VLord Posted April 4, 2014 Report Share Posted April 4, 2014 Niedawno zamontowałem w swojej replice CM048M nowy akumulator Lipo 11.1V 1200mAh. Po wystrzeleniu około 60 kulek wszystko było ok, potem poczułem charakterystyczny smród, natychmiast przestałem strzelać. Zdemontowałem osłonę silnika i przyjrzałem się jego pracy, kiedy jest w ruchu dłuższą chwilę pojawia się smród i płomień / iskry, w jego dolnej części. Silnik działa z wyłączeniem opisywanego objawu jak należy, nie stracił na mocy. Wróciłem do starego akumulatora Nimh 8.4V 1200mAh, również pojawia się smród i płomień lecz po dłuższej chwili. Czy przesadziłem z akumulatorem, czy może to jest zupełnie normalne i nie ma się czym przejmować, jak to naprawić? Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted April 4, 2014 Report Share Posted April 4, 2014 (edited) Może przesadziłeś z długością chwili, ile to trwało? Wszystkie akumulatory iskrzą i wydzielają smrodek podczas pracy, a zwłaszcza te nowe. Myślę, że jeszcze trochę pochodzi i się dotrze. Edited April 4, 2014 by MrMCET Quote Link to post Share on other sites
VLord Posted April 4, 2014 Author Report Share Posted April 4, 2014 Przeprowadziłem kolejną próbę, począwszy od akumulatora 8.4V, nie było niepokojących objawów. Po podłączeniu 11.1V, smród i iskry pojawiły się natychmiast po uruchomieniu. Zatem zapewne jest to wina akumulatora, przed jego kupieniem przeglądałem różne fora, i ludzie korzystają z akumulatorów 11.1V, chociaż częściej 9.6V. Mam wrażenie, że silnik chodzi za szybko. Może zakup lepszej sprężyny stawiającej większy opór mógłby to rozwiązać? Ewentualnie kupię nowy silnik lub akumulator 9.6V. Quote Link to post Share on other sites
pan kozaq Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 Mosfet zamontuj sobie- poprawisz osiągi i rozwiążesz problem. Quote Link to post Share on other sites
blackblut Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 Kup nowy silnik, masz gdzieś zwarcie na izolacji. Co do jasnej ciasnej ma do tego mosfet? Jak dla mnie nic a nic. Quote Link to post Share on other sites
erykxdxd Posted April 18, 2014 Report Share Posted April 18, 2014 Na moje oko to palisz silnik na tym akku. Zapewne jest już do wymiany. Quote Link to post Share on other sites
Mordecai Posted April 19, 2014 Report Share Posted April 19, 2014 A tak na przyszłość, nie radzę wkładać LiPo 11,1V do repliki ze stockowymi zębatkami, bo może się to skończyć ich zmieleniem po dłuższym używaniu. Jeśli poradzisz sobie z problemem to włóż tam lepiej 7,4V. Quote Link to post Share on other sites
Powała Posted April 19, 2014 Report Share Posted April 19, 2014 11,1 V to morderstwo dla zębatek, tłoka i innych tego rodzaju "pierdół" stockowych. Przecież LiPo 7,4 V to i tak nieporównywalnie lepsze funkcjonowanie repliki niż przy NiMh 9,6... Po co przesadzać :icon_exclaim: :icon_question: Quote Link to post Share on other sites
erykxdxd Posted April 19, 2014 Report Share Posted April 19, 2014 11,1 V to morderstwo dla zębatek, tłoka i innych tego rodzaju "pierdół" stockowych. Przecież LiPo 7,4 V to i tak nieporównywalnie lepsze funkcjonowanie repliki niż przy NiMh 9,6... Po co przesadzać :icon_exclaim: :icon_question: Nic dodać, nic ująć. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted April 19, 2014 Report Share Posted April 19, 2014 Może dlatego, żeby na przykład komfortowo strzelać ogniem pojedynczym. Zresztą jego replika, jego sprawa. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.