Kurt_von_Lope Posted September 20, 2015 Report Share Posted September 20, 2015 (edited) Witam ! Powoli acz rzetelnie przymierzam się do porządnego tuningu mojej RK. W chwili obecnej sprawuję się następująco: (+/- 10) 380 FPSów, zasięg około 30-40m, celność taka se ( dystanser jest domowej roboty). Będzie to wprawdzie mój pierwszy tunning ale wole zrobić go porządnie a nie tylko ponaprawiać kilka rzeczy. Części wew. to : - lufka - stock - komora - stock - gumka - stock - szkielet gb - stock - silnik - stock Wnętrze gb to : - zębatki - stock - popychacz - stock - prowadnica - stock - sprężyna - stock - cylinder - stock - głowica cylindra - SHS - tłok - SHS niebieski 1 stalowy ząbek (jeden plastikowy już połamany) - głowica tłoka POM SHS - dysza - nie wiem ale i tak jest do dupy bo nieszczelna Tuning miałby być po całości chociaż mógłby przebiegać w fazach. Mianowicie chciałem wymienić tylko lufkę na preckę, komorę na kompatybilną z precką i gumkę, jednakże żeby wymienić preckę prawdopodobnie musiałbym wymienić również cylinder (ze względu że nie wiem czy pojemność stockowego może być dobra do prec lufki) a co za tym idzie i głowicę cylindra i tłoka itp. tłok już się psuję więc i tak bym go wymieniał. Więc i tak i tak wszystko bym prędzej czy później wymienił. Póki co zastanawiałem się nad: lufka - https://jarmix-milit...&campaign-id=19 lub https://jarmix-milit...&campaign-id=19 komora - to zależne od wybranej lufy raczej i liczę tu na waszą pomoc gumka - czarna systema powinna być ok bebechy gb : - http://gunfire.pl/pr...-AK-47-47S.html o ile pojemność cylindra będzie się zgadzać oraz dysza cylindra ponieważ Rk ma chyba dłuższą dyszę niż np CM a zestaw słyszałem na forum że mówiono nawet spoko - jeżeli jednak nie to proszę podać zamiennik. Dodatkowe pytanie, czy stockowy gb wytrzyma sp130 guardera ? A jeśli tak to czy http://gunfire.pl/pr...eed-krotki.html ten silnik będzie dobry do RK czy może lepiej ten http://gunfire.pl/product-pol-1152195729-Silnik-Tornado-F1-High-Torque-krotki.html. RK-05 docelowo chce zrobić pod "predatora" do lasu te 430 FPSów, zasięg celny do 50m minimum. Zdaje sobie sprawę że z repliki 2 klasy mogę nie dać rady czegoś takiego zrobić. Mogę nie dać rady ale mogę dać. Jeżeli coś robię totalnie źle lub chcę wam się płakać z powodu moich decyzji to macie najlepszą okazję do uratowania mnie. I spokojnie części chcę skompletować a potem i tak wyślę do serwisu na doszczelnienie całości. Zachęcam do konstruktywnego pisania (mi to może nie wychodzić sory naprawdę się starałem) Edited September 20, 2015 by Mridge Quote Link to post Share on other sites
Alanos Posted September 20, 2015 Report Share Posted September 20, 2015 50m Spokojnie wyciśniesz. U kolegi komora shs spisywała się świetnie. Zestaw cylindra modify - nawet jeśli będzie dobry, to nie wiem czy chciałbym wydać na niego takie pieniądze. Do lufy 455mm+ zostaw cylinder typ 0. Powiem tak - sama wymiana zespołu lufy - komora + gumka + lufa i 50m+ masz spokojnie. Ja widziałbym to tak: Zespół lufy: 1. Komora shs, lub inna cnc, np pro win, ale nie wiek jak współgra (lub zostaw stock) 2. dobra lufa - może być ten km head lub prometheus - jeśli celujesz jeszcze wyżej to pdi - ale to 500+zł za lufę (sam rozważ czy się opłaca) 3. Dobra gumka - niebieski madbull, czarna systema (lub inne polecane) A w GB: Po pierwsze poprawne złożenie. porządne spodkładkowanie zębatek itp. Zespół głowic od shs dawał w rk kolegi bardzo dobrą szczelność (z cylinder shs'a) a u innego taki sam zestaw na stockowym cylindrze też dawał dobre osiągi. Dysza shs'a do tego świetnie pasowała. Shs ma bardzo dobre produkty, chyba nigdy mnie nie zawiodły, jednak wiadomo - są lepsze. W cenie 200zł masz zestaw cylindra bore-up np guardera, ale nie mam pojęcia co wtedy z długością dyszy. Prowadnicę warto wymienić na metalową z łożyskiem (stockowa jest okej, ale jednak plastik). Sprężyna - jeśli celujesz w 430 fps nie przekraczaj m120. Przy dobrej szczelnośći spokojnie osiągniesz taki wynik. Do tego ewentualnie: lepszy silnik (Np gfc, element HTU), kable niskooporowe i mosfet. Quote Link to post Share on other sites
Kurt_von_Lope Posted September 20, 2015 Author Report Share Posted September 20, 2015 (edited) jak będzie 440 FPSów narzekać nie będę, 50m podałem jako totalne minimum jak będzie więcej na sp130 + lufka + komora + gumka + szczelny układ to będzie miodzio :icon_smile:, A co do komory czy ta będzie dobra http://gunfire.pl/pr...MmMzNDVkZjZlNjI czy przejechałem z ceną ? No i czy stockowe pokrętełka i śróbki mogę bez obaw przełożyć czy mam kupować nowe ? Lufkę chyba dam promyka 6.03 bo go mocną chwalą. A co do wnętrza GB to jeszcze poczekam na więcej opinii, tak z ciekawości ;) Edited September 20, 2015 by Mridge Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted September 20, 2015 Report Share Posted September 20, 2015 Z tymi sprężynami to trochę zbastuj. Skoro założyłeś 430fps, to na dobrze złożonej replice przeskoczysz tą wartość na sp120, jak pisał kolega. Na sp130 da się przebić 500fps, a to jest trochę takie "limbo" dla szturmiaka. Za mocny na szleństwo z full auto na typowo szturmowym dystansie (większość ludzi ma nie kręcone repliki i wiążą walką na mniejszych, odpowiednich dla siebie dystansach), ale za słaby na precyzyjne, dalekie strzelanie. Wiem, bo mam podobnie złożoną jedną replikę i widzę, że musiałem się sporo ograniczać i zmienić nastawienie co do sposobu wykorzystania tego egzemplaża. Quote Link to post Share on other sites
Kurt_von_Lope Posted September 20, 2015 Author Report Share Posted September 20, 2015 (edited) No dobra, zostanę przy Sp120, jeżeli dam radę te 430 FPSów na spokojnie wyciągnąć i celny zasięg 50-60m to będę zadowolony :icon_smile:. Aha jeżeli dam prec lufkę 455mm (czy teoretycznie taką jaka jest w stocku) to raczej nie powinienem mieć problemów z złym rozprężaniem się powietrza przy cylindrze typu 0 np. http://gunfire.pl/product-pol-1152196472-Cylinder-SHS-Typ-0.html?4clk=MTE1MjE5NjQ3Miw5OSwxNDQyNzYzNDQ5LDIsYzg2OWE2NzM1NTk5MjVlMThhNDYxMTM1NDQyZjA4M2I wydaję się ciekawą alternatywa :) a jeżeli będę mógł najpierw wymienić lufkę komorę i gumkę oczywiście mając stockowy cylinder i nie będę mieć tych rozprężeń dziwnych to będzie naprawdę dobrze :D Edited September 20, 2015 by Mridge Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted September 20, 2015 Report Share Posted September 20, 2015 Da radę na pewno. Tylko realny zasięg skuteczny raczej bliżej 50, niż 60m. Oczywiście na forum można wyczytać różne bajki, ale po konfrontacji z tarczą i urządzeniem pomiarowym typu miarka, szybko się to obala. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted September 20, 2015 Report Share Posted September 20, 2015 Cylinder typ 0 do lufy poniżej 500mm+ to błąd. Quote Link to post Share on other sites
Kurt_von_Lope Posted September 20, 2015 Author Report Share Posted September 20, 2015 (edited) Rogaś to w taki razie niby jaki typ 1 ? Bo opis typ 0 jest do luf powyżej 450mm a ja będę mieć 455 mm chociaż z drugiej strony to prec lufka ma mniejszą pojemność od stocku więc teoretycznie można założyć że prec lufa 455 ma pojemność stockowej poniżej 450mm a opisy cylindrów dotyczą tylko luf stockowych 6.08mm czyli ten cylinder był by najlepszy ? http://gunfire.pl/pr...-SHS-Typ-1.html ? albo ta http://gunfire.pl/pr...MTQzMWVkYjFlOTQ do tych cylindrów głowica : - http://gunfire.pl/pr...K-MP5K-FAL.html - tłoczek http://gunfire.pl/pr...NGNlMmY3ODE1NDA - głowica tłoka http://gunfire.pl/pr...YTAxNzA0MTZlZmQ - i dysza lecz muszę zmierzyć moją od RK żeby wiedzieć czy na długość pasuje http://gunfire.pl/pr...ZjhhOWJhOWQxNjU nie wiem czy to będzie ze sobą kompatybilne mam nadzieję że tak a jak nie to proszę mi mowiedzieć gdzie popełniam błąd/ czym mam się sugerować :icon_smile: plus te zębatki (gdzieś wyczytałem że Rki mają 32:1) http://gunfire.pl/product-pol-1152205083-Komplet-stalowych-kol-zebatych-High-Torque-32-1.html oraz SP120 guardera i będzie git ? silnik ten co podałem wcześniej. Edited September 20, 2015 by Mridge Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted September 20, 2015 Report Share Posted September 20, 2015 Głowicę tłoka wybrałeś płaską, a cylindrową z miejscem na grzyba (tzw wyciszoną). Poszukaj czegoś do kompletu. Które lepsze? Moim zdaniem wielkiej różnicy, poza tonem z jakim pracują, nie ma. Wytrzymałość podobna. Jedni mówią, że grzyb to dodatkowa powierzchnia do oddania energii, z drugiej strony na płaskie idzie wincyj sorbo, więc teoretycznie mogą efektywniej tłumić w nim energię, ale to tam spekulacje takie... Zębatek na chińskie nie zmieniaj, o ile obecne nie są w kawałkach. Zamieniłbyś kartofla na ziemniaka :) Na nowym silniku Rof mocno skoczy, trzeba pamiętać o solidnym smarowaniu, poziomowaniu kół i AOE, bo inaczej replika sama siebie zmieli, jednak to już zadanie dla serwisanta. Quote Link to post Share on other sites
Kurt_von_Lope Posted September 20, 2015 Author Report Share Posted September 20, 2015 (edited) okey mamhttp://gunfire.pl/pr...zgxZjY3MTBiNmE. Przez to szukanie nasunęły mi się dwa pytania; - czym różni się SHS od Super Shootera, to nie jest to samo ? - czy głowicę cylindra od M4 pasują do AK oraz czy głowica "short type" również będzie pasować ? a co do serwisanta to planowałem co prawda sam się pobawić w wymianę ale nie mam chrono ani niezbyt chcę się bawić w doszczelnianie więc chyba faktycznie wyślę żeby było porządnie złożone a bawić się w wymianę będę jak się coś zużyję lub innym razem :) Edited September 20, 2015 by Mridge Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted September 20, 2015 Report Share Posted September 20, 2015 1. To samo, zminiona nazwa żeby utrzymać zainteresowanie produktem. PPS, Core i część ACM to również to samo. 2. Szczerze to nie wiem. Różnią się długością siurka pod dyszę. W AK są dwa popularne standardy długości, stąd dwie wersje głowic. Na krótszej długa dysza po prostu będzie bardziej się gibać po wysunięciu, kwestia tego czy w akceptowalnym stopniu, czy może jednak zacznie szarpać kołnież gumki. Nie wiem, AK się nigdy nie bawiłem. Głowice od M4 mogą być stosowane w V3, bo ta część jest identyczna. Kwestia tego siurka. Emkowe są zazwyczaj dopasowane do dyszy 21,5mm. Quote Link to post Share on other sites
Kurt_von_Lope Posted September 21, 2015 Author Report Share Posted September 21, 2015 (edited) Okey rozebrałem RKę i zrobiłem pomiary : - dysza - troszkę ponad 20mm (myślę że ta którą podałem wcześniej powinna być git ) - głowica cylindra a raczej jej lufka - 18mm ( tu mógłbym prosić o zmierzenie jaka długość jest w M4 ? - lufa, uwaga ! - 509mm !!! a wszędzie piszą 490mm ciekawe ciekawe. więc tu mam problem czy kupować tą 509 i montować od razu bez zmiany tłoczka stockowego ( potem oczywiście zmienię ) czy jednak dać tę 460mm https://jarmix-milit...&campaign-id=19 i do tego mały tłumik płomieni ? bardziej przychylny jestem do 2 rozwiązania :icon_smile: oczywiście 2 wariant to wymiana do tłoka - http://gunfire.pl/product-pol-1152198913-Aluminiowy-cylinder-SHS-Typ-1.html dedykowana wartość na 460mm się kończy więc jest idealnie :D Edited September 21, 2015 by Mridge Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted September 21, 2015 Report Share Posted September 21, 2015 Dyszę zmierz dokładnie, bo tu są jaja przy ułamkach milimetra :) Ewentualnie zajrzyj do temtu o którym kolwiek RK, w temacie, na dole strony, po prawej masz "szperacz słowny". Wpisz "dysz" żeby szukał niezależnie od końcówek wyrazu i zaraz znajdziesz wynik. Jutro, lub po jutrze będę miał głowice uniwerslane do V2/V3 to pomierzę. Lufę bierz po sam korek, nie ma co marnować centymetrów, bo zawsze to mały bonusik do skupienia. Tłok nie ma nic wspólnego z lufą, pewnie chodzi o cylinder? Wtedy zajrzyj do tematu o cylindrach i dobierz coś do 509mm, sam nigdy nie pamiętam i zawsze tam zerkam :P Quote Link to post Share on other sites
Kurt_von_Lope Posted September 21, 2015 Author Report Share Posted September 21, 2015 oki chociaż wydaje mi się że to było 20.1 lecz faktycznie lepiej sprawdzę, co do lufki to oki wezmę 509 i zorientuję się jaki cylinder ( tak o cylinder mi chodziło) a jak zmierzysz te głowicę to wybiorę odpowiednią do mojego. BTW. przeglądając moje jakże piękne wnętrze GB stwierdziłem że popychacz chyba wymienię bo daję wrażenia jakby zaraz miał by się ułamać i cały się w ogóle odgina jak guma, ten by się nadał ? http://www.taiwangun.com/listwy-dosylacza-2/listwa-dosylacza-v-3?from=listing&campaign-id=20 czy może jednak standardowy ? http://www.taiwangun.com/listwy-dosylacza-2/wzmocniona-listwa-dosylacza-do-gb-v-3-guarder?from=listing&campaign-id=20 ? Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted September 21, 2015 Report Share Posted September 21, 2015 Popychacz możesz zmienić, jeśli ten wygląda niepewnie. Groszowe sprawy. Właściwie wypadałoby zmienić okablowanie, bo to jest podstawa podstaw przed jakimkolwiek tuningiem chińskiej tepliki. Zamiast kombinować i brnąć dalej w szale wymieniania wszystkiego, może skontaktuj się z serwisantem, daj mu to do sprawdzenia i wyjdzie czego potrzeba. Potem będziesz miał to elegancko złożone. To całkiem poważny tuning, leci tu większość bebechów. Nie jest to dobry przypadek żeby zacząć przygodę w majstra. Wydaje się proste, bo podmienić części potrafiłby nawet szympans w zoo, ale zrobić to porządnie to sztuka. Liczy się nie tylko znajomość tematu, ale również zaplecze narzędziowe, bo tu nie ma tak, że wszystko do siebie ładnie pasuje. Przy składaniu takich zabawek stosuje się masę drobnych ProTipów, które razem dają diametralnie inny efekt, niż włożenie niespasowanych części i przesmarowanie ich towotem. Pomimo kilku lat w branży plastikowych komandosów, grubsze sprawy powierzam serwisantowi, a sam z kompletem teorii zdobywam praktykę na testowym egzemplarzu :) Quote Link to post Share on other sites
Kurt_von_Lope Posted September 22, 2015 Author Report Share Posted September 22, 2015 (edited) Na samym początku tematu mówiłem że powoli się przymierzam do tunningu lecz zostanie on zrobiony pewnie na początku następnego roku lub jeżeli zdarzenia losowe na to pozwolą to wcześniej. Na razie chce mieć wszystkie bebechy skompletowane na papierze żeby wiedzieć jaka cena będzie tego tunningu. Co do montażu to po namyślę jednak sam NIE będę tego robić, wyślę do serwisanta bo chce żeby było to zrobione porządnie. W GB wymieniam : - tłok z głowicą - cylinder z głowicą - dyszę ( i prawdopodobnie popychacz) - sprężynę i prowadnicę - silnik ( a to jest tak bardziej koło GB :icon_lol: ) - co do np. kostki stykowej (wygląda dobrze zero jakiegokolwiek śladu użytkowania) lub zębatek to zdam się na serwisanta czy trzeba wymieniać czy mogą zostać. Podkładkowanie, smarowanie i doszczelnienie również zostawiam serwisowi. Do serwisu najpierw nie wyślę na sprawdzenie części ponieważ i tak chciałbym wymienić prędzej czy później wszystkie bebechy a i tak wyślę więć przy okazji wymiany jak okaże się że jakiś komponent musi być do wymiany to się domówi. Oprócz GB wymienię: -lufkę na prec - komorę HU - gumeczkę I Pytanie czy do komory http://gunfire.pl/pr...ik-typu-AK.html o ile będzie dobra mogę przełożyć suwaki i pokrętełka ze stockowej czy to się jakieś inne wymiary ? Jak zrobisz te pomiary głowicy cylindra to wybiorę prawdopodobnie ostateczny wybór części do tunningu i zrobię ładne podsumowanie :) Edited September 22, 2015 by Mridge Quote Link to post Share on other sites
Kurt_von_Lope Posted September 22, 2015 Author Report Share Posted September 22, 2015 (edited) No dobra chyba mam już komplet: precka - https://jarmix-milit...&campaign-id=19 (chwilowo niedostępna ale w nowym roku powinna już być :icon_wink: ) komora - http://gunfire.pl/pr...ik-typu-AK.html plus suwaki od stock o ile nie ma zastrzeżeń gumka - czarna systema lub niebieski madbull lub zielona G&G zależy co akurat będzie :icon_wink: silnik - http://gunfire.pl/pr...que-krotki.html GB : Cylinder - http://gunfire.pl/pr...-SHS-Typ-0.html głowica cylindra - http://azteko.pl/shs...ull-p-2133.html ( na GF nie ma :( ) tłok - http://gunfire.pl/pr...NGNlMmY3ODE1NDA głowica tłoka - http://gunfire.pl/pr...YTAxNzA0MTZlZmQ dysza - http://gunfire.pl/pr...ZjhhOWJhOWQxNjU prowadnica sprężyny - http://gunfire.pl/pr...rezyny-v-3.html Sprężyna - http://www.taiwangun...&campaign-id=19 Ewentualnie : popychacz - http://www.taiwangun...&campaign-id=20 jakaś inna część która przy tunningu wyjdzie że trzeba wymienić :icon_smile: aaa i oczywiście mofset... ale niestety nie wiem jaki :( Bo to elektryka to dla mnie to jak czarna magia :D Do tego dobry serwisant plus kuleczki G&G i powinienem mieć dobrą replikę co nie ? Edited September 22, 2015 by Mridge Quote Link to post Share on other sites
UberSoldier Posted September 22, 2015 Report Share Posted September 22, 2015 Z gearboxowych części mam praktycznie taki sam set i też w boycu i działa bez żadnych problemów. Jak Ci to ktoś dobrze poskłada to będzie banglać aż miło. Quote Link to post Share on other sites
Kurt_von_Lope Posted September 23, 2015 Author Report Share Posted September 23, 2015 A zębatki ? jak bym np chciał kiedyś sobie zmienić sprężynkę na SP130 ( jeżeli mi FPSów nie wyniesie poza 500 :D :D ) jakie dać przełożenie bo się trochę nie orientuję które były by dobre ? Oczywiście SHS ale jakie ? Te by mogły być ? http://gunfire.pl/product-pol-1152195382-Zestaw-zebatek-100-300-SHS.html ? I pytanko czy nawet jak bym dał SP130 to czy mogę dać ten silnik http://gunfire.pl/product-pol-1152195732-Silnik-Tornado-F2-High-Speed-krotki.html, zachęca mnie zwiększona prędkość obrotowa ale to mogę osiągnąć przez zębatki na F1 co nie ? I jeżeli takie zębatki to (high speed) tylko nie wiem jakie przełożenie wtedy do Boyca ? Co Proponujecie ? Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted September 23, 2015 Report Share Posted September 23, 2015 Standardowe 18:1 da radę. Kup używany niebieskodupcy silnik cymy. Będzie trochę taniej, chyba, że wolisz nówkę. Wsadź tam m125 i maksymalnie doszczelnij układ. Na GB będą działały minimalnie mniejsze siły, a efekt osiągniesz. Quote Link to post Share on other sites
UberSoldier Posted September 23, 2015 Report Share Posted September 23, 2015 Od siebie polecę zębatki Core ale 16:1 - banglają aż miło bez zająknięcia. Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted September 23, 2015 Report Share Posted September 23, 2015 Ja bym się zmusił na nowe zębatki SHS, te z wyjmowanymi ośkami. *skusił. Quote Link to post Share on other sites
Alanos Posted September 23, 2015 Report Share Posted September 23, 2015 Ja nie brałbym high speeda do m130. tylko HT + zębatki o mniejszym przełożeniu. Obecnie silniki są naprawdę potężne, ciągną i mocniejsze sprężyny na mniejszych przełożeniach. Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted September 23, 2015 Report Share Posted September 23, 2015 Tornado, a niebieskodupna Cyma to niebo, a ziemia. Ten drugi silnik daje wręcz śmieszne wyniki w porównaniu do GFC. Tak jak na F1 i m130 mam 25/bbs, to na Cymie marne 11 z hakiem na chińczyku ~m110/120. F2 miota m120 SHSa jeszcze szybciej niż F1, ale skoro tu ma być kiedyś pod 130, to raczej bym go już nie pchał (chociaż według producenta max dla niego to wlaśnie 130). Zębatki SHS z wyjmowanymi ośkami to tylko więcej elementów do awarii. Jak już zmieniać chińczyka na chińczyka, to na te w jednym kawałku. Quote Link to post Share on other sites
Kurt_von_Lope Posted September 23, 2015 Author Report Share Posted September 23, 2015 Okey to lecę F1 z zębatkami http://gunfire.pl/product-pol-1152205084-Komplet-stalowych-kol-zebatych-16-1.html :). I wytłumaczcie mi tylko o co dokładnie chodzi z tym np 16:1 i dopiskami "high speed" oraz "high torqe" bo nie rozumiem ? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.