PoLi Posted July 16, 2014 Report Share Posted July 16, 2014 Witam Od ostatniej niedzieli mam w domu replikę Stonera LMG wyprodukowaną przez Classic Army. Jest to mój pierwszy karabin wsparcia, pierwszy karabin zasilany z magazynka podełkowego i pierwsza replika CA. Niestety nie mogę napisać że stałem się szczęśliwym posiadaczem [CA] KAC Stoner LMG, bo replika ma swoje wady i wymaga trochę uwagi i pracy, ale mam nadzieję że z waszą pomocą szybko uda mi się stworzyć skuteczną broń wsparcia. przejdę od razu do wad: Magazynek nie chce kręcić na auto gdy są w nim kulki. Kręci na pusto bardzo ładnie, gdy zatrzymam trybo palcem naciąga sprężynę i zatrzymuje się, gdy poszczę trybo i złapię ponownie podkręca trochę i staje. niestety gdy kulki są w magazynku nie podkręca na auto chyba że przełączę na stałe podkręcanie i znowu na auto. gdy zatrzymam wysypujące się kulki to stanie i już nie ruszy. Replika nie strzela, a raczej wypluwa kulki. wygląda to jak miks podwójnych i pustych strzałów co jakiś czas słychać zgrzyt zębatek. Zalety: Replika jest solidna, dobrze wygląda, ma oznaczenia KAC'a jakość wykonania dobra (jestem przyzwyczajony do KING ARMS'a) minusy wyglądu to ślady formy odlewniczej (np widoczne na mocowaniu kolby), i uproszczenia odwzorowania jak imitacja dużego pinu nad spustem jest poprostu odlana. Trochę zdjęć, żeby pokazać jak wszystko wygląda: Pozdrawiam PoLi Quote Link to post Share on other sites
PitBear Posted July 16, 2014 Report Share Posted July 16, 2014 Na jakich kulkach tak się dzieje? Quote Link to post Share on other sites
Axel Posted July 16, 2014 Report Share Posted July 16, 2014 Jakie kulki? Jaka bateria? Box wygląda na typowy mały box CA, trzeba by do niego zerknąć. Problem ze strzelaniem repliki może wynikać z pracy boxa i jakości kulek. Na lufie wewnętrznej nie ma pierścienia,obecnego przy m249, który pomaga dociskać lufę do komory. Sprawdź czy lufa wewn. i komora nie mają za dużo luzu przód-tył. No i chyba najważniejsze pytanie, Jaki tam w końcu siedzi gearbox? :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted July 16, 2014 Report Share Posted July 16, 2014 Śmiem stwierdzić że raczej V2 :teeth: Quote Link to post Share on other sites
Axel Posted July 16, 2014 Report Share Posted July 16, 2014 Jeśli v2 to pół biedy, bo one praktycznie rosną na drzewach. Ale wolę fakty niż spekulacje. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted July 16, 2014 Report Share Posted July 16, 2014 Po konstrukcji i wyglądzie chwytu widać że to na 99% V2 :) Quote Link to post Share on other sites
Axel Posted July 16, 2014 Report Share Posted July 16, 2014 Zostaje 1% że to coś a'la v2 ale niestandardowe. Jak w przypadku gearboxów aresa. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted July 16, 2014 Report Share Posted July 16, 2014 Ok, czekam na potwierdzone info :) Quote Link to post Share on other sites
PoLi Posted July 16, 2014 Author Report Share Posted July 16, 2014 1. Kulki to 0.2 Blastery i jakieś inne ale nie wiem jakie. 2. Baterie to lipo 7.4V i 11.1V. 3. Sprężyna widoczna na lufie dociska ją z komorą hopup do gearboksa, nie lata, można pokonać opór sprężyny i przesunąć komorę do przodu. 4. Magazynek rozbierałem, odpadł ten 'mały ciężarek' nieosiowy musiałem go przykleić. Trochę też było tam wiórek styropianu. 5. Strzelając używałem ciągłego podkręcania zmieniając tryb manualnie bo tryb automatyczny nie działał. 6. Gearboks jest niestandardowy [CA] nazwało go 'LMG Gearboks' w instrukcji. Wygląda na bardzo solidny. Nie potwierdzona informacja że wewnętrzne elementy są standardowe dla v.2 i v.3. Jutro sprawdzę z innymi kulkami i nową baterią 9V do magazynka któremu przyjrzę się jeszcze raz, może dam jakiś smar na tryba, ale wolałbym tego uniknąć bo tryba mają bezpośredni kontakt z kulkami. Quote Link to post Share on other sites
PoLi Posted July 16, 2014 Author Report Share Posted July 16, 2014 Przyjrzałem się trochę karabinkowi i wydaje się ze całkiem łatwo dam radę go rozłożyć i zobaczyć gearbox. :zastanawia: Dwie śrubki i udało się :teeth: Czy gumka hopup'u powinna być widoczna w otworze podawania kulek :icon_question: Utrudnia trochę wejście kulkom do komory nie jest to jakiś wielki opór ale nie popchnięte niewejdą. Quote Link to post Share on other sites
ST1TCH Posted July 16, 2014 Report Share Posted July 16, 2014 Gumka jest za głęboko w komorze i nie współgra z otworem w lufie, tak nie może być. Jedyne co powinno stać na przeszkodzie kulkom gdy wchodzą do komory to dysza. Kulki były wpychane do komory, gumka się zadzierała, dysza to jeszcze dopychała i replika pluła kulkami - tak bym to widział. Quote Link to post Share on other sites
Axel Posted July 17, 2014 Report Share Posted July 17, 2014 Tak jak zauważył Stitch gumka jest za głeboko.. Gearbox jest ciekawy. Wygląda dość solidnie. Czy ma wyjmowaną prowadnicę sprężyny? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted July 17, 2014 Report Share Posted July 17, 2014 Ooo, autorski gearbox. Faktycznie wygląda na solidny. Axel, prowadnica sprężyny wygląda na fotkach na wyciąganą czyli jest możliwość szybkiej wymiany sprężyny jak w Specnie :) Quote Link to post Share on other sites
ST1TCH Posted July 17, 2014 Report Share Posted July 17, 2014 Z tą sprężyną to jak w ICS'ie, prowadnica jest blokowana bolcem. Quote Link to post Share on other sites
PoLi Posted July 17, 2014 Author Report Share Posted July 17, 2014 @ST1CH Gumka z otworem w lufie wspógra dobrze, regulacja hopup działa dobrze. Miałeś na myśli z otworem w komorze? Jak to zauwarzyłem to pomyslałem że to może być problem. Próbowałem dwuch gumek, zawsze to wygląda tak samo. Lufa siędzi prawidłowo w komorze. @Axel Na pierwszym zdięciu (10-ty post) jest widoczna niestandardowa prowadnica sprężyny, można zmienić sprężynę. Tłok nie wyjdzie z gearboksa. Panowie to co można zrobić? Kombinować z lufą i komorą? Czy usunąć z gumki ten kołnierz? Quote Link to post Share on other sites
Axel Posted July 17, 2014 Report Share Posted July 17, 2014 Rozebrać komorę i zamontować gumkę poprawnie. Nic nie trzeba usuwać Quote Link to post Share on other sites
PoLi Posted July 18, 2014 Author Report Share Posted July 18, 2014 (edited) Komora i gumka ogarnięte, KAC LMG puścił ładną serię bez pustych strzałów i zacięć, już się miałem ucieszyć gdy mój kól(k)ochwyt nie przyjął żadnej kulki wszystko odbijając. ERGO: bardzo kiepsko z FPSami. Dodam, że pneumatyka jest bardzo dobra i ładnie trzyma, robi szczykawk z dyszą i z komorą i lufą. Nie zwróciłem uwagi wcześniej, ale ta sprężynka tam jest naprawdę krótka (mniej niż 15cm) . Dziwne. Mam na myśli sprężynę główną. Zostało jeszcze ogarnąć magazynek, ale szykuje się na wakacyjny wyjazd więc przed urlopem już raczej nie dam rady :( Edited July 18, 2014 by PoLi Quote Link to post Share on other sites
ST1TCH Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 No i wszystko w temacie, a te sklepowe legendy o sprężynach 130 od CA... U mnie na setce Guarder'a lepiej ciągnie. Quote Link to post Share on other sites
FRAGER Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 A teraz żeby trochę podgrzać atmosferę... Ta nieszczęsna gumka wcale nie była strasznie źle założona. Śmiem twierdzić, że CA wreszcie wykonało otwór podający kulki do komory w dobrym miejscu, tzn trochę bliżej lufy wewnętrznej. Ja swoje komory CA w M249 musiałem piłować właśnie do tego stopnia, ze było praktycznie widać kołnież gumki. Dlaczego? Ano dlatego, że teoretycznie w M249 powinna siedzieć dysza od M4, czyli jakieś 20,9 mm długa. Z reguły jednak trzeba założyc ciut dłuższą, 21,1 lub 21,2 mm, żeby otrzymać dobrą szczelność. Wtedy zdaża się, choć nie zawsze, że replika przestaje pobierać kulki i trzeba trochę pobawić się z kształtem i rozmiarem tego otworu. Wracająć do kielskiej mocy repliki. Pewnie dysza jest za krótka i się nie uszczelnia z gumką. Proponuję założyć dyszę od M16A1 (lub A1) produkcji CA. Któraś jest dłuższa, nie pamiętam dokładnie. O odrobinkę ale zawsze. FPSy powinny wskoczyć na odpowiedni poziom. Warto jeszcze zwrócić uwagę na kształt zakończenia dyszy. Jak dobrze pamiętam, to powinna być zaogrąglona a nie ścięta. Magazynek CA mały ma taką opcję, że sam podkręca kulki. Polega to na tym, że jak się przełączy na auto to przez chwilę podkręca, łapie opór i wtedy się zatrzymuje. W momencie strzału, czyli zwolnienia oporu kulek, box zaczyna kręcić do chwili aż znów złapie opór. I tak dalej. Quote Link to post Share on other sites
PoLi Posted July 18, 2014 Author Report Share Posted July 18, 2014 Więc to normalne że CA w stocku mają takie słabe sprężyny? Wszystko tam jest ładnie szczelne brak osiągów to wina sprężyny z AEPa :teeth: Mój mały magazynek na auto łapie opór zanim poda kulki do repliki albo od razu ma opór i nie włącza się na auto, chyba że jest otwarty na stolę i łapę trybo palcem wtedy ładnie naciągnie sprężynę i się zatrzyma. Ale z kulkami tryb auto się nie lubi. Muszę go jeszcze raz rozebrać i obejrzeć bo zauważyłem że jak go ścisnę w jednym miejscy to zaczyna nabierać chęci do pracy i kręci. Quote Link to post Share on other sites
Axel Posted August 23, 2014 Report Share Posted August 23, 2014 Jak dotrze( za kilka dni ) to spróbuję dopasować do niego boxa od m249. Narazie róznica w montażu to tuleja która znajduje się na prowadnicy kulek. Mam nadzieje że bez większych kosztów da radę to dopasować. Quote Link to post Share on other sites
Axel Posted August 26, 2014 Report Share Posted August 26, 2014 Były na gunfire. Dostępne przez 3hr. Zeszły jak ciepłe bułeczki. Wyczuwam wysyp LMGów w ten weekend. Quote Link to post Share on other sites
Garnek Posted August 26, 2014 Report Share Posted August 26, 2014 Myślę, że była jedna sztuka. Quote Link to post Share on other sites
Axel Posted August 26, 2014 Report Share Posted August 26, 2014 Źle myślisz. Quote Link to post Share on other sites
Garnek Posted August 26, 2014 Report Share Posted August 26, 2014 Chciałem kupić, nawet udało mi się dodać do koszyka, ale sfinalizować transakcji już nie.Na takiej podstawie twierdzę, że była jedna, a Ty na jakiej? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.