smk Posted May 2, 2016 Report Share Posted May 2, 2016 Witam! Czy ktoś miał okazję tuningować tę replikę? Planuję wymienić sprężynę główną i nie jestem pewny, jaka moc jest bezpiecznym maksimum dla tego gearboxa i stockowego silnika. Czy SP140 guardera nie zrobi mi kambodży ze stockowymi zębatkami a silnik da radę ją naciągnąć? W chwili obecnej w replice siedzi zbite M120, na chrono mam około 370-380 fps. Poza głowicą tłoka (alu ACM) i stalowym przerywaczem gearbox jest nietuningowany. Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted May 2, 2016 Report Share Posted May 2, 2016 A jakich osiągów oczekujesz od repliki? Tuning zaczynaj od dyszy -> gumki hu -> lufy -> komory hu, potem można zaglądać do GB. Cymowski silnik na 11.1 pewnie pociągnie SP140, zębatki też nie należą do najsłabszych, ale gwarancji nikt Ci nie da. Dobrze złożony i wypodkładkowany GB może działać na gorszych częściach, ale nic nie będzie działać wiecznie. Przy SP140 tańsze łożyska się posypią i to będzie Sajgon w GB ;), a szkielet może już pęknąć na 120, duże znaczenie ma tutaj amortyzacja (sorbo, guma) głowica cylindra i tłoka, jak i oczywiście sposób używania repliki. Link to post Share on other sites
smk Posted May 2, 2016 Author Report Share Posted May 2, 2016 Oczekuję około 5-7m zwiększenia zasięgu aby dorównać do replik ekipy, z którą ostatnio się strzelam. Rof jest sprawą drugorzędną, chociaż lubię czasem posiać na auto (na lipo 7,4 mam szybkostrzelność około 10 kulek/s). W replice mam wymienioną gumkę na G&G zieloną z teflonfixem, dyszę też wymieniłem na alu uszczelnioną. Zespół tłok-cylinder-dysza tworzy strzykawkę, test papierka wychodzi poprawnie, choć nie jest idealnie - jak zatkam lufę palcem to jednak wylatuje. Niestety lufa to ciągle stock ale zamierzam wsadzić jakąś niedrogą preckę 510mm (max na co mnie stać do czarny madbull lub stalowy pps za +/- 100zł) + tłumik lub przedłużka lufy zewnętrznej (stock ma 363mm), szczególnie zważywszy na fakt, że w stocku dali cylinder typ 0 do takiej krótkiej lufy... Zębatki sobie wypodkładkowałem, ale planuję przy następnym rozebraniu gearboxa to poprawić - nie miałem wystarczającej ilości podkładek 0,05. Łożyska są stockowe - 7mm ślizgowe. Wypadałoby też raczej wymienić głowicę tłoka. Może jednak bezpieczniej będzie wymienić najpierw lufę i głowicę + sprężyna SP125-130? Link to post Share on other sites
Emcet Posted May 2, 2016 Report Share Posted May 2, 2016 Właściwie w emkach Cymy należy się martwić głównie o szkielet i body. Ten pierwszy to V2 bez specjalnych wzmocnień, a body ma słaby punkt na oczku pina i po solidnym osadzeniu gearboxa, lubi strzelić. Sorbo jest jakimś rozwiązaniem, ale nie wiem czy zapewni odpowiednie zabezpieczenie przy m140. Link to post Share on other sites
wiciok Posted May 2, 2016 Report Share Posted May 2, 2016 http://forum.wmasg.pl/topic/147653-rodzina-m4-cyma/ Link to post Share on other sites
Recommended Posts