Rogaś Posted November 15, 2013 Report Share Posted November 15, 2013 (edited) Siemano ludziska. Jako że od dawna śledzę poczynania pewnego Bułgara to i tym razem pozwoliłem sobie na trochę nowości, tak więc zakupiłem ASCU dla replik opartych na gearboxie V3 a konkretnie AK i G36. ASCU dziś dostałem i od razu zabrałem się za "wrzucenie" go w mojego gearboxa. W małym pudełeczku dostajemy ASCU, płytkę selektora AK, płytkę selektora G36, przerywacz trybu ognia plastikowy, sprężynkę płytki selektora, pastę termo-przewodzącą, manula. Szkielet jaki posiadam do Ultimate V3 a to właśnie ten szkielet był "formą" do stworzenia tego układu. Sam układ pasuje idealnie do tego szkieletu. Nic nie trzeba robić aby układ znalazł się na swoim miejscu. Na początek wymiana płytki selektora, potem czas na plastikowy przerywacz. UWAGA! Sprężynka płytki selektora dołączona do ASCU jest za długa i nie mogłem jej założyć na płytkę i przerywacz więc użyłem starej, Pasuje ona bez problemu i wszystko działa. Wrzucamy zębatki i sprawdzamy czy krzywka na zębatce tłokowej dotyka sensor na dolnej płytce układu. Potem czas na całą resztę i znowu koniec z zapadką przeciw-powrotną. Przewody w ASCU są sztywne i grube a za rdzeń służą tam aluminiowe druty.... Ja od razu zmieniłem na sylikonowe. Okablowanie przerobiłem pod me gusta bo mam w AK kolbę SF a w niej trzymam LiPo. Krótki filmik z testów na LiPo 7,4V http://www.youtube.com/watch?v=rrdasPgojHs Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Montaż jest banalny i intuicyjny. Jedyny minusik może być fakt iż spust ma teraz dłuższy skok jałowy ale można to pewnie jakoś ogarnąć. Mnie osobiście nie przeszkadza i tak zostawiam. W razie pytań służę pomocą. Allah Akbar. Edited November 17, 2015 by Rogaś Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted November 16, 2013 Report Share Posted November 16, 2013 Głupie pytanie: Przerywacz jest taki "połowiczny" tak ? On nie ma ramienia, która normalnie wybija kostkę ? Więc jest to tylko dekoracja, bo widzę od zewnątrz jakiś przycisk , na który pewnie najeżdża płytka selektora odpowiadając za tryb. Zgadza się? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted November 16, 2013 Author Report Share Posted November 16, 2013 Przerywacz ma ramię które uderza w sensor na płytce który odpowiada za ogień pojedynczy. Nie jest ozdobą :) Quote Link to post Share on other sites
Kakaroth Posted April 23, 2014 Report Share Posted April 23, 2014 Bracia, Rzymianie, mam problem z w/w ASCU. Mianowicie: - przy zaprogramowaniu "single only" strzela jak powinien - przy jakimkolwiek innym programie strzela raz, potem strzela co któreś-naste pociągnięcie za spust. Układ jest cały, działał bez problemu przez ~7 miesięcy. Problem pojawił się, kiedy chciałem dziada przeprogramować z domyślnego trybu na inny. Teraz cokolwiek bym nie zrobił działa single only. Jakieś pomysły? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted April 23, 2014 Author Report Share Posted April 23, 2014 Miałem to samo ostatnio w RK-08 z fabrycznie montowanym ASCU przez serwis Gunfire. Pomimo moich wszelkich starań przeprogramowaniu układu odesłaliśmy replikę na gwarancje. Quote Link to post Share on other sites
Karpatek Posted May 20, 2014 Report Share Posted May 20, 2014 Witam . Mam mały problem z ASCU , mianowicie kiedy je zamontowałem , wszystko pięknie ładnie chodziło , przez 10 min , a potem ASCU tak jakby się zacięło cały czas Full auto , wyciągnąłem je by sprawdzić czy przypadkiem ten guziczek nie został wciśnięty ale niestety nie , gdy podłączam baterie nie ma nawet sygnału tylko od razu sypie bez naciskania spustu . Wie może ktoś jak rozwiązać ten problem ,albo zna ktoś , osobę która zajmuje się elektroniką i jest w stanie to naprawić .? Pozdrawiam . Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted May 20, 2014 Author Report Share Posted May 20, 2014 Sprawdź czy nie uszkodziłeś ścieżek na płytce podczas instalacji. Sprawdź czy wystartuje Ci ASCU w trybie programowania. Jeśli tak, spróbuj je raz jeszcze zaprogramować. Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted May 20, 2014 Report Share Posted May 20, 2014 Mosfet poleciał. Oddaj układ na gwarancje, albo wstaw nowy tranzystor. Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted May 20, 2014 Report Share Posted May 20, 2014 Gwarancje działa tylko w razie montażu przez autoryzowany serwis, więc raczej zostaje tylko wizyta u elektronika :) Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted May 20, 2014 Report Share Posted May 20, 2014 Gwarancja może i tak, ale niezgodność towaru z umową już nie. Quote Link to post Share on other sites
CerberBP Posted May 20, 2014 Report Share Posted May 20, 2014 Skoro już rozpoczęliście temat to w kwestii niedogodności z ASCU podpowiem z doświadczenia, że problemy z jego działaniem, najczęściej w trybie auto, mogą być spowodowane róznymi bateriami LiPo. Dla przykładu na Zippy w trybie burst w 90% przypadków wychodziły 2 na 3 strzały. Wiec w podobnych przypadkach można pokusić się o aku innej firmy przed odesłaniem na gwarancję. Quote Link to post Share on other sites
Karpatek Posted May 20, 2014 Report Share Posted May 20, 2014 Jutro , spróbuje przetestować na innych bateriach , i napiszę opinie , teraz nie pozostaje mi nic innego jak iść do pracy. Pozdro Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted May 20, 2014 Author Report Share Posted May 20, 2014 A zapytam jeszcze, jakich baterii używasz do zasilania ASCU ? Skoro już rozpoczęliście temat to w kwestii niedogodności z ASCU podpowiem z doświadczenia, że problemy z jego działaniem, najczęściej w trybie auto, mogą być spowodowane róznymi bateriami LiPo. Dla przykładu na Zippy w trybie burst w 90% przypadków wychodziły 2 na 3 strzały. Wiec w podobnych przypadkach można pokusić się o aku innej firmy przed odesłaniem na gwarancję. Mam cztery baterie LiPo którymi testowałem moje ASCU. Na filmiku na początku tematu jest ASCU z baterią 7,4V 20C. Jak można zauważyć burst jest i auto. Mam Redoxa 1200mAh 11,1V 20C - bez jęknięcia. Mam Tornado Power 2400mAh 11,1V 25C - bez jąknięcia. Następna też Tornado Power 2200mAh 11,1V 30C - naparza równo. Winą braku 3 strzałów w trybie burst stoi po stronie słabego silnika. Na GFC Tornado zapiernicza równo, JBU HT też, teraz siedzi Guarder ITU. Quote Link to post Share on other sites
CerberBP Posted May 20, 2014 Report Share Posted May 20, 2014 Jadę na silniku Element Ultra Torque, który z tego co wiem jest w czołówce silników do tuningu mocowego. O dziwo burst nawet na NiMH 9,6V działa jak należy i przy M130 daje jakieś 12 kulek na sek. Może to wina samego Zippy ale spotkałem jeszcze 2 inne osoby, które mając podobny problem rozwiązały go LiPo innej firmy, dlatego może warto jeszcze to wykluczyć i w innych przypadkach. Quote Link to post Share on other sites
Karpatek Posted May 23, 2014 Report Share Posted May 23, 2014 Sprawdziłem na różnych bateriach i silnikach , cały czas to samo czyli posypał sie tranzystor . Jeśli ktoś się zajmuje naprawami takiego czegoś z miłą chęcią skorzystam z jego usług Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted May 25, 2014 Report Share Posted May 25, 2014 (edited) Jak jesteś z okolic gdańska, to mogę go wymienić za browara :icon_wink: Albo podać prostą instrukcje, wystarczy lutownica. Wylutowujesz jeden tranzystor i wlutowujesz w lego miejsce nowy. Możesz dać IRL3713 IRL1404 lub IRF1010, albo taki sam jak był. Na tranzystorze będzie pisać co to za ustrojstwo. Edited May 25, 2014 by relativy Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted May 26, 2014 Report Share Posted May 26, 2014 Już widzę, jak osoba bez doświadczenia lutuje SMD przy pomocy lutownicy transformatorowej albo wielkiej kolbowej do rur i nie przypala drugiego tranzystora :P Jeśli się da, to ja bym reklamował, a jak nie to szukaj jakiegoś elektronika, żeby Ci to podmienił. Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted December 25, 2014 Report Share Posted December 25, 2014 Panowie czy orientujecie się może czy coś stoi na przeszkodzie żeby zamontować ten układ w AUGu? Jestem świadomy że AUG nie ma płytki selektora która wciska ten pstryczek który przełącza full auto w układzie. Ale o ile rozumiem można by wylutować pstryczek, przylutować kable i przeciągnąć je do styku od full auto. Zresztą gdyby mi nie zależałoby na full auto to w ogóle nie powinno być problemu? Chodzi mi głównie o to, czy budowa szkieletu jest identyczna jak w AK czy G36 czy można natrafić na jeszcze inne problemy przy montażu? W instrukcji do ASCU jest wyraźnie napisane że nie można stosować ten układ w AUG i rozmawiałem kiedyś z serwisantem z GF który mi powiedział to samo, ale nie dowiedziałem się nigdy czy "po prostu się nie da i koniec" czy "nie da się prosto z pudełka". Quote Link to post Share on other sites
tytanowy88 Posted November 17, 2015 Report Share Posted November 17, 2015 Hej. Nie mogę w necie doszukac się tematów z moim problemem o ascu, a widze ze Rogaś masz pojęcie o tym dziadostwie. Mianowicie ma problem tego typu: Kupiłem ascu gen3 do v.3 i na drugiej strzelance w pewnym momencie silnik oddał dźwęk lekkiego nie domagania, zdziwiłem się i strzeliłem jeszcze raz co spowodowało tym że silnik dał niecały obrót i cisza. Generalnie ascu przestało reagowac na cokolwiek. Nie mam zielonego pojęcia co z tym sie stało, ktoś może pomoże? Silnik to e&l HT lipo 11,1 firmy krzak (na batce lipo 7,4 gfc to samo) spring m110 Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted November 17, 2015 Author Report Share Posted November 17, 2015 matrigs szkielet v3 w AUG'u to to samo co w AK i G36. Różnicą są płytki selektora dołączone do ASCU dla AK i G36. AUG'a nie miałem okazji robić z ASCU, ale myślę że się da to zrobić. tytanowy, jeśli możesz sprawdź najpierw silnik i baterię w innej replice. Jeśli ASCU na nowych/innych bateriach nie reaguje to niestety ASCU padło, możliwe że to wina zbyt wysokiego prądu który przeszedł przez układ. Quote Link to post Share on other sites
tytanowy88 Posted November 17, 2015 Report Share Posted November 17, 2015 Serwisant sprawdził na innym silniku- to samo, pomierzył też "słicze?" czymś tam i mówi że działają. Ale dalej po podpieciu batki zero reakcji. Czy lipo 11.1 1100mah 20C mogło to rozmatrioszyć? Generalnie jak nie ma pomysłu na naprawe we własnym zakresie to odsłam to do gejfajera i niech bawią się tym. Dzięki za szybką reakcję Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted November 17, 2015 Author Report Share Posted November 17, 2015 Już widzę, jak osoba bez doświadczenia lutuje SMD przy pomocy lutownicy transformatorowej albo wielkiej kolbowej do rur i nie przypala drugiego tranzystora :icon_razz: Jeśli się da, to ja bym reklamował, a jak nie to szukaj jakiegoś elektronika, żeby Ci to podmienił. SMD powiadasz ? Serwisant sprawdził na innym silniku- to samo, pomierzył też "słicze?" czymś tam i mówi że działają. Ale dalej po podpieciu batki zero reakcji. Czy lipo 11.1 1100mah 20C mogło to rozmatrioszyć? Generalnie jak nie ma pomysłu na naprawe we własnym zakresie to odsłam to do gejfajera i niech bawią się tym. Dzięki za szybką reakcję Jeśli było to montowane przez serwis GF to jasne że odsyłaj im replikę. Jeśli zaraz po podpięciu baterii nie słychać bipka to znaczy że układ jest padnięty/zawieszony. Quote Link to post Share on other sites
tytanowy88 Posted November 17, 2015 Report Share Posted November 17, 2015 A co oznacza zawieszony? Jak to się eliminuje? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted November 17, 2015 Author Report Share Posted November 17, 2015 Przywieszonego dało by się ponownie przeprogramować ale skoro Twoje ASCU nie reaguje na nic to oznaka że padł na amen :) Quote Link to post Share on other sites
tytanowy88 Posted November 17, 2015 Report Share Posted November 17, 2015 Przywieszonego dało by się ponownie przeprogramować ale skoro Twoje ASCU nie reaguje na nic to oznaka że padł na amen :icon_smile: Zajbiście, chyba na tym kończy się moja przygoda z elektrykami. Czas do Spajdy napisac jak tam sie miewa nemesis :P Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.