hardec Posted April 10, 2016 Report Share Posted April 10, 2016 Witajcie! Ostatnio za niewielką kwotę kupiłem wyżej wymienioną cymkę, która miała być lekko uszkodzona i leżeć już długi czas nieużywana. Właściciel powiedział, że do wymiany jest środkowa zębatka w GB i okablowanie, więc kupiłem zębatkę (nowy oryginał cymy) i przewody głośnikowe (100% miedzi). Rozebrałem cały karabin w międzyczasie wyjmując z lufy 7 kulek (nie wiem jak on to zrobił :icon_eek2:) i zabrałem się do dzieła. Wymieniłem zębatkę wszystko psiknąłem smarem teflonowym w spray'u i złożyłem. Wsadziłem palucha w GB i zacząłem kręcić zębatkami żeby zobaczyć jak chodzą. Stwierdziłem, że chodzą luźno (mogłem nimi kręcić bez problemu) więc wszystko skręciłem. Jednak mam pewien problem. Replika działa bardzo wolno, reakcja na spust jest tragiczna i słychać, że chodzi ewidentnie wolniej i niż jakakolwiek inna, a kulki lecą celnie na max 30-40m. Co lepsze lufa zewnętrzna przy każdym strzale lata jak nieokiełznany wibrator. :icon_biggrin: Akumulator to NiMh (od JG), który teoretycznie powinien mieć 8,4v jednak miernik pokazuje w granicach 10,2v po odpowiednim czasie ładowania. :icon_lol: Wiecie co może być przyczyną takiego działania? Quote Link to post Share on other sites
Spirit_ Posted April 10, 2016 Report Share Posted April 10, 2016 (edited) Sprawdzałeś styki? Wyrzuć bezpiecznik, jeszcze nie słyszałem żeby kiedykolwiek się przydał. Poza tym wydaje mi się że wina leży w silniku. Sprawdź jak działa na innym. Wymieniałeś kable więc może gdzieś masz spięcie/zwarcie pozakładaj na wszystkie podejrzane miejsca koszulki termokurczliwe lub owiń je izolką. Edited April 10, 2016 by Spirit_ Quote Link to post Share on other sites
hardec Posted April 10, 2016 Author Report Share Posted April 10, 2016 Sprawdzałeś styki?. Nawet o tym nie pomyślałem, zaraz sprawdzę. Wyrzuć bezpiecznik Nie mam pojęcia gdzie może on siedzieć, jest w samym silniku? Bo nigdzie indziej go nie mam i nie miałem. Quote Link to post Share on other sites
Spirit_ Posted April 10, 2016 Report Share Posted April 10, 2016 Powinien być w kolbie/pod deklem zaraz przy baterii. Jeżeli go nie ma to paradoksalnie jest dobrze. U nas bezpiecznik nie daje bezpieczeństwa ;) Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted April 10, 2016 Report Share Posted April 10, 2016 Jak wymienił okablowania to nie ma bezpiecznika :icon_lol: Ja to widzę tak. Masz dwa problemy: 1. ROF. Do sprawdzenia: - Jakość akumulatora - Przebicia w układzie - Silnik - Podkładkowanie - Opór tłoka na prowadnicy 2. Zasięg - Szczelność: Tłok - cylinder, cylinder - głowica cylindra, głowica cylindra - dysza, dysza - gumka HU, gumka hu - lufa, docisk komory HU do GB - Ilość FPS, sprężyna wszakże mogła się ubić - stan gumki HU - czystość lufy Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem :icon_wink: Quote Link to post Share on other sites
hardec Posted April 11, 2016 Author Report Share Posted April 11, 2016 Więc, wszystko sprawdziłem i chyba wiem co może być winą. Akumulator pokazuje 9,17V (mimo iż replika przestała strzelać i zachowywała się jak rozładowana) rozkręciłem całość, odkręciłem silnik, który po naciśnięciu spustu (single) robił pół obrotu i stawał. Po kilku naciśnięciach spustu zaczął się normalnie kręcić i zmierzyłem na nim napięcie podczas pracy. Wynosiło w granicach 7,8V, moim zdaniem podczas pracy przy lekkich stratach wszystko jest ok. Przykręciłem silnik z powrotem i nagle replika zaczęła znowu strzelać jak wcześniej. Ja to widzę tak. Masz dwa problemy: 1. ROF. Do sprawdzenia: - Jakość akumulatora - Przebicia w układzie - Silnik - Podkładkowanie - Opór tłoka na prowadnicy Akumulator jest jakości tragicznej, bo widzę go w bbmaxie za niecałe 30zł. Przebić brak, sprawdzone. Silnik może być walnięty, ale nie mam skąd wziąć innego i sprawdzić. Wydaje mi się, że podkładkowanie jest w porządku, bo zębatki chodzą luźno Wsadziłem wycior w dyszę i sprawdziłem jak chodzi tłok - moim zdaniem ok, nie czuć oporów i wchodzi "gładko". 2. Zasięg - Szczelność: Tłok - cylinder, cylinder - głowica cylindra, głowica cylindra - dysza, dysza - gumka HU, gumka hu - lufa, docisk komory HU do GB - Ilość FPS, sprężyna wszakże mogła się ubić - stan gumki HU - czystość lufy Szczelność moim zdaniem jest świetna w samej komorze hop siup (sprawdzałem to metodą nadciśnienia w ustach :icon_mrgreen: ) jak Sprawdzić szcelność tłoka, cylindra i docisk komory nie mam pojęcia (nie wiem jak to ocenić) Sprężyna jest w nim od nowości, więc miała prawo się ubić. Jaką polecacie? Lufa świeżo czyszczona, więc jest git. Quote Link to post Share on other sites
czortkot Posted April 11, 2016 Report Share Posted April 11, 2016 Jak lata lufa zewnętrzna, to pierwsze co trzeba ją poprawić. Cyma już tak ma. Lufa odpowiada za docisk komory do gb. Quote Link to post Share on other sites
hardec Posted April 11, 2016 Author Report Share Posted April 11, 2016 Jak lata lufa zewnętrzna, to pierwsze co trzeba ją poprawić. Cyma już tak ma. Lufa odpowiada za docisk komory do gb. Ok, w lufie zewnętrznej jest śruba ukryta pod podstawą celownika, regulować tą śrubą? Quote Link to post Share on other sites
viciuRZ Posted April 16, 2016 Report Share Posted April 16, 2016 ta śruba (przynajmniej u mnie w RK 10s) jest imbusowa i powinna być chyba na maxa wkręcona, bo ona stabilizuje lufę, sam kołek tego nie zrobi. Quote Link to post Share on other sites
Alanos Posted April 16, 2016 Report Share Posted April 16, 2016 Sprawdź również regulację silnika. Quote Link to post Share on other sites
The-Naturat Posted April 16, 2016 Report Share Posted April 16, 2016 Najlepszym rozwiązaniem jest nawiercenie otworu w lufie, w miejscu gdzie dokładnie wkręca się imbusa pod podstawą sczerbinki. Dobrze wszystko się potem usztywnia. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.