Wintermute Posted August 27, 2014 Report Share Posted August 27, 2014 Witam, Jestem zielony w ASG, ale mam pytanie trochę na przyszłość (głównie ze względów finansowych). Podobają mi się RKMy: duża siła ognia, nie trzeba co chwilę wymieniać magazynków, ale niestety ciężkie. Do jakiej gry ASG nadaje się RKM? Do walki w zamkniętych pomieszczeniach raczej nie (długi, ciężko manewrować)... Daleki zwiad jako wsparcie? Bieganie po lesie? Będę wdzięczny za odpowiedź.... Quote Link to post Share on other sites
Axel Posted August 27, 2014 Report Share Posted August 27, 2014 Wszystko poza CQB ;) Quote Link to post Share on other sites
Galithar Posted August 27, 2014 Report Share Posted August 27, 2014 Do wszystkiego co sobie wymyślisz, w ASG praktycznie podział na role nie istnieje gdyż po tuningu np mp5 może mieć zasięg jak snajperka, a jej szybkostrzelność będzie dużo większa niż przytoczonego rkm. Jeżeli nauczysz się długości repliki i jak ją manewrować repliką to i w budynku sobie poradzisz. Quote Link to post Share on other sites
Wintermute Posted August 27, 2014 Author Report Share Posted August 27, 2014 (edited) mp5 może mieć zasięg jak snajperka, a jej szybkostrzelność będzie dużo większa niż przytoczonego rkm. To jest w takim razie sens wydawać na 7kg repki ponad 1.5 klocka, skoro mogę kupić i stunować MP5 za (podejrzewam) sumarycznie połowę tej kwoty? Edited August 27, 2014 by Wintermute Quote Link to post Share on other sites
Axel Posted August 27, 2014 Report Share Posted August 27, 2014 Do czasu aż nie pojedziesz na impreze z zasadami jakie ma na przykład CA . Wtedy kaem pokazuje pazur. Na zwykłą jebankę to po prostu ciężka szturmówka z większym magiem. ctrl v "Repliki broni strzeleckiej Obowiązują następujące ograniczenia mocy replik (pomiar fps na kulkach 0,2 gr): - Broń szturmowa: max 450 fps. - Broń boczna (pistolet, pistolet maszynowy): 350 fps. Tylko broń boczna dopuszczona jest do walki na bliskich odległościach np. walki w pomieszczeniach. - Broń wsparcia (wymagana replika prawdziwego karabinu wsparcia zasilanego z taśmy, boxa lub druma): max 500 fps. - Broń snajperska (wymagana replika karabinu snajperskiego): max 550 fps, snajper może używać tylko ognia pojedynczego. - Magazynki. Podczas gry używamy tylko magazynków typu: lo-cap lub mid-cap do 130 kulek. Broń wsparcia zasilana z boxa lub druma ilość kulek nie limitowana. Quote Link to post Share on other sites
Wintermute Posted August 27, 2014 Author Report Share Posted August 27, 2014 (edited) Czyli w końcowym rozrachunku jednak warto mieć RKM.... Tylko że trzeba potrenować, żeby kręcić 7kg prętem o długości prawie 1 metra :icon_razz2: Edited August 27, 2014 by Wintermute Quote Link to post Share on other sites
Piec Posted August 27, 2014 Report Share Posted August 27, 2014 Kupuj ! Ja mam już pół roku i nie żałuję. Wcześniej miałem AK74 od CM i M4A1 od G&P. Teraz posiadam z M249 od P&J jest największa frajda. Pozatym jak na zwykłej strzelance będziecie się dzielićna drużyny to każdy będzie Cie lubił :P Quote Link to post Share on other sites
Zachar Posted August 27, 2014 Report Share Posted August 27, 2014 Jaki KM Cie interesuje? Quote Link to post Share on other sites
Wintermute Posted August 27, 2014 Author Report Share Posted August 27, 2014 Docelowo właśnie SAW... Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted August 27, 2014 Report Share Posted August 27, 2014 (edited) Eeee kupa łamiącego się znalu. Jak już to celuj w PKM od A&k. Edited August 27, 2014 by Nitro Quote Link to post Share on other sites
pan kozaq Posted August 27, 2014 Report Share Posted August 27, 2014 Dokładnie. PKM lub RPK + drum. Quote Link to post Share on other sites
infektius Posted August 27, 2014 Report Share Posted August 27, 2014 RPK w których jest multum roboty, bo wszystko się rusza? PKM, gdzie kolega musi "przytrenować", żeby 7kg dźwigać? Nowym osobom polecajcie repliki, przy których nie trzeba od początku dłubać. Quote Link to post Share on other sites
MarekMac Posted August 27, 2014 Report Share Posted August 27, 2014 RPK w których jest multum roboty, bo wszystko się rusza? PKM, gdzie kolega musi "przytrenować", żeby 7kg dźwigać? Nowym osobom polecajcie repliki, przy których nie trzeba od początku dłubać. Czyli shotgun AGM dla każdego! Bo chyba tylko w nim hopek daje radę (a i wymienić go bardzo ciężko). Quote Link to post Share on other sites
infektius Posted August 27, 2014 Report Share Posted August 27, 2014 Zdecydowanie o to mi chodziło, jeśli chodzi o doradzanie zielonej osobie. Quote Link to post Share on other sites
pan kozaq Posted August 27, 2014 Report Share Posted August 27, 2014 Jak chce RKM-a, to niech kupi rkm-a. Pytanie, czy jest w stanie wydać od 1,5-3,5k golda na to. Quote Link to post Share on other sites
infektius Posted August 27, 2014 Report Share Posted August 27, 2014 I tu jest pogrzebany 'trup'. Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted August 27, 2014 Report Share Posted August 27, 2014 (edited) Bo w m249 nie trzeba grzebać(haha). Replika gdzie po jednym użyciu dwójnóg się wyrabia, lufa odpada, a jak zaliczy glebę to się łamie. Pekaśka jest w dużej części stalowa, są dostępne ostre części (miałem cały karton).A jak ktoś nie potrafi unieść skrzynki piwa, to niech za rkmistę się nie zabiera. Jest to jedyna replika rkm, jaką sam zamierzam niebawem kupić. Alternatywą to m60 lct, ale po pierwsze za drogie, po drugie niedostępne. Edited August 27, 2014 by Nitro Quote Link to post Share on other sites
Axel Posted August 27, 2014 Report Share Posted August 27, 2014 Nitro albo ja mam wybitnie dobry egzemplarz, albo ty widziałeś wybitnie kiepskie. Choć przyznam że - jak zauważył pan kozaq - w sawie mam bliżej 3,5k golda, po doprowadzeniu PARA od A&K do ładu. Quote Link to post Share on other sites
pan kozaq Posted August 27, 2014 Report Share Posted August 27, 2014 A co prawda pekaśka swoje kosztuje, ale nie jest ze znalu- podobno kolbą w AEG-u można wywalać drzwi w stocku :D Poza tym- świnki są popularne, a pkm-u jeszcze nie widziałem więc lans. Quote Link to post Share on other sites
MarekMac Posted August 27, 2014 Report Share Posted August 27, 2014 (edited) Abstrahując od ciężaru i kosztów napiszę, że RKM/KM to fajna sprawa jeśli się kocha te klimaty. Na małych strzelankach (a właściwie tych mikro, do 10 osób) KM to przekleństwo - mało mobilny, a brakuje mu ludzi do obstawienia boków/tyłów. Na większych już można bardziej wykorzystać jego potencjał, ale nadal jest to ciężki kawał gnata, którego jedyną "przewagą" nad zwykłą szturmówką jest to, że elektrycznego magazynka nie trzeba podkręcać. Jedynie na tych bardziej zorganizowanych imprezach da się wykorzystać KM, ale takich strzelanek nie jest w Polsce aż tak dużo by można było co tydzień czuć się prawdziwym KaeMistą, który daje dla drużyny wsparcie, którego nikt inny dać nie umie - milion kulek na sekundę. Dlatego jeszcze raz napiszę - KMy trzeba przede wszystkim kochać za klimat (ciężar, wygląd), a nie za osiągi. Bo takie osiągi wyciągnie większość szturmówek od CM 028 w górę. Poza tym- świnki są popularne, a pkm-u jeszcze nie widziałem więc lans. A ja widziałem, piękna rzecz... Na ostrych częściach. Miodzio. Edited August 27, 2014 by MarekMac Quote Link to post Share on other sites
KaXardas Posted August 27, 2014 Report Share Posted August 27, 2014 Osiągami się nie zachwycać? Moje rpk 480-490fps ~90m skutecznego :) Quote Link to post Share on other sites
MarekMac Posted August 28, 2014 Report Share Posted August 28, 2014 Co dałbyś radę osiągnąć także w zwykłych szturmówkach (sam rok temu widziałem eMke Specny, która miała 60-70m skutecznego i to bez większego tuningu), a to tylko udowadnia moją tezę - KMy trzeba kochać za klimat, a nie za osiągi bo inaczej człowiek srogo się zawiedzie. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted August 28, 2014 Report Share Posted August 28, 2014 To jest Airsoft, taka prawda że repliki różnią się wyglądem, a osiągi można prawie wszędzie osiągnąć takie same. KM'y mają przewagę pancernego GB, ale inne GB też tak łatwo nie pękają. Quote Link to post Share on other sites
Wintermute Posted August 28, 2014 Author Report Share Posted August 28, 2014 Dzięki za wszystkie wypowiedzi... Chyba już wiem, jak się ustawiać do RKM. Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted August 28, 2014 Report Share Posted August 28, 2014 Moje rpk 480-490fps ~90m skutecznego Lekko offtopując. Zdefiniuj proszę co u ciebie znaczy skuteczny zasięg? 1/300 kulek trafia w cel? Bo wątpię, że w replice gdzie wszystko się telepie, na lufie guardera idzie osiągnąć na 90 metrach rozsądne skupienie. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.