CHRIS506 Posted December 14, 2005 Report Share Posted December 14, 2005 mu mu własnie a jest możliwość że przez zbyt mocne dokręcenie silnika porzera on więcej prądu?? Quote Link to post Share on other sites
zibid Posted December 14, 2005 Report Share Posted December 14, 2005 Z powodu żarcia prądu gun wylądował w serwisie sklepu, gdzie odbyło się konsylium. Zaskoczenie było pełne, nie widzieli jeszcze takiego przypadku. Podejrzenia były najróżniejsze, ale złą regulację silnika wyeliminowano twierdząc, że jest OK. Po rozebraniu okazało się (relacja sklepu), że jakiś tam kabelek był odlutowany/naderwany, styki (przy spuście) się przysmażyły (licho wie dlaczego, wg sklepu może od wilgoci - styki nie są objęte gwarancją), wymienili też bezpiecznik na 30 A (podobno ze starym bezpiecznikiem 20 A działa gorzej i podobno to niczym nie grozi giwerce, bo bezpiecznik chroni nie silnik a baterię). Z mojej własnej obserwacji wynikło, że fabryczne gniazdo bezpiecznika jest gówniane - wywaliłem plastikową obudowę bezpiecznika, wyczyściłem spirytusem blaszki styków i bezpiecznik, ścisnąłem blaszki i założyłem koszulkę termokurczliwą zapobiegającą dostawaniu się wilgoci pomiędzy styki blaszek a bezpiecznik. Nie wiem czy to pomoże - w każdym razie nie zaszkodzi. Zamówiłem baterię NiMH - 1100 mAh - i zobaczymy. (Podobno po poprawkach w serwisie na bat. 8,4V 600 mAh udało im się wywalić cały mag w temp 4 st. C). Jak mi się uda zweryfikuję to w sobotę. Quote Link to post Share on other sites
Sand Posted December 14, 2005 Report Share Posted December 14, 2005 mu muwłasnie a jest możliwość że przez zbyt mocne dokręcenie silnika porzera on więcej prądu?? teoretycznie tak bo zębatki będą stawiały większy opór, choć w praktyce prędzej się chyba przepali bezpiecznik (vide sytuacja na Jasieniu ;) ). Quote Link to post Share on other sites
Small_Hunter Posted December 14, 2005 Report Share Posted December 14, 2005 Z powodu żarcia prądu gun wylądował w serwisie sklepu, gdzie odbyło się konsylium. Zaskoczenie było pełne, nie widzieli jeszcze takiego przypadku. . Jasne... wcale do nich nie pisałem z tym samym problemem... U mnie także przepaliły się styki- zaraz po zakupie w srodku lata- raczej nie od wilgoci :roll: Coś mi się wydaje że CA poprostu coś spieprzyło w swoich G36... Quote Link to post Share on other sites
lup Posted December 15, 2005 Report Share Posted December 15, 2005 Coś mi się wydaje że CA poprostu coś spieprzyło w swoich G36... ups... no to będe też z tym walczył Mój K własnie przyszedł, a jeden w teamie jest już od tygodnia... Mam też pytanie: da coś przy niskich temperaturach obwinąć baterie jakąś materią izolacyjną żeby nie marzła? W moim K wygląda ze starczyło by miejsca na obwijke z pianki na popularnej "szarej" 1100mAh Quote Link to post Share on other sites
Sand Posted December 15, 2005 Report Share Posted December 15, 2005 miejsca na obwijkę starczy (pod osłonę wchodzi klasyczna bateria mini, która jest szersza i wyższa od "szarej" 1100mAh) ale chyba wielkiej różnicy to baterii nie zrobi :/ Quote Link to post Share on other sites
lup Posted December 16, 2005 Report Share Posted December 16, 2005 Jak juz zawracam d.. to na całego :) Czy ktoś próbował odkręcać w K tłumik ognia? U mnie jest baaaardzo mocno wkręcony i mam z tym problem a nie chce siłowo w obawie o zdeformowanie lufy zewnętrznej. Z powodu odwortnego gwintu wewnątrz tej lufy odpada równiez rozkręcania na zasadzie pomocniczej śruby i kontry z nakrętką. Sand: gdzie w 3city dostałaś cordure? Quote Link to post Share on other sites
zibid Posted December 16, 2005 Report Share Posted December 16, 2005 Z powodu odwortnego gwintu wewnątrz tej lufy odpada równiez rozkręcania na zasadzie pomocniczej śruby i kontry z nakrętką. Żeby było wszystko jasne - tłumik ognia też ma lewy gwint, więc kręcić trzeba w odwrotną (niż zwykle) stronę. Tłumik musisz odkręcić bo nie zdejmiesz foregripa i nie dostaniesz się do baterii. Rada jest banalna: chwyć w miarę mocno czarną lufę zewnętrzną i spróbuj odkręcić sam tłumik (w drugą stronę). Ewentualnie jak wykręci Ci się cała lufa zewnętrzna - zdejmij ją delikatnie i wtedy powinno być Ci łatwiej odkręcić tłumik ognia. Quote Link to post Share on other sites
gryzly Posted December 16, 2005 Report Share Posted December 16, 2005 No to mój G36 poleciał na gwarancje... Na gwarancji powiedzieli że włożyli naładowaną baterie i strzela i na naładowanej baterii 1100 8.4 mojej też strzela (ja ją ładowałem co prawda zwykłą ładowarką (15h) a nie mikroprocesorową i nie strzelał ). A tak dla przypomnienia sprawdzałem na baterii 600 8.4 na której m4 TM strzelał a moja G36 nie strzelała. Wsumie to zaczyna to byc lekka paranoja...niby CA dobra firma...heh. Quote Link to post Share on other sites
Sand Posted December 16, 2005 Report Share Posted December 16, 2005 Sand: gdzie w 3city dostałaś cordure? W Gdyni, ul. Śląska sklep "FLEK" w dziale Pomorskie, w wątku "przydatne sklepy w Trójmieście" jest dokładny adres i lokalizacja. Cordura czarna 15zł za metr. Sorry za OT. gryzly - CA nie pociągnie na 600-tce bo nawet stockowy jest wzmocniony w stosunku do TM - stąd różnica. To akurat świadczy in plus dla jakości firmy ;) jeszcze jedno - jakby ktoś miał problem z "zsuwającym się" pokrętłem do regulacji hop-upu (w 3city jak dotąd 2 przypadki) - wiem jak to naprawić domowym sposobem bez wielkiego rozkładania guna i bez zamawiania części ;) Quote Link to post Share on other sites
CHRIS506 Posted December 16, 2005 Report Share Posted December 16, 2005 mu mu kicha sie stała :evil: naciskam spust a tu nic sie nie dzieje ... ale hwila po 3 sekundach pada strzal :?: ponowna pruba i tak samo na auto tez zaskakuje dopiero po 3 sekundach i wali seria :ściana: ktoś ma jakiś pomysł co to może być i jak się tego pozbyć :!: aha model to g36 upgrade by machinegun do 380fps dzieki Quote Link to post Share on other sites
lup Posted December 16, 2005 Report Share Posted December 16, 2005 zdejmij ją delikatnie i wtedy powinno być Ci łatwiej odkręcić tłumik ognia. Nie napisałem dokładnie - moja wina - ja bez problemu mogę wykręcić lufe zew. wraz z tłumikiem. Problem mam w odkręceniu lufy od tłumika. Czy one oprócz skręcania są jakoś sklejane? kicha sie stała Evil or Very Madnaciskam spust a tu nic sie nie dzieje ... ale hwila po 3 sekundach pada strzal Chris pogadaj z Khaozem : http://www.wmasg.pl/forum/privmsg.php?mode=post&u=2825 On zdaje sie że w swoim G miał jakiś zaśniedziały styk przy spuście czy coś (no może coś popit... ale coś mi się kołacze po głowie jak czytam twój opis) Sand: dzięki za info o cordurze Quote Link to post Share on other sites
zibid Posted December 16, 2005 Report Share Posted December 16, 2005 Czy one oprócz skręcania są jakoś sklejane? Nie żartuj - tego się nie skleja. Spróbuj inaczej - wystaw lufę z tłumikiem np. na balkon (może być w cienkim worku jeśli jest mokro). Poczekaj aż zmarznie (w zimnie metal się kurczy odrobinę) - może to poluzuje zaciśnięty gwint na tyle że odkręcisz. A jeśli masz pod ręką np. Balistol to podlej z lekka gwint (raczej nie używaj do tego WD-40). Quote Link to post Share on other sites
lup Posted December 16, 2005 Report Share Posted December 16, 2005 Tu nic niska temperatura nie da, bo obie części są z metalu. Jak jeden element się skurczy od zimna to ten drugi tez - nie? Cóż spróbowałem i tego małao w to wierząc ale nic nie dało - trzyma bestia i zębami i pazurami :) Trudno na razie pałazuje ale jaeszcze będe z tym walczył. Quote Link to post Share on other sites
Small_Hunter Posted December 18, 2005 Report Share Posted December 18, 2005 Nie odkcaj palcami, tylko użyj np. śrubokręta jako dziwigni (przedładając go uprzednio przez otwory w tłumiku). Sprawdz czy tłumik nie jest dokceony imbulem (mała dziurka na spodzie)- w wersji 36C miałem go tak zamocowanego, natomiat w 36 trzyma się poprostu na gwincie... Quote Link to post Share on other sites
lup Posted December 18, 2005 Report Share Posted December 18, 2005 Nie no nie róbcie ze mnie idioty! Palcami to ja np. kanapke jem :))) Po co śrubokręt jak tłumik ognia w G36K ma "nacięcia" na zwykły klucz (teraz nie pamietam rozmiaru). Po drugie, dzięki za rade i dobre chęci ale niestety, nic z tego jak nie ma jak chwycić lufy zewnętrznej. Trzyma się to na gwińcie ale jakos tak na zicher skręcone i ni dy dy nie chce ruszyć. Dziś rozmawiałem z innym uzytkownikiem wersji K CA i też ma ten problem. Quote Link to post Share on other sites
Sand Posted December 19, 2005 Report Share Posted December 19, 2005 lup - aż z ciekawości spróbowałam przed chwilą - bezproblemowo, palcami właśnie, odkręciłam tłumik ognia :> - Czy jesteś pewien, że odkręcasz go w dobrą stronę:?: - Albo, że przy pierwszej próbie odkręcania w stronę "klasyczną" nie zakręciłeś go przypadkiem za mocno ;) :?: P.S. Ostatnio przy mnie Chris odkręcał tłumik ognia bo chciał zobaczyć jak G36 wygląda z tłumikiem dźwięku - operacja odkręcenia jednego i nakręcenia drugiego trwała o kilkadziesiąt sekund (bez użycia narzędzi). Pozdrawlaju Quote Link to post Share on other sites
Nanteris Posted December 19, 2005 Report Share Posted December 19, 2005 mi tez sie zaciął i nie moge go ruszyć ;) , Euzebi jakoś dał rade ale ponownie sie dziadostwo zakleszczyło :P , no cóż poczekam az "zmięknie" :evil: Quote Link to post Share on other sites
Konfederat Posted December 19, 2005 Report Share Posted December 19, 2005 Zdaje sie, że z postów jakie tu opisuje(my)cie wyłania sie któtkie przesłanie do ewentualnego nabywcy... CA dało dupy (według mnie znowu)- kupujesz na własne ryzyko. Quote Link to post Share on other sites
Nanteris Posted December 19, 2005 Report Share Posted December 19, 2005 Nie zgadzam się z tobą , nie chce by wygladało to ze chwale tego guna bo akurat go mam , ale moim zdaniem jest to bardzo pożadna replika , poręczna o dobrych osiągach , wady zdażaja sie w każdej , takie drobnostki jak tłumik płomienia który ma tendencje to zacinania sie nie powinien zniechęcic potencjalnych nabywców. Quote Link to post Share on other sites
Sand Posted December 19, 2005 Report Share Posted December 19, 2005 Świadomie zdecydowałam się na CA. Jest to moja trzecia replika, poprzednie dwie były TM i jak z większością TM z nimi też nie było problemów (abstrahując od typowych drobnych wad charakterystycznych dla danego modelu). Mówiąc, że świadomie zdecydowałam się na CA mam na myśli, że liczyłam się z potencjalną i prawdopodobną potrzebą "dochuchania" guna. Problemami w G36 okazała się za słaba bateria (która tak w zasadzie nie jest częścią guna i kupiłabym od razu większą gdybym wiedziała, że będzie potrzebna). Drugim problemem był brak jednej drobnej części w komorze HU. Podobno cała seria G-tów z CA miała jakiś fabryczny błąd, który w ramach gratisu serwis MG poprawiał (chodziło chyba o brak możliwości ustawienia HU na kulki 0,25 i cięższe). Nie wiem czy brak tej części wyniknął z pomyłki w serwisie, czy zgubiła się później a może w moim gunie nie było jej już fabrycznie... whatever. Docelowo byłam w stanie naprawić to sama w domu. Więc też nie można tego nazwać jakąć wielką wadą, która wykluczałaby te guny z grona "dobrych replik". Reasumując: - kupując CA byłam przygotowana na ewentualne "serwisowania" (w przeciwieństwie do zakupu TM, które jak to powiadają, nie sypią się ;) ). - uważam CA36 (i generalnie serię G-tów) za udaną replikę zarówno pod względem wyglądu, wykonania jak i "duszy" ;) Bez defetyzmu proszę ;) Quote Link to post Share on other sites
lup Posted December 19, 2005 Report Share Posted December 19, 2005 Nie jestem jakimś wytrawnym znawcą i użytkownikiem AEGów. Wyboru też nie żałuje. I podsumowując problem odkręcenia tłumika ognia to dla mnie detal. A z tą legendarną nie awaryjnością TM to wygląda, że jest ona tylko do czasu aż ktoś nie próbuje przekroczyć magicznej okolicy 300fps-ów, których w stocku nie dostaniecie (a w CA tak). Wystarczy poczytać parę postów na tym forum (i nie tylko). Po kilku dniach męczenia gun-a w kilku kierunkach uważam G36K za udany model. Widze w nim kilka rozwiązań w stylu "chłynski chłyt matettingowy" - np. dla mnie w wersji K przedni pin mógł by być od razu z "uchem" tak aby pas można było przypiąć :) Wiem/czytałem, że i STTI, i ICS, i G&G też mają takie "drobiazgi". No może ci ostatni najmniej, ale tu z kolei cena... :? Dla mnie jest to jak na razie najlepsza alternatywa dla wszędobylskich M-ek. Jednocześnie krok pośredni przed innymi gun-ami, do których ciężko u nas dostać coś z dodatkowych akcesorii. [ Dodano: Pon 19 Gru, 2005 ] - Czy jesteś pewien, że odkręcasz go w dobrą stronęQuestion- Albo, że przy pierwszej próbie odkręcania w stronę "klasyczną" nie zakręciłeś go przypadkiem za mocno Cooooż tu możesz miec rację - za diabła nie pamiętam w którą strone po raz pierwszy kręciłem :))) Z drugiej strony nie używałem klucza, kombinerek itd. więc nie powinien się zakleszczyć. Na razie i tak nie mam potrzeby odkręcenia, więc metoda Nanterisa... :) Quote Link to post Share on other sites
JPG Posted December 21, 2005 Report Share Posted December 21, 2005 W terenie większy zasięg jak by nie patrzeć się jednak przydaje To znaczy tylko tyle, że jescze nigdy nie znalazłeś się za plecami przeciwnika . . . Pisząc to nie prubuję Cię obrazić czy coś w tym stylu, chciałem tylko powiedzieć, że pierwszy "upgrade" jaki należy zrobić to nauczyć się naprawdę cicho poruszać. :D Ponadto chciałbym pozdrowić babcię i wszystkich, którym niehonorowo strzelałem w plecy :D Ale powiem wam, że coraz bardziej mi się ten gun podoba, a sklepy kuszą promocjami. A ponieważ robię sobie listę plusów i minusów pozwolę sobie streścić to co tu wyczytałem: -tłumik płomienia może się nie odkręcać (miałem 3 guny i tylko raz odkręcałem tłumik) -potrzebna jest mocna bateria (jest jakaś bateria 10,8v która by pasowała?) -luneta nie dla każdego jest wygodna Z pozytywnych rzeczy jakie tu przeczytałem to to, że nie ma problemów z mechniką GB i spalonych silników. wygląda na to że CA jednak nie dało ciała. Oczywiście jeśli ktoś chce coś dodać to proszę bez krępacji ... Quote Link to post Share on other sites
tomow Posted December 21, 2005 Report Share Posted December 21, 2005 ja ze swoim G36 CA 380PS by Machinegun nie mam najmniejszych problemów :D wszystko sie odkreca (jeżeli chce zeby sie odkręciło :) ), bateria w miare długo trzyma (patrz parę postów wyżej) , osiągi są bardzo dobre , wygląd super i póki co zero awarii polecam każdemu pozdro Quote Link to post Share on other sites
JPG Posted December 27, 2005 Report Share Posted December 27, 2005 Jakoś tak wyszło, że stałem się posiadaczem G36K :D Muszę powiedzieć, że oglądałem wcześniej CA36C i jeśli chodzi o jakość wykonania to wersja K wypada lepiej - dziwne. Jeszcze nie strzelałem, zobaczymy przy najbliższej okazji jak się sprawdzi w akcji. Już się nie chwalę . . . Teraz pytanie: To jest w zasadzie stock, czy wystarczy mi bateria 9,6v/600mAh? Sporo tu pisaliście o problemach z bateriami, ale nikt nie wspomniał czy problemy są zawsze czy tylko po tuningu. Mam też dwie szyny, tyle tylko że nie mam do nich śrub mocujących. Gdybym miał iść do "sklepu ze śrubami" i kupić takie to o co mam pytać pana sklepowego? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.