS) nie było tego problemu mimo łożysk. Quote Link to post Share on other sites
Kola Posted May 30, 2013 Report Share Posted May 30, 2013 Sprawdź czy tłok chodzi swobodnie w swoich prowadnicach. Quote Link to post Share on other sites
gloomer Posted June 1, 2013 Report Share Posted June 1, 2013 Kiedy kupiłeś tego spring?bo jak nie dawno to te guardey 130 to i na jednym lozyskowaniu się zacinają. Pisane z koma. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted June 1, 2013 Report Share Posted June 1, 2013 Kiedy kupiłeś tego spring?bo jak nie dawno to te guardey 130 to i na jednym lozyskowaniu się zacinają. Pisane z koma. 3 guardery w domu 130, 2 nowki z czego jeden kupiony jeszcze w zeszłym roku. Wszystkie na podwójnym łożyskowaniu i nie ma problemu. Do autora: sprawdź czy tłok bez zębatek i zespołu cylindra swobodnie się porusza w szkielecie po jego skręceniu ! Quote Link to post Share on other sites
Korkoran Posted June 1, 2013 Author Report Share Posted June 1, 2013 verb: Niedługo sprawdzę. Co do springa to kupiony prawie rok temu. Quote Link to post Share on other sites
Korkoran Posted June 3, 2013 Author Report Share Posted June 3, 2013 Tłok porusza się dość swobodnie, jednak są momenty, że trzeba minimalnie go popchnąć (głównie na samym końcu gb). Dodatkowo zauważyłem, że gdy tłok się zablokuje to nadal po naciśnięciu spustu tłok rusza się delikatnie w kierunku prowadnicy. Dobrze widać to na filmiku: Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted June 3, 2013 Report Share Posted June 3, 2013 Jaki typ zębatki na silniku masz ? D czy O ? Quote Link to post Share on other sites
DEMOS Posted June 3, 2013 Report Share Posted June 3, 2013 Może tłok ma wade fabryczną i jest minimalnie grubszy? sprawdz porównaj ze starym Quote Link to post Share on other sites
Korkoran Posted June 3, 2013 Author Report Share Posted June 3, 2013 Silnik mam taki: http://gunfire.pl/product-pol-1152195727-Silnik-Tornado-F1-High-Torque-dlugi.html A jaki typ zębatki mam to szczerze mówiąc nie wiem jak to sprawdzić. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted June 3, 2013 Report Share Posted June 3, 2013 Wyjmij silnik i spójrz na trzpień na którym jest zębatka, jak jest okrągły to jest O a jak zębatka ma śrubkę to D. Sprawdź czy zębatka silnikowa jest cała (nie ta na silniku tylko w GB) Kolejna sprawa to włóż tam jakąś słaba sprężynę, nawet 90 lub 100 i sprawdź na niej. Quote Link to post Share on other sites
Korkoran Posted June 3, 2013 Author Report Share Posted June 3, 2013 Zębatka to typ D. Zębatka silnikowe wygląda dobrze (zęby nie zjechane, brak pęknięć). Zaraz sprawdzę ze słabą sprężyną. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted June 3, 2013 Report Share Posted June 3, 2013 Może się okazać że zębatka silnika ta w GB się rozszczepiła, kreci się w niej tylko ta mała zębatka. Miałem tak kiedyś na zębatkach SHS 16:1. Quote Link to post Share on other sites
Korkoran Posted June 3, 2013 Author Report Share Posted June 3, 2013 Na sprężynie 100 tłok się nie blokuje... Teraz już nie mam pojęcia dla czego tak się dzieje... Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted June 3, 2013 Report Share Posted June 3, 2013 Usuń łożyskowanie spod głowicy tłoka. Zamień sprężyny. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted June 3, 2013 Report Share Posted June 3, 2013 Zobaczywszwy film mam wrażenie że zębatki są już wyrobione i przy mocniejszej spreżynie ślizgają sie a dokładnie silnikowa ze środkową.? lub opcja Verba Może się okazać że zębatka silnika ta w GB się rozszczepiła, kreci się w niej tylko ta mała zębatka. Miałem tak kiedyś na zębatkach SHS 16:1. I też pod obciążenie. Quote Link to post Share on other sites
Korkoran Posted June 3, 2013 Author Report Share Posted June 3, 2013 Zamieniłem sprężyny, ale niestety na mocniejszej wciąż to samo. Możliwe więc, że to wina zębatek. Nie jestem w stanie określić poziomu ich zużycia, a więc zamieszczam tutaj zdjęcia z nadzieją, że ktoś powie do czego i czy w ogóle się jeszcze nadają. http://zapodaj.net/108ad033b7f0d.jpg.html http://zapodaj.net/97ea65e02c2b2.jpg.html http://zapodaj.net/c1aef68ea8b36.jpg.html http://zapodaj.net/6c463f87f26dd.jpg.html Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted June 3, 2013 Report Share Posted June 3, 2013 Poziom zużycia nam nic nie da. Chwyć zębatkę silnikowa w kleszcze i sprawdź czy środkowy trzpień się obraca razem z tą małą zębatką, to samo zrób z środkową. Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted June 4, 2013 Report Share Posted June 4, 2013 Jeśli moge Ci coś zaproponować to: Weź GB -zostaw łożyska i zębatki, -wsadź sam tłok może być z gł. tłoka -zamknij skręć na wszystkie możliwe śrubki. i tak kombinuj kręcąc zebatkami, aż zacznie ciągnać tłok, najlepiej wcześniej to sobie ustawić. Później bardzo delikatnie i płynnie przesuwaj tłok już tylko tłok palcami dziurą od miejsca na cylinder. Badaj czy przy końcu nie ma żadnego oporu tłok, np nie hamuje, albo nie ma delikatnego klina... Słaba sprężyna może nie powodować takiego "obciążenia" i tłok się nie klinuje, zębatki nie mają oporu... Taka moja sugestia z doświadczenia z kilkomasz sztukami tłoków SHS i wrednymi zębatkami ;) Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted June 4, 2013 Report Share Posted June 4, 2013 (edited) <p>Jak slaba sprezyna nie powoduje yakiego obciazenia bo nie kumam. Tlok dalej ten sam wiec skoro na slabej pracuje to na mocnej tez musi. Kwestia dlugosci sprezyn.Pisze z telefonu, sorki Edited June 4, 2013 by verb007 Quote Link to post Share on other sites
P&P Posted June 4, 2013 Report Share Posted June 4, 2013 Ja kupiłem springa M130 Guardera i mam tłok ultimate i nie pasuje, sprężyna nie wchodzi do końca w tłok i to było problemem, po wymianie na innego springa działa. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted June 4, 2013 Report Share Posted June 4, 2013 Wystarczyła pozbyć się łożyskowania lub podkładki pod głowicą tłoka..... Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.