Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Przy zakupie replik chcę od razu wymienić elementy które są najsłabsze czyli prowadnice i tłok na bardzo wytrzymałe alby w przyszłości się o nie nie martwić.

 

Przy krótkich seriach szkielet nie wytrzyma 11,1V?

 

Ile fps powinna mi dać sprężyna M115 Elementa gdy już się ubije, chciałbym uzyskać 400-410fps.

Edited by Tomek0117
Link to post
Share on other sites
  • Replies 456
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Witam

Z racji tego iż sprowadzam do Polski repliki EA moja ocena może być odebrana jako nieco "stronnicza"ale napiszę wam jak działają te których sam używam

1 SBR krótka lufa moc 450 fps

Dokonane zmiany

Spring SP 120 Guarder

Prowadnica Guarder łożyskowana

Lufa Guarder 6.02 464(bodajże)

Gumka HU zielone G&G

Bateria 7.4 LiPO 2400 Redox

Kable niskooporowe +mosfet z AB

(reszta stock)

Replika użytkowana bardzo intensywnie po przebiegu 50000 kulek:

Zębatki nie wykazują nadmiernego wyeksploatowania

Tłok (stockowy)delikatnie starte dwa ostatnie zęby jednak w stopniu nie mającym wpływu na działanie repliki

Silnik przy baterii 7.4 LiPo pracuje poprawnie.

Szkielet GB nie nosi śladów pęknięć cylinder bez rys etc

Replika posiada fantastyczna szczelność dzięki czemu zasięgiem potrafi zawstydzić koleżanki o zdecydowanie większej ilośco FPSów

Moim zdaniem w ceni <900 trudno dostać coś w tej klasie (nowego z gwarancją)

 

2 SBR wersji długiej moc 550 FPS

Druga replika zbudowana do testów intensywnie testowana jednak z racji mocy tylko na singlu

Dokonane zmiany

Spring SP150 Guarder

Tłok Ultimate & stalowych zębów

Głowica tłoka łożyskowana POM Ultimate

Prowadnica sprężyny Guarder Łożyskowana

Lufa Guarder 509

Gumka HU CZarna Systema

Bateria 11.1 LiPo Redox

Kable niskooporowe +mosfet z AB

Replika po przestrzeleni 25000 Kulek:

Zębatki bez śladów złużycia !!

GB brak pęknięć rys itp cylinder bez rys

silnik daje rade ale przy tej mocy warto zainwestować w mocniejszy

Osiągi repliki są imponujące(nigdy nie dokonywałem pomiarów przy pomocy taśm mierniczych dlatego nie będę podawać niepotwierdzonych wyników)

Do replik obu używane są kulki Madbull o wadze 0.30g

 

Reasumując za cene 861Pln w moim odczuciu najlepszy zakup nowej repliki z rodziny M

Wszystkich chętnych do sprawdzenia jak replika sprawdza się w polu zapraszam na Warszawskie strzelanki gdzie zawsze można dokładnie je obejrzeć

 

Co ważne repliki EA oktualnie wystepują w dwuch mocach stockowych 330FPS i 400FPS

 

Co masz na mysli mowiac ze sprowadzasz ? Any time anywhere, wszystkie modele ? I jeszcze jedno mnie interesuje, jakie modele wystepuja w wersji 400FPS i troche wiecej informacji o tej ilosci FPS. Czy zmieniona tylko sprezyna czy cos jeszcze ?

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam wszystkich!

Przymierzam się do zakupu Border Patrola ze stajni EA, no i mam kilka pytań do posiadaczy tych replik.

Planuję wzmocnić replikę i na podstawie informacji znalezionych w różnych wątkach na forum spróbowałem zestawić sensowną konfigurację części:

-Wzmocniony tłok SHS z 14 stalowymi zębami http://azteko.pl/shs...ami-p-1816.html

-Metalowa łożyskowana prowadnica sprężyny SHS V.2 http://azteko.pl/shs...cha-p-2568.html

-Głowica cylindra do M4 cicha SHS http://azteko.pl/shs...cha-p-2568.html

-Głowica tłoka Ultimate cicha http://azteko.pl/ult...ent-p-3711.html

-Sprężyna Guarder M120

 

Interesuje mnie stabilny wynik na poziomie 420fps, jednocześnie nie chcę, aby replika była zbyt mocno obciążona. Z wypowiedzi kolegów powyżej wynika, że szkielet jak i pozostałe części powinny bez większego problemu dać radę, ale gwarancji nigdy miał nie będę. Gdyby ktoś bardziej doświadczony powiedział czy ten zestaw (przynajmniej w teorii) będzie latał, czy ewentualnie potrzeba jeszcze jakichś zmian wewnętrznych, będę wdzięczny;)

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Po przemyśleniu kilku spraw doszedłem do wniosku, że nie będę trzymał mojego M4A1 na replikę CQB. Mamy w okolicy za mało miejsc gdzie rozgrywki CQB w ogóle mogą się odbyć, ponadto, a na te budynki co u nas są to mam gazową berettę od WE, która w zupełności wystarcza, tak więc stwierdziłem, że wzmacniam replikę. Dziś składam zamówienie u Azteko. Pytanie do Was koledzy, czy jest sens wymieniać tłok na np. shs z metalowymi zębami, czy też stockowy tłok jest na tyle wytrzymały, że zniesie guarderowskiego springa SP120 i baterię LiPo 7.4? Ogólnie wymienię wam co zamierzam kupić, powiedzcie mi czy jest sens?

1. Sprężyna SP120 [GUARDER] - przeczytałem temat, widziałem, że pisaliście iż tą sprężyne jeszcze na spokojnie można włożyć do stockowego gb.

2. Metalowa łożyskowana prowadnica sprężyny v.2 [sHS] - podobno stockowa jest plasticzana, przy ponad 400fps'ach wolę jednak nie ryzykować i wymienić za jednym razem.

3. Tłok ze stalowymi zębami [sHS] - o ile istnieje taka potrzeba? Jeśli tak, to powiedzcie mi proszę, ile zębów musi mieć tłok? Szczerze Wam powiem, że od dawna nabyłem umiejętność rozbierania i składanie GB, aczkolwiek nie wiem od czego zależy ilość zębów. Proszę o pomoc.

Pozdro

Link to post
Share on other sites

Tak jak Wiciok wspomniał z mosfetem kable inaczej idą, ale mniejsza. Znalazłem już rozwiązanie mojego problemu! :D

Głupi ja siedziałem przez 2 godziny i szukałem tanich mosfetów, byleby z aktywnym hamulcem, aż tu nagle żarówka nad głową się zapaliła i tak sobie pomyślałem, że przecież mam MERF3.2 od GATEE w kałaszkum który jest zrobiony na wtykach i wypięcie go zajmuje mi ok. minutę z uwagi na to że AK robi mi za snajperkę i jest owinięty w szmatę.. Żeby nie fakt, że na ak jest szmata, to wypięcie mosfetu to jest max 10 sekund, więc w czym problem zrobić taki sam układ kabli w eMce i w zależności od tego czym będę miał ochotę postrzelać, do tego będę wpinał MERF'a, bo tak prawdę mówiąc głupotą byłoby kupienie kolejnego mosfetu, skoro mam mosfet, w dodatku nie tani i bardzo łatwo go przełożyć, a z pewnością lepiej ochroni moją replikę niż jakiś zwykły układ. Co innego gdyby był lutowany, ale nie jest i ja zamierzam to wykorzystać. :D

Co do dźwigienki otwierającej okno wyrzutu łusek, to kupiłem rączkę z tym oto elementem od A&K/P&J, Pan z Azteko powiedział, że powinno banglać, mam nadzieje, że tak będzie, patrzyłem na zdjęcia eMek od P&J i gearbox wydaje się wyglądać tak samo, więc i sam element powinien mieć te same konty.. - Oby, bo inaczej się zastrzele...

WAŻNE PYTANIE! Czy spiłować ostatni ząb tłoka? po rozłożeniu repliki na 2 części i oddaniu kilku strzałów na Semi, zauważyłem, że zaczyna ciągnąć tłok i zatrzymuje się on w 1/3 drogi.

Link to post
Share on other sites

ostani ząb tłoka z tych które wyglądaj tak samo, nazwijmy to w ten sposób, nigdy nie uważałem tego ostatniego za ząb, choć w istocie spełnia tą samą rolę, takie przyzwyczajenie :P szczerze Wam powiem że nie pamiętam po co się tego zęba piłowało, ale jest to ponoć zalecane, myślicie że powinienem go spiłować i czy możecie mi powiedzieć po co się go piłowało? 2 lata temu tuningując kałacha robiłem ten zabieg, i wtedy wiedziałem co to ma na celu, ale z biegiem czasu mi się trochę cennych info zapomniało.

Link to post
Share on other sites

A to nie ma przypadkiem na celu przeciwdziałania niszczenia zębatek? Na plasticzanopodobnych tłokach jak coś pójdzie nie tak w replice to zauważyłem że często właśnie tylny ząb jest naruszony, w przypadku jeśli do takiego samego problemu dojdzie przy tłoku z metalowymi zębami to najczęściej obiawiało się tym że zębatki dostawały po dupie.

Link to post
Share on other sites

Generalnie AOE to kwestia dwóch spraw:

-zębatki tłokowej miziającej drugi ząb tłoka zamiast od razu atakować pierwszy ząb (zużycie zębatek)

-"głębokości" na jakiej pierwszy ząb zębatki tłokowej zahacza o pierwszy ząb tłoka (jeśli ta głębokość jest zbyt mała, to niszczysz albo wręcz wyrywasz pierwszy ząb).

Jak widać obie mają wpływ na żywotność tłoka i zębatek. Poprawa AOE może natomiast powodować że odrobinę polecą fpsy, bo podkładka na głowicy tłoka/głowicy cylindra zmniejsza ilość tłoczonego powietrza (nic czego by nie można wyregulować dopasowanym cylindrem).

Link to post
Share on other sites

Panowie, po kolei, jakie elementy trzeba wyjąć/wykręcić przy wyciąganiu gearboxa z body, oraz jaki imbus jest na przycisku zwalniającym magazynek, bo trochę się rozczarowałem, jak zabrałem się do demontażu repliki, celem miany sprężyny, prowadnicy i okablowania, kiedy to okazało się że nie mam pasującego imbusu.

Link to post
Share on other sites

Panowie, kaszana nad kaszanami.. Kupiłem u Azteko.plokablowanie 1.5mm. Raz, że kable okazały się za grube i je po prostu wydupcyłem, inna sprawa jest taka, że kable u Azteko to gówno niemiłosierne.. Fakt miękki sylikon, ale w środku, po prostu drut, nie widzę różnicy pomiędzy drutami w stockowych kablach, a w tych rzekomo niskooporowych.

Pytanie do Was, bo wydaje mi się, że kable 1.5mm są trochę za grube, w związku z czym zastanawiam się nad tym kablem http://www.rcskorpion.pl/towar/przewod-silikonowy-pradowy-100mm-kw-br/, pytanie do Was, co myślicie o jego średnicy? Niby zaleca się używanie kabli 1.5mm, ale patrząc po specyfikacjach, czyli "Prąd ciągły: 19A, chwilowy 26A", czyli powinien mi chyba wystarczyć skoro używam lipo 7.4V 2000mAh (Prąd ciągły: ~15C, chwilowy ~25C). Do tego zabezpieczenie w postaci mosfetu GATEE MERF3.2

Link to post
Share on other sites

Do 7.4V na pewno wystarczą. W sawie używałem głośnikowych 1mm przy LiPo 11.1V i pierwsze spaliły się wtyki przy silniku, anieżeli same przewody. Co prawda później tak czy siak wymieniłem na 1,5mm.

 

W emeczce EA teraz używam stockowych kabli, ale prawdę mówiąc myślałem właśnie o 1mm, bo z góry założyłem, że większe się nie zmieszczą.

Link to post
Share on other sites

Potwierdzam, grubsze się nie zmieszczą, chyba że trafisz jakieś naprawdę miękkie. W samym gearboxie się zmieszczą, do chwytu przez tą małą szczelinę też je przeciągniesz, ale w rękojeści koło silnika już się nie zmieściły, ale mówię to na przykładzie kabli od azteko, które nadają się do tego żeby je kupić i tak jak z paczki wyjęte tak je od razu do kosza wydupić, do tego nadają się świetnie. Co do rckorpion.pl to już mam kable 1.5mm w moim AK74, kable są naprawdę świetne, mięciutkie i miedziane, a nie takie druty. Jak Boga kocham te z Azteko mają taką samą żyłę jak te stockowe, zwykłe srebrne druty. Jak to z paczki wyjąłem i zobaczyłem co to za kable to się poczułem jak bym obuchem w łeb dostał, że kasę w błoto wyrzuciłem, grosze bo grosze ale zawsze kasa.

Link to post
Share on other sites

Że co ? Nie chcesz to nie rób, nikt Ci nie każe. Padnie tłok to przemyślisz czy jest to potrzebne czy nie.

tloku.jpg

 

Ja u siebie aż dwa przed ostatnie zęby usunąłem plus dwa z przodu listwy (tzw short stroke) od pół roku tłok chodi z taki rofem jak u góry i ma się wyśmienicie.

Odpowiedz sobie sam czy warto.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...