Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Ładowarka do lipo


Recommended Posts

Przez złącze balansera. Masz z boku ładowarki takie dwa porty obok siebie - jeden na wtyczkę balansera 3s drugi na 2s. Podłączasz do tego, do którego pasuje twoja bateria. Prościej się nie da :) Wtyczki "głównej" baterii nie podłączasz nigdzie. Ma tak być.

Link to post
Share on other sites

Chodziło mi sensie bardziej do czego się podłącza, bo pierwszy raz lipo mam.

Co się do czego podłącza? Mógłbyś się wyrażać jaśniej? Poprzednio napisałeś:

(...)mam pytanie jak się to ładuje(...)

to Ci odpowiedzieliśmy.

Jeśli chcesz skutecznej pomocy to sformułuj poprawnie problem.

Edited by GuloGulo
Link to post
Share on other sites

Czarne i czerwone złączki podłącza się do źródła prądu :)

Ale wiem, że taka odpowiedź też Ci nic nie powie.

Chinole produkują te ładowarki jak tarczyński kabanosy. Nie wiedzą na jaki rynek trafią, więc dodają takie "coś", żebyś sobie podłączył do swojego zasilacza.

Ale pewnie nie będziesz wiedział jak :)

Może napiszę Ci to tak: na jednej ze ścianek ładowarki masz gniazdo do podłączenia zasilania. Poznasz je po tym, że pasuje tam ta okrągła wtyczka co jest na końcu kabelka z tym czymś czerwonym i tym czymś czarnym. Podłączasz tam zasilacz (najlepiej stabilizowany, ale nie jest to krytyczne wymaganie bo ładowarka ma swój wewnętrzny stabilizator) o napięciu co najmniej 12V a co najwyżej 18V – choć to lepiej sprawdzić w instrukcji obsługi. Oczywiście, najlepiej jak ten zasilacz będzie miał pasującą wtyczkę. Jeśli nie – to możesz zastosować tę z tego kabelka – z dużym prawdopodobieństwem będzie pasować. W takim wypadku – uważaj na właściwą polaryzację.

BTW. RTFM! :)

Link to post
Share on other sites

Tego to ja nie wiem. Ale obawiam się że nie. To tak jakbyś podłączył ładowarkę na wyjściu innej ładowarki. Karkołomne połączenie. Odradzam.

Weź sobie kup na najpopularniejszym portalu aukcyjnym zasialacz 12V, 500 mA do zasilania linii diodowych. Kosztuje jakieś kilkanaście złotych. Jest mnogość typów i rozwiązań. Spytaj sprzedawcy jaka jest średnica wtyczki. Jak nawet nie będzie takiego z twoją to najwyżej obetniesz oryginalną i do gołych kabli podłączysz te krokodylki z zestawu i zaizolujesz izolką.

Po co ryzykować z jakimś prostownikiem.

Edited by GuloGulo
Link to post
Share on other sites

Na ładowarce powinieneś mieć parametry napięcia i natężenia jakie przyjmuje, jeżeli twój prostownik ma zgodne to możesz.

Zazwyczaj prostownik ma napięcie około 12V, co jest ok dla większości ładowarek. Ale może mieć amperaż +30A, co się może ładowarce i baterii nie spodobać :icon_wink:

 

Kup zwykły zasilacz który pasuje do ładowarki i tyle.

Edited by Huba_lbn
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ale prostownik sam w sobie nie zmniejsza napięcia, ani nie zmienia prądu przemiennego na stały, on tylko powoduje to że zostaje prąd przemienny (dokładniej tętniący) jednego znaku (tego samego kierunku przepływu prądu), czyli jak w prądzie przemiennym zmienia się na zmianę znak prądu (+/-) tak po zastosowaniu prostownika zostaje albo sam "-" albo sam "+".

W tym wypadku zostaje tylko zastosowanie zasilacza AC/DC, a jest on złożony z transformatora (zmiana napięcia), prostownika (w/w) i filtra (zmiana prądu tętniącego na prawie stały).

A "prostownik" samochodowy działa na zasadzie zasilacza AC/DC, więc jego użycie (przy odpowiednich parametrach) wchodzi w grę.

Edited by ligo1997
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...