t0m3k Posted March 31, 2014 Report Share Posted March 31, 2014 (edited) Witam, problem dotyczy repliki akms rk-10 boyi, a dokładnie gearboxa (stockowego). Po strzelance, oddając kilka strzałów na singlu momentalnie mechanizm przestał działać. Bateria jest w porządku (podłączałem do kilku innych), silnik odłączony chodzi okej. Rozebrałem gb, niby wszystko jak powinno, złożyłem z powrotem a tu ta sama sytuacja - oddaję kilka strzałów i znowu zamiera. Wygląda to mniej więcej tak, że po naciśnięciu spustu mechanizm reaguje, zębatki (widać za spustem) minimalnie ruszają się, tak jakby coś je blokowało. W zasadzie straciłem pomysł, co mogę z tym zrobić Jeśli wątek był poruszany na forum to przepraszam, ale nie przychodziła mi na myśl żadna odpowiednia fraza do wpisania nieomal identyczną sytuację można zaobserwować tutaj, więc nie robiłem filmiku gearbox oddaje niepełny strzał i zamiera: pozdrawiam! Edited March 31, 2014 by t0m3k Quote Link to post Share on other sites
t0m3k Posted March 31, 2014 Author Report Share Posted March 31, 2014 dopiero teraz zauważyłem, wzdłuż prowadnicy (plastikowej) mam pęknięcie (mniej więcej w połowie długości) na 2cm, sprężyna z tłokiem chodzą płynnie i nie wygląda niby jakby miało mieć wpływ jakiś Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted April 1, 2014 Report Share Posted April 1, 2014 Jaką masz baterię? Dla mnie to wygląda na typową zacinkę tłoka w tylnej pozycji. Podłączałeś inną, mocniejszą baterię i próbowałeś strzelić na singlu, żeby przepchnąć tłok? Jeśli nie, to spróbuj, jak pomoże to pora zainwestować w nową baterię. Quote Link to post Share on other sites
blackblut Posted April 1, 2014 Report Share Posted April 1, 2014 Może prowadnica się przekrzywia i blokuje tłok. Dlatego pękła Quote Link to post Share on other sites
t0m3k Posted April 1, 2014 Author Report Share Posted April 1, 2014 bateria stockowa, jak najbardziej w porządku, testowana na kilku innych replikach. Jak napisałem, podłączyłem gb do kilku innych z tym samym efektem. Nie jestem pewniem czy nie pękła, gdy otwierałem gb z cofniętym tłokiem, mechanizm sam w sobie chodzi płynnie. Jest jakiś cień szansy, że coś nie tak z przerywaczem, albo stykami? Quote Link to post Share on other sites
adrIan Posted April 1, 2014 Report Share Posted April 1, 2014 Możliwości jest co najmniej kilka. Bez zdjęć i ew. filmiku więcej wywróżyć się nie da. Quote Link to post Share on other sites
pan kozaq Posted April 2, 2014 Report Share Posted April 2, 2014 Z przerywaczem i stykami jest raczej wszystko ok. Jeżeli kolega z teamu ma lipo, spróbuj postrzelać na nim. Najprawdopodobniej wina zasilania (czyt. bateria do wymiany) Quote Link to post Share on other sites
blackblut Posted April 2, 2014 Report Share Posted April 2, 2014 (edited) A jeśli to wina prowadnicy a podepniesz lipo 11 to możesz się pozbyć zębatek bądź tłoka. Sprawdź pierw w jakiej pozycji zatrzymuje się tłok podczas zacinki Edited April 2, 2014 by blackblut Quote Link to post Share on other sites
t0m3k Posted April 2, 2014 Author Report Share Posted April 2, 2014 Bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem z Waszej strony Link wrzuciłem w pierwszym poście, słychać tam, jak gb oddaje jeden strzał w okolicach 0:18 (i 2:12) a potem przestaje pracować. (nie jest to moje wideo ale przypadek identyczny, poza tym, że nie wpadłem oczywiście na taki kretyński sposób ze śrubokrętem) Tłok zatrzymuje się mniej więcej w połowie drogi, dokładnie nie jestem w stanie stwierdzić, bo przy rozkładaniu gb sprężyna się yhm, rozpręża. postaram się zrobić jakieś video własne na dniach Quote Link to post Share on other sites
blackblut Posted April 2, 2014 Report Share Posted April 2, 2014 Skoro jest w połowie to jest problem z prowadnicą sprężyny pokaż jej zdjęcia( od tyłu też czy ma uszy) Quote Link to post Share on other sites
t0m3k Posted April 2, 2014 Author Report Share Posted April 2, 2014 http://zapodaj.net/c7c89e214db24.jpg.html niestety, nie mam dostępu do lepszego aparatu więc obok poprowadziłem linię po tym pęknięciu uszy ma jak najbardziej, nienaruszone Quote Link to post Share on other sites
blackblut Posted April 3, 2014 Report Share Posted April 3, 2014 Hmm... Zapewne nie masz innej prowadnicy? Sprwadz czy wszystkie zębatki są ok tzn nie są krzywe mają wszystkie ząbki czy któraś o coś nie trze. Sprawdzasz po kolei, czy zębatki kręcą(bez tłoka) następnie wyciągnij Cylinder i tłok i zobacz czy prowadnica chodzi na boki. Zobacz czy na tłoku pojawiają się od gniecenia Quote Link to post Share on other sites
SnajperSWD Posted April 3, 2014 Report Share Posted April 3, 2014 W RK masz lipny silnik wrzuć: mosfet z AB, lipola, albo silnik każda z tych opcji zadziała. Quote Link to post Share on other sites
blackblut Posted April 3, 2014 Report Share Posted April 3, 2014 Z takim podejściem to może od razu warto wszystko wymienić bo tłok jest plastikowy, zębatki kijowe, sprężyna zbyt szybko się zbija... Quote Link to post Share on other sites
t0m3k Posted April 9, 2014 Author Report Share Posted April 9, 2014 na razie prowadnica zamówiona, dam znać jaki będzie efekt Quote Link to post Share on other sites
painmaker666 Posted April 15, 2014 Report Share Posted April 15, 2014 (edited) Mam ten sam problem u mnie w G36 od ARES'a. Replika strzelała bardzo ładnie i chyba tydzień po zakupie się zacięła w taki sam sposób. Żeby nie marnować pieniędzy pojechałem do nadwornego mechanika i bez otwierania gearboxa, wyciągając tylko sprężynę, na lipo 11,1 ruszyliśmy tłok bez sprężyny. Złożyliśmy i strzela. Dwa dni później sytuacja się powtarza tylko tym razem leci dym z silnika, więc replika poszła na gwarancje. Wymienili prowadnice i silnik. Replika przetrwała 2 strzelanki i w tą niedzielę znów padła. Wysłałem dzisiaj znowu na gwarancję. Zobaczymy co zrobią tym razem. Jak będą wyniki to napiszę. Dodam też że z pierwsze dwa zacięcia zrobiły się na sprężynie stock'owej, a ta ostatnia na 120 Guarder'a. Edited April 15, 2014 by painmaker666 Quote Link to post Share on other sites
t0m3k Posted May 2, 2014 Author Report Share Posted May 2, 2014 Niestety, wymieniłem prowadnicę, ale problem pozostał, tak więc to nie jej wina. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted May 3, 2014 Report Share Posted May 3, 2014 Witam, takie pytanka 1. Jaka sprężyna siedzi wewnątrz. 2. Czy sprężyna jest podwójnie łożyskowana Odnoszę wrażenie że możesz mieć za ciasno wypodkłądkowane zębatki a jak jeszcze środkowa zębatka jest krzywa to tym bardziej. Sprawdź na lipo 11.1 V, dodatkowo wstępnie również obwiniam słabą baterię i silnik. A jak sie kręcą zębatki przy skręconym GB bez -prowadnicy i sprężyny Edyta: sprawdź jeszcze jak pracuje w skręconym GB sam tłok na prowadnicach szkieletu. Quote Link to post Share on other sites
Jey85 Posted May 3, 2014 Report Share Posted May 3, 2014 Miałem kiedys podobny problem w cm40- po zamontowaniu tłoka ultimate tłok zacinał się w tylnej pozycji. W sumie jedyne działające rozwiązanie jakie miałem to wymiana tłoka na inny. Nadal nie mam pomysłu co mogło powodować taki efekt. Quote Link to post Share on other sites
painmaker666 Posted May 8, 2014 Report Share Posted May 8, 2014 Mam ten sam problem u mnie w G36 od ARES'a. Replika strzelała bardzo ładnie i chyba tydzień po zakupie się zacięła w taki sam sposób. Żeby nie marnować pieniędzy pojechałem do nadwornego mechanika i bez otwierania gearboxa, wyciągając tylko sprężynę, na lipo 11,1 ruszyliśmy tłok bez sprężyny. Złożyliśmy i strzela. Dwa dni później sytuacja się powtarza tylko tym razem leci dym z silnika, więc replika poszła na gwarancje. Wymienili prowadnice i silnik. Replika przetrwała 2 strzelanki i w tą niedzielę znów padła. Wysłałem dzisiaj znowu na gwarancję. Zobaczymy co zrobią tym razem. Jak będą wyniki to napiszę. Dodam też że z pierwsze dwa zacięcia zrobiły się na sprężynie stock'owej, a ta ostatnia na 120 Guarder'a. Replika wróciła z gwarancji wszystko pięknie, ale tylko do 5 magazynka po którym znowu tłok zaciął się w tylnym położeniu. Tym razem serwisanci wymienili tłok i łożyska. Można się... zdenerwować. Ale jak to mówią do trzech razy sztuka, może nie będzie im się chciało robić 4 razy i tym razem zrobią porządnie. Po powrocie od Panów ze SpecShopu, znowu wam napiszę co tam porobili. :D Quote Link to post Share on other sites
t0m3k Posted May 11, 2014 Author Report Share Posted May 11, 2014 Witam, takie pytanka 1. Jaka sprężyna siedzi wewnątrz. 2. Czy sprężyna jest podwójnie łożyskowana Odnoszę wrażenie że możesz mieć za ciasno wypodkłądkowane zębatki a jak jeszcze środkowa zębatka jest krzywa to tym bardziej. Sprawdź na lipo 11.1 V, dodatkowo wstępnie również obwiniam słabą baterię i silnik. A jak sie kręcą zębatki przy skręconym GB bez -prowadnicy i sprężyny Edyta: sprawdź jeszcze jak pracuje w skręconym GB sam tłok na prowadnicach szkieletu. 1. Sprężyna stock, obstawiam m110-120 , po przebiegu ok 7k, ma nieco ponad 13cm więc zakładam, że jest już trochę zbita i czeka wymiana 2. Sprężyna łożyskowana? Prowadnica łożyskowana jest, głowica tłoka raczej nie Bez tłoka i sprężyny, zębatki kręcą, trochę głośno (obstawiam złe wypodkładkowanie), jednakże cykle na singlu są nieregularne, różnej długości, czasami zębatka tłokowa zostaje zębami "do góry". To normalne, czy obecność tłoka to wyrównuje? (anti reverseal był zamontowany) Quote Link to post Share on other sites
destructor Posted May 13, 2014 Report Share Posted May 13, 2014 Nie wiem czy pomogę, ale podobny problem miałem w l85 Army. Replika strzeli kilka razy i zamiera. Po zdjęciu górnej części gb znów silnik nie reaguje, mimo tego, że napięcie jest podawane. Po wyjęciu silnika i jego ponownym włożeniu, zębatki kręciły zanim nie założymy górnego gb. Znów kilka strzałów i trup. Winowajcą okazał się oczywiście sinik, ale nie wiem czy tak samo jest w twoim przypadku. Sam silnik po wyjęciu kręcił ok, nie zacinał się ani nic takiego. Quote Link to post Share on other sites
Dominio123 Posted June 15, 2014 Report Share Posted June 15, 2014 Dołączam się do tematu. Też mam podobny problem, lecz w moim przypadku nie ma ani jednego strzału tylko ruch mechanizmu do połowy i tyle. Na razie nasmarowanie prawie nic nie dało, a i wymiana silnika z innej repliki też nic. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted June 15, 2014 Report Share Posted June 15, 2014 Sprawdzić czy przerywacz trybu ognia jest już zużyty. Dogiąć blaszki styków. Quote Link to post Share on other sites
Dominio123 Posted July 9, 2014 Report Share Posted July 9, 2014 Blaszki styków zostały do gięte, przerywacz nie wydaje się zużyty, ale i tak podmieniłem go na inny i dalej nic. Kombinowałem z tymi przewodami sporo, za izolowałem je przy stykach dla pewności, sprawdziłem też czy nie ma przetarć i żadnych uszczerbków nie było. Dodam, że w moim przypadku nie pomogła zmiana dwóch prowadnic sprężyny, tłoka z głowicą do niego, sprężyny na mocniejszą ( ta moja jest niesamowicie zbita, zapewne od zablokowania się w tylnym położeniu na długi czas), wszystkich zębatek, cylindra jego głowicy i listwy. Co tu jeszcze napisać, podkładkowanie za 1 razem było dobrze zrobione, później wdrożyłem konfiguracje luźną :P i dalej nic po czym już z braku pomysłów w ogóle je zdjąłem i dalej pudło. Mogę napisać dla informacji na jakie firmy zmieniałem części. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.