Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Zacinający się gearbox v3


Recommended Posts

Witam, problem dotyczy repliki akms rk-10 boyi, a dokładnie gearboxa (stockowego). Po strzelance, oddając kilka strzałów na singlu momentalnie mechanizm przestał działać. Bateria jest w porządku (podłączałem do kilku innych), silnik odłączony chodzi okej. Rozebrałem gb, niby wszystko jak powinno, złożyłem z powrotem a tu ta sama sytuacja - oddaję kilka strzałów i znowu zamiera.

Wygląda to mniej więcej tak, że po naciśnięciu spustu mechanizm reaguje, zębatki (widać za spustem) minimalnie ruszają się, tak jakby coś je blokowało. W zasadzie straciłem pomysł, co mogę z tym zrobić

 

Jeśli wątek był poruszany na forum to przepraszam, ale nie przychodziła mi na myśl żadna odpowiednia fraza do wpisania

nieomal identyczną sytuację można zaobserwować tutaj, więc nie robiłem filmiku

gearbox oddaje niepełny strzał i zamiera:

 

pozdrawiam!

Edited by t0m3k
Link to post
Share on other sites

Jaką masz baterię? Dla mnie to wygląda na typową zacinkę tłoka w tylnej pozycji. Podłączałeś inną, mocniejszą baterię i próbowałeś strzelić na singlu, żeby przepchnąć tłok? Jeśli nie, to spróbuj, jak pomoże to pora zainwestować w nową baterię.

Link to post
Share on other sites

bateria stockowa, jak najbardziej w porządku, testowana na kilku innych replikach. Jak napisałem, podłączyłem gb do kilku innych z tym samym efektem.

Nie jestem pewniem czy nie pękła, gdy otwierałem gb z cofniętym tłokiem, mechanizm sam w sobie chodzi płynnie.

Jest jakiś cień szansy, że coś nie tak z przerywaczem, albo stykami?

Link to post
Share on other sites

Bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem z Waszej strony

Link wrzuciłem w pierwszym poście, słychać tam, jak gb oddaje jeden strzał w okolicach 0:18 (i 2:12) a potem przestaje pracować. (nie jest to moje wideo ale przypadek identyczny, poza tym, że nie wpadłem oczywiście na taki kretyński sposób ze śrubokrętem)

Tłok zatrzymuje się mniej więcej w połowie drogi, dokładnie nie jestem w stanie stwierdzić, bo przy rozkładaniu gb sprężyna się yhm, rozpręża.

postaram się zrobić jakieś video własne na dniach

Link to post
Share on other sites

Hmm... Zapewne nie masz innej prowadnicy? Sprwadz czy wszystkie zębatki są ok tzn nie są krzywe mają wszystkie ząbki czy któraś o coś nie trze. Sprawdzasz po kolei, czy zębatki kręcą(bez tłoka) następnie wyciągnij Cylinder i tłok i zobacz czy prowadnica chodzi na boki.

Zobacz czy na tłoku pojawiają się od gniecenia

Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem u mnie w G36 od ARES'a. Replika strzelała bardzo ładnie i chyba tydzień po zakupie się zacięła w taki sam sposób. Żeby nie marnować pieniędzy pojechałem do nadwornego mechanika i bez otwierania gearboxa, wyciągając tylko sprężynę, na lipo 11,1 ruszyliśmy tłok bez sprężyny. Złożyliśmy i strzela. Dwa dni później sytuacja się powtarza tylko tym razem leci dym z silnika, więc replika poszła na gwarancje. Wymienili prowadnice i silnik. Replika przetrwała 2 strzelanki i w tą niedzielę znów padła. Wysłałem dzisiaj znowu na gwarancję. Zobaczymy co zrobią tym razem. Jak będą wyniki to napiszę.

 

Dodam też że z pierwsze dwa zacięcia zrobiły się na sprężynie stock'owej, a ta ostatnia na 120 Guarder'a.

Edited by painmaker666
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witam, takie pytanka

1. Jaka sprężyna siedzi wewnątrz.

2. Czy sprężyna jest podwójnie łożyskowana

 

 

Odnoszę wrażenie że możesz mieć za ciasno wypodkłądkowane zębatki a jak jeszcze środkowa zębatka jest krzywa to tym bardziej.

Sprawdź na lipo 11.1 V, dodatkowo wstępnie również obwiniam słabą baterię i silnik.

A jak sie kręcą zębatki przy skręconym GB bez -prowadnicy i sprężyny

 

 

Edyta: sprawdź jeszcze jak pracuje w skręconym GB sam tłok na prowadnicach szkieletu.

Link to post
Share on other sites

Miałem kiedys podobny problem w cm40- po zamontowaniu tłoka ultimate tłok zacinał się w tylnej pozycji. W sumie jedyne działające rozwiązanie jakie miałem to wymiana tłoka na inny. Nadal nie mam pomysłu co mogło powodować taki efekt.

Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem u mnie w G36 od ARES'a. Replika strzelała bardzo ładnie i chyba tydzień po zakupie się zacięła w taki sam sposób. Żeby nie marnować pieniędzy pojechałem do nadwornego mechanika i bez otwierania gearboxa, wyciągając tylko sprężynę, na lipo 11,1 ruszyliśmy tłok bez sprężyny. Złożyliśmy i strzela. Dwa dni później sytuacja się powtarza tylko tym razem leci dym z silnika, więc replika poszła na gwarancje. Wymienili prowadnice i silnik. Replika przetrwała 2 strzelanki i w tą niedzielę znów padła. Wysłałem dzisiaj znowu na gwarancję. Zobaczymy co zrobią tym razem. Jak będą wyniki to napiszę.

 

Dodam też że z pierwsze dwa zacięcia zrobiły się na sprężynie stock'owej, a ta ostatnia na 120 Guarder'a.

 

Replika wróciła z gwarancji wszystko pięknie, ale tylko do 5 magazynka po którym znowu tłok zaciął się w tylnym położeniu. Tym razem serwisanci wymienili tłok i łożyska. Można się... zdenerwować. Ale jak to mówią do trzech razy sztuka, może nie będzie im się chciało robić 4 razy i tym razem zrobią porządnie. Po powrocie od Panów ze SpecShopu, znowu wam napiszę co tam porobili. :D

Link to post
Share on other sites

Witam, takie pytanka

1. Jaka sprężyna siedzi wewnątrz.

2. Czy sprężyna jest podwójnie łożyskowana

 

 

Odnoszę wrażenie że możesz mieć za ciasno wypodkłądkowane zębatki a jak jeszcze środkowa zębatka jest krzywa to tym bardziej.

Sprawdź na lipo 11.1 V, dodatkowo wstępnie również obwiniam słabą baterię i silnik.

A jak sie kręcą zębatki przy skręconym GB bez -prowadnicy i sprężyny

 

 

Edyta: sprawdź jeszcze jak pracuje w skręconym GB sam tłok na prowadnicach szkieletu.

 

1. Sprężyna stock, obstawiam m110-120 , po przebiegu ok 7k, ma nieco ponad 13cm więc zakładam, że jest już trochę zbita i czeka wymiana

2. Sprężyna łożyskowana? Prowadnica łożyskowana jest, głowica tłoka raczej nie

 

Bez tłoka i sprężyny, zębatki kręcą, trochę głośno (obstawiam złe wypodkładkowanie), jednakże cykle na singlu są nieregularne, różnej długości, czasami zębatka tłokowa zostaje zębami "do góry". To normalne, czy obecność tłoka to wyrównuje? (anti reverseal był zamontowany)

Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy pomogę, ale podobny problem miałem w l85 Army. Replika strzeli kilka razy i zamiera. Po zdjęciu górnej części gb znów silnik nie reaguje, mimo tego, że napięcie jest podawane. Po wyjęciu silnika i jego ponownym włożeniu, zębatki kręciły zanim nie założymy górnego gb. Znów kilka strzałów i trup. Winowajcą okazał się oczywiście sinik, ale nie wiem czy tak samo jest w twoim przypadku. Sam silnik po wyjęciu kręcił ok, nie zacinał się ani nic takiego.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Blaszki styków zostały do gięte, przerywacz nie wydaje się zużyty, ale i tak podmieniłem go na inny i dalej nic. Kombinowałem z tymi przewodami sporo, za izolowałem je przy stykach dla pewności, sprawdziłem też czy nie ma przetarć i żadnych uszczerbków nie było. Dodam, że w moim przypadku nie pomogła zmiana dwóch prowadnic sprężyny, tłoka z głowicą do niego, sprężyny na mocniejszą ( ta moja jest niesamowicie zbita, zapewne od zablokowania się w tylnym położeniu na długi czas), wszystkich zębatek, cylindra jego głowicy i listwy. Co tu jeszcze napisać, podkładkowanie za 1 razem było dobrze zrobione, później wdrożyłem konfiguracje luźną :P i dalej nic po czym już z braku pomysłów w ogóle je zdjąłem i dalej pudło. Mogę napisać dla informacji na jakie firmy zmieniałem części.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...