Stoczek Posted June 20, 2015 Report Share Posted June 20, 2015 Witam, Miałem ostatnio problem z moją repliką i po obejrzeniu wielu poradników wywnioskowałem, że może to być wina kabli. Chce je zmienić na niskooporowe. Stąd kilka moich pytań. Mianowicie: - Czy jest to bardzo trudna czynność? Mam znajomego, który zna się ogólnie na elektryce i potrafi naprawić dosłownie wszystko. Czy osoba nie znająca tematu ASG będzie potrafiła zamienić jedne kable na drugie? - Posiadam G36 gearbox wersja 2. Ile kabla będę potrzebował kupić? Rozumiem, że kupuje się go w całości i potem tnie na odpowiednie kawałki? - Czy muszę zmienić coś oprócz kabli? Jakieś styki, czy tym podobne? Czy wystarczy wywalić tamte kable i przelutować niskooporowe? Jestem całkiem zielony w tych sprawach, więc proszę o wyrozumiałość. Przejrzałem bardzo dużo tematów na forum, jednak nie znalazłem satysfakcjonujących odpowiedzi. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Ayyon Posted June 21, 2015 Report Share Posted June 21, 2015 (edited) Rozłóż replikę i pomierz ile jest starych kabli i kup tyle samo z lekkim zapasem. Do tego trzeba kupić nowe wtyki, jeśli masz tamiye wymień na inne np. t-deans albo xt60, to samo do baterii i ładowarki. Jeśli ma się sprzęt i jakieś umiejętności manualne to żaden problem. Jak Ciebie lub kolegę to przerasta oddajcie do serwisanta. Edited June 21, 2015 by Ayyon Quote Link to post Share on other sites
Stoczek Posted June 21, 2015 Author Report Share Posted June 21, 2015 A kable od baterii też należy wymienić? Quote Link to post Share on other sites
Ayyon Posted June 21, 2015 Report Share Posted June 21, 2015 Nie, tylko wtyki. przy baterii masz właśnie kable niskooporowe, są grubsze i bardziej giętkie, w elastycznej izolacji. Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted June 21, 2015 Report Share Posted June 21, 2015 Jeśli to nimh to nie trzeba zmieniać kabli, tylko całą baterię. Na tych śmiesznych starożytnych ogniwach opór jest tak wysoki, że hoho. Kable w tym to tam pikuś. Zainwestuj w lipo. Ewnetualnie przy okazji zainwestuj w najprostszy mosfet i wlutuj z kolegą w kable. Taki pakiecik to już...: :) Quote Link to post Share on other sites
Stoczek Posted June 21, 2015 Author Report Share Posted June 21, 2015 (edited) Jeśli to nimh to nie trzeba zmieniać kabli, tylko całą baterię. Na tych śmiesznych starożytnych ogniwach opór jest tak wysoki, że hoho. Kable w tym to tam pikuś. Zainwestuj w lipo. Ewnetualnie przy okazji zainwestuj w najprostszy mosfet i wlutuj z kolegą w kable. Taki pakiecik to już...: :icon_smile: Mam już baterię LiPo. A taki tańszy mosfit ile kosztuje? Widziałem na różnych stronak to ok. 160 zł. I wtedy z tej strony składają od razu kable niskooporowe z tym mosfetem i mi wysyłają. Tylko 160 zł to trochę dużo. Edited June 21, 2015 by Stoczek Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted June 21, 2015 Report Share Posted June 21, 2015 Są dwa typy mosfetów, z hamulcem i bez. Jeżeli masz mocniejszy silnik, to warto wziąć ten z hamulcem. Możesz kupić gotowy mosfet, jak i zrobiony przez kogoś z forum. Ja jak robiłem mośka z AB, to wyszło mnie to z kablami, opornikami i wtyczką około 17zł. Nie licząc wysyłek. Quote Link to post Share on other sites
Alanos Posted June 21, 2015 Report Share Posted June 21, 2015 Lutowanie Kabli w v3 to bardzo prosta sprawa, kolega który zna się na elektronice, nawet bez styczności z asg sobie z tym poradzi :) Co do kabli - nie bierz tych ze sklepów z asg, niepotrzebnie wysoka marża. I moim zdaniem warto kupić więcej kabla na zapas - do innych replik np. Ewentualnie tak jak koledzy wcześniej pisali - zmierz ile potrzebujesz i kup trochę więcej żeby zostawić lekki zapas. Jeśli kable nie przyniosą efektu, prawdopodobnie co innego może stawiać opory - od łożysk, przez podkładkowaine zębatek, odpowiednie smarowanie, regulację i zużycie szczotek silnika, na zbyt szerokim tłoku kończąc. Quote Link to post Share on other sites
Stoczek Posted June 21, 2015 Author Report Share Posted June 21, 2015 Lutowanie Kabli w v3 to bardzo prosta sprawa, kolega który zna się na elektronice, nawet bez styczności z asg sobie z tym poradzi :icon_smile: Co do kabli - nie bierz tych ze sklepów z asg, niepotrzebnie wysoka marża. I moim zdaniem warto kupić więcej kabla na zapas - do innych replik np. Ewentualnie tak jak koledzy wcześniej pisali - zmierz ile potrzebujesz i kup trochę więcej żeby zostawić lekki zapas. Jeśli kable nie przyniosą efektu, prawdopodobnie co innego może stawiać opory - od łożysk, przez podkładkowaine zębatek, odpowiednie smarowanie, regulację i zużycie szczotek silnika, na zbyt szerokim tłoku kończąc. Dzięki wielkie. Tylko Gearbox Wersja V2. Quote Link to post Share on other sites
MarekMac Posted June 21, 2015 Report Share Posted June 21, 2015 Jeśli się nie mylę to w G36 masz gb v3, a nie v2. Tu możesz obejrzeć różne rodzaje gearboxów. Quote Link to post Share on other sites
Stoczek Posted June 21, 2015 Author Report Share Posted June 21, 2015 Jeśli się nie mylę to w G36 masz gb v3, a nie v2. Tu możesz obejrzeć różne rodzaje gearboxów. Podobno został wsadzony V2. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted June 21, 2015 Report Share Posted June 21, 2015 Jefftron jt-mos-01 styknie a kosztuje 41zł plus wysyłka. Quote Link to post Share on other sites
Stoczek Posted June 21, 2015 Author Report Share Posted June 21, 2015 Jefftron jt-mos-01 styknie a kosztuje 41zł plus wysyłka. A rozumiem, że należy wymienić także wtyki(styki), czyli coś takiego?:http://gunfire.pl/product-pol-1152195351-Zestaw-stykow-do-gearboxa-v-2-SHS.html Czy coś takiego?: https://www.google.pl/search?q=t-deans&espv=2&biw=944&bih=927&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=TK2GVYLcLcGt7AaMkIKwBA&ved=0CAYQ_AUoAQ Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted June 21, 2015 Report Share Posted June 21, 2015 (edited) Tylko to drugie. Styki, o ile działają są tylko do przeczyszczenia, z mosfetem już nie będą ulegać zużyciu. Edited June 21, 2015 by Emcet Quote Link to post Share on other sites
Stoczek Posted June 21, 2015 Author Report Share Posted June 21, 2015 (edited) Tylko to drugie. Styki, o ile działają są tylko do przeczyszczenia, z mosfetem już nie będą ulegać zużyciu. No to dobrze, dzięki za odpowiedź. No to dobrze, dzięki za odpowiedź. A jakiej grubości przewód? Czyli muszę zakupić takie wtyki tak? http://asgrevolution...ctor-deans.html Przepraszam za tyle pytań, ale chcę, żeby wszystko działało jak należy. Edited June 21, 2015 by Stoczek Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted June 21, 2015 Report Share Posted June 21, 2015 Wtyki takie jak linkujesz są ok. Przewód o maksymalnej grubości jaką przymie replika, może przepuścić wtedy większą ilość prądu. Nie wiem ile w gietach się zmieści, ale znajdź temat o nich na forum i doczytaj. Aha, jeśli kupujesz mosfeta to będzie trzeba jeszcze kupić cienki kabelek sygnałowy, grubość 20AWG. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted June 21, 2015 Report Share Posted June 21, 2015 G36 ma gb v3 a nie żaden v2. V2 nie pasuje do tej repliki! Potrzebujesz kabel 1mm2 plus kabel 0,5mm2 po metrze plus 2x komplet deansów, trochę koszulki termokurczliwej i wtyki do silnika. Quote Link to post Share on other sites
Stoczek Posted June 21, 2015 Author Report Share Posted June 21, 2015 Więc trzeba wtyki do silnika, czy nie? Bo wcześniej ktoś pisał, że nie. Znaczy rozumiem, że wtyki do silnika to to: http://gunfire.pl/product-pol-1152195351-Zestaw-stykow-do-gearboxa-v-2-SHS.html I po co dwa komplety deans'ów? Nie wystarczy jeden? I trzeba ten kabel sygnałowy, czy nie? :) Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted June 21, 2015 Report Share Posted June 21, 2015 Przeczytaj jeszcze raz, sprawdź na youtube jak wygląda replika g36 w środku i połącz wątki. Wszyscy piszą tu w kółko o tym samym, a ty dalej nie rozumiesz. Nikt nie będzie tu dawał korepetycji z podstaw podstaw. Co trzeba było już masz napisane, nie ma sensu pisać tego trzeci raz, skoro ty nawet nadal nie rozróżniasz typów gearboxa. Quote Link to post Share on other sites
Stoczek Posted June 21, 2015 Author Report Share Posted June 21, 2015 Faktycznie trochę się zaplątałem. Nie no z tym gearboxem to nie wiem kompletnie już, bo gość mnie zapewnia, że jest wsadzony v2, a tu piszą, że nie da się go wsadzić. Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted June 21, 2015 Report Share Posted June 21, 2015 Pewnie chodzi mu o nową wersję dżing dżongów z regulacją fps. Jeśli nie, to debil. Wtedy nie rób z nim żadnych transakcji. Quote Link to post Share on other sites
Stoczek Posted June 21, 2015 Author Report Share Posted June 21, 2015 Okazało się, że został wsadzony gearbox CM.02 Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted June 21, 2015 Report Share Posted June 21, 2015 Czyli zwyczajny v3 niczym nie różniący się od tego który był wcześniej :icon_lol: Quote Link to post Share on other sites
Stoczek Posted June 21, 2015 Author Report Share Posted June 21, 2015 Czyli jeśli miałbym kupować elementy do gearbox'a to kupować do v3 tak? Quote Link to post Share on other sites
MarekMac Posted June 21, 2015 Report Share Posted June 21, 2015 Tak. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.